- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (45 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (115 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (76 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (58 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Rekordowy Atlantic Star w Remontowej
Jest najdłuższym i najcięższym statkiem podniesionym dotąd w największym doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej. Atlantic Star, bo o nim mowa, jest jednym z największych statków typu con-ro na świecie. W Gdańsku przechodzi właśnie remont dokowo-konserwacyjny.
Do Gdańskiej Stoczni Remontowa zawinął Atlantic Star - jeden z największych statków typu con-ro na świecie. To "skrzyżowanie" kontenerowca ze statkiem ro-ro. Może on przewozić w osobnych przestrzeniach ładunkowych kontenery oraz ładunki toczne (samochody osobowe, ciężarówki, naczepy). Po kilku dniach od wpłynięcia morski olbrzym trafił do doku nr 6 - największego w stoczni.
- Atlantic Star jest najdłuższym i najcięższym statkiem podniesionym dotąd w największym doku pływającym Remontowej - nr 6. Długość całkowita statku to 296 m, a szerokość - 37,60 m. Jego wysokość boczna, wynosząca 22,95 m, jest zaledwie o 9 m mniejsza niż wysokość falowca na Przymorzu. Dla porównania poprzedni "rekordzista" dokowany w tej stoczni w 2017 roku - ogromny kontenerowiec Seago Bremerhaven należący do Maerska - miał 293,18 m długości i 32,18 m szerokości - mówi Grzegorz Landowski, dyrektor ds. komunikacji grupy Remontowa Holding.
W stoczni tej remontowano już wcześniej nawet 300-metrowe jednostki, tyle że przy nabrzeżu, czyli bez dokowania.
Atlantic Star wpłynął na standardowy remont dokowo-konserwacyjny, obejmujący m.in. prace na układzie sterowym, wymianę odcinków rurociągów zaburtowych, prace konserwacyjno-malarskie, przeglądy armatury denno-burtowej, a także zakres prac stalowych.
Statek jest jednym z pięciu przedstawicieli serii G4, zbudowanej w Chinach w latach 2015-2017, reprezentującej największe jednostki con-ro operujące w żegludze oceanicznej. Armatorem (właścicielem) jest włoska Grupa Grimaldi z Neapolu, a operatorem ACL. Statki klasy G4, podobnie jak ich poprzednicy z serii G3, zatrudnione są na linii północno-atlantyckiej, łączącej północną Europę z Ameryką Północną.
- To nie pierwsza wizyta statku tego armatora w "Remontowej". Na przestrzeni dwóch ostatnich lat wyremontowała ona i wyposażyła w systemy odsiarczania spalin (tzw. scrubbery) aż 11 należących do niego tzw. kontenerowców kombinowanych (container/ro-ro carrier) Grande Lagos i Grande Marocco. Ostatni z nich, Grande Guinea, wypłynął z Gdańska pod koniec ubiegłego tygodnia - dodaje Grzegorz Landowski.
Miejsca
Opinie (70) 1 zablokowana
-
2020-08-27 12:44
(5)
I już musi być piachowany .po 3 latach chińska stal. Normalnie po 8-10.
- 21 7
-
2020-08-28 07:37
Wybiórka
Piachowanie wybiórcze i po dwuch piachudrow na ćwiartkę to dużo?
- 0 0
-
2020-08-27 12:50
Nie chińska stal (3)
Tylko światowe i unijne dyrektywy ochrony środowiska które zakazują używania szkodliwych, okrętowych farb starego typu na wielu morskich akwenach. Niestety "ekologiczna" farba po 2-3 latach już się poddaje. Dlatego "ekologicznej" jest jak statek 3 razy w ciągu 10 lat zawinie na dok żeby być malowany od nowa.
- 18 1
-
2020-08-27 13:00
Ekologicznie to jest jak zawinie do niemieckiej stoczni na te malowanie (2)
- 7 9
-
2020-08-27 13:49
Od kiedy znowu Gdańsk jest w niemczech? (1)
- 5 2
-
2020-08-27 14:24
i na tym polega problem
że zawija do Gdańska a nie do Roztoki... ;)
- 7 2
-
2020-08-28 07:32
Potwór
Wielka łajba niektóre blachy na burtach mają 6 cm grubości, malowalem go na fleki z trapu
- 2 0
-
2020-08-27 12:22
A co to sa te takie poprzeczne jakby odgradzaly cos od czegoś ? (6)
- 10 2
-
2020-08-28 07:29
Ślizgi
Tu wchodzą kontenery
- 3 0
-
2020-08-27 17:00
Grodzie
Wysokie "ploty" w poprzek kadłuba sa przedłużeniami grodzi wodoszczelnych ładowni i obejmuja prowadnice dla kontenerów ustawianych na pokrywach lukowych w pięciu warstwach
- 10 1
-
2020-08-27 15:15
To są poprzeczne grodzie w ładowniach . Na tych grodziach zamontowane są pionowe prowadnice służące do ustawiania kontenerów .
- 8 1
-
2020-08-27 13:50
Reje
- 3 0
-
2020-08-27 12:54
Poprzeczne to mogą być tylko poprzeczki jak sam a nazwa wskazuje
- 4 4
-
2020-08-27 12:26
Tam wkładasz kontenery w przegródki
- 20 1
-
2020-08-27 18:38
A cóż tak żółto na wodzie obok niego? (1)
Jak zawsze ekologia w GSR.Nawet nie ma co badać,cała tablica Mendelejewa.Takie morskie Szadólki.
- 10 17
-
2020-08-27 19:29
To jest rzęsa wodna ekologu jeden
- 13 2
-
2020-08-27 13:17
I Polacy za grosze zrobią remont , a za zaoszczędzone miliony Włosi kupią sobie coś ładnego
- 12 9
-
2020-08-27 12:20
jakieś kipiepskie tłumaczenie na polski... (4)
- 12 2
-
2020-08-27 13:15
Nie wiesz, w czyich łapach są te "mendia"?
No więc co się dziwisz? Kardynał czy kto?(Dziwisz!)
- 5 4
-
2020-08-27 12:22
To jest normalna nomenklatura (2)
Której używało się już w polskich podręcznikach okrętowych z 1970r. W sumie to większość rodzimej literatury techniczno-morskiej pochodzi z tamtego okresu xD Od lat 90 wyszło może z kilka pozycji naukowych o tej tematyce.
- 5 0
-
2020-08-27 12:27
(1)
Zgadza się, ale już czy jeszcze? Może wymyślono polski odpowiednik?
- 0 3
-
2020-08-27 12:34
Nie wymyślono
Na studiach okrętowych ciągle uczeni jesteśmy tych skrótów i definicji. No chyba że w ciągu ostatniego roku coś się zmieniło bo wtedy ukończyłem OiO :)
- 2 1
-
2020-08-27 12:42
Czyli swój rowerek bym nim przewiózł.
Szkoda, ze przemysł stoczniowy już nie istnieje, bo nie ma stoczni gdańskiej.
- 4 22
-
2020-08-27 12:24
prawie zmiażdżył moją miniaturową łódź podwodną
nie lubię go
- 14 1
-
2020-08-27 12:13
On już stoi od kilku dni wy to macie zapłon z informacjami
- 57 2
-
2020-08-27 12:12
Sojka byłby dumny
- 65 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.