• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

CTL Logistics szykuje się do przejęcia Lotos Kolej

Robert Kiewlicz
7 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Grupa CTL Logistics oferuje kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce. Grupa CTL Logistics oferuje kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce.

Kolejny chętny na przejęcie kolejowej spółki Grupy Lotos. Jak się nieoficjalnie dowiedziało Trojmiasto.pl, ofertę na zakup spółki Lotos Kolej szykuje CTL Logistics. To międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu. Wcześniej zainteresowanie przejęciem spółki kolejowej gdańskiego Lotosu wyraziła spółka PKP Cargo.


Lotos Kolej jest przewoźnikiem kolejowym, którego właścicielem w 100 proc. jest Grupa Lotos.


Jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za połączeniem kapitału CTL i Lotos Kolej jest bez wątpienia wieloletnie doświadczenie we współpracy, wzajemna znajomość zarówno struktury, jak i stosowanych praktyk biznesowych oraz podobne dążenie do budowania pozycji na rynku międzynarodowym.

Grupa CTL i Lotos mają 10-letnią historię współpracy. Od 1998 roku CTL świadczył dla spółki usługi spedycyjne, potem także operatorskie. Przewoźnik zaangażował się też w dzierżawę firmie Lotos swojego taboru, przyczyniając się do rozwoju jej działalności w obszarze przewozów dedykowanych obsłudze wewnętrznej spółki Lotos. CTL współpracował m.in. z należącymi obecnie do Grupy: Rafinerią Czechowice Dziedzice, Rafinerią Jasło, Rafinerią Glimar oraz Rafinerią Gdańsk SA.

W 2012 roku CTL uruchomiło pociąg Baltic Express z gdańskiego DCT do terminalu w Sławkowie. Połączenie to obsługuje kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu.


Jeżeli Lotos Kolej nie jest zainteresowany fuzją z PKP Cargo, Grupa CTL pod względem skali działalności i specjalizacji jest następnym w kolejce potencjalnym partnerem do rozmów. Prezes zarządu Grupy CTL nie chce jednak otwarcie zdradzić, czy spółka, jak i jej większościowy właściciel, fundusz Bridgepoint, chcieliby przejąć Lotos Kolej.

- Na pewno CTL i Lotos mają wiele wspólnego. Nie tylko 10-letnią historię współpracy, ale i doświadczenie w branży chemicznej. Potrafię wyobrazić sobie działalność CTL-Lotos z maksymalnym wykorzystaniem przewag: Lotos na północy kraju, a CTL na kierunku Wschód-Zachód - mówi Jacek Bieczek, prezes zarządu CTL Logistics. - Myślę jednak, że docelowo obu stronom zależałoby w szczególności na inwestowaniu w rozwój oraz ekspansję i dynamikę funkcjonowania na rynku europejskim. Takie możliwości Grupie Lotos daje raczej prywatny kooperant, dla którego hasłami-kluczami w kształtowaniu polityki firmy są optymalizacja, rozwój, elastyczność i specjalizacja. Decyzja jednak, z kim rozmawiać o przyszłej współpracy, należy do Grupy Lotos.

To nie jedyny związek CTL Logistics z Trójmiastem. W 2012 roku CTL uruchomiło specjalny pociąg Baltic Express z gdańskiego Deepwater Container Terminal do terminalu w Sławkowie. Dedykowany on jest armatorowi Maersk. Połączenie to obsługuje kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych.

Grupa CTL jest jednym z największych prywatnych przewoźników w Polsce. Jej udziały w rynku sięgają 6,6 proc. Grupa CTL posiada 30 bocznic, 5 tys. wagonów, 203 lokomotywy i 138 km własnych torów. Obecnie w skład Grupy wchodzi 19 spółek, mających swoje siedziby w Polsce oraz poza jej granicami. 75 proc. akcji spółki należy do brytyjskiego funduszu Bridgepoint, natomiast 25 proc. do byłego prezesa CTL, Jarosława Pawluka .

Miejsca

Opinie (60) 2 zablokowane

  • No to zaczynamy (2)

    od Lotos Kolej, potem inne i tak spółeczka po spóleczce opindolim wszystko.

    • 23 1

    • "polskość to nienormalność" czyli rządzi "partia cudzoziemska" (1)

      • 4 2

      • Re:

        A Ty co z tą "polskością nienormalnością"? Płyta Ci się zacięła? ;)

        • 5 5

  • a w tych ichnich Logisticach itp. Kolejarze noszą czapki z Polskim

    Orzełkiem ?

    Kiedyś " wam " te złodziejskie łapy uschną.

    • 20 3

  • Ekonomiczne Samograje sprzedają, by potem być w nich dyrektorami...

    Wpierw je doinvestując , kupując nowe ciuchcie itp.

    Klika klika pogania w każdej z nich zdrajca siedzi na zdrajcy.

    • 17 1

  • CTL a wykolejenia pociągów.

    Czy to przypadkiem nie pociągi CTLu wykolejały się we Wrzeszczu? Inni przewoźnicy też jeździli tamtym torem i nic się nie działo a CTLe wykolejały się. Mam prawo podejrzewać, że nie dbają o swój tabor czyli oszczędności ważniejsze są dla nich ważniejsze niż bezpieczeństwo.
    Dodatkowo widzę tu kolejne usiłowanie okradzenia Polaków. Czas wyjść na ulice....

    • 23 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor Loży Gdańskiej BCC. Założyciel i główny udziałowiec Firmy Doradczej Profit-Solo działającej w branży nieruchomości. Członek Pomorskiego Komitetu Monitorującego przy Wojewodzie Pomorskim. Członek Założyciel Lions Club Amber Gdańsk

Najczęściej czytane