- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (110 opinii)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
DCT Gdańsk. Rekordowy wynik i pierwsze miejsce na Bałtyku
W gdańskim terminalu DCT przeładowano w ub. roku ponad 2,1 mln TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, co stanowi wzrost o ok. 5 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Stało się tak pomimo trwającej pandemii, która utrudnia sprawne działanie transportu.
Rok 2021 był szczególny dla DCT. W kwietniu poinformowano, że terminal od momentu otwarcia w 2007 r. obsłużył już 15 mln TEU, a w lipcu odnotowano rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). Z kolei w listopadzie terminal obsłużył rekordową liczbę statków w ciągu miesiąca, było ich aż 70.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw, przeładowaliśmy w 2021 r. ponad 2 092 432 TEU. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Suwnice w DCT.
Wynik 2 mln przeładowanych TEU DCT osiągnął też w grudniu 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne, a jesienią 2020 r. wolumeny wróciły do poziomów z 2019 r.
Baltic Hub 3, czyli DCT zbuduje trzecie nabrzeże
W lipcu 2021 r. oficjalnie ogłoszono, że DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld zł), powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.
- Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami - DCT ma teraz siedem torów - każdy po 750 m. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminalu - mówi Charles Baker.
Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej
DCT jest też zainteresowane dzierżawą tzw. Deepwater, czyli 27 ha w głębokowodnej części portu. Terminal jest jednym z dwóch oferentów, którzy zgłosili udział w przetargu. DCT będzie rywalizować z CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze.
Miejsca
Opinie (136) 6 zablokowanych
-
2022-01-21 12:52
Gonimy świat. Taki Rotterdam robił kilka lat temu (3)
450 milionów. Ale na krajowym podwórku idziemy na rekord.
- 7 11
-
2022-01-21 13:32
Nie kłam (2)
Rotterdam 15mln w 2021 wystarczy poszukać!!!
- 8 2
-
2022-01-21 13:55
Google-Rotterdam przeładunki port (1)
Tak to znalazłem a ty?
- 2 3
-
2022-01-21 14:39
Tonaż vs teu
W artykule jest mowa o 2 mln teu (sztuk kontenerów obliczeniowych). Porównanie w komentarzu do rotterdamu z 450 tonami albo ma na celu świadomie prowokować i wprowadzać w błąd albo wynika z niepełnej wiedzy.
- 10 0
-
2022-01-21 13:41
Propaganda jak za PRLu 300% normy.
- 8 7
-
2022-01-21 10:05
(1)
Będzie tłusta premia
- 17 5
-
2022-01-21 13:10
Premia
Oj będzie,będzie dla zarządu:-)
- 15 0
-
2022-01-21 12:52
rozbudować port w Gdyni i w Gdańsku
jak najszybciej , a w tym samym czasie , rozbudować/zbudować drogi dojazdowe
- 14 0
-
2022-01-21 12:02
(1)
A potem cyk- to co się kupi na aliexpress wsadza się na allegro z narzutem razy 5;)
- 5 1
-
2022-01-21 12:44
to premia za ryzyko
- 3 0
-
2022-01-21 12:27
***?
Zawsze moga zrobic fuzje z jakims terminalem w Radomiu i wyprowadzic formalnie firme z Gdanska :((
- 16 10
-
2022-01-21 12:03
Ciekawe kiedy go zrepolonizują ...
I doprowadzą do "odpowiedniego poziomu" zatrudnienia swojaków i rozpiżdżu ogólnego.
- 11 13
-
2022-01-21 10:16
Bez sensu, przecież można w Niemczech wybudować, przeładowywać a w Polsce zamknąć.
- 11 26
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.