• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa Obsługa i Sprzedaż zwolni ponad 360 pracowników

Robert Kiewlicz
10 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Energa Obsługa i Sprzedaż to spółka odpowiedzialna za proces obsługi klientów. Zwolnieniami grupowymi zostanie objętych w niej łącznie 362 pracowników w 34 lokalizacjach. Energa Obsługa i Sprzedaż to spółka odpowiedzialna za proces obsługi klientów. Zwolnieniami grupowymi zostanie objętych w niej łącznie 362 pracowników w 34 lokalizacjach.

Gdański koncern Energa szykuje zwolnienia grupowe w jednej ze spółek zależnych. Pracę w Energa Obsługa i Sprzedaż straci łącznie 362 pracowników w 34 lokalizacjach. Jak twierdzi zarząd spółki przyczyną zwolnień jest konieczność przeprowadzenia zmian reorganizacyjnych oraz obniżenia kosztów operacyjnych działalności do poziomu zaplanowanego w budżecie Grupy Energa.



Dla pracowników, których stanowiska pracy ulegną likwidacji, pracodawca przygotował programy osłonowe, w tym m.in. trzy warianty Programu Dobrowolnych Odejść, możliwość kontynuowania współpracy na podstawie umowy agencyjnej (sprzedaż) lub rocznej umowy o pracę (w obszarze telefonicznej lub zdalnej obsługi klienta), jak również dodatkowe odprawy emerytalne.
 
- Dodatkowo planowane jest utworzenie 144 nowych stanowisk pracy w pięciu lokalizacjach, na które w pierwszej kolejności planuje się zatrudnić pracowników z likwidowanych stanowisk - wyjaśnia Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa - Osobom, które pozytywnie przejdą proces rekrutacji na nowe stanowiska, Energa oferuje także odszkodowanie w postaci wypłacenia osiemnastokrotnej różnicy pomiędzy wynagrodzeniem dotychczasowym i nowym czy dwunastomiesięcznej dopłaty wynikającej z konieczności zmiany miejsca zatrudnienia w przypadku odległości powyżej 100 km.
 
Trwa również proces negocjacji ze związkami zawodowymi w sprawie reorganizacji spółki, w tym proponowanych programów osłonowych dla pracowników spółki Energa Obsługa i Sprzedaż. W spółce pracuje aktualnie około 600 osób.
 
Energa Obsługa i Sprzedaż to spółka z segmentu sprzedaży w Grupie Energa odpowiedzialna za proces obsługi klientów (min. rozliczanie, bilingowanie czy fakturowanie).

Protesty związkowców Energi w 2013 roku.

Tak protestowali pracownicy Energi w 2010 roku.

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (189) ponad 10 zablokowanych

  • A to ciekawe

    Znowu bezrobocie wzrośnie, czyżby Zarząd firmy miał kłopoty finansowe? skoro takie zmiany planują to będzie związane ze zwolnieniami pracowników Tak duży dostawca energii tylu mają odbiorców prądu dzwoniłem tam 2 razy to albo zajęte albo nikt nie odbiera zupełnie jak w przychodni lekarskiej a na słupach czasem zamieszczą ogłoszenia że na danej ulicy prądu nie będzie

    • 6 0

  • zmiany reorganizacyjne

    masło maślane - albo zmiany, albo reorganizacyjne

    • 1 0

  • I ta piękna reklama w TV

    Trzeba jakoś pokryć koszta reklamy w TVP. I ten tekst o pracownikach ehehehehehh

    • 12 2

  • I bardzo dobrze monopolistom (1)

    Prad niby stanial a jak dostalam nowe rachunki to o dziwo ich prognozy podwyzszylo mi rachunek o 80 zl wiecej co dwa miesiace.Nie tylko moje bo wszystkim znajomym tez podwyzszono.Czlowiek placi ich prognozy a oni operuja moimi pieniedzmi caly rok.

    • 4 7

    • to przejdz na RR nikt ie broni

      • 2 0

  • ech

    proponuję obciąć pensję zarządom i prezesom w tej firmie, a wtedy może firma zaoszczędzi więcej zamiast zwalniać ludzi...aż się prosi wymienić z nazwiska kolegów pana bilińskiego, którzy wywindowali się na układach i znajmościach

    a związkowcy....pozory, ze robią coś dla tych ludzi...każdy pilnuje swojego na kasę tych, ktorzy płacą na nich składki...to są dopiero darmozjady

    • 16 0

  • ale na klubik pana Tuska to mają kasę :(

    • 10 5

  • (1)

    Napiszcie przestrogę o cwaniakach, którzy chodzą i podają się za przedstawicieli Energi i oferują niby tańszy prąd.

    • 7 0

    • ENERGA nie wysyła przedstawicieli handlowych po domach!

      Uwaga na oszustów.

      • 0 0

  • postęp

    Postęp technologiczny wyklucza żywą osobę.
    Wszyscy się cieszą że komputer coś tam zrobi szybciej itd.
    Czy się cieszysz że Twoja firma jest liderem we wdrażaniu rozwiązań IT...

    • 3 1

  • CHCIAŁBYM (1)

    być obsłużony przez tą Panią ze zdjęcia (pierwsza od prawej strony)

    poprosiłbym ją o związanie włosów w kok przed rozpoczęciem obsługi

    • 4 7

    • tylko, ze to klientka. obsluguje Pani z kokiem

      • 4 0

  • w zamian proPOnuje postawic kolejna galerie handlowa

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane