• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chipolbrok odebrał kolejny statek z chińskiej stoczni

VIK
28 grudnia 2023, godz. 12:30 
Opinie (93)

W chińskiej stoczni odbył się chrzest kolejnego statku dla gdyńskiej firmy Chipolbrok. Wielozadaniowa jednostka przystosowana do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych otrzymała imię "Yu An".



- Yu An został zbudowany przez stocznię Taizhou Kouan Shipbuilding Co Ltd z Taizhou pod numerem budowy TK2202. Armator (Shengsi Pusheng Shipping Co) ma w tej samej stoczni zamówiony jeszcze jeden statek tego samego projektu, pod numerem budowy TK2203 ze spodziewanym terminem przekazania przez stocznię w marcu 2024 r. Chipolbrok (Chinese-Polish Joint Stock Company) jest armatorem zarządzającym i operatorem statku. Odpowiada też za zarząd techniczny i prawdopodobnie załogowy jednostki. Natomiast armatorem (właścicielem) statku i jego armatorem zarejestrowanym jest firma Shengsi Pusheng Shipping Co. - poinformował portalmorski.pl.

Nowy statek we flocie Chipolbroku ma 62 000 ton nośności, 199,90 m długości całkowitej, 32,26 m szerokości i 13,50 m zanurzenia. Yu An to piąta jednostka podobnego projektu i o nośności ok. 62 000 ton we flocie polsko-chińskiej firmy.

"Pilecki" z chińskiej stoczni wyruszy do Casablanki

Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu 2021 r. Kolejna jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta i została przekazana w lutym 2022 r. W maju 2022 r. w chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbył się chrzest kolejnego statku, który otrzymał imię polskiego bohatera z czasów II wojny światowej - rotmistrza kawalerii Wojska Polskiego Witolda Pileckiego.


Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
VIK

Miejsca

Opinie (93) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Chinskie statki z chińskimi nazwami zdaje się nie były w zarządzie firmy z Gdyni tylko z Szanghaju, nawet polskie załogi wogóle na nich nie pływały

    • 15 3

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    Szkoda ze w polskich stoczniach już takich nie budują...a chińskie niestety jakość taka że po 15 latach na złom.

    • 27 23

    • Tak tak, ty się znasz.

      • 18 4

    • (1)

      trend światowy - statki handlowe buduje sie przeważnie w Azji, wygryźli nas cenowo. U nas też można ale po prostu jest za drogo. Europie zostało budować jednostki pasażerskie, specjalistyczne i rybackie. Tak to już po prostu jest.

      • 18 0

      • Niestety świat zachodni sam sobie to zrobił. Przenosząc firmy, produkcję, know how itd do Chin

        Chciwość nie zna granic.

        • 15 2

    • (2)

      Ile masz statkow z Chin, ktore musiales zezlomowac po 15 latach?

      • 15 2

      • Osobiście? 12, kolega ma 4 (1)

        • 13 3

        • A to nie sa jakieś statki przestarzale?

          Statki z Chun wytrzymują wiele lat, wystarczy dbać. Ale załogi coraz gorsze, a jeszcze niektóre statki idą na złom, bo nie przystają do realiów, tak się dzieje z wycieczkowcami i kontenerowcami

          • 0 0

    • Tusk w 2009 roku zniszczył stocznie w Gdyni I Szczecinie (3)

      Stoczniowców wysłał na kurs psich fryzjerów

      • 2 6

      • Fragment z artykułu z 2009 roku - "za Tuska" (1)

        Spawacz robi paznokcie.

        Ze szczecińskiej stoczni Nowa zwolniono już cztery tysiące osób. Z pomocą postanowił im przyjść Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie, który przygotował dla szukających pracy stoczniowców plan szkoleń zawodowych.

        Szczecińscy stoczniowcy mają szansę poszerzyć swoje horyzonty. Dzięki Urzędowi Pracy zamiast statkami mogą się zająć pielęgnacją psów lub robieniem tipsów.

        Mogą się na nich nauczyć pielęgnacji i strzyżenia psów, skończyć kurs fotograficzny, kosmetyczny ( który ma wprowadzić ich w tajniki sztuki manicure i pedicure), wizażu ( dający umiejętność zrobienia makijażu dziennego i wieczorowego), zdobyć kwalifikacje bukieciarza-florysty, projektanta ogrodów lub dekoratora wnętrz.

        To jakaś paranoja. Wyobraża Pan sobie, żeby monter kadłubowy zajmował się układaniem kwiatków?

        Jak kowal z 20-letnim doświadczeniem będzie robił kobiecie tipsy to przecież powyrywa jej paznokcie razem z palcami. Na razie stoczniowcy nie walą drzwiami i oknami, żeby zapisać się na kursy. Może mają problem z tym, który wybrać?

        • 0 1

        • Pismarinero naPiSał

          03.12.2020 Stocznia w Świnoujściu do likwidacji. Odbudowa polskich stoczni to bolesna porażka rządu
          Przeszło trzy lata później stępka, czyli podstawowy element konstrukcyjny kadłuba, rdzewieje, a plan odbudowy stoczni na Pomorzu Zachodnim leży w gruzach. Właśnie ok. 200 osób nagle dostało wypowiedzenia. Zarząd Gryfii ogłosił, że zlikwiduje zakład w Świnoujściu.

          a... i jeszcze to

          Dwa dni po wyborach rząd Jarosława Kaczyńskiego przedstawia nowy, nierealistyczny harmonogram prywatyzacji Stoczni Szczecińskiej oraz StoczniGdynia S.A.

          2007
          stocznia gdanska w ręce donbasu
          Zgodnie i z ustaleniami rządu Jarosława Kaczyńskiego i bez porozumienia z UE,Stocznia Gdańsk przechodzi bez przetargu w ręce pro-putinowskich oligarchów z donbasu, w związku z czym Unia żąda zwrotu rządowej pomocy. Gdynia i Szczecin zostają na lodzie!!!

          • 1 0

      • Ci wspaniali polscy stoczniowcy sieją spustoszenie w Europie Zachodniej.

        Może rok dwa po przyjeździe chciało im się jeszcze pracować. Teraz w każdej ekipie łatwo znaleźć naszego, to ten co się najbardziej obija.
        Polskie stocznie to bajka dla prawicowych geriatyków.

        • 0 0

  • Chinczycy (16)

    nie respektuja europejskich wartosci.
    Mam nadzieje, ze nowy rzad spolke rozwiaze.

    • 26 41

    • Nie należy mieszać polityki z ekonomią, bo na dobre nigdy nikomu nie wyszło, a zwłaszcza zwykłym ludziom (2)

      • 17 6

      • To prawda, ruska ropa i gaz jest ok

        Cesarz Pcimia

        • 8 5

      • Co ty opowiadasz za bajki - ekonomia jest ściśle z polityką związana bo jest przez nią regulowana!

        • 9 0

    • Madroscia nie grzeszysz. Pewnie mozg ci wyszorowal Tusk . (5)

      Lepsze statki Polsko chińskie niż niemieckie ze zdjęciem Tuska.

      • 9 15

      • On głupi i Ty też.

        • 4 1

      • Tak jest towarzyszu... czerwone lepsze od Europejskich (2)

        • 2 2

        • Europejskie też czerwone. (1)

          Łunia to jeden wielki Związek socjalistycznycj republik europejskich. Komuna pełną gębą. Są komisarze ludowi, jest przewodniczący. Wszystko jest jak kiedyś. Tylko niebieski na fladze zmienić na czerwony.

          • 4 3

          • Anżej prawi ze UE jest już OK

            • 2 1

      • Lepsze statki Polsko chińskie ze zdjęciem Kim Kacz Xuja

        Pismarinero

        • 4 2

    • Chińczycy reprezentują wartości byłego rządu, albo na odwrót.

      Tak czy inaczej mają te same

      • 4 3

    • Czy poza tym wszyscy zdrowi!

      • 1 1

    • (1)

      A co wartościowego przedstawiają europejskie wartości? Mieszanie na siłę kultur, picie z papierowej słomki? Eksport śmieci, opłaty "eko"?

      • 7 2

      • To popros

        o azyl w Korei Pln jak ci tu nie pasuje.
        Tam nie dbaja o planete to bedzie ci tam dobrze.

        • 1 2

    • Nowy nierząd też nie respektuje europejskich wartości. (2)

      • 8 5

      • Ktoś u Ciebie w domu uprawia nierząd.

        • 3 7

      • Wartości Kaczystanu nie są Europejskie

        • 4 5

  • PiS stocznie i kopalnie likwidował. (5)

    Ostatnio tą w Świnoujściu ( 2020 bodajże ). Ale nic o tym w wolnych pismediach nie było.

    • 18 26

    • (1)

      Już po wyborach, odpuść sobie tą obsesję

      • 10 3

      • Niby po wyborach ale rusek i jego grupa wyników nie akceptują.

        • 3 8

    • Leb masz zszorowany. Chyba PO kursach u Putina i Tuska dziadka jestes, (2)

      ..

      • 8 4

      • Muller, Schreiber, Wasserman, Schæfernacker, Fogel, Weber mieli chyba dziadków w Wermachcie

        • 6 5

      • 03.12.2020 Stocznia w Świnoujściu do likwidacji. Odbudowa polskich stoczni to bolesna porażka rządu

        Przeszło trzy lata później stępka, czyli podstawowy element konstrukcyjny kadłuba, rdzewieje, a plan odbudowy stoczni na Pomorzu Zachodnim leży w gruzach. Właśnie ok. 200 osób nagle dostało wypowiedzenia. Zarząd Gryfii ogłosił, że zlikwiduje zakład w Świnoujściu

        Pismarinero

        • 5 4

  • Ceeee Peeee (1)

    Super firma sie rozwija!

    • 7 4

    • Sto lat w CP

      • 3 1

  • Chipolbrok ratuje polski shipping. (6)

    PLO z prawie 200 statkami zostało zniszczone , rozkradniete przez POst komunę. Człowiek stoczni Walesa zniszczyl stocznie . Balcerowicz , Lewandowski a Tusk na polecenie Niemców zakończył Polske Morska.

    • 33 29

    • O, info z pasków tvpis

      • 17 12

    • Stocznie zniszczyli związkowcy, oni nie mają pojęcia jak działa rynek i ekonomia

      • 10 8

    • Ale powołana na prezesa PLO przez PiS w ciągu 8 lat pani

      jakoś nie potrafiła odbudować armatora, oprócz siebie jako obecnej kadencji posłanki wiadomego ugrupowania.

      • 15 5

    • niezle Ci pis wypral mózg

      • 7 6

    • Trzyma ciebie od świąt, czy już przygotowania do Sylwestra?

      • 5 0

    • Chipolbrok ratuje polski shipping

      Niepoważny komentarz

      • 3 1

  • Właściwie to mozna komuś sprzedac nasz dostep do morza (1)

    • 11 3

    • juz sprzedany dawno

      • 5 0

  • Inaczej by to wszystko wyglądało, gdyby w 2009 roku Donald nie zamknął stoczni w Gdyni i Szczecinie (4)

    Zrobił to bez mrugnięcia okiem

    • 37 19

    • Bo wcześniej rząd Kaczyńskiego udzielił bezprawnej pomocy publicznej.

      • 8 10

    • PiS ruskim Gdanską sprzedał, potem dzielnie odkupił.... kwoty nieznane :)

      Prywatyzację stoczni w Szczecinie, Gdyni i Gdańsku zapowiedział dopiero rząd Jarosława Kaczyńskiego, przy czym sprywatyzowano jedynie Stocznię Gdańską (w 2007 roku), prywatyzacja dwóch pozostałych zakończyła się niepowodzeniem.

      • 6 8

    • A kto by w tych poslkich stoczniach pracowal?

      Polskie stocznie prywatne bardzo dobrze sobie dziś radzą. Padły państwowe molochy dla których nie było i tak perspektyw. I stocznie z zachodu nie mają z tym nic wspólnego. A głównym problemem dziś i tak jest brak rąk do pracy....

      • 1 2

    • Stocznie byly zaorane wcześniej

      Zarówno przez związki jak i zarządy wcześniejsze. Tusk niczego nie zaorał. Za Tuska uratowali Crista, Nauka ich ratowała

      • 0 0

  • grat (2)

    jeżeli to ten ze zdjęcia wygląda jakby miał 100 lat

    • 18 27

    • co za różnica jak wygląda

      to ma pływać i zarabiać

      • 15 0

    • To chyba PZM owskim nie widziales. Wstyd sie przyznac, ze jestes Polakiem, jak je widzisz.

      • 3 1

  • Nie kupować nic z chin!!! (2)

    • 5 10

    • nie kupowac?

      podczasz "smiesznej choroby 19" chiny zamknely transporty i caly swiat sie zatrzymal po 7 dniach , na takie haselka to byl czas w latach 90 ,teraz wszystko jest z chin

      • 4 0

    • I nic z Niemiec! Ani u Niemca!

      Pispatridiota

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane