- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 5 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Wietnamski kontrakt Stoczni Gdańsk
Stocznia Gdańsk ma nowego klienta. Został nim wietnamski koncern stoczniowy Vietnam Shipbuilding Industry Group (Vinashin). W gdańskiej stoczni mają powstać nowoczesne jednostki ratownicze typu SAR. Kontrakt realizowany będzie wspólnie ze spółką Cezin.
- Chodzi o niewielkie, ale skomplikowane i kosztowne jednostki ratownicze typu SAR - wyjaśnia Mateusz Filipp, dyrektor handlowy SG SA. - Współpraca pomiędzy Stocznią a Vinashin organizowana jest w oparciu o kredyt finansowany przez rząd polski w ramach pomocy krajom rozwijającym się. Zgodnie z założeniami podpisanych uzgodnień, budowa tych jednostek będzie realizowana w naszej stoczni oraz - przy pomocy naszych specjalistów i konstruktorów i pod naszym nadzorem - w jednej ze stoczni wietnamskich.
Statki będą budowane według projektu polskiego. W najbliższych miesiącach spodziewana jest wizyta przedstawicieli firmy Vinashin w gdańskim zakładzie. Zostanie też podpisana umowa na budowę statków. Kwota kontraktu ma być dosyć pokaźna. Zarząd Stoczni nie ujawnia jednak szczegółów przed podpisaniem kontraktu.
Umowa dotycząca linii kredytowej dla krajów biedniejszych opiewa na 280 mln dolarów i została podpisana jeszcze w 2007 roku. W 2009 r. Wietnamczycy rozpoczęli rozmowy na temat zakupu statków w Stoczni Gdańsk oraz gdyńskiej Stoczni Marynarki Wojennej. 7 kwietnia 2011 Sąd Gospodarczy w Gdańsku ogłosił jednak upadłość Stoczni Marynarki Wojennej.
Vinashin to firma działająca od 1996 r. Jest jednym z największych wietnamskich przedsiębiorstw państwowych. Ma 82 filie, w tym 20 stoczni.
W ostatnim przed wakacyjną przerwą programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.in. - Głębiny i mielizny - rozmowa z przewodniczącym Sejmowej Komisji Skarbu Tadeuszem Aziewiczem ; Wyznaczanie kursu - sympozjum Transnave 2011 ; Magazyn w chmurach - jak bezpiecznie przetwarzać i przechowywać dane. Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17. Następny program we wrześniu.
Miejsca
Opinie (36) 5 zablokowanych
-
2011-06-24 15:40
w oparciu o kredyt finansowany przez rząd polski w ramach pomocy krajom rozwijającym się (1)
??????????? Od kiedy to jesteśmy tak bogaci?
- 6 1
-
2011-06-26 17:17
To jest biznes kilku kolesi
I pod przykrywka pomocy kreci sie dobre lody.Tania sila robocza..Moim zdaniem ten z ministerstwa gospodarki kto pozwala na takie pomysly ruinuje polska gospodarke i zabiera polskie miejsca pracy.Dajac prace Wietnanczykom podcina sie galaz na ktorej sie teraz tak wygodnie siedzi.Gdzie qrwa wspieranie wlasnego przemyslu?Banda skurczysynow,pier....ONYCH DECYDENTOW.
- 0 0
-
2011-06-24 15:50
Do czego służy ... (5)
... ten duży statek z rampą wystająca poza dziób statku ? Jaką rolę spełnia ta instalacja na dziobie ?
- 2 1
-
2011-06-24 17:12
tz. matka - obsluga rejonow wydobycia gazu i ropy .....
- 1 1
-
2011-06-24 22:23
to tak zwany shuttle tanker
Na morzu północnym statki takie ma TK TeeKay - w zasadzie jest monopolista - wykupił statki od innych konkurencyjnych firm jak navion czy stena. Służą one do odbierania urobku z jednostek typu FPSO lub FSO jak równiez bezpośrednio z platform - nie cumują one tylko utrzymują pozycję dzięki systemowi dynamicznego pozycjonowania - odebrany ładunek transportuja do portu - i tak w kółko. Instalacja na dziobie służy własnie do podłączenia węża ze statku FPSO - YT sporo animacji.
- 3 1
-
2011-06-25 00:33
Zapytaj Lackiego z firmy Sinus (Pruszcz). To projektowali inzynierowie z tej firmy.
- 1 1
-
2011-06-25 22:12
to fpso lalbo fso , moga shuttle tankery tankowac
zzzz
- 0 0
-
2011-06-26 22:28
Dzięki
Dzięki za odzew. Pozdrawiam
- 0 0
-
2011-06-24 16:56
polacy a technologie hahahaha polacy madrkuja a ja w USA jezdze po 16 pasmowej drodze ! (1)
dobre polacy to sobie moga projektowac w kompach i tyle.
- 0 8
-
2011-06-25 08:30
frajer
- 2 1
-
2011-06-24 23:04
Dziękujemy pośle Jaworski,
dziękujemy panie przewodniczący Guzikiewiczu Karolu
- 2 1
-
2011-06-25 00:52
Donek nie czytaj tego
W POlsce nie ma już dwóch dużych stoczni, a trzecia niby jest ale świeci pustkami i pomarańczowym gazowcem co stoi na pochylni od paru lat. Ale statki pływają i pływać będą!! Tusk ich nie zamknie chociaż ta czynność mu wychodzi najlepiej. A statki trzeba budować i remontować przecież. A kto jest najlepszym fachowcem? Oczywiście Polak! I za góra pięć lat Polacy zaczną wyjeżdzać na daleki wschód za pracą w tamtejszych stoczniach. Wystarczy tylko znać fach i język angielski. Więc rudy stocznie mogłeś zniszczyć, ale nas nie zniszczysz!!!! Pozdrawiam całą okrętową brać, trzymajcie się chłopaki!!!
- 8 3
-
2011-06-25 12:24
A o jakiej technologii przy tych statkach można mówić ???
Technologie to macie na servisowcach budowanych w Norwegii. Zresztą w Wietnamie już niedługo też, bo ex aker yards, obecnie STX kupił tam stocznie.
- 2 0
-
2011-06-25 22:10
w zamian za statki przysla wietnamskie suczki 1000 sztuk
chyba dobry uklad
- 0 0
-
2011-06-25 22:22
Przyjrzą się popatrzą , jak trzeba rozbiorą i za rok rozpoczną własną produkcję . Tańsze to niż projektowanie .
- 2 0
-
2011-06-26 10:24
Kontrakt Stoczni
Brawo,nareszcie jakiś cud.
- 0 0
-
2011-06-27 19:11
A to ciekawe ? (1)
Dlaczego kontrakt w oparciu o kredyt rzadu polskiego dla Wietnamu trafia akurat do prywatnej , ukrainskiej w dodatku stoczni ?
Polski rzad jest wlasciccielem kilku jeszcze stoczni - Nauta , Gryfia i Morska w Swinoujsciu . Dlaczego to zamowienie nie zostalo skierowane tam ? To ma byc gospodarnosc ?- 0 0
-
2011-06-29 08:57
Re:
"Dlaczego to zamowienie nie zostalo skierowane tam?" - bo nikt nie "kieruje zamówień" (to nie czasy gospodarki planowo-nakazowej!!! - "to se ne vrati..."). Inne stocznie (podmioty) także mogą ubiegać się o finansowanie w ramach kredytu udzielanego przez Rząd RP, tylko muszą zgłosić projekt przewidziany do realizacji z partnerem, który chce współpracować w oparciu o takie finansowanie i ma poparcie swojego rządu. Może Nauta, Gryfia i Morska w Świnoujściu nie potrafią (nie chcą) znaleźć partnera i zainteresować go swoją ofertą, albo ich oferta po prostu jest nie konkurencyjna?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.