• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Esvagt Njord" już na wodzie

VIK
22 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Było to pierwsze w tym roku wodowanie w gdańskim Zakładzie Nowych Budów Nauty. Było to pierwsze w tym roku wodowanie w gdańskim Zakładzie Nowych Budów Nauty.

W stoczni Nauta zwodowano częściowo wyposażony statek do obsługi farm wiatrowych zamówiony przez Havyard Ship Technology. Statek powstawał w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku.



- Rok temu informowaliśmy o pozyskaniu kontraktu na tę jednostkę, a dziś statek spłynął z pochylni B1. "Esvagt Njord" powstał w szybkim tempie, warto też zaznaczyć, że równolegle trwały prace przy budowach innych jednostek - powiedziała Ewa Jagielska, która kieruje działem marketingu Nowych Budów w stoczni Nauta.
"Esvagt Njord" ma prawie 84 m długości i ponad 17 m szerokości, a jego zanurzenie wynosi 7,7 m. Statek będzie pracował przy obsłudze farmy Dudgeon u wybrzeży Norfolk w Wielkiej Brytanii. Na jego pokładzie zakwaterowanie znajdzie załoga zajmująca się serwisowaniem i konserwacją wież wiatrowych.

Dziób o charakterystycznym kształcie umożliwi jednostce operowanie zarówno na wodach spokojnych, jak i wzburzonych. Natomiast dzięki rufie z dwiema płetwami dennymi, kadłub i śruby napędowe zyskają większą wydajność. Zastosowane rozwiązania umożliwią zapewnienie taniego i przyjaznego środowisku połączenia pomiędzy farmą wiatrową, a bazą techniczną na lądzie.

Operatorem jednostki będzie Esvagt - dostawca usług związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa na morzu. Firma dysponuje flotą 43 nowoczesnych jednostek pomocniczych, a kolejnych 5 statków jest w trakcie budowy.

"Esvagt Njord" jest drugim statkiem pomocniczym wybudowanym przez stocznię Nauta. W 2014 stocznia zwodowała jednostkę Siem Symphony przeznaczoną do obsługi platform wiertniczych. W tej chwili Nauta ma zakontraktowanych 8 statków, a 4 z nich zostaną zwodowane jeszcze w tym roku. Od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów w Gdańsku, Nauta zwodowała już 8 statków. W portfolio stoczni znajdują sejnery rybackie, jednostki do obsługi sektora offshore oraz statki naukowo-badawcze.
VIK

Miejsca

Opinie (50)

  • (6)

    Jak sie zalapac do pracy na takim statku? Jestem technikiem mechanikiem - specjalnosc budowa maszyn. Nigdy nie bylem na statku. Jak tam sie wdostac na mechanika? Domyslam sie, ze wymagana jest ksiazeczka zeglarska. Cos jeszcze jest wymagane?

    • 10 15

    • Idź na studia do Akademii Morskiej. Bez tego bardzo ciężko jest się dostać na statek. No i znajomości ;)

      • 0 0

    • Proste (3)

      Kończysz Akademię Morską, wydział mechaniczny (5 lat). Składasz papiery do firmy crewingowej. Zrobisz rok, lub dwa na zwykłych statkach (gdzieś trzeba zacząć i zdobyć jakiekolwiek doświadczenie). W między czasie porobisz niezbędne kursy i szkolenia. Później składasz papiery do firmy która szuka mechaników na offshory. Jak cię zakwalifikują to robisz dodatkowe kursy i szkolenia (te już najczęściej na koszt przyszłego pracodawcy). I już pływasz na offshorach :)
      Ucz się angielskiego bo bez tego nawet nie masz nawet co myśleć o karierze na morzu. Teraz może być trochę trudniej o pracę bo ludzi z kwalifikacjami jest dużo, a niskie ceny ropy dobijają rynek offshore. Ale jak będzie za 5 lat, tego nikt nie wie.
      Mi też wmawiano że nie warto do szkoły morskiej bo nie ma przyszłości i czeka mnie bezrobocie. Faktycznie pierwsze praktyki było bardzo ciężko zdobyć, ale udało się i to bez znajomości. Teraz jestem C/O na LNG i sobie chwalę.
      I nie daj sobie wmówić że potrzebujesz znajomości. Pracy szukaj bezpośrednio w firmach za granicą a nie u polskich pośredników.
      Ja polecam LNG, kontrakty trochę dłuższe, ale biznes stabilniejszy.
      Do załóg szeregowych się nie ma co pchać bo niskie stanowiska na całym świecie obsadzają Filipińczycy. Ale tym się nie przejmuj, pracuje się z nimi lepiej niż europejską załogą szeregową, a wielu jest dobra w tym co robi i szybko się uczy. Czasem po prostu trzeba im pokazać jak wykonać zadanie.

      • 17 2

      • (2)

        dzieciaku,zejdz na ziemie,offshore sie skonczyl na razie

        • 6 13

        • Zrób dziecko córce armatora, posada gwarantowana.

          Awans masz jak w banku nawet jeżeli jesteś półanalfabetą i alkoholikiem.

          • 13 2

        • Rozumiem że to miała być odpowiedź do pytającego.

          Chłopak się pyta jak się dostać na offshore to mu odpowiedziałem. Aktualnie sytuacja jest dla was ciężka, ale koleś skończył dopiero technikum, więc co najmniej 5 lat nauki przed nim + praktyka na innych statkach. Przez te kilka lat wszystko się może zmienić.

          Czy mu się opłaci ta decyzja... jego ryzyko...

          Inna sprawa: Nie wiem dlaczego ale większość osób które pracuje na offshore to zarozumiałe buce. Pan panie 'sejsmik' nie jest wyjątkiem. Widać 5 euro dziennie więcej robi niektórym niezłą papkę z mózgu oraz fałszywe poczucie wyższości.
          Nie wiem na jakim stanowisku pływasz, ale współczuję twoim podwładnym takiego buca. Nie zazdroszczę tylko widzę jak się odnosicie do ludzi z general cargo,kontenerów czy tankowców. Trochę więcej pokory życzę.

          • 27 0

    • tak wymagane są znajomości

      nikt nie weźmie do firmy świeżaka bez żadnego doświadczenia
      a już na pewno na offshore
      także o TAKIM statki to zapomnij
      piotrek
      teraz szeregowych niewolników na statki biorą z UKR RUS no i filipki i inne ciapniete

      • 12 3

  • wodowanie

    i sa dobre wiadomosci w dniu 22 stycznia br dokonano zmian w radzie nadzorczej MARS oraz zmieniono zarzad MARS-a.Nowym prezesem FIZ MARS jest teraz Adam Lesinski, wiseprezesem Leszek Milczarek, panSłupski pozostal jako czlonek zarzadu.
    czyli ida zmiany i chyba w dobrym kierunku bo moze stocznie wreszcie odzyja i zaczna normalnie pracowac a nie byc tylko dolina bialych sloni dla kolesi. skorzysta na tym i Nauta , ta zasluzona stocznia istniejaca juz 90 lat ( w tym roku jest rocznica),
    i Nauta stanie sie stocznia tak jaka byla w przeszlosci tzn zajmujaca sie glownie remontami statkow a przy okazji budowa nowych jednostek. warto by Nauta poszla w kierunku pozyskania rzadowych kontraktow na budowe nowych okretow dla marynarki wojennej a ma byc 33 jednostki czyli widac swiatelko w tunelu.

    • 17 1

  • Jarek padnie na zawał. Przecież wg PiSu Stocznie w Polsce nie istnieją.

    • 6 3

  • Specustawa stoczniowa-link (1)

    http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/914831,grobarczyk-o-projekcie-stoczniowej-specustawy.html

    • 4 5

    • Bendzie pińset na stoczniowca?

      A jak stoczniowiec ma dziecko to drugie pińset.

      • 0 3

  • Specustawa stoczniowa? (3)

    Juz niedlugo rzad planuje wprowadzic takie cos,jesli bedzie wprowadzana w takim tempie jak dotychczasowe zmiany to bedzie sie dzialo....oby w dobrym kierunku

    • 21 27

    • Bendzie pińset na stoczniowca?

      To ja siem piszem.

      • 1 1

    • tak niech rzad zamowi 400 takich statkow

      moze nawet bardziej dziwnych
      pewnie sprzeda je gdzies na betonach

      • 2 2

    • Zdecydowanie w dobrym heh bo ten rząd póki co to potrafi jedynie likwidować.

      Niczego poza przywilejami dla siebie jeszcze nie stworzył. wplanach ma tylko rozdawanie, a nie budowanie. Nie wiem na co liczysz.

      • 10 4

  • Tyle, że nie zjechał. (3)

    Statek się zatrzymał podobno w trakcie wodowania na pochylni.
    Jeżeli tak to nie jest dobra wróżba.

    Poza tym nie jest to statek tylko kadłub.
    Redakcja po raz kolejny wprowadza czytelników w błąd.
    Teraz kadłub jako najmniej rentowna część budowy statku trafi do w/w stoczni Havyard w Norwegii i tam zostanie wyposażony we wszystkie systemy co pozwoli zgarnąć zysk na projekcie norweskiej konkurencji polskich Stoczni.
    Al. co tam - strata wygenerowana przez państwową Nautę zostanie pokryta z naszych podatków i podatków polskich Stoczni, które próbują z Havyardem konkurować.

    • 71 69

    • tyle że w stoczni Havyard,gdzie obecnie pracuje.w 80 procentach załoga składa sie z Polaków.więc i tak jeszcze damy radę coś z tego torta uszczknąć

      • 8 2

    • hahaha...

      boze facet...takie bzdety piszesz, ze az przykro czytac...byles widziales?
      poza tym nie kazdy jest takim stoczniowcem jak ty, ktory rozrozni kadlub od statku, statek w uproszczeniu...
      i rozumiem, ze jestes jasnowidzem, ze juz wiesz co dalej sie z tym statkiem stanie..

      • 5 4

    • PR z Remontowej.......

      Stoczniowiec,piszesz takie bzdury ,ze szkoda gadac i caly czas to samo jak tylko o Naucie na Trojmiasto jest artykul....

      • 25 8

  • Havyard

    W Havyard też pracują Polacy, to oni wyposażą ten statek, a pieniądze wrócą do Polski. Jest interes?

    • 8 2

  • brawo PIS (7)

    Wystarczyło kilka tygodni i rząd PIS podniósł stocznie z ruiny

    • 56 77

    • (3)

      Tak jest! Z każdym słowem ekspose pani premier rosły upadłe żurawie, na pochylniach znikała trawa, a dawno nieuruchomiane urządzenia zaczęły budzić się do życia. Wyrzuceni na bruk, spotwarzeni, ale niezłomni stoczniowcy, którzy czekali tej chwili, hurmem, jak jeden mąż ruszyli ze swych mieszkań, ze swych emigracyjnych brytyjskich i norweskich klitek ku bramom Polskiej stoczni, które otwarły się ze zgrzytem nieoliwionych z winy Tuska zawiasów. Jeszcze nie przebrzmiało echo słów Wielkiej Niezależnej, Samodzielnej i Niezłomnej, gdy pierwsze wręgi uniosły się na stępkach, gdy spawacze wzięli się za montaż poszycia, a podwykonawcy z nadzieją spojrzeli na piętrzące się stosy nowych zamówień....

      • 37 1

      • Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

        Rewelacja!

        • 4 0

      • Nie hurmem.

        Tylko Hurrem.

        • 2 0

      • Samo sedno

        Super napisane

        • 8 0

    • ta... ale geniusz z pisu ktory "ratowal" stocznie to doporowadzil do jej likwidacji

      to nie ta stocznia.

      • 16 1

    • (1)

      baranie kiedy rozpoczęto budowę tej jednostki? kiedy podpisano kontrakt? idiota i pislamista. zobaczymy czy za2 3 lata będą nowe zamówienia.

      • 21 16

      • za 2 lata będzie już nowy rząd

        • 21 13

  • i co? (5)

    można ...?

    można.

    • 99 11

    • kto twierdził, że nie można? (2)

      • 8 7

      • (1)

        Donald i Makrela

        • 20 12

        • bredzisz synu

          • 7 4

    • Można ale a nie będę mówił bo nikt nie uwierzy.

      • 4 0

    • można

      można i trzeba!!!

      • 14 1

  • A u nas wegiel jest i statkow nie trzeba

    • 3 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane