• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Protest pod Baltic Hub zawieszony

Wioletta Kakowska-Mehring
3 listopada 2023, godz. 12:00 
Opinie (69)
aktualizacja: godz. 16:38 (6 listopada 2023)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Trwają rozmowy przedstawicieli Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych z władzami Baltic Hub. Czy uda się powstrzymać akcję protestacyjną pod gdańskim terminalem kontenerowym zapowiadaną przez przewoźników na 8 listopada?




AKTUALIZACJA, 6 listopada: Okazuje się, że po spotkaniu jakie odbyło się w miniony piątek i po konsultacjach z członkami PSPD, zawieszono protest planowany na 8 listopada pod Baltic Hub.

- Zawieszamy protest przed Baltic Hub po rozmowach 3 listopada. Kolejna tura zaplanowana jest na 16 listopada i do tego czasu nic się nie wydarzy - informuje prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Tomasz Rejek.


Niedawno informowaliśmy o kłopotach z przeładunkami w Baltic Hub w Gdańsku. Wzmożony ruch i braki kadrowe powodują spowolnienie przeładunków. Jest to na tyle dotkliwe, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zdecydowało się na protest, który planowany jest 8 listopada.

Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest

- Cały czas w Baltic Hub pracujemy nad poprawą sytuacji, dlatego m.in. od 1 listopada bramy są otwarte 24/7 bez dotychczasowej przerwy sobotnio-niedzielnej (w godz. 18-6). Od początku maja zatrudniliśmy i przeszkoliliśmy 160 nowych pracowników, dzięki czemu już w najbliższych dniach będziemy w stanie regularnie rozmieszczać przez całą dobę na całym nabrzeżu 10 ganków statkowych (STS), wspieranych przez zasoby drogowe i kolejowe. W porozumieniu z armatorami i operatorami kolejowymi przygotowaliśmy plan redukcji zaległości, który wdrożymy w ciągu najbliższych tygodni. Już teraz widzimy poprawę w niektórych parametrach działania terminalu, natomiast dostępne dane, dotyczące przeładunków i efektów naszych działań, pozwalają nam szacować, że poprawa będzie widoczna na przełomie listopada i grudnia - poinformowała nas Magdalena Jagła, koordynator ds. marketingu i komunikacji, Baltic Hub.
Terminale kontenerowe utknęły w korkach Terminale kontenerowe utknęły w korkach

Jednocześnie władze Baltic Hub podkreślają, że stanowczo sprzeciwiają się zapowiadanej blokadzie portu, która w ich ocenie nie pomoże, a wręcz utrudni pracę podmiotom, w imieniu których wypowiada się PSPD.

Jak się dowiedzieliśmy, obie strony mają się spotkać w piątek, 3 listopada. Z władzami Baltic Hub spotka się kilkuosobowa reprezentacja przewoźników i spedytorów. Jak informuje PSPD, ci ostatni są również zainteresowani rozwiązaniem problemów zasygnalizowanych przez firmy transportu drogowego.



Przypomnijmy: Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych poinformował kierownictwo spółki Baltic Hub o przygotowaniach do akcji protestacyjnej w związku z fatalną obsługą firm transportowych, która jest wynikiem strajku włoskiego pracowników terminalu. Zażądał szybkiego rozwiązania sporów płacowych z załogą i zakończenia strajku włoskiego, zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom, a przede wszystkim przeprowadzenia zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy.

W odpowiedzi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub, zarzucił szefowi stowarzyszenia, że od czasu ostatniego spotkania w kwietniu 2023 r. nie skontaktowano się z nim w celu omówienia wątpliwości związanych z procesami realizowanymi na terenie terminalu. Zapowiedź protestu władze BH nazwały "zastraszaniem", ale zaprosiły przedstawicieli PSPD do dialogu i spotkania pod warunkiem "wycofania grożącej retoryki".



W reakcji na to oświadczenie szef stowarzyszenia podkreślił, że ostrzegawcze akcje protestacyjne prowadzone przez PSPD zawsze są zgłaszane i organizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, a zgodę na ich przeprowadzenie podpisuje prezydent miasta. Protest odbywa się w obecności policjantów, a ciężarówki poruszają się po drogach publicznych, więc nie może być mowy o blokadach terminalu.

- W każdym demokratycznym kraju taka forma protestu jest akceptowana w sytuacji, gdy jedna ze stron sporu nie przyjmuje do wiadomości konieczności rozwiązania wielokrotnie sygnalizowanych problemów - napisał Tomasz Rejek, prezes PSPD.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (69)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane