• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Acta Centaurus ze stoczni Crist

VIK
5 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Acta Centaurus będzie pracował przy budowie, montażu i konserwacji morskich farm wiatrowych.

Gdyńska Stocznia Crist zakończyła budowę nowoczesnej, częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Jednostka o nazwie Acta Centaurus powstaje na zamówienie holenderskiego armatora Acta Marine.



Statek ma 93 m długości, 18 m szerokości, 3 200 t nośności i 6 metrów zanurzenia. Powierzchnia jego pokładu to 500 m kw. Jednostka typu SOV (service operation vessel) będzie pracowała przy budowie, montażu i konserwacji morskich farm wiatrowych. Statek zostanie wyposażony w hybrydowy pakiet akumulatorów, lądowisko dla śmigłowców oraz w teleskopowy system kompensacji ruchu zamontowany na zintegrowanej wieży z regulacją wysokości i podnośnikiem ładunku lub załogi.

Dodatkowo rozwiązania X-BOW i X-STERN oraz specjalny dźwig 3D (6 t udźwigu), trap SMST i windy zapewnią jednostce utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas wchodzenia w falę oraz mniejsze zużycie energii. Acta Centaurus będzie wydajny i bezpieczny nawet przy 3-metrowych falach. Statek rozwinie prędkość 13 w., a na jego pokładzie będzie mogło pracować 120 osób.

Jednostkę zamówił holenderski armator Acta Marine. Powstaje ona według projektu SX195, opracowanego przez biuro projektowe Ulstein Design & Solutions AS. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
VIK

Miejsca

Opinie (47) 1 zablokowana

  • Platforma lotos też musiała wyruszyć (3)

    do innej stoczni na dokończenie prac xD

    • 9 14

    • (1)

      No i?

      • 4 0

      • No i gro kasiorki zgarną norki :) Dosyć popularny proceder (patrz Ceona Amazon).

        • 0 2

    • Wytnij

      "Dodatkowo rozwiązania X-BOW i X-STERN [[]] zapewnią jednostce utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas wchodzenia w falę oraz mniejsze zużycie energii."

      • 0 0

  • Kolosa....

    Kolos na miarę tej stoczni.
    Stoczni płacącej kolosalne pensje.

    • 9 2

  • ...."częściowo wyposażonej jednostki"....

    i tak od kilku lat.... Tylko częściowo (ciekawe jak to wygląda w %( czy tylko 20,30 % ?), a kiedy będą budować w "całości" ????? Nośność 3200 t ( ~3200 DWT ) nie poraża ! Parowy masowiec serii B-30 z 1948 r.-S/S "Sołdek" miał coś 2600 DWT.

    • 7 4

  • hmm (1)

    widać że autor textu nie POjecia o przemysle stoczniowym,
    Stocznia Gdynia SA (gdzie pracowałem) robiła wielkie statki na miarę mozliwości doków
    Prawdziwe kolosy widzialem w chinach i korei pld
    i nigdy im nie dorownamy

    • 10 5

    • Hmm...

      tylko dopowiedz ile do każdego trzeba było dopłacić.

      • 2 1

  • Stocznpwiec (1)

    Zbudowała kadłub z izolacją i i nic poza tym

    • 10 4

    • co umim

      to robim

      • 1 0

  • Colon C

    • 0 0

  • W Polsce kadłub,

    Ciężką ślusarkę, balasty i pożarówkę zrobią Ukraińcy, a w Norwegii Polacy z kampów dokończą wyposażenie.
    Normalnie międzynarodowy projekt :-)

    • 18 1

  • My robimy brutna tania robote a wypodarzenieczyli supr kasa innu
    I dziekujemy donaldzie za wejscie do uni idz ustawiac anteny na dachach jak dawniej

    • 9 8

  • ampelmann w skrocie do opisu (1)

    teleskopowy system kompensacji ruchu zamontowany na zintegrowanej wieży

    • 7 0

    • I tak nie będą wiedzieć o co chodzi.

      • 3 0

  • nazwać kolosem jednostkę o długości 90 metrów...

    • 20 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane