- 1 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (15 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (186 opinii)
- 4 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (8 opinii)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (145 opinii)
- 6 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (104 opinie)
Acta Centaurus ze stoczni Crist
Gdyńska Stocznia Crist zakończyła budowę nowoczesnej, częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Jednostka o nazwie Acta Centaurus powstaje na zamówienie holenderskiego armatora Acta Marine.
Statek ma 93 m długości, 18 m szerokości, 3 200 t nośności i 6 metrów zanurzenia. Powierzchnia jego pokładu to 500 m kw. Jednostka typu SOV (service operation vessel) będzie pracowała przy budowie, montażu i konserwacji morskich farm wiatrowych. Statek zostanie wyposażony w hybrydowy pakiet akumulatorów, lądowisko dla śmigłowców oraz w teleskopowy system kompensacji ruchu zamontowany na zintegrowanej wieży z regulacją wysokości i podnośnikiem ładunku lub załogi.
Dodatkowo rozwiązania X-BOW i X-STERN oraz specjalny dźwig 3D (6 t udźwigu), trap SMST i windy zapewnią jednostce utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas wchodzenia w falę oraz mniejsze zużycie energii. Acta Centaurus będzie wydajny i bezpieczny nawet przy 3-metrowych falach. Statek rozwinie prędkość 13 w., a na jego pokładzie będzie mogło pracować 120 osób.
Jednostkę zamówił holenderski armator Acta Marine. Powstaje ona według projektu SX195, opracowanego przez biuro projektowe Ulstein Design & Solutions AS. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
Miejsca
Opinie (47) 1 zablokowana
-
2018-12-05 14:06
Platforma lotos też musiała wyruszyć (3)
do innej stoczni na dokończenie prac xD
- 9 14
-
2018-12-05 18:47
(1)
No i?
- 4 0
-
2018-12-05 20:38
No i gro kasiorki zgarną norki :) Dosyć popularny proceder (patrz Ceona Amazon).
- 0 2
-
2018-12-05 19:58
Wytnij
"Dodatkowo rozwiązania X-BOW i X-STERN [[]] zapewnią jednostce utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas wchodzenia w falę oraz mniejsze zużycie energii."
- 0 0
-
2018-12-05 20:22
Kolosa....
Kolos na miarę tej stoczni.
Stoczni płacącej kolosalne pensje.- 9 2
-
2018-12-05 20:10
...."częściowo wyposażonej jednostki"....
i tak od kilku lat.... Tylko częściowo (ciekawe jak to wygląda w %( czy tylko 20,30 % ?), a kiedy będą budować w "całości" ????? Nośność 3200 t ( ~3200 DWT ) nie poraża ! Parowy masowiec serii B-30 z 1948 r.-S/S "Sołdek" miał coś 2600 DWT.
- 7 4
-
2018-12-05 19:58
hmm (1)
widać że autor textu nie POjecia o przemysle stoczniowym,
Stocznia Gdynia SA (gdzie pracowałem) robiła wielkie statki na miarę mozliwości doków
Prawdziwe kolosy widzialem w chinach i korei pld
i nigdy im nie dorownamy- 10 5
-
2018-12-05 20:03
Hmm...
tylko dopowiedz ile do każdego trzeba było dopłacić.
- 2 1
-
2018-12-05 19:29
Stocznpwiec (1)
Zbudowała kadłub z izolacją i i nic poza tym
- 10 4
-
2018-12-05 19:57
co umim
to robim
- 1 0
-
2018-12-05 19:56
Colon C
- 0 0
-
2018-12-05 19:52
W Polsce kadłub,
Ciężką ślusarkę, balasty i pożarówkę zrobią Ukraińcy, a w Norwegii Polacy z kampów dokończą wyposażenie.
Normalnie międzynarodowy projekt :-)- 18 1
-
2018-12-05 19:30
My robimy brutna tania robote a wypodarzenieczyli supr kasa innu
I dziekujemy donaldzie za wejscie do uni idz ustawiac anteny na dachach jak dawniej- 9 8
-
2018-12-05 19:06
ampelmann w skrocie do opisu (1)
teleskopowy system kompensacji ruchu zamontowany na zintegrowanej wieży
- 7 0
-
2018-12-05 19:26
I tak nie będą wiedzieć o co chodzi.
- 3 0
-
2018-12-05 19:17
nazwać kolosem jednostkę o długości 90 metrów...
- 20 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.