- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (45 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (23 opinie)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (159 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Chipolbrok odebrał kolejny statek z chińskiej stoczni
W chińskiej stoczni odbył się chrzest kolejnego statku dla gdyńskiej firmy Chipolbrok. Wielozadaniowa jednostka przystosowana do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych otrzymała imię "Yu An".
- Yu An został zbudowany przez stocznię Taizhou Kouan Shipbuilding Co Ltd z Taizhou pod numerem budowy TK2202. Armator (Shengsi Pusheng Shipping Co) ma w tej samej stoczni zamówiony jeszcze jeden statek tego samego projektu, pod numerem budowy TK2203 ze spodziewanym terminem przekazania przez stocznię w marcu 2024 r. Chipolbrok (Chinese-Polish Joint Stock Company) jest armatorem zarządzającym i operatorem statku. Odpowiada też za zarząd techniczny i prawdopodobnie załogowy jednostki. Natomiast armatorem (właścicielem) statku i jego armatorem zarejestrowanym jest firma Shengsi Pusheng Shipping Co. - poinformował portalmorski.pl.
Nowy statek we flocie Chipolbroku ma 62 000 ton nośności, 199,90 m długości całkowitej, 32,26 m szerokości i 13,50 m zanurzenia. Yu An to piąta jednostka podobnego projektu i o nośności ok. 62 000 ton we flocie polsko-chińskiej firmy.
"Pilecki" z chińskiej stoczni wyruszy do Casablanki
Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu 2021 r. Kolejna jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta i została przekazana w lutym 2022 r. W maju 2022 r. w chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbył się chrzest kolejnego statku, który otrzymał imię polskiego bohatera z czasów II wojny światowej - rotmistrza kawalerii Wojska Polskiego Witolda Pileckiego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-28 18:48
Kolejny zlom dla PZM (4)
Byłem pływałem jako mechanik w życiu takich trupów nie widziałem. Ale wszystko ma dzialac kosztem załogi.
biedne filipki niestety- 34 40
-
2023-12-28 22:18
(3)
Cif ... się podpisujesz. Cif to raczej jest jakiś środek do mycia z reklam.
Byłeś-jesteś, jakimś mechanikiem sprzątającym?
Taki na statku nazywa się; wiper.- 16 2
-
2024-01-01 20:21
Chyba cleaner
- 0 0
-
2023-12-29 19:36
Znakowanie CE jest obowiązkowe dla pewnych grup wyrobów w Europejskim Obszarze Gospodarczym . (1)
Oznakowanie CE jest obowiązujące dla bardzo wielu grup wyrobów. Podlegają mu maszyny, zabawki, sprzęty zasilane prądem z sieci, wszystkie urządzenia mogące wytwarzać zakłócenia elektromagnetyczne, a także wyroby medyczne, sprzęt radiowy i inne.
Oznakowanie CE wskazuje, że dany wyrób został zbadany przez producenta i uznany za spełniający wymogi UE dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
Chief Engineer- 3 4
-
2023-12-31 10:51
Oznakowanie CE ktore ma ten statek oznacza China Export
Oznakowanie CE ktore ma ten statek oznacza China Export i nie ma nic wspolnego z "conformité européenne" (French for "European conformity").
Jakosc wykonania tego statku jak i poprzednich jest ponizej standardow. Na takich statkach odpowiedzialnosc za bezpieczenstwo biora kapitanowie tacy jak slawny Arciszewski, ojciec poslanki. Za wszelkaOznakowanie CE ktore ma ten statek oznacza China Export i nie ma nic wspolnego z "conformité européenne" (French for "European conformity").
Jakosc wykonania tego statku jak i poprzednich jest ponizej standardow. Na takich statkach odpowiedzialnosc za bezpieczenstwo biora kapitanowie tacy jak slawny Arciszewski, ojciec poslanki. Za wszelka cene kosztem bezpieczenstwa zrobia wszystko aby armator zarobil. Tak jak przedmowca to podkreslil - kosztem zalogi. Czy to polskiej (zatoniecie Leros Strength 8go Lutego 1997) czy filipinskiej (przykladow jest bardzo duzo)- 3 0
-
2023-12-28 17:11
w Polsce nie budujemy statków (10)
W Polsce się nie opłaca a w innych miejscach tak , stocznia z Chin pobudowała statek żeby ich towary dostarczał do Polski i kto umie zarabiać ?
- 54 17
-
2024-01-02 18:17
To jest spólka polsko chińska i zarabiają wszyscy a w Polsce też buduje się statki
- 0 0
-
2023-12-31 21:17
W Polsce sie nic nie opłaca???
W takim zacofanym kraju jak Polska nic sieę nie opłaca?? Licza,że z "nieba"spadnie" w tym kraju nic nie ma nic nie b yło i nic nie bedzie!!!.Polacy nauczeni sa jak nad nimi ktoś z batem stoi i ktoś inny za nich myśli!!!
- 2 0
-
2023-12-29 15:04
Równie dobrze można mieć pretensje że u nas nie kopie się kobaltu gołymi rękoma jak w afryce
Budowa takiego statku to żmudne i ciężkie zadanie. Potrzebni są spawacze, setki spawaczy, którzy u nas się cenią (co nie jest dziwne)- większość chińskich spawaczy pracujących na 12h zmianach ledwo dożywa 40 lat. Przy tym do atmosfery dostają się tony zanieczyszczeń z malowania i piachowania. Setki ludzi pracuje przy takim projekcie w skrajnych
Budowa takiego statku to żmudne i ciężkie zadanie. Potrzebni są spawacze, setki spawaczy, którzy u nas się cenią (co nie jest dziwne)- większość chińskich spawaczy pracujących na 12h zmianach ledwo dożywa 40 lat. Przy tym do atmosfery dostają się tony zanieczyszczeń z malowania i piachowania. Setki ludzi pracuje przy takim projekcie w skrajnych warunkach. Dobrze że u nas buduje się tylko statki specjalistyczne, a tą niewolniczą pracę wraz z degradacją środowiska przeniesiono do krajów trzeciego świata.
- 9 4
-
2023-12-29 08:29
gdzie mamy budować skoro tusk w 2009 roku zaorał stocznię w Gdyni i Szczecinie?? (5)
- 11 17
-
2023-12-29 11:01
PiS stocznie likwidował (4)
Nie zakłamiecie tego
- 15 6
-
2024-01-02 18:17
Prywatne tak jak CRIST i Remontowa Gdańsk mają się dobrze
- 0 0
-
2023-12-29 14:16
Nie ważne pis czy po (2)
Obiektywnie nie mam choćby jednej dużej stoczni jak Szczecin czy Gdańsk lub Gdynia. Wszystko doprowadzili do upadku, bo tak chciała konkurencja z zachodu Europy. A przekupni politycy tak zrobili jak chciała unia.
- 4 13
-
2023-12-29 16:07
"bo tak chciała konkurencja z zachodu Europy." (1)
To teraz napisz jaka konkurencja i co w tytch konkurencyjnych stoczniach wybudowano przez ostatnie 10 lat, a co moglo byc wybudowane w Polskich nowoczesnych stoczniach. Ba... nawet 15 lat
Wymien te potezne stocznie UE ktore wypuszczaja statki dalekomorskie... ktore czuly zagrozenie Szczecina czy Gdańska lub Gdyni- 11 3
-
2023-12-29 19:32
Szukasz statków czy zachodnich stoczni, przez które zamykano Polskie?
- 4 4
-
2023-12-28 23:44
W Polsce najpierw trzeba oderwać od cyca
Cały zarząd starych alkoholików z PRL-u, te twarze zdefraudują i wyjdą na minus z każdym projektem i z każdą sumą pieniędzy jakie przed nimi się postawi. Dlatego skośni panowie budują i zarabiają a polscy prezesi płaczą ze się nie opłaca
- 10 4
-
2023-12-28 12:45
(10)
Szkoda ze w polskich stoczniach już takich nie budują...a chińskie niestety jakość taka że po 15 latach na złom.
- 27 23
-
2023-12-31 16:28
Tusk w 2009 roku zniszczył stocznie w Gdyni I Szczecinie (3)
Stoczniowców wysłał na kurs psich fryzjerów
- 2 6
-
2024-01-02 12:44
Ci wspaniali polscy stoczniowcy sieją spustoszenie w Europie Zachodniej.
Może rok dwa po przyjeździe chciało im się jeszcze pracować. Teraz w każdej ekipie łatwo znaleźć naszego, to ten co się najbardziej obija.
Polskie stocznie to bajka dla prawicowych geriatyków.- 0 0
-
2024-01-01 22:53
Fragment z artykułu z 2009 roku - "za Tuska" (1)
Spawacz robi paznokcie.
Ze szczecińskiej stoczni Nowa zwolniono już cztery tysiące osób. Z pomocą postanowił im przyjść Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie, który przygotował dla szukających pracy stoczniowców plan szkoleń zawodowych.
Szczecińscy stoczniowcy mają szansę poszerzyć swoje horyzonty. Dzięki Urzędowi PracySpawacz robi paznokcie.
Ze szczecińskiej stoczni Nowa zwolniono już cztery tysiące osób. Z pomocą postanowił im przyjść Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie, który przygotował dla szukających pracy stoczniowców plan szkoleń zawodowych.
Szczecińscy stoczniowcy mają szansę poszerzyć swoje horyzonty. Dzięki Urzędowi Pracy zamiast statkami mogą się zająć pielęgnacją psów lub robieniem tipsów.
Mogą się na nich nauczyć pielęgnacji i strzyżenia psów, skończyć kurs fotograficzny, kosmetyczny ( który ma wprowadzić ich w tajniki sztuki manicure i pedicure), wizażu ( dający umiejętność zrobienia makijażu dziennego i wieczorowego), zdobyć kwalifikacje bukieciarza-florysty, projektanta ogrodów lub dekoratora wnętrz.
To jakaś paranoja. Wyobraża Pan sobie, żeby monter kadłubowy zajmował się układaniem kwiatków?
Jak kowal z 20-letnim doświadczeniem będzie robił kobiecie tipsy to przecież powyrywa jej paznokcie razem z palcami. Na razie stoczniowcy nie walą drzwiami i oknami, żeby zapisać się na kursy. Może mają problem z tym, który wybrać?- 0 1
-
2024-01-02 00:51
Pismarinero naPiSał
03.12.2020 Stocznia w Świnoujściu do likwidacji. Odbudowa polskich stoczni to bolesna porażka rządu
Przeszło trzy lata później stępka, czyli podstawowy element konstrukcyjny kadłuba, rdzewieje, a plan odbudowy stoczni na Pomorzu Zachodnim leży w gruzach. Właśnie ok. 200 osób nagle dostało wypowiedzenia. Zarząd Gryfii ogłosił, że zlikwiduje03.12.2020 Stocznia w Świnoujściu do likwidacji. Odbudowa polskich stoczni to bolesna porażka rządu
Przeszło trzy lata później stępka, czyli podstawowy element konstrukcyjny kadłuba, rdzewieje, a plan odbudowy stoczni na Pomorzu Zachodnim leży w gruzach. Właśnie ok. 200 osób nagle dostało wypowiedzenia. Zarząd Gryfii ogłosił, że zlikwiduje zakład w Świnoujściu.
a... i jeszcze to
Dwa dni po wyborach rząd Jarosława Kaczyńskiego przedstawia nowy, nierealistyczny harmonogram prywatyzacji Stoczni Szczecińskiej oraz StoczniGdynia S.A.
2007
stocznia gdanska w ręce donbasu
Zgodnie i z ustaleniami rządu Jarosława Kaczyńskiego i bez porozumienia z UE,Stocznia Gdańsk przechodzi bez przetargu w ręce pro-putinowskich oligarchów z donbasu, w związku z czym Unia żąda zwrotu rządowej pomocy. Gdynia i Szczecin zostają na lodzie!!!- 1 0
-
2023-12-28 14:05
(2)
Ile masz statkow z Chin, ktore musiales zezlomowac po 15 latach?
- 15 2
-
2023-12-28 14:17
Osobiście? 12, kolega ma 4 (1)
- 13 3
-
2024-01-02 06:13
A to nie sa jakieś statki przestarzale?
Statki z Chun wytrzymują wiele lat, wystarczy dbać. Ale załogi coraz gorsze, a jeszcze niektóre statki idą na złom, bo nie przystają do realiów, tak się dzieje z wycieczkowcami i kontenerowcami
- 0 0
-
2023-12-28 13:33
(1)
trend światowy - statki handlowe buduje sie przeważnie w Azji, wygryźli nas cenowo. U nas też można ale po prostu jest za drogo. Europie zostało budować jednostki pasażerskie, specjalistyczne i rybackie. Tak to już po prostu jest.
- 18 0
-
2023-12-28 13:51
Niestety świat zachodni sam sobie to zrobił. Przenosząc firmy, produkcję, know how itd do Chin
Chciwość nie zna granic.
- 15 2
-
2023-12-28 12:58
Tak tak, ty się znasz.
- 18 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.