• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czwarty z holowników już na wodzie

VIK
20 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Czwarty holownik dla Marynarki Wojennej otrzymał imię "Semko". Czwarty holownik dla Marynarki Wojennej otrzymał imię "Semko".

W Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest czwartego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej. Był już "Bolko", potem "Gniewko" i "Mieszko", teraz pora na "Semko". Przekazanie okrętów nastąpi w latach 2019-2020.



Zwodowany holownik jest czwartą z sześciu jednostek zamówionych przed dwoma laty przez Marynarkę Wojenną RP. Pierwszy z nich, holownik o numerze burtowym H-11 "Bolko", przeszedł już wszystkie próby i wkrótce przekazany zostanie zamawiającemu. Zaawansowanie prac na kolejnych jednostkach jest zgodne z zaplanowanym cyklem produkcji. Zgodnie z kontraktem Remontowa Shipbuilding dostarczy sześć holowników - po trzy okręty do 3. Flotylli Okrętów i  do 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.

Gospodarka morska w Trójmieście



Holowniki typu B 860 przeznaczone są zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych.

Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4 t. Holowniki wyposażone w windę holowniczą dziobową oraz rufą posiadać będą uciąg 35 t. Holowniki obsługiwane będą przez 10-osobową załogę zakwaterowaną w siedmiu kabinach.

Wodowanie holownika "Bolko".

VIK

Miejsca

Opinie (80) ponad 10 zablokowanych

  • tylko montex

    • 2 1

  • A co beda holowac

    Nasze wraki ja pitole.Jaka zenada.

    • 3 2

  • (1)

    No to Mar.Woj . staje się potęgą na Bałtyku !! Co jak co ale holowniki to priorytet !! Potrzeba ich więcej ... aby holować "złom" między portem a stocznią i odwrotnie !! żenada i jeszcze dowódca holownika w stopniu co najmniej kapitana !!!!

    • 5 1

    • Opinia

      Żenada jest to ze klamiesz mimo że wiesz że o tym wszyscy tu wiedzą ! Holowanie to tylko jedna z funkcji ... klamczuszku !!!!!

      • 0 0

  • (1)

    Do kazdego dodamy armate i ladowisko dla helikoptera i bedziemy mieli nasze mini korwety! :P

    • 5 1

    • Opinia

      Za twojego Tuska zapewne tak by było. Niestety w 15r nastąpiła tragedia. Ryzy przegrał wybory !!!!!

      • 0 0

  • Nazwy (1)

    Piąty z serii powinni nazwać "Kajko", a szósty "Kokosz".

    • 1 0

    • Opinia

      Po twoim komentarzu to raczej ... Psychiczny

      • 0 0

  • jeden statek w roku

    Czy uda się Pólnocnej oddać jedną jednostkę w pełni wyposażoną oddać w tym roku.??
    Muszę sprawdzic..ale wydaje mi się że nie..I to będzie kolejne wielkie osiągniecie Zarządu.
    Brak kontraktów.żle.. Ale jak są to dopiero problem.
    Z Kochamy statki wynika ,że powinny zostać oddane armatorom..
    Holowniki dla MW oraz promy dla Norled.. . czyżbym się mylił..??

    • 3 1

  • A co one te holowniki mają holowac? Przecież nie mamy już floty. A ten kormoran to że strachu sam pójdzie na dno. PiS i Macierewicz skutecznie zniszczyli polską flotę. Ludzi i sprzęt.

    • 2 0

  • Emerytowany oficer.

    Szanowni Państwo. Brak słów kto wymyśla te nazwy okrętów w marynarce wojennej. W żadnej flocie na świecie nie ma tak śmiesznego nazewnictwa . Jak długo jeszcze będziemy nabywać złom którego się wszyscy pozbywają jak nie Amerykanie to Szwedzi .Jak można było budować korwetetę tyle lat, kadłub nowoczesny wręcz piękny parametry korwety rakietowe . A w końcu okret patrolowym praktycznie bez uzbrojenia.Te amerykańskie złomu typu Pułaski dawno powinny być zezłomowane.Okrety podwodne to temat kompromitacji i te rozwiązania pomostowe. A najlepiej jeszcze dowództwo MW niech przeniosą do Wrocławia będzie bliżej . Nawet taka mała Dania dysponuję małą ale nowoczesniejszą flotą nie wspomnę o Szwecji. Jak pamiętam zawsze mieliśmy armię na papierze a nasi generałowie robili dobrą minę do do tego cyrku. Byli generałowie co mieli swoje zdanie To od razu emerytura ich czekała. Prawda jest taka jest gorzej niż przed 1939 roku wtedy Anglia i Francja nam pomogli , a teraz będą Amerykanie i inni im podobni ginąć za Polskę ciekawe. Pozdrawiam

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane