- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (67 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (124 opinie)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Gdański armator kupił kolejny statek
Żegluga Gdańska wzbogaciła się o kolejny statek towarowy. Jednostka została odkupiona od norweskiego armatora. Dziś Tarzan, a wcześniej Starmi pływa pod polską banderą.
- Uniwersalny statek do przewozu ładunków suchych został zakupiony przez polską firmę w grudniu 2020 r. Wcześniej należał on do norweskiego armatora Misje Rederi AS. Statek, przed polskim, miał czterech armatorów i większą liczbę operatorów. Wraz z ostatnią zmianą właściciela doszło do zmiany imienia statku - ze Starmi na Tarzan. Wcześniej jednostka nosiła nazwy Reymar, Reitdiep, Mercator i - od przekazania przez stocznię - Reitdiep. Jednostka została zbudowana w 1995 r. w holenderskiej stoczni Pattje Scheepswerf B.V w Waterhuizen - jako pierwszy poinformował branżowy portalmorski.pl.
Statek przystosowany jest do ładunku ziarna, zaś dno ładowni jest wzmocnione do rozładunku chwytakami.
Gdańska spółka znana jest przede wszystkim ze śródlądowych i przybrzeżnych przewozów wycieczkowych pasażerów. Spółka posiada też 14 statków, w tym m.in. katamarany i wodoloty. Kilka lat temu władze firmy postanowiły rozszerzyć działalność. Jak tłumaczono, koszty utrzymania białej floty rosną i trzeba było szukać pomysłów na nowe działalności. Żegluga pasażerska jest sezonowa, a więc przynosi przychody tylko w okresie lata, a towary przewozi się przez cały rok.
Spółka jest więc właścicielem i operatorem floty towarowej, ale przy pozyskiwaniu ładunków współpracuje z firmą duńską - Wind Shipping ApS z Køge. Do jednostek: Tollund, Kopersand i San Diego teraz dołączy Tarzan.
Tarzan, tak jak i pozostałe statki, będzie pływał pod biało-czerwoną banderą.
- To moja ukochana bandera. Da się pływać pod polską banderą, choć trzeba przyznać, że tania nie jest - mówił już kilka lat temu Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej i - jak widać - dalej trzyma się tej zasady.
Żegluga Gdańska jest firmą prywatną, spadkobiercą prawnym i kontynuatorem firmy żeglugowej założonej w marcu 1946 r. Dziś jest przede wszystkim największą w Polsce firmą przewozową w żegludze przybrzeżnej.
Miejsca
Opinie (65) ponad 10 zablokowanych
-
2021-01-20 19:28
Kiedy złomowanie? (1)
- 9 3
-
2021-01-20 21:00
Twojego sztrucla szybciej do huty odwiozą
- 2 3
-
2021-01-20 20:30
Statek Tarzan.
A czy parametry techniczne pozwolą pokonać kanał mierzei wiślanej i wejść do Elbląga
- 12 2
-
2021-01-20 20:17
prawie jak pzm tylko tam polskie starki plywaja pod malta
podatki lepsze niz u nas
- 7 1
-
2021-01-20 12:14
(3)
Pływanie pod polską banderą jest jak jazda taksówką, pod tanią jak jazda uberem.
Z pkt widzenia kosztów i komplikowania biznesu polska bandera jest po prostu nieopłacalna dla nikogo oprócz państwa.- 88 12
-
2021-01-20 13:04
Sa kraje (nawet niedaleko Polski, gdzie maja tzw drugi rejestr i plywaja pod narodowa bandera) (1)
czy nie da rady takiego rozwiazania wprowadzic w Polsce ?
mamy przeciez prawnikow, ktorzy mogliby przeanalizowac oplacalnosc takiego rozwiazania.
kiedys mielismy przeciez flote pod polska bandera i to dosc sporo statkow plywalo pod bialo-czerwona- 15 0
-
2021-01-20 18:46
W Polsce prace nad druga bandera trwaly od lat 90tych. Przez 30 lat sie nie udało wiec nie oczekiwalbym cudów...
- 12 0
-
2021-01-20 12:32
to prawda
wystarczy sprawdzić pod jaką banderą pływają promy państwowego armatora PŻB
- 35 0
-
2021-01-20 13:20
Jednak można. (4)
Za czasów PO wszystkie nasze jednostki pływały pod obcymi banderami... Wystarczyło zmienić posłów przy korycie.
- 49 136
-
2021-01-20 14:44
Ostatni gasi światło. (1)
Za PO mieliśmy sporo szwedzkich armatorów, pływających z polską banderą. Teraz zaorano nie tylko stocznie ale i naszą flotę. Arciszewska i spółka musi się nachapać.
- 40 2
-
2021-01-20 18:40
a co arci szon z zajezdnią zrobił ? może pi siorki dadzą głos ?
- 12 1
-
2021-01-20 13:26
(1)
Co mają posłowie do prywatnej firmy?
Nie lubię PO, bo to konfidenci. Ale lubię logikę w myśleniu.- 29 8
-
2021-01-20 13:45
tacy sami jak twój guru (byle)jaki ?
- 21 4
-
2021-01-20 18:07
Super wiadomość, Cieszymy się cała rodzina
Kot i pies też
- 13 0
-
2021-01-20 16:38
Zapytajcie
jakie załoga użytkowała ten statek i co woził ;-).
- 14 9
-
2021-01-20 13:00
Kopersand i San Diego już dawno sprzedane.
- 16 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.