• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy Atlantic Star w Remontowej

Wioletta Kakowska-Mehring
27 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
  • Długość całkowita statku Atlantic Star to 296 m, a szerokość - 37,60 m.
  • Atlantic Star wpłynął na standardowy remont dokowo-konserwacyjny.

Jest najdłuższym i najcięższym statkiem podniesionym dotąd w największym doku pływającym Gdańskiej Stoczni Remontowej. Atlantic Star, bo o nim mowa, jest jednym z największych statków typu con-ro na świecie. W Gdańsku przechodzi właśnie remont dokowo-konserwacyjny.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Do Gdańskiej Stoczni Remontowa zawinął Atlantic Star - jeden z największych statków typu con-ro na świecie. To "skrzyżowanie" kontenerowca ze statkiem ro-ro. Może on przewozić w osobnych przestrzeniach ładunkowych kontenery oraz ładunki toczne (samochody osobowe, ciężarówki, naczepy). Po kilku dniach od wpłynięcia morski olbrzym trafił do doku nr 6 - największego w stoczni.

- Atlantic Star jest najdłuższym i najcięższym statkiem podniesionym dotąd w największym doku pływającym Remontowej - nr 6. Długość całkowita statku to 296 m, a szerokość - 37,60 m. Jego wysokość boczna, wynosząca 22,95 m, jest zaledwie o 9 m mniejsza niż wysokość falowca na Przymorzu. Dla porównania poprzedni "rekordzista" dokowany w tej stoczni w 2017 roku - ogromny kontenerowiec Seago Bremerhaven należący do Maerska - miał 293,18 m długości i 32,18 m szerokości - mówi Grzegorz Landowski, dyrektor ds. komunikacji grupy Remontowa Holding.

W stoczni tej remontowano już wcześniej nawet 300-metrowe jednostki, tyle że przy nabrzeżu, czyli bez dokowania.

Atlantic Star wpłynął na standardowy remont dokowo-konserwacyjny, obejmujący m.in. prace na układzie sterowym, wymianę odcinków rurociągów zaburtowych, prace konserwacyjno-malarskie, przeglądy armatury denno-burtowej, a także zakres prac stalowych.

Statek jest jednym z pięciu przedstawicieli serii G4, zbudowanej w Chinach w latach 2015-2017, reprezentującej największe jednostki con-ro operujące w żegludze oceanicznej. Armatorem (właścicielem) jest włoska Grupa Grimaldi z Neapolu, a operatorem ACL. Statki klasy G4, podobnie jak ich poprzednicy z serii G3, zatrudnione są na linii północno-atlantyckiej, łączącej północną Europę z Ameryką Północną.

- To nie pierwsza wizyta statku tego armatora w "Remontowej". Na przestrzeni dwóch ostatnich lat wyremontowała ona i wyposażyła w systemy odsiarczania spalin (tzw. scrubbery) aż 11 należących do niego tzw. kontenerowców kombinowanych (container/ro-ro carrier) Grande Lagos i Grande Marocco. Ostatni z nich, Grande Guinea, wypłynął z Gdańska pod koniec ubiegłego tygodnia - dodaje Grzegorz Landowski.

Miejsca

Opinie (70) 1 zablokowana

  • (5)

    I już musi być piachowany .po 3 latach chińska stal. Normalnie po 8-10.

    • 21 7

    • Wybiórka

      Piachowanie wybiórcze i po dwuch piachudrow na ćwiartkę to dużo?

      • 0 0

    • Nie chińska stal (3)

      Tylko światowe i unijne dyrektywy ochrony środowiska które zakazują używania szkodliwych, okrętowych farb starego typu na wielu morskich akwenach. Niestety "ekologiczna" farba po 2-3 latach już się poddaje. Dlatego "ekologicznej" jest jak statek 3 razy w ciągu 10 lat zawinie na dok żeby być malowany od nowa.

      • 18 1

      • Ekologicznie to jest jak zawinie do niemieckiej stoczni na te malowanie (2)

        • 7 9

        • Od kiedy znowu Gdańsk jest w niemczech? (1)

          • 5 2

          • i na tym polega problem

            że zawija do Gdańska a nie do Roztoki... ;)

            • 7 2

  • Potwór

    Wielka łajba niektóre blachy na burtach mają 6 cm grubości, malowalem go na fleki z trapu

    • 2 0

  • A co to sa te takie poprzeczne jakby odgradzaly cos od czegoś ? (6)

    • 10 2

    • Ślizgi

      Tu wchodzą kontenery

      • 3 0

    • Grodzie

      Wysokie "ploty" w poprzek kadłuba sa przedłużeniami grodzi wodoszczelnych ładowni i obejmuja prowadnice dla kontenerów ustawianych na pokrywach lukowych w pięciu warstwach

      • 10 1

    • To są poprzeczne grodzie w ładowniach . Na tych grodziach zamontowane są pionowe prowadnice służące do ustawiania kontenerów .

      • 8 1

    • Reje

      • 3 0

    • Poprzeczne to mogą być tylko poprzeczki jak sam a nazwa wskazuje

      • 4 4

    • Tam wkładasz kontenery w przegródki

      • 20 1

  • A cóż tak żółto na wodzie obok niego? (1)

    Jak zawsze ekologia w GSR.Nawet nie ma co badać,cała tablica Mendelejewa.Takie morskie Szadólki.

    • 10 17

    • To jest rzęsa wodna ekologu jeden

      • 13 2

  • I Polacy za grosze zrobią remont , a za zaoszczędzone miliony Włosi kupią sobie coś ładnego

    • 12 9

  • jakieś kipiepskie tłumaczenie na polski... (4)

    • 12 2

    • Nie wiesz, w czyich łapach są te "mendia"?

      No więc co się dziwisz? Kardynał czy kto?(Dziwisz!)

      • 5 4

    • To jest normalna nomenklatura (2)

      Której używało się już w polskich podręcznikach okrętowych z 1970r. W sumie to większość rodzimej literatury techniczno-morskiej pochodzi z tamtego okresu xD Od lat 90 wyszło może z kilka pozycji naukowych o tej tematyce.

      • 5 0

      • (1)

        Zgadza się, ale już czy jeszcze? Może wymyślono polski odpowiednik?

        • 0 3

        • Nie wymyślono

          Na studiach okrętowych ciągle uczeni jesteśmy tych skrótów i definicji. No chyba że w ciągu ostatniego roku coś się zmieniło bo wtedy ukończyłem OiO :)

          • 2 1

  • Czyli swój rowerek bym nim przewiózł.

    Szkoda, ze przemysł stoczniowy już nie istnieje, bo nie ma stoczni gdańskiej.

    • 4 22

  • prawie zmiażdżył moją miniaturową łódź podwodną

    nie lubię go

    • 14 1

  • On już stoi od kilku dni wy to macie zapłon z informacjami

    • 57 2

  • Sojka byłby dumny

    • 65 6

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane