• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Druga platforma Lotosu już w stoczni Nauta

Robert Kiewlicz
22 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

W ramach zawartego kontraktu Nauta wykona remont klasowy platformy "Lotos Petrobaltic". Koszt remontu wyceniono na ponad 3,3 mln zł.

Platforma wiertnicza "Lotos Petrobaltic" wpłynęła do Stoczni Remontowej Nauta, gdzie przejdzie remont w zakresie odnowienia klasy. Przy nabrzeżu przeprowadzone zostaną prace przygotowawcze, przed zadokowaniem platformy w suchym doku.


30 października 2014 roku konsorcjum trzech spółek - Energomontaż-Północ Gdynia, Nauta i Crist - zawarły też umowę na przebudowę platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę wydobywczą.


Platforma "Lotos Petrobaltic" to nowy nabytek Lotosu. Do Gdańska trafiła pod koniec lutego 2014 r. Jej koszt to 300 mln zł. Jest to platforma typu "jack-up" (samopodnośna), została zbudowana w 1989 r. w stoczni w Singapurze i wcześniej nosiła nazwę "GSF Monitor". Jej dotychczasowym właścicielem była firma Transocean Offshore Gulf.

W ramach zawartego kontraktu Nauta wykona remont klasowy obejmujący m.in. przegląd kadłuba, naprawy nóg i zbiorników, konserwację poszycia czyszczenie i malowanie dna oraz rufy, przegląd rurociągów oraz wymianę instalacji elektrycznej. Wszystkie prace odbędą się pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego American Bureau of Shipping. Koszt remontu wyceniono na ponad 3,3 mln zł.

- Ten kontrakt jest doskonałym przykładem tego, że podejmujemy się coraz bardziej wymagających, innowacyjnych zadań. Nasza aktywność w różnych obszarach gospodarki morskiej jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby rynku i potwierdza, że jesteśmy przygotowani nie tylko do tego, by remontować tradycyjne statki, lecz także, by budować nowe jednostki oraz przebudowywać i remontować jednostki wysoko specjalistyczne - twierdzi Krzysztof Juchniewicz, wiceprezes zarządu ds. handlu stoczni Nauta.

"Lotos Petrobaltic" to już druga platforma należąca do koncernu Lotos, która zostanie wyremontowana przez spółki z grupy MARS Shipyards & Offshore. Pod koniec października 2014 roku konsorcjum trzech spółek - Energomontaż-Północ Gdynia, Nauta i Crist - zawarły umowę na przebudowę platformy wiertniczej "Petrobaltic" na platformę wydobywczą.

Miejsca

Opinie (43)

  • Idzie nowe ....

    ...być może w naucie zacznie się coś zmieniać, świadczy o tym artykuł - jak do tej pory głównymi aktorami był prezes MARS i prezes stoczni teraz głoś zabiera pan wiceprezes zarządu K. Juchniewicz. Czyżby ma być tak jak kracze nautowska mewa, ptaszysko to wieści koniec złego i zmiany w radzie nadzorczej i zarządzie stoczni Nauta.I dobrze ,że stocznia Nauta chce zajmować się konstrukcjami innymi niż budowa czy remonty statków. Nigdy w tej stoczni nie prowadzono remontów platform wiertniczych i jest to wyzwanie dla stoczniowców z Nauty. Problemów będzie co niemiara. Tak naprawdę Nauta nie jest przygotowana do wykonywania prac tego typu i to z wielu powodów główny to braki kadry inżynieryjno-technicznej. ale może jakoś sobie poradzą i ten remont będzie pierwszym krokiem do tego by stocznia wreszcie odbiła się od dna ku któremu zdąża pod kilku lat. Oby. Życzyć należy powodzenia w realizacji tego i następnych projektów.

    • 23 6

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane