• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

57 mln złotych pójdzie w kanał

Robert Kiewlicz
4 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port w Gdyni będzie dostępny dla większej liczby jednostek. Port w Gdyni będzie dostępny dla większej liczby jednostek.

Ponad 57 mln złotych dostanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Zarząd Morskiego Portu Gdynia na przebudowę kanału portowego. Dzięki tej inwestycji głębokość w całym akwenie wyniesie 13,5 m. Pozwoli to na zwiększenie liczby statków różnych kategorii, mogących wpływać do gdyńskiego portu.



Dzięki umowie między Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA z Centrum Unijnych Projektów Transportowych port dostanie pieniądze na prace budowlane obejmujące pogłębienie akwenów portowych, w tym toru wodnego wewnątrz portu oraz trzech obrotnic portowych, które dodatkowo zostaną poszerzone.

To nie koniec: przebudowywane są nabrzeża, zabezpieczona i umocnione konstrukcje dna przy nabrzeżach położonych wzdłuż kanału portowego. Newralgicznym elementem dla bezpieczeństwa żeglugi stała się także przebudowa i poszerzenie w dnie (z 84 do 98 m) wejścia wewnętrznego do portu, poprzez przebudowę Ostrogi Pilotowej.

Pozyskane środki unijne wystarczą tylko na część prowadzonej już inwestycji, która w całości warta jest ponad 95 mln zł.

Miejsca

Opinie (90) 3 zablokowane

  • Ten port to i tak pikuś. Przed wojną był cackiem na miarę europejską (2)

    Dzisiaj w całym transporcie de facto wyręcza nas Hamburg. Towary byłyby o niebo tańsze, gdyby przyjeżdżały i wyjeżdżały z Polski natychmiast statkiem. Zamiast ciężarówkami do porządnych, zagranicznych portów.

    • 3 0

    • Nie rozbudujesz bardziej z powodu Estakady Kwiatkowskiego (1)

      Chyba, że zlikwiduje się Kępę Oksywską, a Rewę uczyni dzielnicą.

      • 0 0

      • No tak. Estakady nie da się podnieść wyżej

        Może przedłużyć pirsy? Zburzyć falochron, postawić nowy i przedłużyć?

        • 0 0

  • (2)

    jak by się miało decydować co jest miastem a co wsią na podstawie znajdujących się w danej miejscowości mieszkańców to Lublewo było by małym bo małym ale miastem a Gdańsk byłby największą wiochą na pomorzu - taka prawda

    • 2 2

    • stul pysk !

      wąsaty ciekłyu czerowony pysku.

      • 0 0

    • no tak to logiczne

      bo w Duplewie mieszka więcej ludzi niż w Gdańsku

      • 1 1

  • znowu wściekły ataków ubeków z PO na kościół !

    Dosyć !.18 urodziny Radia .
    Nasz prezytent , nasz PIS!

    • 0 1

  • Tytuł artykułu (2)

    co najmniej kontrowersyjny

    • 18 12

    • Tytul artykulu

      Nie trzeba byc orlem, by rozpoznac, ze to tani chwyt. Bardzo intrygujace...

      • 0 0

    • m.in. na tym polega dzienikarstwo, żeby zaintrygować czytelnika !
      dla mnie nie ma żadnej kontrowersji.

      • 1 0

  • Najwyższy czas myśleć o Porcie Zewnętrznym (2)

    i wciąganiem "Nabrzeża Francuskiego w morze" zwłaszcza, że tereny poprzemysłowe(Dalmoru i Nauty) będą rosły w górę oraz Międzytorze więc i ziemi trochę będzie się wydobywało więc najwyższy czas pomyśleć nad właściwym zagospodarowaniem urobku wykonując z profile typu Larsen i elementy zewnętrzne powiązać blokami kesonowymi. Wtedy statki o dużym zanurzeniu kadłuba nie będą powodowały, podczas ruchu w kanałach portowych w czasie przemieszczania się osadów, zwłaszcza mulistych i niewielkich spłyceń w centralnej jego części kanału oraz po obu stronach toru wodnego. I tak mniejsze statki podchodzą do nabrzeży z wykorzystaniem własnego napędu, względnie dokonują próby sprawności napędu przy nabrzeżu, wykonując kilka do kilkunastu obrotów śrubą. Najwięcej spustoszenia - sam to zauważyłem robią duże okręty wojenne USA poprzez kilkakrotne w tym samym miejscu kręcenie śrubami przy nabrzeżu co lokalne spłyca i niszczy nabrzeża.

    Należałoby się też zastanowić nad przyszłą infrastrukturą, która wejdzie w nowym układzie po skomunalizowaniu i opracowaniu oraz uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tzw. "Port Miejsko-Morskiego" między innymi akweny portowe - tory podejściowe, kanały, obrotnice i baseny o charakterze turystycznym, rekreacyjnym i sportowym. A w tym działania związane z pracami czerpalnymi zwiazanymi z utrzymaniem dna nawigacyjnego torów wodnych oraz głębokości przy nabrzeżach, pirsach jak również z remontami lub odtwarzaniem nabrzeży istniejących oraz budową nowych nabrzeży zwłaszcza dla coraz to w większych ilośćiach odwiedzających przepięknych wycieczkowcach. A popularność Bałtyku wśród turystów z całego świata wzrasta i na morze wpływa coraz więcej większych "beach cruiserów" i wypasionych yachtów. Gdynia będzie miała także poprzez Port Lotniczy możliwości wymiany załóg, ale przede wszystkim turystów lub ich przemieszczenia na mniejsze statki turystyczne, celem pokazania starego Gdańska czy Sopotu

    • 5 5

    • hahahaha (1)

      obudz sie chłopcze, takiej fantastyki dawno nie czytałem.

      • 1 1

      • Chłopie jesienny dziś dzień - fakt, nie napawa na optymizm,

        ale wieszać się Ci jednak nie zalecam:))

        O jaką fantastykę Ci tu chodzi? Ja tu przedstawiam program nie dalej niż pięć lat do przodu. A wszystko jak najbardziej realne. To nawet co przedstawiłem nie jest tzw. przedwojennym gdyńskim tempem:)) Więc o co chodzi? Chyba, że piszesz z W.M.Gdańska wtedy rozumie i przepraszam.

        • 3 0

  • kase pójdzie do PRCiP, a właściciel jest najwiekszym dłuznikiem skarbu panstwa

    Polska to bardzo ciekawy kraj, dla NAS i MAS, wszystko ukierunkowane, aby zyło sie lepiej

    • 0 0

  • Chcecie aby żyło się lepiej w Gdańsku? (4)

    Chcecie aby żyło się lepiej w Gdańsku? Także wam mieszkańcom moze życ się lepiej i tobie który masz kredyt na dom auto i rozwalasz je na gdańskich tzw drogach i tobie który mieszkasz w kamienicy komunalnej (czytaj jesteś przeznaczony do wygaszenia w planach obecnych władz!) i tobie która pytasz na forach gdzie posłać dziecko do przedszkola szkoły bo w okolicy nie ma szkół i tobie który szukałeś miejsca na spacer a trafiłeś na centrum handlowe.
    Wszystkim nam może żyć się lepiej pod warunkiem że pojdziemy na wybory w 2010 roku i wybierzemy NOWYCH ludzi którzy zamiast zakupu pomników dzwonków itp wybudują drogi i odnowią uinfrastrukturę zarówno techniczną jak i społeczną.
    Wszyscy płacimy podatki ale one nie wracają do nas w postaci gładkich dróg nowych szkół czy parków tylko dlatego że u władzy jest Adamowicz i jego świta.
    Adamowicz jest główną przeszkodą w tym aby mieszkańcom Gdańska żyło się lepiej.
    Jeśli zastanawiacie się dlaczego są kolejne nieuzasadnione podwyżki cen wody ścieków itp dlaczego są korki dlaczego brakuje nowych miejsc pracy w Gdańsku to odpowiedz jest jedna. To prezydent Adamowicz tak kieruje miastem wraz ze swoją świtą!
    Chcesz to zmienić idz na wybory w 2010!

    • 4 1

    • i co naiwniaku myslisz, że inni wybrańcy nie podniosą ceny H2O? (3)

      czy pójdziesz czy nie na wybory to cena wody z dniem 1 stycznia wzrośnie - jak co roku bez względu na to czy to PO czy PIS czy inni sq...ele. Więcej ci powiem jakbyś był np takim szefem Saura czy czegoś podobnego sam byś te ceny podnosił .

      • 0 1

      • Skąd ta pewność? Akurat radni PiS głosują przeciw podwyżkom. (2)

        Dlaczego nie dać szansy nowym ludziom tylko kisić się w tej beznadziei? Albo pozwolić wybrać władze miasta krewnym i znajomym królika z urzędu miasta?

        • 2 1

        • są przeciw bo nie są przy korycie i tylko dbają o elektorart (1)

          a jak 2 lata rządził PIS to co woda taniała z 1 stycznia? hm?

          • 1 1

          • ceny wody nie sa ogólnokrajowe tylko miejskie

            • 0 0

  • Proszę ile mozna zrobić w Gdyni za 57 mln (4)

    W Gdańsku inwestycją z kategorii pierwszej potrzeby jest ECS za 300 mln.

    • 52 2

    • i na tira wbitego w wiadukt - taki performans (1)

      jajowy

      • 2 0

      • zgadza sie ;)

        wszystko

        • 0 0

    • i teatr

      no i teatr szekspirowski :)

      • 4 1

    • nie kopmy leżącego

      • 17 2

  • Port,lotnisko i co jeszcze? (15)

    Tak czy siak nie dogonicie Gdańska nigdy.
    Ale dobrze że przynajmniej się staracie.

    • 25 83

    • Ile statków jednocześnie obsłuży gdański port? (1)

      To tylko rzeka, której brzegi zalano betonem.

      • 0 8

      • tak, szczególnie DCT to rzeka zalana betonem

        • 1 0

    • Kto kogo goni? (2)

      Gdańsk potrzebował przeszło 1000 lat żeby być takim miastem jak jest teraz, Gdynia, mimo że dwa razy mniejsza, osiągnęła to wszystko w 80 lat.

      • 23 11

      • Ale jak wynika z historii Gdynię budowała cała Polska, a Gdańsk był na tyle mocny, że całej Polsce i jej potędze się przeciwstawiał.

        • 1 0

      • hmm

        ale gdyby nie ten straszny i okropny gdańsk,
        gdyni by pewnie dziś nie było

        żal mi was na maxa

        • 7 14

    • jaka roznica

      gdynskie, czy gdanskie. Wazne, ze nasze POLSKIE !!!

      • 1 1

    • (2)

      Gdańsk i Gdynia to przecież nasza ojczyzna po co się licytujecie.

      • 13 3

      • ale mieszkańcy j wioski ktynia upieraja sie, że są (1)

        miastem i czymś super truper w trójmiescie

        • 3 14

        • a ty udowadniasz że jesteś typowym przedstawicielem poniemieckiego grodu, który jest nudny jak flaki z olejem

          • 11 3

    • a kogo to tak naprawde obchodzi?

      • 0 0

    • Co jeszcze ??WSZYSTKO !!!!!!!!!!!!!!! (2)

      No nie dogonimy, Gdynia już dawno przegoniła Gdańsk i zostawiła go daleko, daleko z tyłu.

      • 28 14

      • (1)

        pod względem ilości buraków i śledzi na metr kwadratowy

        • 15 26

        • ty akurat synu r.udolfa i nadmotławskiej praczki coś o tym wiesz...

          • 10 16

    • Soory, ale nie masz pojęcia o tym o czym mówisz :)

      • 6 1

    • kret jesteś i tyle!!

      cieszy mnie każda inwestycja na pomorzu

      • 23 2

  • Port (9)

    W Gdańsku już dawno pogłębiono tor wodny i sukcesywnie wykonuje się remonty nabrzeży, przebudowy itp. Jak ktoś tego nie widzi to nich nie wypowiada się. Wiadomo dlaeko do ideału, zawsze można zrobić więcej, ale wiąże się to z ogromną kasą. Cieszmy się z tego co mamy.

    • 14 2

    • no, to jeszcze opowiedz w szczegółach: (7)

      - ile wynosi obecnie max zanurzenie statków w Gdańsku i przy jakich nabrzeżach?
      - które nabrzeża zostały wyremontowane i co się na nich robi?

      • 2 1

      • Port (6)

        http://www.portgdansk.pl - tam znajdziesz interesujące Ciebie informacje

        • 2 1

        • kolejny "nauczyciel" (5)

          co to sam nie potrafi informacji podać, a brak wiedzy maskuje pytaniami i ogólnymi linkami

          to ci powiem - max zanurzenie w porcie wewnętrznym to 10,2 m i to nie przy wszystkich nabrzeżach (np. nie obowiązuje przy części OPP, Rudowego i na Węglowym, Przemysłowym, Szczecińskim, Oliwskim... - czyli przy większości nabrzeży jest mniej)

          ostatnio remontowane było Westerplatte, na którym nie dzieje się NIC. Stoi wystawione na przetarg do dzierżawy i nie ma chętnych od dłuższego czasu, nie mówiąc o terminalu pasażersko - towarowym

          poprzednio remontowano WOC - oprócz samochodów (dramatyczny spadek przeładunków) hula wiatr

          zakręt pięciu gwizdków remontuje prywatna firma dla siebie - nie zarząd portu

          reszta portu popada w ruinę - brak inwestycji, wyprzedawanie i złomowanie urządzeń przeładunkowych

          do ideału rzeczywiście daleko i wcale nie ma się z czego cieszyć

          • 3 2

          • kolejny "nauczyciel" (4)

            Ogólnie to zgadzam się z Toba, ale nie tragizujmy, bo podobnie wygląda Port w Gdyni jak człowiek przyjrzy się bliżej. Sprawy sa bardziej złożone niż myślisz. Gdyby rządzili portami fachowcy, to sytuacja byłaby zdecydowanie lepsza. Na razie rządzi polityka i paru przypadkowych ludzi, którzy nie mają nic do powiedzenia bo muszą liczyć się ze zdaniem " mocodawców " . Ponadto musi zmienić się ustawa o Portach, tak aby porty nie były "non profit" itd..

            • 4 0

            • przeprasza za nauczyciela (3)

              widzę, że się zgadzamy w pewnych kwestiach :)

              chociaż IMO Gdynia idzie dalej i lepiej z inwestycjami - max zanurzenie, zaplecze logistyczne, remonty nabrzeży

              Gdańsk za to wygrywa DCT, choć to prywatna inwestycja

              • 0 1

              • ehh

                jakie wygrywa? to nie zawody. te wszystkie komentarze na temat Gdynia vs. Gdańsk są żałosne

                • 2 1

              • Spox (1)

                Zapomniałem dodać, że Port Gdańsk ma perspektywy rozwojowe np. planowane ogromne centrum logistyczne i jeszcze kilka ciekawych terenów do zagospodarowania plus rozbudowa portu zewnętrznego, czego niestety brakuje w Porcie Gdynia. Port Północny to 15 m zanurzenia. No i aby dojechać szybciej do Gdyni na terenach Portu Gdańskiego, będzie położony tunel pod Martwą Wisłą ( czyli jakiś udział w drodze ) :)

                • 1 0

              • Jasne

                Zobaczysz ten tunel pewnie tak szybko jak przekop przez Mierzeję Wiślaną.
                Niestety.
                Pozdrawiam

                • 1 1

    • tak. i wszystkie tiry z gdańskiego portu wyjeżdżają na południe przez centrum miasta.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane