• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ARP trochę bliżej przejęcia Stoczni Gdańsk i GSG Towers

Robert Kiewlicz
29 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Aktualnie ok. 81,05 proc. akcji Stoczni Gdańsk SA należy do Gdańsk Shipyard Group, która jest kontrolowana przez ukraińskiego inwestora. Pozostałe 18,95 proc. akcji posiada ARP. Aktualnie ok. 81,05 proc. akcji Stoczni Gdańsk SA należy do Gdańsk Shipyard Group, która jest kontrolowana przez ukraińskiego inwestora. Pozostałe 18,95 proc. akcji posiada ARP.

Zakończył się pierwszy etap negocjacji dotyczących zakupu przez Agencję Rozwoju Przemysłu należącej do ukraińskiego inwestora Stoczni Gdańsk i spółki GSG Towers. Strony podpisały właśnie porozumienie dotyczące głównych warunków ostatecznej transakcji. Jest szansa, że po długim okresie przepychanek, SG zostanie w rękach jednego, polskiego inwestora. Choć zapowiedzi "uzdrowienia" gdańskiej stoczni było w ostatnich latach już kilka.



Jakie będą konsekwencje przejęcia obu firm stoczniowych przez państwową agencję?

Porozumienie to rezultat trwających kilka tygodni negocjacji, które rozpoczęły się w styczniu 2018 roku, po złożeniu przez ARP oferty zakupu Stoczni Gdańsk i Spółki GSG Towers, producenta wież dla elektrowni wiatrowych. Podpisanie porozumienia oznacza, że obie strony ustaliły kluczowe warunki transakcji i harmonogram dojścia do przekazania ARP kontroli nad spółkami.

Złożona przez ARP oferta zakupu ma charakter rynkowy. Sfinalizowanie transakcji wymaga jeszcze uzgodnienia szeregu warunków przez obie strony. Będzie to wymagać m.in. zgód korporacyjnych, a także pozytywnej decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dotyczącej warunków koncentracji.

- ARP przejmując spółki: Stocznia Gdańsk i GSG Towers, chce właściwie wykorzystać potencjał obu firm i doświadczenie pracowników. Priorytetem biznesowym jest ustabilizowanie sytuacji i docelowo zapewnienie obu spółkom stabilnego, długoterminowego rozwoju na konkurencyjnym rynku stoczniowym oraz w obszarze morskiej energetyki wiatrowej - czytamy w komunikacie Agencji.
Aktualnie ok. 81,05 proc. akcji Stoczni Gdańsk SA należy do Gdańsk Shipyard Group, która jest kontrolowana przez ukraińskiego inwestora. Pozostałe 18,95 proc. akcji posiada ARP. W spółce GSG Towers, ARP i GSG mają po 50 proc. udziałów. W obu spółkach kontrola operacyjna leży jednak po stronie ukraińskiego inwestora. ARP nie ma wpływu na działanie spółki i jej plany rozwojowe.

W Stoczni Gdańsk zatrudnionych jest obecnie ok. 140 osób, a w GSG Towers ok. 430 osób.

Miejsca

Opinie (145) 7 zablokowanych

  • Już to widzę jak wiatrakowcy (4)

    idą budować gruche. Hahaha to tak byś kazał przesiąść się z mercedesa do rozklekotanego poloneza. Guzikiewicz, w niezłą kabałę wkrecileś PiS. To będzie jedna z większych porażek i afer obecnego rządu.

    • 8 4

    • Guzikiewicz reaktywuje melinę na stoczni (1)

      podtrzyma tradycję i zasługi suwnicowej

      • 4 1

      • Melinę i to z burdelem organizowała pewna pani co tramwajem jechała

        i to w dzień strajku.
        Od suwnicowej się dop... bo dzięki niej mamy wolną PL, a nie skansen z kartkami i kolejkami za papierem toaletowym.

        • 0 2

    • Tak nie do końca (1)

      3/4 ludzi w gsg pracowało wcześniej w gdańskiej poprostu zostali zmuszeni do przejścia do gsg i znają się nie tylko na budowie wież wiatrowych ale także na budowie statków także spokojna twoja .... Damy rade

      • 1 2

      • bzdury gadasz kolego

        max 20% przeszło do GSG ze Stoczni i to głownie przedemerytalni, reszta to świeży narybek - oni nigdy nie pójdą na kadłuby. Zreszta niech Guzikiewicz da przykład. A nieoficjalnie to 4 majsrów z GSG jest na szybkim wylocie - kolegi D. juz nie ma, a następni w kolejce są F, W i Ś.

        • 1 1

  • Pięknie. (12)

    Cieszę się, że ktoś bierze się za stocznie i przywraca je Polakom. Wrócą zamówienia, praca dla Stoczniowców i rozwinie się produkcja statków. Co prawda, nie będzie to już ta sama Stocznia, co kiedyś, gdyż działaność Mazowieckiego, Wałęsy, Tuska czy Kaczyńskiego doprowadziła do jej wegetacji i późniejszej sprzedaży za bezcen. Ale mimo wszystko, wraca do łask nasz potężny, państwowy przemysł.

    • 34 122

    • quzwa,co ty cpales (1)

      masz jakis zwidy.....Kto niby bedzie dawal te liczne zlevenia na statki?Moze Chinczycy i Koreanczycy :-))))))).Do tej kupy zlomu kazdy Polak czy chce czy nie bedzie musial dokladac kase.Na ochrone zdrowia nie ma pieniedzy,na zadymiarzy i ORMO kaczynskiego pieniaze zawsze sa.

      • 31 3

      • Jak widać czytanie pisowskiej gazety polskiej robi podobne spustoszenie w mózgu co cpanie mefedronu.

        • 6 0

    • Kretyn!!!

      • 2 0

    • Duże statki buduje się teraz w Azji. Polska stoi mocno w budowie jachtów i remontach dużych jednostek i tak powinno już zostać.

      Skoro prywatne stocznie żyją, rozwijają się to znaczy, że się da.

      • 13 0

    • Barani łbie. Tę stocznię sprzedał ukraińcom nie kto inny, tylko Jaworski (PiS). (1)

      • 31 2

      • Nieprawda. To była decyzja Jarosława Kaczyńskiego.

        • 7 2

    • Tak, a kto będzie przynosił zamówienia? Guzikiewicz? Jaworski? Rydzyk? Misiewicz? Jaki poważny fachowiec przyjdzie do firmy zarządzanej przez związkowców i pisowcow?

      • 12 2

    • Durny propagandysto! Przyszłość Stoczni Gdańskiej jest równie świetlana jak NAUTY.... (1)

      czyli wyprzedawanie majątku na pokrycie strat i obiecująca jak Stoczni Szczecińskiej, która od roku nie wie co i kiedy będzie budować...

      • 18 1

      • W sumie racja, będziemy dalej niewolnikami u naszych zagranicznych sąsiadów, skoro teraz żyjemy i jesteśmy na łasce obcego kapitału to po co próbować to zmieniać, napewo się nie uda, szkoda czasu, bez sensu

        • 7 6

    • Mój dziadek był podwykonawca

      Dla stoczni gdańskiej i szczecińskiej, kiedy padły stracił dorobek całego życia i zadłużyli go na około 2 mln złotych. Jakoś nie wierze, ze teraz będzie lepiej :(

      • 15 1

    • Ukraińcy jako pierwsi narzucili stoczni rynkową działalność, bo wcześniej robiła jeden statek po dumpingowej cenie.

      Niestety, kiedy weszli z sukcesem w branżę wiatraków, PiS rozwalił im biznes, bo skokowo podwyższył koszty czystej energii. Mamy jełopów u władzy, sorry, to fakt, a nie wyzwisko.

      • 34 3

    • Ale bredzisz.;) Jezeli liczysz na zamowienia z ZSRR to przespales prawie dwie dekady..

      • 30 1

  • PiS = PZPR

    • 4 2

  • wsadzac za kraty zlodzieji z PO i PSL (1)

    • 3 8

    • Wyprany masz ten ptasi mózg totalnie, pajacu pisowski!

      • 2 0

  • Jak PiS przejmie Gdanską, to bedzie to gwóźdź do trumny dla tej firmy (1)

    • 1 2

    • Powtórka z Jaworskiego!

      • 2 1

  • "Nieroby związkowe" sprzedali stocznie Ukraińcom, teraz odkupią a za chwilę sprzedadzą Białorusi?

    • 2 2

  • I wracamy znów do centralnego sterowania wszystko i wszyscy pod kontrolą panującego nam miłościwie prezesa

    • 1 2

  • Chcemy wiedzieć, K T O i Z A ile ją sprzedał i ZA ILE teraz ten odkup?!

    Rujnujący Polskę i ojczystą GOSpoDARKĘ k u n d l e muszą za to ODpoWIEDZIEĆ!!!

    • 8 1

  • a jak Gózikiewicz mówił na spotkaniu z załogą, że nie bedzie wież a będa kadłuby (1)

    to sie śmialiście. Teraz ja sie śmieje z was barany.

    • 2 2

    • Wow

      Tylko ciekaw jestem dla kogo te kadłuby.... ??? Hehehe

      • 3 1

  • i co - znowu kryzys przyjdzie i wszystko od poczatku? (2)

    Chyba 2018 rok to nie za bardzo czas na odbudowę państwowych zakładów pracy?
    No chyba ze NSZZ Solidarność szuka nowego gruntu - bo na południu ma zdychających górników.

    • 15 8

    • To niech śnadki i Guzikiewicze

      Zbierają opony, bo trzeba będzie palić.

      • 2 0

    • Ale mądry się znalazł, wszystko wiedzący ho ho a głupiek jak zwykle!

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane