• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański armator kupił kolejny statek

Wioletta Kakowska-Mehring
20 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jednostka została zbudowana w 1995 roku. Jednostka została zbudowana w 1995 roku.

Żegluga Gdańska wzbogaciła się o kolejny statek towarowy. Jednostka została odkupiona od norweskiego armatora. Dziś Tarzan, a wcześniej Starmi pływa pod polską banderą.



- Uniwersalny statek do przewozu ładunków suchych został zakupiony przez polską firmę w grudniu 2020 r. Wcześniej należał on do norweskiego armatora Misje Rederi AS. Statek, przed polskim, miał czterech armatorów i większą liczbę operatorów. Wraz z ostatnią zmianą właściciela doszło do zmiany imienia statku - ze Starmi na Tarzan. Wcześniej jednostka nosiła nazwy Reymar, Reitdiep, Mercator i - od przekazania przez stocznię - Reitdiep. Jednostka została zbudowana w 1995 r. w holenderskiej stoczni Pattje Scheepswerf B.V w Waterhuizen - jako pierwszy poinformował branżowy portalmorski.pl.
Jednostka już po nadaniu nowego imienia. Jednostka już po nadaniu nowego imienia.
Statek przystosowany jest do ładunku ziarna, zaś dno ładowni jest wzmocnione do rozładunku chwytakami.

Gdańska spółka znana jest przede wszystkim ze śródlądowych i przybrzeżnych przewozów wycieczkowych pasażerów. Spółka posiada też 14 statków, w tym m.in. katamarany i wodoloty. Kilka lat temu władze firmy postanowiły rozszerzyć działalność. Jak tłumaczono, koszty utrzymania białej floty rosną i trzeba było szukać pomysłów na nowe działalności. Żegluga pasażerska jest sezonowa, a więc przynosi przychody tylko w okresie lata, a towary przewozi się przez cały rok.

Spółka jest więc właścicielem i operatorem floty towarowej, ale przy pozyskiwaniu ładunków współpracuje z firmą duńską - Wind Shipping ApS z Køge. Do jednostek: Tollund, Kopersand i San Diego teraz dołączy Tarzan.

Tarzan, tak jak i pozostałe statki, będzie pływał pod biało-czerwoną banderą.

- To moja ukochana bandera. Da się pływać pod polską banderą, choć trzeba przyznać, że tania nie jest - mówił już kilka lat temu Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej i - jak widać - dalej trzyma się tej zasady.
Żegluga Gdańska jest firmą prywatną, spadkobiercą prawnym i kontynuatorem firmy żeglugowej założonej w marcu 1946 r. Dziś jest przede wszystkim największą w Polsce firmą przewozową w żegludze przybrzeżnej.

Miejsca

Opinie (65) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy złomowanie? (1)

    • 9 3

    • Twojego sztrucla szybciej do huty odwiozą

      • 2 3

  • Statek Tarzan.

    A czy parametry techniczne pozwolą pokonać kanał mierzei wiślanej i wejść do Elbląga

    • 12 2

  • prawie jak pzm tylko tam polskie starki plywaja pod malta

    podatki lepsze niz u nas

    • 7 1

  • (3)

    Pływanie pod polską banderą jest jak jazda taksówką, pod tanią jak jazda uberem.
    Z pkt widzenia kosztów i komplikowania biznesu polska bandera jest po prostu nieopłacalna dla nikogo oprócz państwa.

    • 88 12

    • Sa kraje (nawet niedaleko Polski, gdzie maja tzw drugi rejestr i plywaja pod narodowa bandera) (1)

      czy nie da rady takiego rozwiazania wprowadzic w Polsce ?
      mamy przeciez prawnikow, ktorzy mogliby przeanalizowac oplacalnosc takiego rozwiazania.

      kiedys mielismy przeciez flote pod polska bandera i to dosc sporo statkow plywalo pod bialo-czerwona

      • 15 0

      • W Polsce prace nad druga bandera trwaly od lat 90tych. Przez 30 lat sie nie udało wiec nie oczekiwalbym cudów...

        • 12 0

    • to prawda

      wystarczy sprawdzić pod jaką banderą pływają promy państwowego armatora PŻB

      • 35 0

  • Jednak można. (4)

    Za czasów PO wszystkie nasze jednostki pływały pod obcymi banderami... Wystarczyło zmienić posłów przy korycie.

    • 49 136

    • Ostatni gasi światło. (1)

      Za PO mieliśmy sporo szwedzkich armatorów, pływających z polską banderą. Teraz zaorano nie tylko stocznie ale i naszą flotę. Arciszewska i spółka musi się nachapać.

      • 40 2

      • a co arci szon z zajezdnią zrobił ? może pi siorki dadzą głos ?

        • 12 1

    • (1)

      Co mają posłowie do prywatnej firmy?
      Nie lubię PO, bo to konfidenci. Ale lubię logikę w myśleniu.

      • 29 8

      • tacy sami jak twój guru (byle)jaki ?

        • 21 4

  • Super wiadomość, Cieszymy się cała rodzina

    Kot i pies też

    • 13 0

  • Zapytajcie

    jakie załoga użytkowała ten statek i co woził ;-).

    • 14 9

  • Kopersand i San Diego już dawno sprzedane.

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane