- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (209 opinii)
- 2 Wyższy zasiłek pogrzebowy (12 opinii)
- 3 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (96 opinii)
- 4 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (208 opinii)
- 5 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (64 opinie)
- 6 Dźwiedźma - introligatorka z powołania (45 opinii)
Długi i załadowany po brzegi. Rekordowy statek w Porcie Gdynia
Do terminalu BCT wpłynął jeden z najdłuższych kontenerowców w historii gdyńskiego portu. MSC Paris ma 334,07 m długości. Operacja wejścia nie była łatwa, ponieważ jest to prawie maksymalna długość statku, jaki może obecnie wpłynąć do portu i do tego był on prawie całkowicie załadowany.
MSC Paris ma 334,07 m długości, 42,8 m szerokości, 14,5 m maks. zanurzenia oraz 102 761 t nośności. Jego pojemność to 8 204 TEU. Nie jest najdłuższym z kontenerowców, jakie wpływały do gdyńskiego portu, ale ta wizyta jest wyjątkowa pod innym względem. W 2015 roku w porcie gościł MSC Asya, który ma 336,68 m długości. Jednak podczas wizyty w Gdyni był on załadowany tylko do połowy. Z kolei MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU i to czyni tę wizytę rekordową.
Statek tej długości i z takim ładunkiem to na dzień dzisiejszy duże wyzwanie jeżeli chodzi o możliwości manewrowe w porcie. Sytuacja zmieni się, gdy powstanie nowa obrotnica i gdy port zostanie pogłębiony. Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Właśnie powstaje nowa. Podstawowym celem tej inwestycji jest właśnie zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych.
Czytaj też: Port Gdynia nie "gasi światła" tylko inwestuje miliard złotych
- Wejście takiej jednostki jak MSC Paris, z takim ładunkiem, to na dzień dzisiejszy maksimum naszych możliwości. Gdy inwestycje zapowiadane w Porcie Gdynia uda się wykonać, to będziemy mogli przyjmować jednostki do 380 m długości, z 14 tys. TEU - mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy w BCT.
Z racji dużego ładunku statek pozostanie w Gdyni aż do soboty. Wyjście jednostki zapowiadane jest na godz. 15 (godzina może ulec zmianie).
W ub. roku w Porcie Gdynia przeładowano 21,2 mln ton różnych towarów, co stanowi rekord w historii portu. Jest to prawie o 9 procent więcej niż w roku 2016. Wzrost dotyczył też kontenerów. W sumie w 2017 roku przeładowano 710 698 TEU, rok wcześniej było tylko 642 195 TEU. W Porcie Gdynia funkcjonują dwa terminale kontenerowe - BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal.
Miejsca
Opinie (144) 3 zablokowane
-
2018-04-27 08:37
MSC wprowadzi dwa statki oceaniczne na BCT (6)
Będzie połączenie z Australią, Singapurem, Bliskim Wschodem, Afryką i Morzem Śródziemnym.
- 4 3
-
2018-04-27 12:16
(1)
to beda te same federy
- 0 6
-
2018-04-27 12:27
jakie feedery ?
bezpośrednie połączenia oceaniczne.
feederów już nie będzie, bo te dwa statki oceaniczne tygodniowo zabiorą cały ładunek, także feederowy przeznaczony do innych portów, niebezpośrednich.- 6 0
-
2018-04-27 12:42
I dzięki obsłudze tych dwóch statków (o ile to nie pitu, pitu), BCT stanie się liderem przeładunków na świecie i okolicach (3)
- 0 10
-
2018-04-27 13:57
to jest oficjalna zapowiedz MSC a nie pitu pitu (2)
a reszty zdania nie rozumiem
- 7 1
-
2018-04-28 07:32
Ach, te zapowiedzi. (1)
Prezes BCT też zapowiada różne zamierzenia, wizje i co ? I na zapowiedziach się kończy.
Drugi od zapowiedzi to prezes portu - oficjalnie - w mediach - zapowiedział połączenie BCT z GCT, zapowiedział w mediach budowę obrotnicy oraz portu zewnętrznego i tak w kółeczko (po kij obrotnica, skoro skupiamy się na porcie zewnętrznym?).
To właśnie pitu, pitu a jak czegoś nadal nie rozumiesz, to pora poważnie się nad sobą zastanowić.- 1 1
-
2018-04-29 10:02
Co jest z tobą nie tak ?
To nie są już nawet zapowiedzi, tylko właśnie to się stało. Od początku maja.
Sprawdź sobie internet i przestań produkować takie komentarze, bo to już jest trolling.- 2 0
-
2018-04-27 08:41
(1)
Swietnie, ze port w Gdyni sie rozbudowuje. Jak widac w branzy morskiej jest dobra koniunktura i ogromny potencjal dla rozwoju. Mam nadzieje, ze wzrost przeladunkow oraz inwestycje czynione w porcie pociagna rowniez inwestycje w infrastrukture taka jak rozbudowa drog wokol portu lub poprawa transportu kolejowego. Powinno sie tym zajac nasze panstwo z budzetu centralnego, bo to przeciez swietny interes, ktory napewno sie zwroci. To, ze DCT ma lokalna konkurencje uwazam za bardzo zdrowe i korzystne dla obu portow. Podobaja mi sie rowniez plany budowy portu zewnetrznego.
- 5 2
-
2018-04-27 12:48
Jakbyś chociaż na kilka dni wytrzeźwiał, to już byś nie był taki zadowolony.
Zwłaszcza jakbyś ogarnął ten kosmiczny (jednocześnie komiczny) plan budowy portu zewnętrznego !!! To wizja na równi z wizją budowy elektrowni atomowej w Żarnowcu - potrzebna jest naprawdę duża wiara (bo w pismie jest napisane "błogosławieni co nie widzieli a uwierzyli").
- 2 4
-
2018-04-27 09:27
Gdzie statek ma brzegi ? (1)
?
- 2 1
-
2018-04-27 11:42
Zazwyczaj w planie - żeby do nich zawinąć.
- 1 0
-
2018-04-27 10:59
plemiona w ataku
dalej się ludzie gryźcie w komentarzach w stylu port w Gdańsku kontra port w Gdyni, który to jest lepszy itd, walka plemion trwa, dopóki nie zaczniemy się wzajemnie szanować i widzieć wspólne dobro w każdym, nawet małym sukcesie jakiegoś polskiego miasta lub polskiej firmy, to w tym kraju nic się nie zmieni. A tak na marginesie - port w Hamburgu się cieszy z tych naszych wojenek.
- 7 1
-
2018-04-27 16:03
Wstyd,najwieksze dziury na świecie mają porty większe od Gdyni (1)
To jest porcik dla maluchów na dzień dzisiejszy,nie znaczący kompletnie nic w obecnym czasie.Managerowie tego miasta,na zieloną trawke,komuną aż pachnie,zero rozwoju,wręcz miasto sie cofa,zero inwestycji przemyslanych ,rozwojowych.
- 4 2
-
2018-04-28 07:35
Managerowie tego miasta na zieloną trawkę - zgadza się ale
na tej łączce powinni im towarzyszyć niektórzy managerowie terminali.
- 3 0
-
2018-04-27 16:20
8400Teu to dziś zwykły feeder co dziury odwiedza (3)
Niestety taka prawda.Kapeć mały i tyle
Gdynia za naszego managera to wstyd- 0 7
-
2018-04-29 10:49
(2)
Poza linia Asia-Europe większość jednostek jest w granicach 5-10t teu.
Nie pitol marynarzu bzdurexow- 2 0
-
2018-04-30 04:52
To widać że masz pojęcie tylko o żegludze kajakowo jeziorowej (1)
- 1 0
-
2018-04-30 04:53
Do Gg
- 1 0
-
2018-04-29 09:17
Super
Dla przewoźników to bardzo dobra wiadomość niech odciążą DCT (wieczny problem z "oknami" wjazdowymi) puste puszki MSC i tak trzeba składać w Gdyni więc lepiej jeśli MSC będziemy pobierać w BCT
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.