- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (249 opinii)
- 2 Wyższy zasiłek pogrzebowy (71 opinii)
- 3 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (16 opinii)
- 4 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (103 opinie)
- 5 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (218 opinii)
- 6 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (162 opinie)
Gdański terminal DCT zwiększa zdolności przeładunkowe
Gdański terminal DCT inwestuje w sprzęt przeładunkowy. Spółka odebrała właśnie dwie nowe suwnice typu ship-to-shore (STS) oraz sprzęt placowy potrzebny do ich obsługi. Dzięki tym inwestycjom terminal chce przyciągnąć do Gdańska największe statki świata w regularnych cotygodniowych połączeniach.
- DCT jest jedynym terminalem na Wschodnim Bałtyku zdolnym do przyjmowania największych statków kontenerowych klasy E (o pojemności 15,5 tys. TEU) - mówi Jędrzej Mierzewski, dyrektor operacyjny DCT Gdańsk. - Odebraliśmy już 7 ciągników typu IMV, 2 suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu oraz 3 suwnice placowe (RTG). W październiku spodziewamy się kolejnych 7 ciągników IMV.
Nowy sprzęt DCT będzie gotowy do pracy na początku listopada 2011 r.
- Zamówiliśmy ponadto trzy suwnice RTG, których spodziewamy się w maju 2012 r. - dodaje Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk - Wraz z tymi suwnicami ilość naszego sprzętu zostanie powiększona o 60 proc. Jako terminal kontenerowy musimy rozwijać się dużo szybciej niż nasza konkurencja w regionie morza Bałtyckiego, by móc sprostać wymaganiom nowego rynku, który stworzyliśmy. Dzięki możliwościom, jakie otworzyło DCT, kilka linii żeglugowych planuje wprowadzić głębokowodne statki na Bałtyk. Chcemy być w stanie zapewnić im obsługę przy jednoczesnym wzroście poziomu naszych usług, które zapewniamy dotychczasowym klientom.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Opinie (71) 3 zablokowane
-
2011-08-11 21:15
Bardzo dobrze, że wreszcie coś dobrego się dzieje "z naszym oknem na świat" . Nie tylko EURO 2012 żyje Gdańsk, ale głównie z gospodarki morskiej!
- 7 4
-
2011-08-11 22:13
Gratuluje DCT - odwagi i dalekowzroczności.Ten terminal, mimo ze teraz tylko wykorzystany w jakiejs czesci, ma ogromna przyszlosc. Polska gospodarka skazana jest na konteneryzacje i eksport/import zamorski, brakuje nam tylko odpowiedniej infrastruktury łączącej Gdańsk z g*wnymi ośrodkami. Ale to juz niedlugo.
- 4 4
-
2011-08-12 08:48
DCT zwiększyło mozliwosci przeładunkowe o 50%!!! kupiło 2 suwnice HAHAHA. w Shanghaju mają 80 takich.
- 5 3
-
2011-08-12 08:52
(1)
Super rozbudowa inwestycje!!!! Brawo. Tylko mozna było dobre suwnice kupić za 1 razem a kupili za krótkie i teraz muszą wymienic no ale jest to pretekst zeby napisać o niesamowitym rozwoju.
- 7 3
-
2011-08-12 13:32
Bracie, słyszałem że te nowe suwnice też mają mieć zbyt krótki wysięg by sięgać na ostatni rząd kontenerów na statkach Maerska będących aktualnie w sailingu - zobaczysz jak je złożą. Czego oczekiwać od managementu z doświadczeniem ukraińsko - azjatyckim - oczywiście nie mówimy o bogatych krajach Azji tylko o zagłębiu turystyki seksualnej.
- 5 1
-
2011-08-30 08:10
nie zwiększa zdolności tylko wymienia za krótkie suwnice, a przeładunki w DCT spadają na łeb...
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.