• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Belgijska firma zbuduje DCT II

VIK
1 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m.

Wybrano projektanta i wykonawcę nowego głębokowodnego nabrzeża w DCT. Została nim belgijska firma N.V. Besix. Nowy terminal ma zostać ukończony w 2016 roku. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.



DCT II będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Budowa terminalu ma potrwać 18 miesięcy.

Czytaj też: Kończą się przygotowania do budowy DCT II. Inwestycja ruszy jeszcze w tym roku

Grupa Besix, której największą spółką zależną jest N.V. Besix, prowadzi duże projekty portowe, infrastrukturalne i drogowe. Wśród największych inwestycji Grupy można wymienić rozbudowę portu Las Raffan w Katarze, budowę nabrzeża i pogłębianie portu Sohar w Omanie, wybudowanie nowych ścian nabrzeża i pogłębienie Port Amazone Rotterdam w Holandii, czy rozbudowę Portu Zeebrugge w Belgii. Jako partner konsorcjum, N.V. Besix był odpowiedzialny za modernizację terminalu South Hook LNG w Wielkiej Brytanii. Warty ponad 250 mln euro projekt obejmował wyburzenie istniejących konstrukcji, remont i modernizację nabrzeża, a także budowę nowego, 200-metrowego przedłużenia pirsu z dwustronnymi stanowiskami cumowniczymi. Firma działa na terenie Europy, Północnej i Centralnej Afryki, Bliskiego Wschodu, Środkowej Azji i Australii.

Z kim wygrała rywalizacje o DCT II belgijska firma? Na krótkiej liście obok N.V. Besix znalazło się jeszcze konsorcjum złożone z Bilfinger Construction GmbH, Bilfinger Infrastructure, Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V., Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych i Korporacji Budowlanej Doraco, konsorcjum złożone z OHL, Sociedad Anónima Trabajos y Obras (SATO), Soletanche Bachy International oraz konsorcjum PBD, czyli Per Aarsleff A/S, Budimex, Dredging international.

Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk, dzięki któremu w I fazie projektu terminal zwiększy swoją zdolność przeładunkową do 3 milionów TEU (kontenerów 20-stopowych), będzie miało długość 650 m. Zostanie wyposażone w 5 suwnic STS, na które przetarg wygrał Liebherr Container Cranes Ltd., a także 16 suwnic typu RTG i dodatkowy sprzęt do obsługi operacji na placu składowym. Zgodnie z harmonogramem prac budowlanych nabrzeże ma być gotowe do końca 2016 r. To jednak nie koniec. W planach jest jeszcze kolejna, trzecia faza rozbudowy DCT. Jednak na razie nie zdradzono szczegółów.

Zobacz, jak potężne suwnice ładują kontenery na statek

VIK

Miejsca

Opinie (78) 3 zablokowane

  • UWAGA NA TĘ FIRMĘ!! (22)

    Jeśli jesteś ambitną osobą i myślisz, że za ładnym szyldem kryje się szansa rozwoju, to niestety tak nie jest. Omijajcie DCT szerokim łukiem, chyba, że lubicie pracować w atmosferze powszechnej frustracji. Zarządzanie zasobami ludzkimi rodem z feudalnego średniowiecza.

    • 24 18

    • (15)

      Sam zwolniłeś się wczoraj po restrukturyzacji działu i w ten sam dzień kiedy odchodzisz z Firmy, obrzucasz ją mięsem...
      Bardzo niemądrze palić za sobą mosty...

      • 9 9

      • A gdzie tu obrzucanie mięsem? (14)

        Prawda w oczy kole? Może napisałem nieprawdę? Jak chcesz mogę wejść w szczegóły, ale czy naprawdę zależy Ci na praniu brudów na forum? A ze swoją opinią na temat "Firmy" nie kryłem się i od jakiegoś miesiąca, wyrażałem ją wszem i wobec. Odchodząc dokładnie opisałem w kadrach (i nie tylko) dlaczego to robię i powiedziałbym to każdemu z Prezesem na czele. A, że dyrektora na ten przykład zupełnie nie zainteresowało czemu odchodzę, to tylko utwierdziło mnie w przekonaniach na temat jego osoby i kpiąco-lekceważącym stosunku do pracowników. Nie rozumiem więc Twoich argumentów. Miałem odczekać miesiąc, może dwa zanim ośmielę się wyrazić negatywną opinię na temat "Firmy"? A może w ogóle nie mam prawa wypowiedzieć się negatywnie na temat byłego pracodawcy?
        A co jest mądre, a co nie, to nie będziesz mi dawać rad. Na razie przeszedłem do lepiej płatnej pracy, bliżej domu i wreszcie będę pracował w swoim zawodzie. A w łunie tego spalonego mostu jeszcze długo się będę ogrzewał, więc szykuj się na dalsze "rzucanie mięsem" na wielce szanowną "Firmę".
        PS: jeśli również Twojego autorstwa są słowa o lewych zwolnieniach, to proszę bardzo - mogę przedstawić Ci wszystkie wyniki moich badań, łącznie z MRI kręgosłupa. W "Firmie" na pewno jest jeszcze do mnie numer telefonu. Zadzwoń, jeśli masz odwagę:)

        • 10 10

        • smród (7)

          a dobrze byś się czuł jeśli by tobie tak posmrodzić o tobie i twoich umiejętnościach w firmie, w której pracujesz w chwaszczynie?

          • 1 4

          • I naprawdę zapraszam cię do mojej nowej firmy... (3)

            Wpadnij, posluchamy twoich rewelacji. Ja przy okazji dowiem się kim jesteś...

            • 2 6

            • Twojej Firmy? (2)

              To nieźle się dorobiłeś w tym DCT.
              Kończ panie, wstydu oszczędź...

              • 1 2

              • Ty tak na serio, czy tylko udajesz? (1)

                1. Naucz się czytać ze zrozumieniem
                2. Jeśli już porywasz się na cytowanie klasyka, którego i tak pewnie nie czytałeś to wiedz, że powinno brzmieć to: "Kończ waść, wstydu oszczędź"

                • 0 6

              • żal

                nie kłóć się z idiotą bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem

                • 0 0

          • Proszę bardzo. (2)

            Śmiało, chociaż przyznaję, że moje umiejętności w zmianach kół ciągników nie były zbyt wielkie, alez drugiej strony nie czuję się tym jakoś specjalnie zażenowany, bo papiery mam na automatyka, nie mechanika. Moich umiejętności w zakresie wyksztalconego zawodu nie miałem okazji nigdy sprawdzić...

            Ps: ciekawe jest to, ze wszyscy jak jeden mąż mówicie jak to jest zle i jaki dyrektor jest niefair, a przychodzi co do czego to mnie hejtujecie za to, że napisałem, co myślę. Nic zlego o was tylko o tym, jak firma traktuje ludzi ktorzy maja ambicje na cos wiecej w zyciu niz dokretki kol. Naprawde zenada. Pozdrawiam, Jarząbki!

            • 3 8

            • Automatyk?? (1)

              A co było z twoim silnikiem trójfazowym na wciągarce. :p może warto wrócić do szkoły średniej a nie szczycić się ,,niby'' studiami skoro nie wiesz jak się zarabia kable....!!

              • 9 1

              • Co ty bredzisz?

                Z jakim silnikiem? Najwięcej co ja w DCT robiłem na silnikach to ewentualnie szczotki wymieniałem... I nie przypominam sobie, żebym się "szczycił" studiami! A na studiach, czy w liceum nie uczą zarabiania kabli lol:D Z resztą nauczyłem się tego w jakieś hmmm 5 minut - żadna filozofia...
                BTW ciągle czekam na akt odwagi z twojej strony i ujawnienie swoich personaliów, bo jak na razie siejesz jakieś insynuacje sprzed monitora i na tyle cię stać!

                • 0 4

        • Kolego!!! (5)

          Może troche pokory . przyszedłeś pracować i odrazu chciałbyś zostać prezesem ?? Żałosne... miałem styczność z Tobą i twoja wiedza nie pokrywała się z Twoimi umiejętnościami!!!

          • 9 5

          • Beka z ciebie (3)

            Zdajesz sobie sprawę, że to co napisałeś jest totalnie nielogiczne.

            • 2 6

            • Do nieautomatycha z Chwaszczyna

              do tego jeszcze sam lajkujesz swoje posty... żałosne...

              • 1 2

            • Mówisz Beka ? (1)

              Haha fajnie Masz. Tylko jak na automatyka to Ty nie wygladaleś !

              • 9 3

              • Fajnie mam

                Po pierwsze ogarnij, jak się uzywa znaków interpunkcyjnych. Po drugie ogarnij, w którym wątku, co piszesz, bo chyba się trochę pogubiles. Po trzecie opisz proszę, jak wyglada automatyk, bo jestem niezmiernie ciekaw... Jakies znaki szczególne na ciele? I wytlumacz, jeśli łaska, co miałeś na myśli pisząc, że "moja wiedza nie pokrywa się z umiejętnościami".

                • 2 7

          • "i twoja wiedza nie pokrywała się z Twoimi umiejętnościami!!"

            Ze co? Nie poniemajet

            • 3 6

    • (4)

      Dzisiaj pracujesz jutro juz nie ... pozdro dla operacyjnego

      • 14 4

      • ZA SŁABI (3)

        byliście widocznie albo takie same lewary, bo zwolnienia.fałszywe sie brało bo chciało się mieć troche wolnego od pracy, albo jak ludki z solidarności, którzy swoje socjalistyczne postulaty chca w pracy wprowadzać.

        • 7 16

        • wole socjalizm(choć nie wiem gdzie ty widzisz w działalności związku socjalizm) od komunizmu i ubeckich przesłuchań , donosów i klepanie po plecach za p************ie kolegów , każdy ma teczkę , milicja jeździ po placu i cię kontroluje , jak nie donosisz to prezes ci powie że nie jesteś pracownikiem godnym zaufania , wymuszanie zeznań przeciwko pracownikom żeby mieć podstawy do zwolnienia . I ty jesteś normalny , ja bym się poszedł przebadać na twoim miejscu u psychiatry

          • 0 0

        • (1)

          Pracuj dalej za 2 tysie na reke jak Ci to odpowiada :)

          • 7 6

          • W dodatku bez perspektyw..., 2 tysie do usranej smierci!!!!!

            • 1 0

    • Jest to najlepszy opis odzwierciedlajacy opis tej firmy. POPIERAM!!!!!!!

      • 1 1

  • To w Polsce nie mamy już firm (3)

    Ile jeszcze będziemy żyć w przeświadczeniu, że jeśli coś jest nie Polskie to jest lepsze. Dlaczego nie stosujemy modelu amerykańskiego ? Ma budować Polska firma i koniec

    • 26 11

    • (1)

      Niestety nie mamy. Hydrobudowa mogła to zbudować, ale poległa w naszym cudownym piekiełku.

      • 6 2

      • Hydrobudowa jeszcze nie poległa, ale ledwo zipie bo nie ma normalnego zarządcy.

        • 2 0

    • i twoim zdaniem jedynym właściwym kryterium jest pochodzenie firmy? dziękujemy te czasy się skończyły

      dzięki Bogu i partii

      • 15 5

  • (2)

    Świetna wiadomość dodatkowe miejsca w obozie DCT:) Z takim nastawieniem do pracowników zwolnieniami i kwitami niedługo zabraknie cv by wypełnić drugi stalag..

    • 20 8

    • (1)

      A ja tam lubię tą pracę może mało płacą ale jest wesoło, a o to w tym chyba chodzi ŻYJEMY PO TO ŻEBY PRACOWAC Polish dreams come true.

      • 0 2

      • hahah lubie te prace mimo, ze malo placa

        rozumiem mieszkac z rodzicami i jedyna twoja rozrywka to piwko przed blokiem? ile tak pociagniesz? 5-10lat?

        • 0 0

  • nie polska firma rozbuduje nie Polski port ..rodacy wszystko w porząsiu .... (1)

    ..podbijajcie kartę i do roboty tylko to nam pozostało.......

    • 1 1

    • Szkoda tylko że nie wiąże się to z płacą z zachodnimi normami tylko głodówka polska .

      • 0 0

  • Nadmierne koszty

    Witam,

    Projekt zrobiono w formule zaprojektuj i zbuduj, która generuje nadmierne koszty budowy oraz maksymalizuje zyski Wykonawcy. Przyczyn zapewne na to jest kilka.

    1. Brak wiedzy i fachowości personelu technicznego DTC - kierownik projektu jest mechanikiem, nie będącym specjalistą od budownictwa, a w szczególności budownictwa morskiego
    2. Małe doświadczenie w prowadzeniu projektów, a właściwie to jego brak
    3. Faworyzowanie zachodniego kapitału przez DTC, projekt będzie grantem unijnym, wiec wszystko jedno ile będzie kosztował ?
    4. Lenistwo.

    Cóż, śpiewać każdy może, budować i leczyć ludzi także.

    Mimo wszystko, życzę Gdańskowi, aby nie było tam takich historii jak przy budowie Gazoportu w Świnoujściu.

    cc

    • 2 7

  • A czemu, do jasnej anielki, nie Polska firma? (16)

    Zbudowaliśmy port w Gdyni, w Gdańsku to nie umiemy juz zbudować nowego nabrzeża w DCT?

    • 79 44

    • A myślisz, że Belgowie (9)

      będą to swoimi rękoma budować? Mylisz się. Morze polskich podwykonawców.

      • 48 4

      • zgadza sie (4)

        tylko,ze Polacy dostana grosze a wiekszosc pieniedzy,jak zwykle,pojedzie za granice

        • 27 17

        • Bo polskie firmy przy polskich podatkach w Polsce nie mają szans na przetrwanie.

          • 0 0

        • (2)

          nie wiekszosc. wiekszosc pojdzie na wynagrodzenia i materialy budowlane, uzgodnienia, byc moze projekt wykona tez firma z polski,

          za granice pojdzie marza

          • 25 5

          • nawet jesli tylko marza (1)

            i nawet jesli mialoby to byc 1% to nie warto,zeby te pieniadze zostaly w Polsce??A co jak marza bedzie 10 albo 20%???

            • 6 14

            • Gdyby polska firma wygrała przetarg, to by pewnie zbankrutowała, podwykonawcy nie zobaczyliby pieniędzy, a pirsu nie byłoby na czas..

              • 6 5

      • Ha, ha, przeciez Belgia (3)

        nie ma dostepu do morza!

        • 4 39

        • blondie (1)

          rece i majtki opadaja

          • 25 3

          • I nogi rozkładają.

            • 1 6

        • no nie, np. Ostenda to pewnie Węgry

          • 29 2

    • Drogo

      Bo Polska firma zarzyczyła sobie o 45 mln więcej...

      • 2 0

    • bo nie ma takich ???

      bo nie ma takich ???

      • 1 0

    • Nikt nie bronił polskim firmom startować w przetargu

      Widocznie żadna z polskich firm nie ma odpowiedniego potencjału żeby ogarnąć i finansować inwestycję... Skończy się tak, że rodzime firmy będą faktycznymi wykonawcami robót, po odpowiednio wyciśniętych oczywiście cenach...

      • 19 1

    • Polskie firmy są za słabe finansowo, są słabo zarządzane, nie mają doświadczenia w takich projektach, know how

      i przede wszystkim są uwikłane w politykę. Nie chodzi czyimi rękami będą budowane bo i tak zawsze wybiera się lokalnych podwykonawców. Tutaj ważne jest sprawne zarządzanie projektem i siła finansowa gdy coś idzie nie tak.

      • 18 2

    • glosuj dalej na adamowicza (1)

      nie gadaj duzo ,tylko do roboty sie bierz.
      adamowicz zdecyduje dla kogo pracujesz.
      aha, I nie zapomnij glosowac na PO jak 2/3 palantow z trojmiasta....
      ...moze kiedys zmadrzejesz....

      • 22 33

      • Pieprzysz trzy po trzy. Zrozum jedno, że decyzji kto będzie budował nie podejmowaly osoby zarządzające DCT tylko główni właściciele. Nie mieszaj polityki bo Adamowicz ma ch... do gadania. Ps. Osobiście zagłosuje na niego !!!!

        • 32 16

  • czemu nie polska (3)

    czemu nie polacy to buduja??

    • 22 30

    • poniewaz

      postawili takie warunki udziału w postępowaniu, że z góry wyeliminowali polskie firmy

      • 0 0

    • i bardzo dobrze...bo by podwykonawcy znowu kasy nie zobaczyli

      Ta firma ma opinię rzetelnej, ale nie najtańszej..jak widać wygrał rozsądek

      • 12 1

    • ano temu nie Polacy budują

      ponieważ jest to prywatna inwestycja na wolnym rynku.

      • 28 1

  • kochani polscy debile

    terminal DCT jest własnościa funduszu z Australii i oni decydują, kto ipo co będzie rozbudowywał ich Terminal. Dotarło?

    • 4 2

  • super firma

    W nawiązaniu do spotkań które odbyły się w lipcu, wracając do pamietnych słów wypowiedzianych przez naszego Pana dyktatora Prezesa 'z uwagi na kryzys musimy zaciskac pasa...' zastanawiam się nad jednym, po kiego czorta rozbudowywać terminal?!? Po co?? A tak na poważnie do ludzi pracujących w tej firmie przejzyjcie na oczy robią nas w konia ilekroć rozmowy dotyczą podwyżek, godnej premii( w przypadku lukowego 70zl za miesiac! !! Wow) wmawiają nam kity. No ale my dalej swoje 40 ruchów na palke. Panujący strach przez zastraszanie ludzi idealna polityka.

    • 10 2

  • Polska to obecnie europejska kolonia (8)

    podporządkowana gospodarczo firmom zachodnim (politycznie natomiast Rosji).
    Polska może być dostarczycielem taniej siły roboczej , ale do takich prac nikt Polaków nie weźmie, no chyba że po to aby Polaków zrobić w tzw konia.
    Polacy mogą pracować w Biedzie itp dyskontach, prowadzić kioski warzywne, ale do poważnych prac są firmy zachodnie.
    Głosujcie lemingi dalej na POpaprańców ale się nie dziwcie, że jest jak jest.

    • 43 38

    • no ale w DCT to raczej PiSowskiej proweniencji ludzie są... (1)

      Gość Niedzielny na stole w stołówce i te sprawy... Łudźta się dalej, ale nawet patrząc, na datę powstania terminalu to chyba czasy rządów PiSu, ale co ja tam wiem...

      • 2 4

      • gość niedzielny to akurat jeden z nielicznych naprawdę neutralnych politycznie i naprawdę chrześcijańskich tygodników
        więc że ktoś go położył na stołówce to się chwali

        • 1 2

    • mow za siebie, ja nie jestem tania sila robocza (1)

      Przykro mi, ze Tobie sie w zyciu nie udalo. Nie wrzucaj jednak wszystkich do worka nieudacznikow.

      Kazdy jest kowalek swojego losu.

      • 10 5

      • I po co

        Po co tyle wydawać Dzis juz głośno ze Rosja budować będzie swoje terminale i porty dla bardzo dużych tonaży które obsługują w większości towary do Rosji i ma wydać na nie parę miliardów Wypowiadał się prezes portu ze to będzie dla naszych i litewskich kolosalne straty Wiec czy te porty nie wystarczą na obsługę kraju

        • 1 7

    • zagłosuj GD na Jaworskiego to może zostanie prezesem DCT. Oby nie !!!

      • 5 5

    • Polska jest ekonomiczną kolonią Zachodu, ale żadne głosowanie tego nie zmieni

      • 10 5

    • jak na PiS zagłosujesz to będzie super...już to rządy PiSu pokazały jak było super....

      działo się, nie?

      • 18 12

    • za PISu będzie jeszcze gorzej.

      • 16 14

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane