• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

57 mln złotych pójdzie w kanał

Robert Kiewlicz
4 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port w Gdyni będzie dostępny dla większej liczby jednostek. Port w Gdyni będzie dostępny dla większej liczby jednostek.

Ponad 57 mln złotych dostanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Zarząd Morskiego Portu Gdynia na przebudowę kanału portowego. Dzięki tej inwestycji głębokość w całym akwenie wyniesie 13,5 m. Pozwoli to na zwiększenie liczby statków różnych kategorii, mogących wpływać do gdyńskiego portu.



Dzięki umowie między Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA z Centrum Unijnych Projektów Transportowych port dostanie pieniądze na prace budowlane obejmujące pogłębienie akwenów portowych, w tym toru wodnego wewnątrz portu oraz trzech obrotnic portowych, które dodatkowo zostaną poszerzone.

To nie koniec: przebudowywane są nabrzeża, zabezpieczona i umocnione konstrukcje dna przy nabrzeżach położonych wzdłuż kanału portowego. Newralgicznym elementem dla bezpieczeństwa żeglugi stała się także przebudowa i poszerzenie w dnie (z 84 do 98 m) wejścia wewnętrznego do portu, poprzez przebudowę Ostrogi Pilotowej.

Pozyskane środki unijne wystarczą tylko na część prowadzonej już inwestycji, która w całości warta jest ponad 95 mln zł.

Miejsca

Opinie (90) 3 zablokowane

  • Ten port to i tak pikuś. Przed wojną był cackiem na miarę europejską (2)

    Dzisiaj w całym transporcie de facto wyręcza nas Hamburg. Towary byłyby o niebo tańsze, gdyby przyjeżdżały i wyjeżdżały z Polski natychmiast statkiem. Zamiast ciężarówkami do porządnych, zagranicznych portów.

    • 3 0

    • Nie rozbudujesz bardziej z powodu Estakady Kwiatkowskiego (1)

      Chyba, że zlikwiduje się Kępę Oksywską, a Rewę uczyni dzielnicą.

      • 0 0

      • No tak. Estakady nie da się podnieść wyżej

        Może przedłużyć pirsy? Zburzyć falochron, postawić nowy i przedłużyć?

        • 0 0

  • NO I DOBRZE ze w kanał a nie na "wystepy"

    • 1 0

  • ciemny gdyński lud wszystko kupuje (2)

    W październiku o 3,3 proc. wzrosła liczba bezrobotnych w naszym województwie w porównaniu do września. Najwięcej w Gdyni - aż 13,1 proc.

    Koty głodują w upadających stoczniach,bieda hala przecieka lub nie ma w niej prądu.
    Zero inwestycji gospodarczych ( W Gdańsku tylko ostatnio ruszyło: obwodnica pd, quatro towers. waterline, rozbudowa parku technologicznego, i wydzaił biologi UG) Gdynia odpowiedziała ośmiornicą

    Prokom w Rzeszowie,Multimedia w Warszawie,Maersk w Gdańsku,Nordea
    zaraz w Warszawie,Reuters niedługo w Gdańsku,stocznia
    padła,przeładunki w porcie spadły o połowę,zero nowych inwestycji
    gospodarczych kreujących nowe miejsca pracy,został tylko
    Gdańsk....Część bezrobotnych z Gdyni będzie budować stadion w
    Gdańsku,przydadzą się też inni Gdynianie na Gdańskie budowy,zatem do
    roboty...

    • 9 12

    • Jeśli ktoś jest ciemny to chyba tylko ty......a WIEJE to wiatr w twojej pustej głowie (1)

      • 4 4

      • a co może nieprawde napisał szczurzy dupowłazie sledziowy

        zapomniał dodać że zaraz nie będzie ekstraklasy w gdyni, jedynie rozkopane miasto w bezsensownym remoncie

        dzis miała stluczka i paraliż całkowity

        szczurek ze stępą powinni się ze wstydu spalić, na klęczkach przejść świętojańską żeby im ludzie karczycha sprzedawali i muki

        • 1 1

  • Gdynia stała się miastem jeszcze przed wojną a wtedy komuny nie było tylko demokracja była , po drugie port w Gdyni powstał dlatego że Gdańsk był wolnym miastem i nie należał do polski przez co polska portu nie miała i trzeba było zbudować taki port w sąsiadującej wsi Gdynia która w latach 20-tych ubiegłego 100-lecia stała się miastem i tyle w temacie - wielcy mi GdańSzczanie

    • 5 2

  • Dodajmy PKB na głowe (3)

    Gdańsk 3800
    Sopot 3700
    Gdynia 3400
    Ta różnica powiększa się cały czas, jak tak dalej pójdzie to Gdańsk czeka kolejny najazd gdyńskiej biedy i to już nie jest śmieszne.

    Dodatkowo ludzie z biednej gdyni uciekają
    W czasie, gdy wszystkim dużym miasta z wyjątkiem stolicy spada liczba mieszkańców, Gdańsk zaczął rosnąć. - To dowód, że dobrze się tu żyje - mówią specjaliści. Ale Gdynia i Sopot wyludniają się
    Gdynia Sopot także są na minusie. Gdyni ubyło 898 mieszkańców, Sopotowi 326

    • 7 7

    • "To dowód, że dobrze się tu żyje...:)" (2)

      skądeś się chłoptasiu urwał czy już wczesnogdańskiej choinki?

      Widać, że piszesz z Orunii, bo gdybyś zapoznał się bardziej z problemami demografii i choć w zarysach przeczytał raporty Prof. Janusz Czapiński to inaczej byś pisał.
      Fakt, że Gdynia przeżywa problemy zwiększonego bezrobocia związane ze zniszczeniem stoczni przez "gdański rząd PO" a tym samym bezpardonowym atakiem na to WSPANIAŁE miasto. Wierzę, że Gdynianie mają żelazne zęby i sobie jednak poradzą a takich jak tY panikarzy "gdynia to już dramat" - siejących defetyzm ty nie potrzeba.

      • 3 4

      • Doprawdy nie ma w PL drugiego takiego miasta jak Gdynia (1)

        którego mieszkańcy mieliby tak wielkie mniemanie o sobie, jacy to oni och i ach i super truper.Tymczasem to taka sama mieścina jak wiele innych - z patologią, obszarami biedy, niegospodarności.No ale oni uważają że są naj naj naj - we wszystkim! Typowy przerost ambicji nad treścią chyba jednak zgodny ze starą prawdą, że im większa dziura tym tym większy zachwyt.

        • 4 4

        • to mniemanie to budujesz chyba ty w takich komentarzach - zbędnych i ograniczonych
          jestem z Gdyni i nie uważam sie za nikogo lepsze ani gorszego, tym bardziej na podstawie inwestycji które są robione.

          • 2 1

  • Najwyższy czas myśleć o Porcie Zewnętrznym (2)

    i wciąganiem "Nabrzeża Francuskiego w morze" zwłaszcza, że tereny poprzemysłowe(Dalmoru i Nauty) będą rosły w górę oraz Międzytorze więc i ziemi trochę będzie się wydobywało więc najwyższy czas pomyśleć nad właściwym zagospodarowaniem urobku wykonując z profile typu Larsen i elementy zewnętrzne powiązać blokami kesonowymi. Wtedy statki o dużym zanurzeniu kadłuba nie będą powodowały, podczas ruchu w kanałach portowych w czasie przemieszczania się osadów, zwłaszcza mulistych i niewielkich spłyceń w centralnej jego części kanału oraz po obu stronach toru wodnego. I tak mniejsze statki podchodzą do nabrzeży z wykorzystaniem własnego napędu, względnie dokonują próby sprawności napędu przy nabrzeżu, wykonując kilka do kilkunastu obrotów śrubą. Najwięcej spustoszenia - sam to zauważyłem robią duże okręty wojenne USA poprzez kilkakrotne w tym samym miejscu kręcenie śrubami przy nabrzeżu co lokalne spłyca i niszczy nabrzeża.

    Należałoby się też zastanowić nad przyszłą infrastrukturą, która wejdzie w nowym układzie po skomunalizowaniu i opracowaniu oraz uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tzw. "Port Miejsko-Morskiego" między innymi akweny portowe - tory podejściowe, kanały, obrotnice i baseny o charakterze turystycznym, rekreacyjnym i sportowym. A w tym działania związane z pracami czerpalnymi zwiazanymi z utrzymaniem dna nawigacyjnego torów wodnych oraz głębokości przy nabrzeżach, pirsach jak również z remontami lub odtwarzaniem nabrzeży istniejących oraz budową nowych nabrzeży zwłaszcza dla coraz to w większych ilośćiach odwiedzających przepięknych wycieczkowcach. A popularność Bałtyku wśród turystów z całego świata wzrasta i na morze wpływa coraz więcej większych "beach cruiserów" i wypasionych yachtów. Gdynia będzie miała także poprzez Port Lotniczy możliwości wymiany załóg, ale przede wszystkim turystów lub ich przemieszczenia na mniejsze statki turystyczne, celem pokazania starego Gdańska czy Sopotu

    • 5 5

    • hahahaha (1)

      obudz sie chłopcze, takiej fantastyki dawno nie czytałem.

      • 1 1

      • Chłopie jesienny dziś dzień - fakt, nie napawa na optymizm,

        ale wieszać się Ci jednak nie zalecam:))

        O jaką fantastykę Ci tu chodzi? Ja tu przedstawiam program nie dalej niż pięć lat do przodu. A wszystko jak najbardziej realne. To nawet co przedstawiłem nie jest tzw. przedwojennym gdyńskim tempem:)) Więc o co chodzi? Chyba, że piszesz z W.M.Gdańska wtedy rozumie i przepraszam.

        • 3 0

  • Jeszcze ruszyła budowa allconu 3

    dla gdańskiego oddziału Intela.

    • 0 0

  • A my w Gdańsku mamy jeszcze Adamowicza więc sami rozumiecie (1)

    A my w Gdańsku mamy jeszcze Adamowicza więc sami rozumiecie

    • 5 1

    • zgadza się a nie nieroba z doskonałym PR

      ja gdynia

      • 1 1

  • (2)

    Gdańsk tylko dla tego jest dziś miastem tego pokroju że cała polska wieki na to pracowała że wsie zborze produkowały i zwożono je do Gdańska żeby je można wywieźć , Śląsk produkuje stal po to by można było w Gdańsku budować statki , wydobywa węgiel i rudy żelaza żeby z Gdańska można było to wywieźć - można by równie dobrze z innego miasta w polsce transportować - więc nie bądźcie tacy twardzi gdańSzczanie bo marni jesteście bez wiosek i reszty miast i miasteczek w chwili wojny to wieś przeżyje bo ma żywność a Gdańsk z głodu padnie

    • 2 2

    • Ale to samo odnosi się do Gdyni

      tylko dla Gdańska to działało 300lat dla Gdyni 15.
      Teraz niestety to działa dla Hamburga itp. więc te śmieszne 3miejskie wojenki są żenujące. Teraz jesteśmy jednym organizmem i rozwijać się czy pozostawać w stagnacji będziemy razem.

      • 3 0

    • Brawo Kaszubi ze wsi Gdynia

      Bardzo słuszne uwagi!.Proponuję przenieść transport morski z Gdańska do Lublina lub Radomia.P.S:Huty produkują stal bo to ich zajęcie.

      • 2 0

  • Chcecie aby żyło się lepiej w Gdańsku? (4)

    Chcecie aby żyło się lepiej w Gdańsku? Także wam mieszkańcom moze życ się lepiej i tobie który masz kredyt na dom auto i rozwalasz je na gdańskich tzw drogach i tobie który mieszkasz w kamienicy komunalnej (czytaj jesteś przeznaczony do wygaszenia w planach obecnych władz!) i tobie która pytasz na forach gdzie posłać dziecko do przedszkola szkoły bo w okolicy nie ma szkół i tobie który szukałeś miejsca na spacer a trafiłeś na centrum handlowe.
    Wszystkim nam może żyć się lepiej pod warunkiem że pojdziemy na wybory w 2010 roku i wybierzemy NOWYCH ludzi którzy zamiast zakupu pomników dzwonków itp wybudują drogi i odnowią uinfrastrukturę zarówno techniczną jak i społeczną.
    Wszyscy płacimy podatki ale one nie wracają do nas w postaci gładkich dróg nowych szkół czy parków tylko dlatego że u władzy jest Adamowicz i jego świta.
    Adamowicz jest główną przeszkodą w tym aby mieszkańcom Gdańska żyło się lepiej.
    Jeśli zastanawiacie się dlaczego są kolejne nieuzasadnione podwyżki cen wody ścieków itp dlaczego są korki dlaczego brakuje nowych miejsc pracy w Gdańsku to odpowiedz jest jedna. To prezydent Adamowicz tak kieruje miastem wraz ze swoją świtą!
    Chcesz to zmienić idz na wybory w 2010!

    • 4 1

    • i co naiwniaku myslisz, że inni wybrańcy nie podniosą ceny H2O? (3)

      czy pójdziesz czy nie na wybory to cena wody z dniem 1 stycznia wzrośnie - jak co roku bez względu na to czy to PO czy PIS czy inni sq...ele. Więcej ci powiem jakbyś był np takim szefem Saura czy czegoś podobnego sam byś te ceny podnosił .

      • 0 1

      • Skąd ta pewność? Akurat radni PiS głosują przeciw podwyżkom. (2)

        Dlaczego nie dać szansy nowym ludziom tylko kisić się w tej beznadziei? Albo pozwolić wybrać władze miasta krewnym i znajomym królika z urzędu miasta?

        • 2 1

        • są przeciw bo nie są przy korycie i tylko dbają o elektorart (1)

          a jak 2 lata rządził PIS to co woda taniała z 1 stycznia? hm?

          • 1 1

          • ceny wody nie sa ogólnokrajowe tylko miejskie

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane