• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stworzyli internetowy sklep z ubezpieczeniami

Robert Kiewlicz
25 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
 - Nie chcieliśmy być kolejną, zwyczajną  porównywarką. Zależało nam na stworzeniu nowej jakości - twierdzą Marek Haupa i Michał Dworakowski, twórcy Multitu.pl.  - Nie chcieliśmy być kolejną, zwyczajną  porównywarką. Zależało nam na stworzeniu nowej jakości - twierdzą Marek Haupa i Michał Dworakowski, twórcy Multitu.pl.

Ubezpieczenia to temat trudny i skomplikowany. Nie każdy potrafi się pewnie poruszać w gąszczu tych przepisów. O tym jak odczarować ubezpieczania i uprościć korzystanie z ofert towarzystw ubezpieczeniowych rozmawiamy z Michałem Dworakowskim i Markiem Haupą, twórcami nowatorskiej porównywarki ubezpieczeniowej Multitu.pl.



Porównywarki internetowe są bardzo popularne w sieci. To proste narzędzia, z których korzysta duża część internautów. Czym wasz serwis różni się od innych tego typu dostępnych w sieci.

Michał Dworakowski: - Obejmujemy sprawę ubezpieczeń kompleksowo. U nas można znaleźć ubezpieczenia uznanych marek, a także je kupić. Większość istniejących w sieci porównywarek ubezpieczeniowych pozwala odnaleźć ofertę. Po jej wybraniu przekierowują po prostu na stronę danego ubezpieczyciela lub do agenta. U nas wszelkie sprawy związane z ubezpieczeniem można załatwić od a do z. Nie tylko znaleźć, ale także kupić. Produktów dobrych, uznanych marek nie kupimy przez internet nigdzie indziej tylko na multitu.pl.

Marek Haupa: - Nie chcieliśmy być kolejną, zwyczajną porównywarką. Zależało nam na stworzeniu nowej jakości: wyszukaj najlepszą ofertę i ubezpiecz się w 100 proc. on-line: to wartości, które dajemy naszym klientom. Już wkrótce zaprosimy klienta (aktualnie trwają ostatnie beta testy) do naszego serwisu i damy mu dostęp do całego rynku ubezpieczeń - wszystko na wyciągnięcie ręki.

Czy łatwo było przekonać największe towarzystwa ubezpieczeniowe w kraju, aby skorzystały z waszych usług i podpisały z wami umowy? Co sprawiło największe problemy?

MH: - Taką podstawą było zbudowanie platformy, na której zmieszczą się produkty wszystkich towarzystw. Często produkty te są bardzo różnorodne. Najważniejszą rzeczą jest to, aby potrafić wszystkie te różnorodne oferty w przystępnej formie zaprezentować klientowi.

MD
: - Rynek ubezpieczeń zmienia się bardzo powoli. Duże, uznane firmy ubezpieczeniowe mozolnie przekonują się do siły nowych pośredników, których główną kompetencją jest obsługa i dopieszczanie klientów on-line. Ale tu mniejsi gracze przecierają szlaki, widząc w tym swoją szansę.

MH: - My od początku założyliśmy sobie, że przeniesiemy działalność dużych towarzystw całkowicie do internetu. Szybciej niż one same. One same, z różnych względów, często nie są w stanie tego zrobić.

MD: - Na większości rynków ceny i zasady ich powstawania są znane. Natomiast towarzystwa ubezpieczeniowe z reguły nie ujawniają w jaki sposób tworzą cenniki dla swoich produktów. Czasami ciężko jest uzyskać taryfę do tego aby stworzyć algorytm, który wylicza cenę końcową dla klienta, jednak nam się to, w większości przypadków, udało.

Na razie powiedzieliście o wyszukiwaniu i sprzedawaniu ubezpieczeń. Internet daje jednak chyba o wiele więcej możliwości.
MD: - Pracujemy właśnie nad kontem klienta. Ma to być miejsce gdzie klient od początku do końca będzie on mógł swoją polisę przedłużyć, dokupić nowe ubezpieczenie. Naszą intencją jest zatrzymanie klienta przy sobie i sprawienie, aby towarzystwa robiły to , na czym znają się najlepiej, czyli dostarczały dobre produkty ubezpieczeniowe. W pewien sposób normalizujemy rynek. Kiedy jedziesz na wakacje, czy pilnie szukasz biletu na samolot to rzadko kiedy odwiedzasz dziesiątki stron internetowych. Wchodzisz na stronę z wyszukiwarką i w jednym miejscu wyszukujesz i kupujesz daną usługę. My także chcemy stworzyć internetowy market z ubezpieczeniami.

MH: - Klienci poszukują konkretnych tematów związanych z ubezpieczeniem - OC, AC. Znają jakieś hasła i tak naprawdę jedynie na nich się opierają. W efekcie dostają od agenta pliczek papierów. Rzadko który klient je dokładnie czyta. My natomiast tłumaczymy ten trudny język ubezpieczeń na łatwe porównania tabelaryczne. Tak jak obecnie porównuje się w sieci komputery, czy telefony komórkowe.

Czy działalność internetowa pozwala zarobić? Wiele młodych firm cierpi na niedobór finansów i szuka inwestora.

MH: - Pieniądze na rozpoczęcie działalności i talenty były tylko nasze. Bariera wejścia w internecie jest dosyć niska. Jednak ta bariera kończy się w momencie, w którym zaczyna się pozyskiwać coraz więcej klientów. Finansowania zewnętrznego szukaliśmy głównie po to, aby pozyskać pieniądze na rozwój.

MD: - Odbyliśmy liczne spotkania z potencjalnymi inwestorami. Jednak w Polsce jest tak, że większość inwestorów chce jak najszybciej przejąć młodą firmę. Budowa własnego biznesu wiąże się z odejściem ze stałej posady. Nagle przestajesz być najemnikiem. Kiedy więc, gdy ktoś chce zainwestować w twój biznes, a w zamian oczekuje udziałów większościowych, nie wywołuje to pozytywnych emocji.

MH: - Stwierdziliśmy, że pójdziemy innym tropem. Po pierwsze spróbujemy sami zawalczyć, po drugie będziemy szukać przede wszystkim partnera. Chcemy zmienić rynek. Odejść od haseł "OC", "AC". Pozwolić klientom dokładnie wybrać co i od czego chcą chronić. Kupić ubezpieczenie, często składające się z produktów kilku firm, gwarantujące wypłatę odszkodowania bez niespodzianek. I wszystko on-line.

Multitu.pl to internetowa multiagencja ubezpieczeniowa założona przez pasjonatów ubezpieczeń i internetu w 2010 roku. Współpracuje z czołowymi firmami ubezpieczeniowymi w Polsce. Multitu.pl oferuje kompleksową usługę wyszukania i porównania ofert uznanych ubezpieczycieli oraz kupienia ubezpieczenia on-line. Ponadto umożliwia zarządzanie polisą on-line: opłacanie kolejnych rat, przedłużanie ważności ubezpieczenia, dokupywanie dodatkowych ubezpieczeń.

Miejsca

Opinie (70) 6 zablokowanych

  • brawo :))

    Marku, mocno trzymam kciuki

    • 4 2

  • "Czy łatwo było przekonać największe towarzystwa ubezpieczeniowe w kraju, aby skorzystały z waszych usług..." (1)

    Gdyby w tym "nowatorskim programie" była obligatoryjna opcja przedstawiania ofert ubezpieczeniowych bardzo rzetelnie, informując klienta "wytłuszczonym pismem" o wszystkich negatywnych skutkach danego produktu -bo każdy obarczony jest ryzykiem- to niestety nie byłoby łatwo przekonać największych graczy na rynku ubezpieczeniowym. Produkty ubezpieczeniowe, bankowe itp., gdzie w grę wchodzą pieniądze klienta, są tak skonstruowane, aby klient wiedział jak najmniej, a o ryzyku wcale! Natomiast polityka sprzedawców jest bardzo prosta: zarobić jak najwięcej, a w razie zobowiązania, wypłacić jak najmniej, albo szukać okoliczności, aby nie wypłacić wcale. Takie są fakty i nie ma co dyskutować...

    • 7 0

    • ale pomysł bardzo dobry! Jeżeli w "programie" znajdzie się chociaż trzech naprawdę uczciwych graczy, to już sukces i światełko na zmiany. Oby faktycznie tak było!

      • 0 0

  • ale jak oni patrzą sobie w oczy...

    • 7 2

  • Było... i padło (1)

    Około 8 lat temu działała na takiej samej zasadzie firma ebroker.

    PS: nie utrzymała sie na powierzchni

    • 0 1

    • pomysł to nie wszystko

      Trzeba jeszcze trafić w dobry czas. Zobaczymy czy im się uda.

      • 0 0

  • spoko ale nocuje.net lepsze

    pomysł nie jest zły ale znacznie ciekawiej prezentuje sie sopocki portal nocuje.net

    • 0 1

  • Uda się!

    Znamy chłopaków z Hestii. Są niesamowici - inteligentni, odważni i z ciekawymi pomysłami. Trzymamy kciuki i wierzymy w sukces :-)

    • 7 6

  • Polecam!!

    Znam ludzi!!! Kupiłem niedawno od nich ubezpieczenie samochodu. Pełna profeska. Pan Marek podesłał czytelne porównanie chyba wszystkich TU. Pierwszy raz coś takiego widziałem. Wybrałem , zapłaciłem, a oni przysłali papiery do domu. I mają serwis, który po zalogowaniu pokazuje wszystkie moje polisy, terminy płatności i inne. Dla mnie miszcz.

    • 9 5

  • Ta strona to pomyłka.

    • 7 4

  • kolejny hestyjny manewr (6)

    nic innego jak projekt hestyjny pod przykrywką samodzielnej działalności ludzi związanych "niegdyś" z hestią
    np. jakoś dziwnie marka ergo hestia jest wymieniana w serwisie jako pierwsza...
    nawet jak nie dadzą rady to śliwka nie da im zginąć - lata lizania d*py nie idą na marne

    • 7 9

    • (4)

      Nieźle jesteś sfrustrowany, koleś. Nawet jeśli by tak było, to co Ci przeszkadza? Prywatna firma, ich sprawa z kim mają układ.
      Natomiast w serwisie jako pierwsze wymieniane jest PZU, więc strzelasz w płot, gościu. Żenada. Co Ty zrobiłeś, przypomnij? Gdzie poniosłeś klęskę?

      • 5 1

      • (3)

        rzecznik "przedsiębiorców" czy sam lizodup się odezwał?
        wprost przeciwnie - nie jestem sfrustrowany, nie poniosłem klęski - czasem sam się temu dziwię, cieszę się życiem, zaś moje osiągnięcia nie są sprawą publiczną

        post tylko odzwierciedla spostrzeżenie, prowokacja w zakresie lizania d*py zadziałała

        niewygodna prawda w oczy kłuje

        • 2 5

        • Post nic nie potwierdza, oprócz twoich urojeń. Piszesz do obcego człowieka, o którym wiesz tyle, że jest po drugiej stronie ekranu, ale już dopisałeś sobie całą historyjkę. Żałosne. Co chciałeś powiedzieć, bo nie rozumiem? Że dwóch ludzi ma kontakty z kilkoma innymi ludźmi? Nawet jeśli ma, to co z tego? Zazdrość zżera, że ludzie są kontaktowi? Wyjaśnij, o co ci konkretnie chodzi.

          • 2 0

        • każdy frustrat tak mowi, to tak jak z alkoholikiem... (1)

          i jaki prowokator, taki zastosował chwyt...no strateg i znaFca zachowań...tylko bez znajomości smaku przywołanej d*py :)
          Ważne, że trzymasz poziom

          • 2 0

          • "obserwatorze" - szkoda mi cie ty sfrustrowany pajacu, powinienieś poszukać lekarza. Zbadaj swój łeb dobrze ci radzę.

            • 0 0

    • w wywiadzie mówimy prawdę.

      Pracę w Hestii wspominamy bardzo dobrze - szkoła życia. Bez zdobytych tam szlifów na pewno byśmy ubezpieczeniami się nie zajmowali, w tym sensie masz rację. Ale jak powiedzieliśmy w wywiadzie - środki są własne.

      • 8 0

  • normalnie rewolucja.... (3)

    .... szkoda tylko, że nie można sobie normalnie porównać po wpisaniu podstawowych danych bez podania nr tel itd.... tak samo jest w każdym ubezpieczeniu przez internet podaj nr tel. oddzwonimy... NIE MA PORTALU INTERNETOWEGO NA KTÓRYM SZYBKO PORÓWNAMY OFERTĘ RÓŻNYCH TOWARZYSTW NP. TABELARYCZNIE. Jeżeli się mylę to proszę podanie takiej strony.
    Pozdrowienia dla redaktora

    • 6 1

    • BRAWO!!!

      Jak zwykle forum pełne jadu i malkontenctwa. Spróbujcie sami stworzyć biznes a potem krytykujcie innych!!!
      Tak się składa, że znam chłopaków i są to ludzie pełni pomysłów i pasji z dużą wiedzą.
      Życzę Wam powodzenia

      • 3 1

    • (1)

      http://www.polisowo.pl

      • 1 0

      • polisowo

        to tylko dla samochodów

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane