• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

100 mln euro na rozbudowę terminalu kontenerowego DCT

VIK
12 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
DCT po rozbudowie DCT po rozbudowie

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli pożyczki w kwocie 100 mln euro na budowę trzeciego nabrzeża głębokowodnego w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk - poinformował bank. Rozbudowa ma się zakończyć wiosną 2024 roku.



Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. W ramach T3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni 36,5 ha.

Pożyczka udzielona przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju to tylko część potrzebnej kwoty.

- Kredyt EBOiR w wysokości 100 mln euro jest częścią pakietu finansowania o wartości 863,5 mln euro, udzielonego przez grupę lokalnych i międzynarodowych kredytodawców dla polskiej firmy DCT Gdańsk i jej spółki macierzystej, Baltic Hub - podał EBOiR.
Silosy czekają na zboże. Terminal agro ma być, tylko kto go zbuduje Silosy czekają na zboże. Terminal agro ma być, tylko kto go zbuduje

Pożyczka ma charakter uprzywilejowany - w wypadku ogłoszenia upadłości posiadacza spłata takiego długu ma charakter priorytetowy.

Wykonawcą projektu jest konsorcjum firm BudimexDredging International NV. Otwarcie dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r. Po rozbudowie terminal DCT do 2025 r. ma zwiększyć swoje obecne zdolności przeładunkowe z 2,9 mln TEU do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.

Terminal instalacyjny w Gdańsku. Port czeka na oferty do końca września Terminal instalacyjny w Gdańsku. Port czeka na oferty do końca września

Gdańsk jest jedynym głębokowodnym portem terminalowym w Polsce i jedynym portem na Bałtyku mogącym obsłużyć największe kontenerowce typu ULCV (Ultra Large Container Vessel), o długości sięgającej 400 m. EBOiR zwrócił uwagę, że nowy terminal ułatwi zwiększenie wymiany handlowej w zakresie szybko rotujących dóbr konsumpcyjnych, maszyn i elektroniki pomiędzy Europą a Azją.

- DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów w Europie, a po zakończeniu tego projektu stanie się jednym z 10 największych portów w Europie pod względem przewożonych towarów - mówi Nandita Parshad, dyrektorka zarządzająca EBOiR ds. Zrównoważonej Infrastruktury.
Jak przypomniał EBOiR, bank już wcześniej angażował się w inwestycje związane z DCT Gdańsk. W 2014 r. bank pożyczył mu 31 mln euro na budowę T2, a w 2019 r. wsparł ekspansję spółki poprzez przejęcie przez nowych udziałowców kredytem w wysokości 46,25 mln euro.
VIK

Miejsca

Opinie (95) ponad 10 zablokowanych

  • Jeszcze niech o pracowników zadają (7)

    Bo zapominają ze bez ludzi którzy tam pracują nic nie zrobią

    • 44 9

    • Przecież są ludzie.

      • 6 0

    • Z tego co slysze... (1)

      ....zle tam nie maja. Pozadna firma z platnosciami na czas.

      • 8 8

      • na czas...

        Niski stawiasz poprzeczke...
        Efekt liberalnej tresury u "januszy".

        • 3 0

    • Jak się nie podoba to możesz iść do Lidla pracować

      • 3 2

    • jak nie pasuje, to zmień pracę, weź kredyt

      • 4 3

    • Stary pracownik

      Dbają. Tylko mentalność z**bów tego nie dostrzega

      • 2 1

    • Dbają

      Tylko najmniej o tych którzy odwalają czarną robotę, w niedziele, święta, nocki. Czy ktoś się z nami liczy z biura? Chyba nie

      • 1 1

  • Jakie oprocentowanie tej pozyczki?

    • 7 4

  • najlepsza firma

    Najlepsze miejsce do pracy dla Ludzi. Dobre warunki pracy, socjal, benefity. To prestiż pracować w takiej firmie.

    • 18 9

  • RIP Stogi plaża (3)

    niestety, terminal buduje sie w niewłaściwym kierunku ;(

    • 12 22

    • (1)

      Napisane masz że w morzu będą budować nie ingerując w plaże

      • 6 6

      • a co ty masz...

        Miedzy uszami...?

        Cokolwiek to jest, jest malo uzywane...

        • 1 1

    • Rolnik

      A gdzie maja sie rozbudowywać?? Na szadółkach??

      • 1 3

  • najciekawsze, że bez udziałów Sasinów czy Płażyńskich budują (1)

    • 14 8

    • Sprzedają

      Sprzedają port wewnętrzny

      • 0 2

  • co z plażą ? (1)

    • 8 9

    • Jest w Radomiu

      • 6 1

  • ten terminal zabiera zlecenia Elblągowi! kanał zarośnie szuwarami.... ;))

    • 11 10

  • Na zdjęciu widzę, że terminal wchodzi na tereny plaży na Stogach. (2)

    Powinien rozbudować się w głąb zatoki, a nie w kierunku wschodnim. Od czasu powstania Portu Północnego plaża kurczy się.

    • 13 10

    • Mało tobie plaży ??? I tak garstka ludzi jest przy wejściu głównym a reszta plaży pusta (1)

      Po co to narzekanie i tak nie macie szaraki nic do gadania.Bedzie tak jak zaprojektowane jest i koniec.

      • 6 7

      • Ten kto to projektował uczynił na złość mądrym ludziom

        • 0 0

  • Mieszkaniec Stogów (2)

    To pogrzeb tej dzielnicy i okolic

    • 11 19

    • Ta od razu clargo Miasta i regionu, co za bzdury

      • 5 4

    • Stogi nie żyją z turystyki.

      Plaży jednak żal.

      • 8 1

  • I plaża Stogi w pi..... i cały misterny plan na turystów też w pi....

    • 4 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane