- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (70 opinii)
- 2 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (207 opinii)
- 3 Wyższy zasiłek pogrzebowy (100 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (290 opinii)
- 5 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (28 opinii)
- 6 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (229 opinii)
Balticon i gdyński port stworzą zaplecze kolejowe
Balticon, operator ruchu kontenerowego i Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA stworzą zaplecze kolejowe dla nowego Centrum Logistycznego w gdyńskim porcie. Już podpisano list intencyjny w tej sprawie. Centrum powstanie w pobliżu dwóch terminali kontenerowych BCT i GCT.
Zgodnie z porozumieniem, gdyńska firma Balticon zobowiązała się do długoletniej dzierżawy terenu oraz zbudowanej przez zarząd portu w Gdyni infrastruktury. Spółka zapewni też obsługę serwisową kontenerów wszystkich klientów gdyńskiego centrum logistycznego. Inwestycja ma na celu skupienie w jednym miejscu operatorów logistycznych, firm spedycyjnych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi depot. Takie rozwiązanie pozwoli na znaczne zmniejszenie kosztów obsługi kontenerów oraz skrócenie czasu ich transportu.
- Dostrzegamy konieczność budowy centrum logistycznego i olbrzymie znaczenie tej inwestycji dla regionu, dlatego też chcemy partycypować w jego powstaniu i późniejszym rozwoju. Podpisanie listu intencyjnego z ZMPG SA daje Balticonowi duże możliwości zagospodarowania infrastruktury kolejowej na dzierżawionym terenie oraz prawo do serwisowania kontenerów dla klientów nowej inwestycji - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA. - Nasi wieloletni gdyńscy partnerzy: armatorzy APL, CMA CGM i OOCL sygnalizowali nam zapotrzebowanie na obsługę dodatkowego wolumenu kontenerów w ruchu kolejowym. Cieszymy się, że będziemy mogli szybko i profesjonalnie odpowiedzieć na ich potrzeby związane z intensywnym rozwojem przewozów kolejowych w rejonie Portu Gdynia.
Ta inwestycja wpisuje się w główne kierunki rozwoju portu, które związane są z obsługą drobnicy w kontenerach, na promach i statkach ro-ro. Posiadane tereny pod inwestycje w sferze logistyki zlokalizowane w Porcie Zachodnim stanowią o atrakcyjności portu dla wciąż rozwijającej się w tym obszarze bazy klientów i inwestorów. Wśród nich są dziś oprócz Balticon SA m.in. Rolls-Royce, Terramar Spedycja Międzynarodowa, Morska Agencja Gdynia, MOSTVA, BCT. Planowane nakłady inwestycyjne zarządu portu na lata 2012-2014 to ponad 450 mln zł. Inwestycja w zaplecze kolejowe dla nowego centrum logistycznego pochłonie około 13,5 mln zł.
- Powstanie centrum logistycznego w znaczący sposób wpłynie na wzrost zainteresowania armatorów naszymi usługami. Z kolei współpraca z naszym wieloletnim partnerem - Balticonem, największym w Polsce dostawcą serwisu kontenerowego - pozwoli na dalszy wzrost dostępności portu od strony zaplecza. Zamierzamy zrealizować tę inwestycję jak najszybciej, by przystąpić do efektywnej eksploatacji nowego centrum logistycznego - mówi Janusz Jarosiński, prezes zarządu ZMPG SA.
Miejsca
Opinie (29) 2 zablokowane
-
2012-11-16 17:15
nowa maszynka do mielenia
cieniasów z arki i bałtyku
- 1 0
-
2012-11-16 23:44
suchara
Co Ty za glupoty gadasz o pracy depotu w Gdansku? Ilekroc tam zajezdzam w nocy (a zdarza sie to czesto) to nie mam najmniejszego klopotu z obsluga.. wiadomo chlopaki w nocy sa zaspane, ale nigdy nie czekalem do rana!!! max.10 minut, ewentualnie ciut dluzej jak bylo wiecej aut!! przestancie pisac glupoty...
- 4 2
-
2012-11-17 22:52
Balticon?to te przekręty które wydymał niejaki Nalepa z Serenity na 9baniek?
haha Szmid ty się lepiej już nie bierz za żaden interes bo tylko smrÓd po nich pozostaje a twoje słupy muszą szybcikiem likwidować konta na "fejsbuczkach" i goldenlinach. Do dziś wasze małoletnie słupy muszą się ukrywać w cieniu.
P.S
Gdzie jest Justyna K.?:-)- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.