Crist buduje kolejny prom hybrydowy


W stoczni Crist rozpoczęto budowę promu hybrydowego dla Finferries. To już trzecia jednostka tego typu budowana przez gdyńską stocznię dla fińskiego operatora promowego.



Będzie to nowoczesny, w pełni wyposażony prom hybrydowy "plug-in" o numerze budowy P317. Jednostka będzie pokonywać swoją trasę, korzystając wyłącznie z własnych baterii ładowanych bezpośrednio z lądu podczas załadunku i rozładunku. Natomiast spalinowe zespoły prądotwórcze będą służyły jedynie jako rezerwowe źródło zasilania jednostki w przypadku złych warunków pogodowych na trasie.

Statek o długości 70 m przeznaczony do eksploatacji na wodach o ograniczonym dostępie, specjalnie zaprojektowany dla połączenia Nauvo-Korppoo w Finlandii, będzie miał możliwość przetransportowania do 52 samochodów osobowych lub kombinację przyczep, ciężarówek, autobusów i samochodów, a także przewóz do 200 pasażerów.

Budowa kolejnej jednostki jest kontynuacją długoletniej współpracy między Crist a Finferries. Pierwszym wybudowanym przez tę stocznię dla Finferries statkiem była "Elektra", czyli najnowocześniejszy, dwustronny prom hybrydowy. To pierwszy tego typu prom wybudowany w Unii Europejskiej, a drugi na świecie, który okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały nagrodzone m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (21)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną...