• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centralny i Zewnętrzny. Trójmiejskie porty promują swoje inwestycje

VIK
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zadaniem Biura Portu Gdańsk jest wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji. Zadaniem Biura Portu Gdańsk jest wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji.

Trójmiejskie porty szukają partnerów zagranicznych. Port Gdańsk otworzył swoje biuro handlowe w Szanghaju, a Port Gdynia będzie szukał inwestorów przez sieć biur Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.



Port Gdańsk zdecydował się otworzyć pierwsze biuro w Szanghaju - to nie tylko największe miasto w Chinach, lecz także światowy lider wśród portów morskich. Biuro handlowe Portu Gdańsk powstało przy współpracy z PAIH (Polska Agencja Inwestycji i Handlu).

Czytaj też: Port Centralny w fazie projektu

- Współpraca między Chinami a Portem Gdańsk to już tradycja. Trwa nieprzerwanie od ponad 15 lat. Stałość relacji, także handlowych, to istotny czynnik w kulturze chińskiej. Nasze nowe biuro przypieczętowuje wzajemne zaufanie, a to z pewnością ułatwi nam pierwszy kontakt z nowymi kontrahentami - twierdzi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Promocja Portu Centralnego



Biuro otwarte zostało 3 listopada. Jego zadaniem jest wzmacnianie już istniejącego partnerstwa z chińskimi firmami, pozyskiwanie nowych klientów oraz koordynacja wzajemnej współpracy, także w sferze inwestycji. Tych w Porcie Gdańsk nie brakuje. Największą z nich jest Port Centralny, którego projekt już teraz wzbudza ogromne zainteresowanie m.in. ze strony chińskiej.

- Port Gdańsk to dla Azji morska brama do rynków Europy, zwłaszcza Centralnej i Wschodniej. Bezpośrednie, stałe połączenia oceaniczne połączone są z konkurencyjnością. Port w Gdańsku to jeden z najtańszych korytarzy transportowych z Azji do Europy w skali globu - dodaje Łukasz Greinke.
Port Centralny w Gdańsku. Port Centralny w Gdańsku.
Jako jedyny port bałtycki Gdańsk posiada stałe połączenia żeglugowe z portami w Chinach (Szanghaj, Ningbo, Yantian, Xiamen). Port Gdańsk również jako jedyny na Bałtyku jest w stanie przyjmować największe na świecie transoceaniczne kontenerowce OOCL. Z tych możliwości już teraz korzystają chińscy giganci rynku, m.in. China Merchants, Cosco, China Communications Construction Company, ZMPC czy Steel Searcher.

Biura PAIH z ofertą Portu Gdynia



Działania na rzecz pozyskania inwestorów dla Portu Zewnętrznego zintensyfikował też Port Gdynia. Pod koniec października Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał porozumienie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu o promocji oferty inwestycyjnej Portu w biurach Agencji.

Czytaj też: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

- Dzięki realizowanym przez PAIH programom ekspansji na rynki perspektywiczne mamy sporą szansę na znalezienie odpowiedniego inwestora dla kluczowego z punktu widzenia rozwoju Portu Gdynia projektu, jakim jest Port Zewnętrzny - mówi Adam Meller, prezes ZMPG.
Port Zewnętrzny w Gdyni. Port Zewnętrzny w Gdyni.
- Korzystając z wiedzy i kompetencji Zagranicznych Biur Handlowych PAIH, mamy do dyspozycji ponad 50 takich placówek. Dzięki nawiązanej współpracy szybciej dotrzemy do potencjalnych inwestorów zainteresowanych naszymi projektami - dodaje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
Zagraniczne Biura Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu to sieć przedstawicielstw, których zadaniem jest wspieranie eksportu oraz inwestycji polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, jak również przyciąganie inwestorów do Polski. Docelowo powstać ma 70 Biur w krajach o największym potencjale rozwojowym dla polskich firm. Biura charakteryzują się elastyczną strukturą dopasowaną do potrzeb i wyzwań na danym rynku oraz szerokim wachlarzem usług świadczonych na miejscu.
VIK

Miejsca

Opinie (51) 3 zablokowane

  • A po co te porty konkurują?

    Mają tego samego właściciela, nie można stworzyć zespołu portowego i podzielić tak funkcje, żeby wszystkim to się opłacało?

    • 7 2

  • ekipa PISiorow wynocha

    czas na was

    • 7 3

  • Czy dzięki temu powstanie most łączący Centrum z Oksywiem? (2)

    • 5 6

    • Jeśli handel rozwinie sie do tego poziomu

      Że nie będziemy wiedzieć co z pieniędzmi zrobić, to dlaczego nie?

      • 3 0

    • Kilka mostow. Dwa do Gdyni i jeden na Hel.

      • 6 1

  • (3)

    powinni zacząć od dróg, ale w pl wszystko odwrotnie, a potem że korki
    jak można projektować, planować nie mając dobrego dojazdu

    • 20 4

    • pozwolisz, że zapytam, gdzie były drogi i tory w Gdańsku, gdy rozpoczynano DCT (2002-2004)? (2)

      Chyba nie wierzysz, że dżin wyczarował to w jedną noc?

      Można się spierać, co jest pierwsze, kura czy jajo?
      Ale lepiej spierać się jak to zrobić aby się opłacało...

      • 4 4

      • (1)

        Przecież on pisze że w Polsce, a nie w Gdańsku hahahaha

        • 2 2

        • po pierwsze, pisze o podejściu do przedsięwzięcia

          Po drugie, drogi w Pl sie buduje w przeciwieństwie do portów.
          Po trzecie, czy Gdańsk nie jest w Polsce?
          Po czwarte, jesli będziesz czekał aż wszystko na około sie rozwinie i ustabilizuje, to kto inny zdejmie "wisienkę" z tortu...
          Akurat Gdańsk jest dobrym przykładem, że przedsięwzięcie może się udać i daje sie skoordynować zadania rozwojowe. I to w kosmicznym (jak na nasze uwarunkowania) dystansie czasowym, jakim jest 14 lat.
          Ale niewielka w tym zasługa administracji...

          • 4 0

  • Dalszy rozwój portu w Gdańsku i owszem ale Gdynia niestety mocno przespała swoje szanse. (4)

    Więc nie zawracajmy sobie głowy tymi gdyńskimi - mydlanymi - wizjami.
    I tyle w temacie.

    • 27 17

    • dokładnie takie opinie gdyńskich "sfer gospodarczych" spowodowały

      Że DCT powstało w Gdańsku. Które nie jest zasługą portu w Gdańsku.

      • 7 3

    • porównaj sobie potencjały portów na wschodzie i zachodzie Europy (2)

      Jest z kim konkurować i na kim sie wzorować. Ale nikt nam tego nie da.
      A że się trzeba spocić? No cóż, może lepiej w ogóle nie wtawać z wyra, bo to grozi zmęczeniem?

      • 3 3

      • A ty porównaj sobie mój wpis i swoją odpowiedź - coś ci chyba nie poszło. (1)

        Ale oczywiście nie mam nic przeciwko temu, żebyś się pocił kiedy tylko chcesz.

        • 5 5

        • wschodzie i zachodzie

          my jesteśmy na środku.
          Ale szklanka zawsze jest w połowie pusta lub pełna, zależy co, kto chce widzieć.
          Również możesz sobie leżeć gdziekolwiek i jakkolwiek.
          Na swój rachunek.
          Więc wstrzymaj się ze swymi "światłymi" uwagami na temat czyjejś aktywności. Nawet jeśli jest to tak sufitowa działalność jak promocja portu w Gdyni.
          Bo to tylko cmokanie sofisty...

          • 3 0

  • port (1)

    uważam że bez nowych dróg nawet nie ma co myśleć o rozbudowie gdyńskiego portu ( Droga czerwona, rozbudowa węzłów, poszerzenie Estakady Kwiatkowskiego )

    • 30 3

    • gdzie były drogi na wschodzie Gdańska, gdy rozpoczynano budowę DCT?

      Estakada powinna być wyłączona z ciężkiego ruchu a rozwiązanie konfliktów sieci komunikacyjnej w Gdyni, to oczywistość.
      Która to "oczywistość" nie powinna warunkować rozwoju portu, bo takie przedsięwzięcia nie dają efektów w trzy tygodnie. No i, nie da się ukryć, łatwe nie są i mogą zakłócić błogi spokój i samozadowolenie administracji.

      • 8 2

  • hura hura

    jutro jade na placowke do chin ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,po mnie jedzie franek , zapisy u kadfrowej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 10 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane