- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (48 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (31 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Złoty polski ma już 100 lat (160 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (43 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
Elektra walczy o tytuł "Statku Roku" 2018. Możesz głosować
P 310 "Elektra", czyli prom pasażersko-samochodowy o innowacyjnym napędzie hybrydowym, wybudowany w stoczni Crist, został nominowany w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards. O nominacji zdecydowało fachowe jury, ale o tym kto wygra, zdecydują internauci. Możemy głosować do 19 marca.
Konkurs Marine Propulsion Awards prowadzony jest przez wydawcę czasopisma i serwisu "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery". W rywalizacji o nagrodę "Elektra" musi walczyć z naprawdę ciekawymi jednostkami, więc każdy głos się liczy. Głosowanie zakończy się w poniedziałek 19 marca, a zwycięzca zostanie ogłoszony 17 kwietnia na konferencji Sulfur Cap 2020 Conference, poświęconej dalszym zmianom zachodzącym w transporcie morskim, które wiążą się z koniecznością stosowania technologii ograniczających szkodliwe emisje.
Głosowanie trwa na http://store.rivieramm.com/
Dlatego do tytułu nominowano jednostki innowacyjne w tym zakresie. P310 "Elektra" to hybrydowy prom typu "double-ended ferry" (diesel-elektryczny), który powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Stocznia Crist przekazała jednostkę zleceniodawcy w ub. roku. Prom pływa pomiędzy Nauvo a Parainen i służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości jest obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Statek został wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów odbywa się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wynosi zaledwie siedem minut.
P310 "Elektra" walczy o tytuł z "Cardissa" największym na świecie morskim statkiem bunkrowym LNG należącym do Shella i z pierwszym na świecie lodołamaczem LNG "Christophe de Margerie" armatora Sovcomflot.
Miejsca
Opinie (24)
-
2018-03-11 15:34
Cris (1)
Jedyna stocznia gdzie coś się dzieje !!! W przeciwieństwie do rsb....
- 7 7
-
2018-03-11 16:25
W całym Gdansku jest obecna padaczka
Gdynia bije przemyslowo o dwie kategorie. Nie pierwszy i nie ostatni raz. Wbrew temu co tu jest wypisywane i osobiście przeze mnie wyśmiewane
- 3 5
-
2018-03-11 15:24
Ekologiczne silniki diesel-elektryczne? Wooow! albo diesel-parowe?
Ponad 20 lat temu podobny prom pływał po Motławie od Twierdzy Wisłoujście do Nowego Portu. Taki trochę mniejszy on był. Ten jest trochę większy i nic po za tym...
- 4 11
-
2018-03-11 15:05
A mogę nie głosować??
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.