- 1 Nasze stocznie jachtowe docenione na targach w Singapurze (38 opinii)
- 2 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (49 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (119 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (61 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Co dalej z parkingami w Porcie Gdańsk?
Jeszcze w tym roku zostanie oddany do użytku parking dla samochodów ciężarowych w porcie wewnętrznym w Gdańsku. Do końca 2020 roku ma powstać parking w Porcie Północnym - zapewniają władze gdańskiego portu. A czas goni, bo ruch w porcie rośnie i znów pobito kolejny rekord przeładunkowy.
O problemie parkowania samochodów ciężarowych w gdańskim porcie mówi się od lat. Sprawa nabrzmiała pod koniec 2015 roku, kiedy to terminal DCT podwyższył stawki za parkowanie, chcąc tak naprawdę skłonić kierowców do krótszych pobytów na należących do terminalu parkingach. Kierowcy rozpoczęli protesty. Wówczas władze Gdańska i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk obiecały załatwienie sprawy. Miasto stworzyło parking tymczasowy na terenach po zakładach Polleny (ul. Ku Ujściu), a władze portu rozpoczęły procedury mające doprowadzić do powstania parkingów z prawdziwego zdarzenia.
Czytaj też: W Porcie Gdańsk przeładowano ponad 40 mln ton
Co dalej z obietnicami? Jeszcze w tym roku uda się oddać parking u zbiegu ul. Handlowej i Śnieżnej w porcie wewnętrznym. Docelowa powierzchnia pozwoli na swobodne parkowanie około 60 aut ciężarowych. Parking przygotowywany jest w formule zaprojektuj i zbuduj.
- Kończą się prace projektowe i firma MTM z Gdyni za chwilę wchodzi na teren budowy. To jest relatywnie prosta budowa, więc do końca roku, a może nawet już do końca III kwartału parking będzie gotowy - zapewnia Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Dłużej będzie trzeba poczekać na parking w Porcie Północnym przy ul. Kontenerowej .
- Prowadziliśmy jednocześnie prace projektowe związane z układem drogowym i kolejowym, który ma zapewnić dogodny dostęp m.in. do terminalu DCT, bazy PERN czy terminalu OT Logistics. Musieliśmy planowany parking włożyć w ten projekt, co wydłużyło procedury. Należy pamiętać, że procesy inwestycyjne w obszarze portu muszą być uzgadniane z różnymi służbami, a to wymaga czasu. Już podpisaliśmy umowę wstępną z Gdańską Agencją Rozwoju Gospodarczego (InvestGda), na zakup 10 hektarów przy ul. Kontenerowej. Powstanie tam parking na ok. 300 aut z pełną infrastrukturą, umożliwiający samochodom wyjazd i zjazd z ul. Sucharskiego - mówi prezes Greinke.
Zakres inwestycji jest szeroki, bowiem budowa postępować będzie równolegle z inną inwestycją, czyli właśnie z modernizacją infrastruktury drogowej w ramach zapowiadanego wcześniej projektu pn. "Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym". To projekt, na który port pozyskał ponad 24 mln euro dofinansowania unijnego w ramach instrumentu CEF - Łącząc Europę. Według zapowiedzi parking powinien być gotowy w 2020 roku.
To jednak nie koniec. Port planuje przygotowanie jeszcze jednego parkingu w Porcie Północnym. Będzie to miejsce postojowe dla ok. 30 samochodów ciężarowych w okolicach ul. Budowniczych Portu Północnego . Ma być gotowe również w 2020 roku.
Do tego czasu kierowcy czekający na przeładunek muszą korzystać z tymczasowego parkingu, który Gdańsk uruchomił pod koniec 2016 roku na terenach po dawnych zakładach Polleny przy ul. Ku Ujściu . Mogą również skorzystać z płatnego parkingu przy Trasie Sucharskiego zorganizowanego przez Grupę Lotos. Ta w ub. roku wynajęła teren od Elektromontażu Gdańsk, który był jedynie nieużytkowanym placem manewrowym. Najemca zainwestował w infrastrukturę: wykonał nową nawierzchnię, ogrodzenie, a także oświetlenie.
A parkingi w Porcie Gdańsk, który co roku zwiększa przeładunki, są niezbędne. W ub. roku przeładowano 40,6 mln ton ładunków, czyli o ponad 1,7 mln ton więcej, niż się spodziewano. To też o niemal 9 proc. więcej niż w roku 2016. Na taki efekt przekłada się zarówno większy wolumen drobnicy skonteneryzowanej, jak również większa liczba ładunków z grupy ro-ro, w tym samochodów handlowych oraz wzrost przeładunku paliw i węgla.
Miejsca
Opinie (36) 2 zablokowane
-
2018-01-22 19:54
Dobrze napisał
- 0 0
-
2018-01-22 19:56
Dobrze napisał (1)
Na swoim aucie przez 3,4 tyg 15tys na czysto 5,7 tys macie jak jezdzicie dla szefa zgadza sie.
- 4 3
-
2018-01-22 20:52
bezedura
A amortyzację środka trwałego (konia i naczepy + ew. agregat) liczysz?
Albo jak nie amortyzacje to wpłatę własną a potem wykup z leasingu?- 3 1
-
2018-01-23 00:04
wojewoda Drelich powinien pomóc! (1)
codziennie w TVP3 coś otwiera, przecina wstęgi...
- 7 0
-
2018-02-05 15:34
Drelich tylko widzi Pelplin i kilka wioch na Kaszubach, taki z niego gospodarz województwa. Przed awansem na wojewodę był radnym w Kolbudach. Zarządzanie województwem przekracza jego możliwości.
- 0 0
-
2018-01-23 14:55
Zapytajcie Romcia z wislanego,on jest madry i wszystko wie,ma tablet
- 2 0
-
2018-01-24 08:12
2020 ?
To ile ten nieszczęsny port chce w tym 2020 przeładować nim Zarząd Portu pomyśli i z łaską wybuduję jakiś parking? A parkingów brakuje po obu stronach portu, to co zrobiono przy Elewatorach 3 i 4 to jakaś porażka, ani porządnej drogi ani parkingu.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.