• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

57 mln złotych pójdzie w kanał

Robert Kiewlicz
4 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port w Gdyni będzie dostępny dla większej liczby jednostek. Port w Gdyni będzie dostępny dla większej liczby jednostek.

Ponad 57 mln złotych dostanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Zarząd Morskiego Portu Gdynia na przebudowę kanału portowego. Dzięki tej inwestycji głębokość w całym akwenie wyniesie 13,5 m. Pozwoli to na zwiększenie liczby statków różnych kategorii, mogących wpływać do gdyńskiego portu.



Dzięki umowie między Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA z Centrum Unijnych Projektów Transportowych port dostanie pieniądze na prace budowlane obejmujące pogłębienie akwenów portowych, w tym toru wodnego wewnątrz portu oraz trzech obrotnic portowych, które dodatkowo zostaną poszerzone.

To nie koniec: przebudowywane są nabrzeża, zabezpieczona i umocnione konstrukcje dna przy nabrzeżach położonych wzdłuż kanału portowego. Newralgicznym elementem dla bezpieczeństwa żeglugi stała się także przebudowa i poszerzenie w dnie (z 84 do 98 m) wejścia wewnętrznego do portu, poprzez przebudowę Ostrogi Pilotowej.

Pozyskane środki unijne wystarczą tylko na część prowadzonej już inwestycji, która w całości warta jest ponad 95 mln zł.

Miejsca

Opinie (90) 3 zablokowane

  • No i pozytywnie :) (1)

    Z rana tylko takie dobre wiadomości proszę.

    • 55 4

    • Powiedzcie gdzie wrzucicie te 57 milionów bo mam sprzęd do nurkowania:)

      • 8 0

  • Port,lotnisko i co jeszcze? (15)

    Tak czy siak nie dogonicie Gdańska nigdy.
    Ale dobrze że przynajmniej się staracie.

    • 25 83

    • Co jeszcze ??WSZYSTKO !!!!!!!!!!!!!!! (2)

      No nie dogonimy, Gdynia już dawno przegoniła Gdańsk i zostawiła go daleko, daleko z tyłu.

      • 28 14

      • (1)

        pod względem ilości buraków i śledzi na metr kwadratowy

        • 15 26

        • ty akurat synu r.udolfa i nadmotławskiej praczki coś o tym wiesz...

          • 10 16

    • kret jesteś i tyle!!

      cieszy mnie każda inwestycja na pomorzu

      • 23 2

    • Soory, ale nie masz pojęcia o tym o czym mówisz :)

      • 6 1

    • Kto kogo goni? (2)

      Gdańsk potrzebował przeszło 1000 lat żeby być takim miastem jak jest teraz, Gdynia, mimo że dwa razy mniejsza, osiągnęła to wszystko w 80 lat.

      • 23 11

      • hmm

        ale gdyby nie ten straszny i okropny gdańsk,
        gdyni by pewnie dziś nie było

        żal mi was na maxa

        • 7 14

      • Ale jak wynika z historii Gdynię budowała cała Polska, a Gdańsk był na tyle mocny, że całej Polsce i jej potędze się przeciwstawiał.

        • 1 0

    • (2)

      Gdańsk i Gdynia to przecież nasza ojczyzna po co się licytujecie.

      • 13 3

      • ale mieszkańcy j wioski ktynia upieraja sie, że są (1)

        miastem i czymś super truper w trójmiescie

        • 3 14

        • a ty udowadniasz że jesteś typowym przedstawicielem poniemieckiego grodu, który jest nudny jak flaki z olejem

          • 11 3

    • a kogo to tak naprawde obchodzi?

      • 0 0

    • Ile statków jednocześnie obsłuży gdański port? (1)

      To tylko rzeka, której brzegi zalano betonem.

      • 0 8

      • tak, szczególnie DCT to rzeka zalana betonem

        • 1 0

    • jaka roznica

      gdynskie, czy gdanskie. Wazne, ze nasze POLSKIE !!!

      • 1 1

  • Tytuł artykułu (2)

    co najmniej kontrowersyjny

    • 18 12

    • m.in. na tym polega dzienikarstwo, żeby zaintrygować czytelnika !
      dla mnie nie ma żadnej kontrowersji.

      • 1 0

    • Tytul artykulu

      Nie trzeba byc orlem, by rozpoznac, ze to tani chwyt. Bardzo intrygujace...

      • 0 0

  • coś się dzieje (1)

    w gdyni a w gdańsku tylko konserwator ma coś do powiedzenia i w 99% mói nie

    • 10 13

    • szkoda tylko

      że nie mówi "nie" niebieskim dachom :(

      • 6 1

  • Buhahahha

    A ja napiszę, że pogłębianie kanału w porcie jest właściwie na ukończeniu :)
    Ale to fakt, że po pogłębieniu do 13,5 m do Gdyni będą mogły wpływać niemal wszystkie statki, jakie mogą wpływać na Bałtyk.

    • 9 1

  • Proszę ile mozna zrobić w Gdyni za 57 mln (4)

    W Gdańsku inwestycją z kategorii pierwszej potrzeby jest ECS za 300 mln.

    • 52 2

    • nie kopmy leżącego

      • 17 2

    • i teatr

      no i teatr szekspirowski :)

      • 4 1

    • i na tira wbitego w wiadukt - taki performans (1)

      jajowy

      • 2 0

      • zgadza sie ;)

        wszystko

        • 0 0

  • Port (9)

    W Gdańsku już dawno pogłębiono tor wodny i sukcesywnie wykonuje się remonty nabrzeży, przebudowy itp. Jak ktoś tego nie widzi to nich nie wypowiada się. Wiadomo dlaeko do ideału, zawsze można zrobić więcej, ale wiąże się to z ogromną kasą. Cieszmy się z tego co mamy.

    • 14 2

    • no, to jeszcze opowiedz w szczegółach: (7)

      - ile wynosi obecnie max zanurzenie statków w Gdańsku i przy jakich nabrzeżach?
      - które nabrzeża zostały wyremontowane i co się na nich robi?

      • 2 1

      • Port (6)

        http://www.portgdansk.pl - tam znajdziesz interesujące Ciebie informacje

        • 2 1

        • kolejny "nauczyciel" (5)

          co to sam nie potrafi informacji podać, a brak wiedzy maskuje pytaniami i ogólnymi linkami

          to ci powiem - max zanurzenie w porcie wewnętrznym to 10,2 m i to nie przy wszystkich nabrzeżach (np. nie obowiązuje przy części OPP, Rudowego i na Węglowym, Przemysłowym, Szczecińskim, Oliwskim... - czyli przy większości nabrzeży jest mniej)

          ostatnio remontowane było Westerplatte, na którym nie dzieje się NIC. Stoi wystawione na przetarg do dzierżawy i nie ma chętnych od dłuższego czasu, nie mówiąc o terminalu pasażersko - towarowym

          poprzednio remontowano WOC - oprócz samochodów (dramatyczny spadek przeładunków) hula wiatr

          zakręt pięciu gwizdków remontuje prywatna firma dla siebie - nie zarząd portu

          reszta portu popada w ruinę - brak inwestycji, wyprzedawanie i złomowanie urządzeń przeładunkowych

          do ideału rzeczywiście daleko i wcale nie ma się z czego cieszyć

          • 3 2

          • kolejny "nauczyciel" (4)

            Ogólnie to zgadzam się z Toba, ale nie tragizujmy, bo podobnie wygląda Port w Gdyni jak człowiek przyjrzy się bliżej. Sprawy sa bardziej złożone niż myślisz. Gdyby rządzili portami fachowcy, to sytuacja byłaby zdecydowanie lepsza. Na razie rządzi polityka i paru przypadkowych ludzi, którzy nie mają nic do powiedzenia bo muszą liczyć się ze zdaniem " mocodawców " . Ponadto musi zmienić się ustawa o Portach, tak aby porty nie były "non profit" itd..

            • 4 0

            • przeprasza za nauczyciela (3)

              widzę, że się zgadzamy w pewnych kwestiach :)

              chociaż IMO Gdynia idzie dalej i lepiej z inwestycjami - max zanurzenie, zaplecze logistyczne, remonty nabrzeży

              Gdańsk za to wygrywa DCT, choć to prywatna inwestycja

              • 0 1

              • Spox (1)

                Zapomniałem dodać, że Port Gdańsk ma perspektywy rozwojowe np. planowane ogromne centrum logistyczne i jeszcze kilka ciekawych terenów do zagospodarowania plus rozbudowa portu zewnętrznego, czego niestety brakuje w Porcie Gdynia. Port Północny to 15 m zanurzenia. No i aby dojechać szybciej do Gdyni na terenach Portu Gdańskiego, będzie położony tunel pod Martwą Wisłą ( czyli jakiś udział w drodze ) :)

                • 1 0

              • Jasne

                Zobaczysz ten tunel pewnie tak szybko jak przekop przez Mierzeję Wiślaną.
                Niestety.
                Pozdrawiam

                • 1 1

              • ehh

                jakie wygrywa? to nie zawody. te wszystkie komentarze na temat Gdynia vs. Gdańsk są żałosne

                • 2 1

    • tak. i wszystkie tiry z gdańskiego portu wyjeżdżają na południe przez centrum miasta.

      • 3 0

  • ach ta Gdynia (11)

    no i dobrze - ja stawiam na Gdynię - myślę że za 100 lat będzie się pisało Gdańsk koło Gdyni albo Gdańsk dzielnica Gdyni - jak dotąd widać Gdynia rozbudowuje się o wiele szybciej niż Gdańsk mimo że ma ona niespełna 100 lat to już osiągnęła ponad połowę w ilości ludności w stosunku do Gdańska a należy pamiętać że Gdańsk buduje się już 1000 lat a Gdynia 100 lat temu wsią kaszubską była

    • 16 24

    • wieś kaszubska (1)

      ...i zawsze wsią kaszubską pozostanie...

      • 13 9

      • tak jak gdański burak pozostanie gdańskim burakiem

        • 2 13

    • To nie dlatego ze Gdynia szybko się rozwija, tylko Gdańsk wolno...

      • 6 7

    • (1)

      Czlowieku po co tyle zawisci? Lepiej Ci? My też możemy nawrzucać na Gdynie, tylko po co? Po co robic nieprzyjemna atmosfere i sie z rana denerwować? :) Pozdrawiam wszystkich :)

      • 5 4

      • a ktoś wrzuca? poczytaj inne wpisy

        • 1 2

    • (2)

      sledziu ty obslizgly p...... ty sie w rybi leb i pomysl przez chwile, dlaczego Gdynia rozbudowuje sie szybciej? ? ? Moim zdaniem Gdynia to jeszcze kartoflisko i jest gdzie sie budowac. Gdansk sie buduje powoli i na obrzezach. Jak chca wybudowac cos w centrum to najpierw sto lat archeolodzy beda kopac doly w poszukiwaniu drogi do chin :)

      • 4 3

      • bzdura własnie gdynia straciła impet, widać to po spadajacej liczbie mieszkańców, braku nowych inwestycji

        a z pogłebiania kanału portowego, robia show, w gdańskim porcie pogłebiarki chodziły cały rok, wejscie do portu wewnetrznego tez poszerzono, ale nikt tu nie robił z tego wielkiego wydarzenia.

        A jak tam Stocznia? koty nakarmione, czy moze utopione w dziurze po CH wzgórze?

        • 7 1

      • śledzia masz w majtach, tfu, raczej zapach po nim... i wytrzyj okulary bo ci z emocji parują

        • 2 5

    • nawet za 1000lat bedziecie gdynią koło Gdańska

      dlatego ze takie buce jak ty mieszkają w tym miasteczku, a właściwie kaszubską wsią

      • 3 2

    • a należy pamiętać że Gdańsk buduje się już 1000 lat a Gdynia 100 lat temu wsią kaszubską była

      Gdynia jest wsią...

      • 3 0

    • 80 lat,

      mówiąc ściślej. Tu jest zaczepiście. Mankamentem jest tylko parkowanie.

      • 2 0

  • A niech inwestują nawet w port na Wiśle w Tczewie a nie trwonią pieniedzy i myślą tylko o własnych kieszeniach ---*samorządowcy co obiecują to niech spełniają*

    • 5 0

  • (4)

    GdańSzczanie nie czujcie się tacy ważni że bez Gdańska - Gdyni by nie było

    • 5 4

    • Bez Gdańska Gdyni by nie było!

      Choćby dla tego, że gdyby przed wojną Gdańsk nie utrudniał przeładunku polskich towarów, to by nie było potrzeby budowy Gdyni :P

      • 3 2

    • gdyby nie komunizm nie byłoby Gdyni (2)

      • 2 4

      • (1)

        wiekszej bzdury nie słyszałem jak żyje - gdyby nie komunizm to nie słychac byłoby o Gdańsku

        • 0 2

        • a kto za wszelką cenę odbudował po wojnie tą ruinę

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane