• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni rozpoczęto budowę największego hybrydowego promu świata

VIK
17 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prom będzie gotowy latem 2019 roku. Prom będzie gotowy latem 2019 roku.

W Stocznia Crist rozpoczęto prace produkcyjne nad budową w części wyposażonego promu pasażersko-samochodowego dla norweskiego armatora. Jednostka jest określana mianem największego promu hybrydowego świata. Ma być gotowa latem 2019 roku.



Prom o numerze stoczniowy NB 311 i nazwie Color Hybrid będzie miał 160 m długości i 27 m szerokości. Będzie mógł zabierać na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Prom zastąpi na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych.

Czytaj też: Crist będzie budował elementy luksusowych wycieczkowców

Czas podróży na trasie nowej jednostki wyniesie 2 godziny i 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

Czytaj też: Crist buduje prom dla Islandii

- Cieszymy się, że największy prom hybrydowy świata powstanie w dużej części w naszej stoczni. To kolejny projekt, który potwierdza naszą silną pozycję na rynku innowacyjnych jednostek pasażerskich - mówi Tomasz Wrzask, PR manager Crist.
W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (77) 8 zablokowanych

  • Okropna wizualizacja

    Chyba tworzył ją uczeń podstawówki za pomocą paint'a

    • 1 0

  • Nauta,Nauta nic się nie dzieje, kontraktów nowych brak (4)

    I to właśnie z Crist u się śmiejecie a Oni powoli ale do przodu A inni co -Remontowa wiatr hula , Nauta -kończy kontrakty i widoków na nowe brak,poza tym wszystkim znane i jednej i drugiej słabe wyniki za 2016 i w ślad za tym zachwiana płynność

    • 15 9

    • Nie gadaj glupot (2)

      Remontowa ma tyle toboty ze sie obrobic nie moze....bylem tam 1mc i wiem jakie maja oblozenie

      • 7 6

      • a co ze wspaniałym RMDC?

        Jeszcze zarząd wysysa ostatnie soki z tej spółki

        • 1 1

      • W GSR i owszem

        Masz na myśli GSR.
        W RSB czyli produkcyjnej części holdingu remontowa faktycznie pustki.
        Oddadzą wkrótce żaglowiec (piękny) i zostaną żałosne kontrakciki na promy dla Londynu i holowniki dla MW na kiedyś. Dla takiej dużej i doinwestowanej stoczni to jak nic.
        Szkoda ale przy takiej polityce właściciela to chyba nic nie pomoże.

        • 8 1

    • Pewne info o Naucie

      Z brakiem kontraktów?

      • 0 3

  • I co na to likwidator Tusk

    • 7 6

  • (2)

    I co pisiory, jak tam wasza stocznia w Radomiu? Patrzcie jak to trójmiasto robi! Tylko nam nie przeszkadzać !

    • 11 3

    • leming a ty chodziarz wiesz co bredzisz :) (1)

      • 2 6

      • nie jestem lemingiem, ale nie chcę żyć w kacogrodzi i mówić że jest fajnie, bo nie jest, świat się śmieje z tego co tu się dzieje

        • 1 1

  • Vistal (2)

    Coś mało o nim ostatnio ? Tam jest dopiero burdel

    • 4 0

    • (1)

      Dobrze ze stamtad ucieklem :)

      • 1 0

      • Spawac wszedzie mozna...

        • 2 0

  • fajnie by bylo

    gdyby FSO budowalo statki a crist samochody i je wodowal :) to by bylo dopiero cud w 21 wieku

    • 1 0

  • 20min????

    Taki kabanos na 20min plywania?

    • 2 2

  • Nauta (3)

    Po przewróceniu doku ze statkiem chyba szybko nie dostanie zlecenia.

    • 4 6

    • (1)

      Co ma Crist do Nauty inteligencie

      • 6 2

      • Hehe

        Pan chyba pracuje w naucie. Czytaj ze zrozumieniem ynteligencie.

        • 2 1

    • Nauta to nie tylko Czechoslowacka

      Waszyngtona i Gdanskie Zurawie to jest centrum dowdzenia

      • 1 2

  • Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

    jak jest na pokładzie to po co ładowac?

    • 1 2

  • a nie w radomiu? (1)

    lol

    • 16 3

    • to nie ta stocznia :))

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane