- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (58 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (97 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (78 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (228 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (241 opinii)
Dwie trójmiejskie firmy walczą o kontrakty za 8 mld zł
Dwa biura projektowe z Gdańska są w gronie ponad 30 firm z Polski i świata, które zgłosiły się do przetargu na zaprojektowanie linii kolejowych prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Chodzi w sumie o 29 projektów obejmujących 1,8 tys. km nowych tras. Wartość samych prac projektowych szacowana jest na 8,6 mld zł.
Prowadzić do niego będą nowe linie kolejowe z różnych stron Polski o łącznej długości 1789 km. Wśród nich znajdą się odcinki z prędkością projektową do 350 km/h.
Z 12 budowanych tras kolejowych 10 odcinków głównych nazywanych jest "szprychami". Wszystkie trasy mają zostać wybudowane do 2034 r. Baranów z Trójmiastem i Pomorzem połączy szprycha nr 1. Dzięki temu z Gdańska do CPK dojedziemy w 1 godz. 45 min, a do Warszawy w 2 godz. (obecnie najkrótszy czas to 2 godz. 45 min.)
Oczywiście, zanim będzie mogło dojść do realizacji, potrzebne są projekty. Spółka CPK ogłosiła przetarg, który dotyczy łącznie 29 projektów podzielonych na 82 odcinki. Stanęło do niego 12 konsorcjów złożonych w sumie z 31 firm z Polski, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Belgii, Szwecji, Norwegii i Korei Południowej.
Projekty kolejowe CPK - lista firm
- Konsorcjum Sweco Polska (Poznań), Técnica y Proyectos (Hiszpania),
- Konsorcjum Multiconsult Polska (Warszawa), Transprojekt Gdański, Torprojekt (Warszawa), TPF (Warszawa),
- Konsorcjum Egis Poland (Warszawa), Egis Rail (Francja), Jaf-Geotechnika (Trzcinica),
- Konsorcjum Systra (Francja), Biuro Projektowo-Konsultingowe BPK Mosty Sławomir Biegański, Jerzy Broś (Wrocław),
- Databout (Warszawa),
- Konsorcjum Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych (Łódź), FONON (Warszawa),
- Konsorcjum SSF Ingenieure (Niemcy), Europrojekt Gdańsk, Saitec (Hiszpania), Schuessler Plan Inżynierzy (Warszawa), Schüßler - Plan Ingenieurgesellschaft mbH (Niemcy),
- Konsorcjum Dohwa Engineering i Korea National Railway (Koreańskie Koleje Państwowe),
- Konsorcjum BBF (Poznań), IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo (Wrocław),
- Konsorcjum ELKOL (Bytom), Mosty Katowice,
- Konsorcjum MGGP (Tarnów), Voessing Polska (Bydgoszcz),
- Konsorcjum Biuro Projektów Metroprojekt (Warszawa) i SUD Architekt Polska (Warszawa).
Według CPK jest to największy projekt tego typu prowadzony aktualnie w Europie. Szacowana wartość samych prac projektowych to ponad 8,6 mld zł brutto.
Na razie firmy nie składały jeszcze konkretnych ofert cenowych.
- Na obecnym etapie postępowania weryfikujemy wszystkie oferty, m.in. badając ich zgodność z wymaganiami dokumentacji przetargowej i sprawdzając wykaz personelu pod kątem oczekiwań zamawiającego. Oferty cenowe będą brane pod uwagę podczas uproszczonych zamówień wykonawczych kierowanych do zakwalifikowanych wykonawców, z którymi zostanie zawarta umowa ramowa - wyjaśnia Konrad Majszyk, rzecznik prasowy CPK.
Z wybranymi firmami podpisywane będą 8-letnie kontrakty na projektowanie.
Zakładany harmonogram prac na odcinku Gdańsk - CPK
- 2021-2024 przygotowanie do budowy odcinka CPK - Grudziądz,
- 2022-2024 przygotowanie do budowy odcinka Grudziądz - Gdańsk,
- 2025 rozpoczęcie budowy odcinka CPK - Włocławek,
- 2026 rozpoczęcie budowy odcinka Włocławek - Grudziądz,
- 2029 gotowy odcinek CPK - Grudziądz i rozpoczęcie budowy odcinka Włocławek - Gdańsk,
- 2030 gotowy odcinek CPK - Grudziądz,
- 2032 gotowy odcinek Grudziądz - Gdańsk, czyli cała trasa z lotniska w Baranowie.
Miejsca
Opinie (356) ponad 20 zablokowanych
-
2022-01-09 14:11
Czego byś nie zrobił to eurokomunistom zawsze będzie źle !!!
Jak zwykle eurokołchoźnicy wyją a po co ? ale drogo ! ale się nie opłaca ! jeszcze się taki nie urodził który by wszystkim dogodził szczególnie tej połowie społeczeństwa która działa na szkodę naszego kraju bo przecież za granicą jest tak kolorowo nie prawdasz ??!!
- 3 3
-
2022-01-09 14:08
Fantazje Partyjne
Nie będzie żadnego CPK. To Avatar wymyślony przez Partię by Partyjna Nomenklatura i ich rodziny mogły się obłowić . Nikt przy zdrowych zmysłach tam nie pojedzie. Kasy nie ma . Panstwo się wali. Nowy wał padł. Unia zakręciła kasę i już nas nie chce u siebie. Sam szef Ryanair wyyśmiał ten humbug. Parodia i szkoda że portal takie fantazje reklamuje chcąc nie chcąc.
- 5 7
-
2022-01-09 11:38
ha (1)
To pisowska propaganda i bzdury
- 4 8
-
2022-01-09 13:55
tak tak margotki poko peselkowe :) wy dalej swoimi d*pkami i kolorowymi szmatkami się zajmujcie i tyle wam wystarczy.
- 2 2
-
2022-01-08 12:25
Poco to budować w Polsce jak już jest w Berlinie (3)
- 17 16
-
2022-01-09 13:41
Ryżego deportować
- 0 2
-
2022-01-09 13:17
Po to budować, żeby kolesie zarobili
już teraz CPK to koryto dla rodzin i znajomych z PiS. A jak zacznie się projektowanie, wykupy, przygotowania, wreszcie budowa. Miliardy wpłyną do odpowiednich kieszeni, miliardy!
- 2 0
-
2022-01-08 12:33
Lotnisko w Berlinie nie jest portem przesiadkowym
CPK jest bez sensu skoro mamy tak blisko i dużo lotów do Monachium, Frankfurtu i Kopenhagi, Amsterdamu, lotnisk typowo przesiadkowych.
- 5 7
-
2022-01-08 12:20
Po co nam lotnisko skoro będzie w Berlinie? (10)
- 50 28
-
2022-01-08 16:39
(3)
Po co nam Warszawa skoro jest Berlin ?
- 6 4
-
2022-01-08 16:45
Po co nam Tusk skoro jest Merkel ? (2)
- 8 5
-
2022-01-09 10:15
Tusk największe nieszczęście Polski (1)
- 3 2
-
2022-01-09 13:33
słup to chyba jest?
- 1 1
-
2022-01-08 21:21
Polska racja stanu
Rozumie, że taką opinię może wyrazić tylko zdrajca Polski, który całym sercem jest za tym aby miliardowe zyski z obsługi samolotów na naszym mega lotnisku nie trafiały do naszego polskiego budżetu, a do konkurencyjnych Niemiec, fuj tylko brzydzić się można takim zdrajcą.
- 2 2
-
2022-01-08 18:04
Po co?
Po co lotnisko w Berlinie, jak będzie w Baranowie. Tam wystarczy Tempelhof, reszta dla dewelopera, pod osiedla dla .. przybyszów.
- 5 3
-
2022-01-08 12:23
Akurat takie lotnisko nam nie jest potrzebne - tak jak na Bałtyku są niepotrzebne lotniskowce :) (1)
- 5 17
-
2022-01-08 15:21
na szczescie mamy objawienie super stratega, planisty, ekonomicznego geniusza jak ty
oto "ty" z jasnym jak twój guru ryzy przekazem oznajmia że takie "coś" nam potrzeba nie jest. Chwała ci o znawco i strategu, dzięki takim jak ty twój guru może co najwyżej rządzić w "szopce noworocznej". Mam nadzieję ze tak będzie z rudym bo inaczej same wielkie inwestycje jak np. budowa 4km odcinka tramwaju z centrum na chełm będą trwać 20lat(!!!)
- 5 7
-
2022-01-08 12:31
Lotnisko w Berlinie nie jedt portem przesiadkowym. (1)
- 5 0
-
2022-01-08 13:03
Po co nam stocznia skoro jest w Hamburgu?
- 11 8
-
2022-01-09 13:18
Po co Nam lotnisko??
wystarczy ze staliśmy się potęgą grafenową! a latać nie musimy. mieszkam w Gdańsku, w mieszkaniu wybudowanym przez PIS. jak będę chciał sobie pojechać do swojego mieszkania w innym mieście (które również wybudował PIS,...już sam nawet nie wiem ile mam tych mieszkań, oczywiście każde zasilane gazem z łupków) to biorę któregoś ze swoich elektryków (które wyprodukował PIS) i sobie jadę.
- 4 2
-
2022-01-09 13:05
Bajki
- 2 2
-
2022-01-08 12:07
(7)
Budować. Nie słuchać malkontentów. Wziąć sieza lewusow latać dziury, nie kraść a nasze dzieci będą miały lepiej. Mieć swoje zdanie i nie dać sobie narzucić tego wciskanego nie wiem przez kogo badziewia co psuje świat.
- 67 90
-
2022-01-08 12:58
(1)
Boję się tylko że od tego prawicowego dobrobytu wrócą wszyscy polscy emigranci zarobkowi . A wtedy zmniejszy się ruch na lotniskach ale z drugiej strony ludzie w Polsce będą mieli tyle kasy że kilka razy w roku będą latać na wakacje do ciepłych krajów.
- 12 3
-
2022-01-09 13:02
I po to budują nowe lotnisko w Radomiu, wizjonerzy... Stamtąd jest przecież bliżej do ciepłych krajów !
- 0 0
-
2022-01-08 17:51
CPL i inne projekty
Tak trzymać. Robić swoje i nie patrzeć się na guasitroli.
- 0 9
-
2022-01-08 12:55
Po nam polskie lotnisko skoro będzie niemieckie w Berlinie? (3)
- 7 9
-
2022-01-08 13:14
Logika ćwierćekonomisty (1)
"Wprawdzie dwa porty lokalne obok siebie, jak GD/GA to ewidentnie źle, ale już dwa porty interkontynentalne obok siebie to już dobrze". Do tego tworu będziemy wiecznie dopłacać.
- 12 7
-
2022-01-08 15:23
Okęcie pewnie pójdzie pod deweloperów. Przecież to prawie ścisła warszawa.
- 4 4
-
2022-01-08 12:57
Bo to Niemieckie
- 3 8
-
2022-01-08 18:33
(1)
Ten ,,Miś" nie powstanie . Elektrownie ,,Ostrołęka" już demontują.
- 8 4
-
2022-01-09 12:59
Oby, 8,6 mld za same projekty ? Wg jakiego cennika ?
- 1 0
-
2022-01-08 14:49
Jest dobrze a będzie jeszcze lepiej (2)
Marcin VAT wraz z zespołem przytulają circa 50 -60 koła miesięcznie za pilnowanie łąki pod Baranowem i przedstawianie co chwila obrazków w połer-poincie czy excelu
Ponadto Marcin VAT niemal codziennie występuje we wszystkich telewizorach jako ekspert od absolutnie wszystkiego, kasując za każdy występ przynajmniej patyka w zależności od telewizora...- 16 7
-
2022-01-09 12:57
Koniaczku ? Stać cię przecież...
- 0 0
-
2022-01-08 18:51
Fakt.
POmaska z Nim nie podyskutuje...
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.