• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: Sejm znowelizował ustawę

Patryk Szczerba
22 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona to szansa na lepszy transport towaru dla portu i zmniejszenie uciążliwości drogowych dla mieszkańców. Droga Czerwona to szansa na lepszy transport towaru dla portu i zmniejszenie uciążliwości drogowych dla mieszkańców.

Sejm przyjął nowelizację ustawy o portach i przystaniach morskich. - Droga Czerwona w Gdyni w końcu może być zbudowana - zapowiada Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.



Przypomnijmy, że rząd zapowiadał zmiany w ustawie o portach morskich na początku lipca. Ustawa została przyjęta przez Sejm jednogłośnie w piątek. "Za" głosowało 420 parlamentarzystów, natomiast dwóch posłów wstrzymało się od głosu. Dokument dostosowuje polskie prawo do unijnego rozporządzenia, dotyczącego świadczenia usług portowych oraz wspólnych zasad związanych z przejrzystością finansową portów.

Droga Czerwona: budowa z budżetu krajowego



W praktyce oznacza to, że minister infrastruktury wraz z ministrem gospodarki morskiej po konsultacji z samorządem będzie mógł zaliczyć drogi dostępowe do portów jako drogi krajowe w kontekście rozwoju międzynarodowej sieci transportowej TEN-T.

Nadzór nad nimi będzie sprawowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Droga Czerwona ma łączyć się z planowaną trasą Via Maris. Droga Czerwona ma łączyć się z planowaną trasą Via Maris.
Dzięki zmianom Droga Czerwona w Gdyni będzie mogła powstać z udziałem GDDKiA.

- Droga Czerwona w końcu będzie mogła być zbudowana i poprawi logistykę towarową Portu Gdynia, ale także komunikację drogową w samym mieście - mówi Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Droga Czerwona: Gdynia zadowolona z zapowiedzi



Zmiany przyjęte przez Sejm i zapowiedź budowy Drogi Czerwonej wywołała zadowolenie w Urzędzie Miasta Gdyni. Dotąd miasto nie mogło się doprosić wsparcia w budowie tej drogi w administracji krajowej. Co więcej, w ostatnim czasie pojawiały się sugestie, że samorząd powinien w całości sfinansować inwestycję.

- Brak Drogi Czerwonej dla portu stanowi barierę rozwojową, a dla mieszkańców - niezasłużone utrapienie. Bardzo dziękuję panu ministrowi oraz wielu innym zaangażowanym w sprawę osobom za starania i determinację w realizacji tego celu - komentuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na razie nie wiadomo, czy nowelizacja ustawy doprowadzi do przejęcia przez GDDKiA utrzymania także Trasy Kwiatkowskiego, na co liczy miasto.

Trasa Kwiatkowskiego: Port i Gdynia do ministerstwa: zabierzcie tę drogę


- Przejęcie Trasy Kwiatkowskiego przez GDDKiA byłoby rozwiązaniem optymalnym, gdyż dopełniając planowaną Drogę Czerwoną, zmniejszałoby ryzyko związane z możliwością niedrożności układu drogowego obsługującego port - komentował zapowiedzi nowelizacji ustawy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Droga Czerwona ma kosztować 1,5 mld zł



Według zapowiedzi rządu Droga Czerwona i jej budowa ma kosztować ok. 1,5 mld zł a całość prac zostać zakończona za osiem lat. Pierwsze dwa lata zostaną poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • I co nie bedzie mozna zjechac na Pucka? i Jechac do kosakowa ? (3)

    Dalej bedziemy do kosakowa jechac przez Estakade kwiatkowsiego??? JPRD..... porąbalo tych ludzi

    • 2 4

    • rozwoj w dobrym kierunku

      nieee...co to to nie

      • 1 0

    • Pucką zajmą się kolejarze i miasto

      w ramach przebudowy otoczenia portu.

      • 4 0

    • A co nas Kosakowo...

      A co Gdynie Kosakowo interesuje. Niech gmina Kosakowo sama zadba o swoicj mieszkancow.

      • 0 0

  • SUPER (1)

    zwycięstwo! rozwój portu , stoczni , naszego rodzimego transportu z morza to podstawa dla polski, podstawa istnienia nas ludzi z morza

    • 3 10

    • Ty to Kryśka jesteś chyba z morskiej piany - jak ta bogini co ponoć z morza kiedyś wylazła.

      • 2 0

  • Jak mówią, ze bedzie za 8 lat, tzn, że będzie za 80 lat (1)

    • 10 2

    • Przez 8 lat Polcy i Polaki...

      Ups! No znowu nie wyszło.

      • 0 0

  • w koncu....

    Brawo Wy!

    • 2 6

  • Via Maris też miała być lada moment...

    • 10 1

  • Via maris obiecali przed poprzednimi wyborami i nic nie ma

    Teraz będzie to samo

    • 13 1

  • o nie, nie będzie mi warszafka i wąsate janusze pędzić pod oknami

    • 3 2

  • I pomysleć że musieliśmy czekać tak długo aby dopiero PIS (tfu) zdecydował o budowie tej potrzebnej drogi.

    • 10 5

  • juz was lubie

    W końcu cos sie zacznie dziać w Gdyni , szczególnie w kwestii dróg, taka inwestycja potrzebna

    • 6 2

  • brawo Panie Szczurek (1)

    Prosze, mozna-mozna

    • 3 23

    • Tyle że to akurat nie pan Szczurek a Port wychodził tą inwestycję

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane