• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański terminal DCT zwiększa zdolności przeładunkowe

erka
9 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Do gdańskiego terminalu DCT trafiły dwie nowe suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu. Do gdańskiego terminalu DCT trafiły dwie nowe suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu.

Gdański terminal DCT inwestuje w sprzęt przeładunkowy. Spółka odebrała właśnie dwie nowe suwnice typu ship-to-shore (STS) oraz sprzęt placowy potrzebny do ich obsługi. Dzięki tym inwestycjom terminal chce przyciągnąć do Gdańska największe statki świata w regularnych cotygodniowych połączeniach.


Nowe suwnice przypłynęły do DCT Gdańsk na statku Enchanter i będą montowane na placach należących do terminalu. Nowe suwnice przypłynęły do DCT Gdańsk na statku Enchanter i będą montowane na placach należących do terminalu.

- DCT jest jedynym terminalem na Wschodnim Bałtyku zdolnym do przyjmowania największych statków kontenerowych klasy E (o pojemności 15,5 tys. TEU) - mówi Jędrzej Mierzewski, dyrektor operacyjny DCT Gdańsk. - Odebraliśmy już 7 ciągników typu IMV, 2 suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu oraz 3 suwnice placowe (RTG). W październiku spodziewamy się kolejnych 7 ciągników IMV.

Nowy sprzęt DCT będzie gotowy do pracy na początku listopada 2011 r.
- Zamówiliśmy ponadto trzy suwnice RTG, których spodziewamy się w maju 2012 r. - dodaje Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk - Wraz z tymi suwnicami ilość naszego sprzętu zostanie powiększona o 60 proc. Jako terminal kontenerowy musimy rozwijać się dużo szybciej niż nasza konkurencja w regionie morza Bałtyckiego, by móc sprostać wymaganiom nowego rynku, który stworzyliśmy. Dzięki możliwościom, jakie otworzyło DCT, kilka linii żeglugowych planuje wprowadzić głębokowodne statki na Bałtyk. Chcemy być w stanie zapewnić im obsługę przy jednoczesnym wzroście poziomu naszych usług, które zapewniamy dotychczasowym klientom.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Opinie (71) 3 zablokowane

  • Własnie port Gdański na duuuużo wiekszy potencjał niz ten w Gdyni (4)

    wystraczy właczyc sobie google maps i zobacz jak to wygląda na mapie.Gdynia nie ma nowych terenów do inwestycji, co najwyzej moze likwidowac stare terminale i budowac nowe (co tez zresztą czyni) jednak dla dużych terminali nie ma miejsca.

    • 45 4

    • no to jak juz te Google włączyłeś to policz kontenery i pomysl ze gdańsk liczy przeładunki podwójnie

      • 1 0

    • (2)

      No i dobrze, że buduje na starych, a nie tak jak w Gdańsku idą po najmniejszej linii oporu, wycinają hektary lasów, niszczą piękną plażę, a na dodatek nie dają normalnie żyć i funkcjonować mieszkańcom Stogów i wypoczywającym na plaży poprzez uciążliwy sygnał. Mam nadzieję, że rozwój Portu w Gdyni przyćmi, a miejmy nadzieję doprowadzi do upadku DCT, czego sobie i wszystkim mieszkańcom Stogow zycze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 3 13

      • (1)

        a żebyś chamie stracił prace i na kolanach przyszedł prosić o pracę w DCT bo nie będziesz miał za co jeść....

        • 2 4

        • uuu ...

          komuś w DCT gul skoczył i ciśnienie nagle wzrosło ...

          • 4 1

  • nie zwiększa zdolności tylko wymienia za krótkie suwnice, a przeładunki w DCT spadają na łeb...

    • 2 1

  • KADRY POLSKIE (3)

    W 3 z 4 terminali kontenerowych część ludzi jest zatrudnianych na umowę zlecenia przez tą firmę, tzn dzisiaj przyjdziesz a jutro może też, ale niekoniecznie.Gdyby nie ta firma zatrudnienie w portach byłoby dużo większe, w BCT zwolniono ludzi a następnie przychodzą pracować na umowę zlecenie przez tą firmę. Niewolnictwo XXI wieku....

    • 24 2

    • kadry CHINSKIE

      jeszcze troche to za miske ryzu beda robić....

      • 1 0

    • ludzie zasuwaja a kon sie cieszy

      • 1 0

    • POPIRAM ZŁODZIEJSTWO

      wykorzystuja ludzi jak sie da, nie ma nic za prace w nocy swieta itp itd premiijak bialy murzyn jestes pod telefonem nie ty to 300 innych nowo przeszkolonych nie licza sie z ludzmi mozesz miec w pip uprawnien a jestes zmeiszany do jednego worka bo tak lepiej a jesli chodzi o zgadzajace sie godziny czy kase to przewaznie problem... nie polecam tej firmy taka zapchaj dziura od 7 bolesci

      • 5 1

  • Gratulacje (4)

    Kolejne gratulacje dla Pana Wenzla, to dobry szef, który ma wizje i wie jak ją wprowadzić w życie. Nie boi się odważnych decyzji i dba o każdy aspekt sprawnego funkcjonowania terminalu

    • 7 8

    • Kolejne gratulacje należące się ale innym

      • 4 1

    • (1)

      ekspert wiedziałby jak jest !

      • 3 1

      • no własnie a to mógłbyć pseudoekspert

        • 2 0

    • gratuluję wazelinki ekspercie ...

      Borjat będzie wniebowzięty i może Cię kiedyś na lunch w kantynie zaprosi !?

      • 5 1

  • Bardzo szybki rozwój kosztem pracowników (7)

    DCT bardzo ładnie się prezentuje jako firma ale niestety dla tylko z zewnątrz. Pensje jak na tak odpowiedzialne zadania są bardzo słabe. Pracujemy na stanowiskach wyższej kategorii ale za stawkę niższej kategorii. Ostatnio klimat pracy jest bardzo nerwowy pod rygorem przeniesienia do firmy zewnętrznej. Ale pracować gdzieś trzeba.

    • 23 6

    • (1)

      Niektóre pensje są za to podobno niespotykanie wysokie !

      • 11 0

      • Masz na mysli własnie Borjata ?

        • 3 0

    • (1)

      Ja też tam pracuję i nie narzekam :) :) Póki co pensja mnie zadowala, a atmosfera mi odpowiada.

      • 6 5

      • obśmiałem się.....

        Ciekawa na jakim stanowisku pracujesz? A przepraszam ....... chyba, że śmigasz do pracy Audi lub Lexusem. To tak, na pewno nie możesz narzekać.

        • 6 0

    • ...... to smutne :(

      .... a tak poza tym to na dniach w DCT zagości 20 nowych naiwnych pracowników, którzy myślą że pracują w porządnej firmie. Trochę to smutne, z biegiem czasu mam coraz gorsze zdanie o firmie w której pracuje... a szkoda bo zapowiadało się tak fajnie, szkolenia itp. Dobrze, że pracownicy trzymają się razem. Pozdrawiam operacyjnych

      • 7 3

    • Wewnątrz także ładnie się prezentuje. Wystarczy zobaczyć na dziewczyny. Jest na kim tak zwane oko zawiesić :)

      • 4 5

    • i jeszcze nie chcą nowych ludzi do pracy, dzwoniłem

      "Obecnie nie powiększamy kadry pracowniczej". Znowu jedna osoba się dorabia, reszta slaves guild.

      • 1 1

  • (1)

    Super rozbudowa inwestycje!!!! Brawo. Tylko mozna było dobre suwnice kupić za 1 razem a kupili za krótkie i teraz muszą wymienic no ale jest to pretekst zeby napisać o niesamowitym rozwoju.

    • 7 3

    • Bracie, słyszałem że te nowe suwnice też mają mieć zbyt krótki wysięg by sięgać na ostatni rząd kontenerów na statkach Maerska będących aktualnie w sailingu - zobaczysz jak je złożą. Czego oczekiwać od managementu z doświadczeniem ukraińsko - azjatyckim - oczywiście nie mówimy o bogatych krajach Azji tylko o zagłębiu turystyki seksualnej.

      • 5 1

  • Owszem statki beda szybciej rozładowane i załadowane (8)

    ale potem trzeba to wywiezc w kraj,,,, czym? tym jednym torem pod załadunek? dlaczego tu sie nic nie robi w tym kierunku? pociagi z kontenerami czekaja w kolejce na przerobce do razładunku po kilkanascie godzin a wystarczołoby dobudowac jeden tor na terminalu i zlikwidowac ta bande stogowych złodzieji ktorzy napadaja na te pociagi pod brama terminalu

    • 11 5

    • ale co ty chciesz rozładowywac? 500 kontenerów?

      • 0 0

    • (6)

      właśnie że się robi.... poszukajcie informacji na temat bocznicy kolejowej w DCT a później się wypowiadaj.....a większa ilość kontenerów idzie na inne statki lub na tiry a nie na kolej... Kto napada na pociąg pod sama bramą???chyba robisz sobie teraz jakieś żarty....jak już to na bocznicy portu w którym czekają na wjazd do DCT.

      • 8 4

      • (2)

        rozbudowanie samej bocnicy na terminalu raczej nie pomoże aż za wiele, jeśli dalej będzie tylko jeden tor do stacji Port Północny od DCT, no i mosteczek kolejowy 100 letni

        • 6 0

        • dokładnie. ten port gdańsk załił się o te bocznice i poniemiecki mostek kolejowy.

          • 1 0

        • Widze ze kolega spedytor kolejowy........znam ten ból;]

          • 3 0

      • PLK robi dokumentację na modernizację

        linii Pruszcz - Przeróbka

        • 1 0

      • wracaj lepiej z tym kiepskim PR'em ...

        ...na stronę DCT. Tam to bardziej pasuje. Tylko pamiętaj o słowniku, bo ostatnich newsach błędy ortograficzne zaczęły się pojawiać i lekka żenada wyszła.

        • 6 0

      • 100 metrow

        od bramy jest lasek gdzie tylko czekaja na okazje , przyjedz i sam sprawdz, tylko nie narzekaj jak od nich oberwiesz za przygladanie sie , oni tego nie lubia..

        • 0 0

  • (1)

    Ja się nie znam na tych suwnicach dziwnych i kontenerach wszystkich, ale podoba mi się, że tam ciągle się coś dzieje, widać że zależy DCT, żeby coś zrobić i się wybić z korzyścią dla Wszystkich!!

    • 5 3

    • widać bo DCT bije piane, liczy podwójnie przeładunki i chwali się jednym operatorem.

      • 5 2

  • :) (1)

    Jest dobrze, niedługo DCT będzie najlepsze na Bałtyku!!!

    • 7 4

    • Tylko ze statki ktore przypływają są niedociążone bo przez cisnine nie przejdą, pozatym te największe są łdowane tylko z jednej strony bo za krótkie mają suwnice w dct. Jaki HUB? to tak jakby ktos stocznie wybudował w kałuzy.

      • 3 3

  • (1)

    Jeszcze kilka lat temu ilosci kontenerów w Porcie Gdańsk były śladowe,najpierw kilkanaście,pózniej kilkadziesiąt tysięcy TEU rocznie,dzisiaj to najwiekszy port kontenerowy w Polsce z milionowymi przeładunkami

    • 5 4

    • tak bo DCT liczą podwójnie przeładunki. Czysty PR. Maersk nie miał co robić ze statkami to z łaski przypływają do gdańska. Jako ze jest to jedyny operator w Gdańsku jest to bardzo ryzykowne. Zresztą podobnie juz z jednym było.

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane