• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański terminal DCT zwiększa zdolności przeładunkowe

erka
9 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Do gdańskiego terminalu DCT trafiły dwie nowe suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu. Do gdańskiego terminalu DCT trafiły dwie nowe suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu.

Gdański terminal DCT inwestuje w sprzęt przeładunkowy. Spółka odebrała właśnie dwie nowe suwnice typu ship-to-shore (STS) oraz sprzęt placowy potrzebny do ich obsługi. Dzięki tym inwestycjom terminal chce przyciągnąć do Gdańska największe statki świata w regularnych cotygodniowych połączeniach.


Nowe suwnice przypłynęły do DCT Gdańsk na statku Enchanter i będą montowane na placach należących do terminalu. Nowe suwnice przypłynęły do DCT Gdańsk na statku Enchanter i będą montowane na placach należących do terminalu.

- DCT jest jedynym terminalem na Wschodnim Bałtyku zdolnym do przyjmowania największych statków kontenerowych klasy E (o pojemności 15,5 tys. TEU) - mówi Jędrzej Mierzewski, dyrektor operacyjny DCT Gdańsk. - Odebraliśmy już 7 ciągników typu IMV, 2 suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu oraz 3 suwnice placowe (RTG). W październiku spodziewamy się kolejnych 7 ciągników IMV.

Nowy sprzęt DCT będzie gotowy do pracy na początku listopada 2011 r.
- Zamówiliśmy ponadto trzy suwnice RTG, których spodziewamy się w maju 2012 r. - dodaje Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk - Wraz z tymi suwnicami ilość naszego sprzętu zostanie powiększona o 60 proc. Jako terminal kontenerowy musimy rozwijać się dużo szybciej niż nasza konkurencja w regionie morza Bałtyckiego, by móc sprostać wymaganiom nowego rynku, który stworzyliśmy. Dzięki możliwościom, jakie otworzyło DCT, kilka linii żeglugowych planuje wprowadzić głębokowodne statki na Bałtyk. Chcemy być w stanie zapewnić im obsługę przy jednoczesnym wzroście poziomu naszych usług, które zapewniamy dotychczasowym klientom.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Opinie (71) 3 zablokowane

  • Mam nadzieję, że upadnie!!!!!! (1)

    ....bo od kiedy istnieje, uniemożliwia normalne życie i funkcjonowanie mieszkańcom Stogów, a także odpoczywającym na plaży. Uciążliwy, wibrujący sygnał dochodzący z DCT świadczy, że nie jest on taki nowoczesny jak go opisują. Nowoczesność to też jak najmniejsza uciążliwość dla otoczenia,a oni nie potrafią zastąpić tego uciążliwego dźwięku innym mniej uciążliwym sygnałem, np. świetlnym.

    • 4 14

    • Podczas poruszania się suwnicy RTG obowiązuje sygnał świetlny i dźwiękowy.... w innych terminalach jest dokładnie to samo.... jest to podyktowane wszelkimi względami bezpieczeństwa...

      • 4 1

  • work serwis :)

    JAK SAMA NAZWA WSKAZUJE ;p

    • 1 0

  • podziękujcie

    za warunki i dobrobyt różnej maści Nowakom (temu z Portu też) co to niby zasłużyli się w obalaniu i zbudowali duuuuuuuuuuuużo lepszy świat ale sobie.Zgadzam się że są to czasy dla swoich cwaniaków i obcych firm, które traktują nas jak niewolników/wyrobników. To nie nasze, a tylko na naszym się dorabiają.Gdynianie i Gdańszczanie nie licytujcie się bo innym to na rękę.

    • 0 2

  • Jak DCT i w perspektywie PCL chce być konkurencyjnym hubem, to takie inwestycję są niezbędne.

    • 3 0

  • DCT się rozwija (1)

    Terminal kontenerowy rozwija się nieustająco od samo początku. Ich zasługi widać gołym okiem: milionowy przeładunek, przypłynięcia największych statków na świecie, a ostatnio nowy sprzęt. Wreszcie jest coś z czego możemy być dumni!

    • 6 2

    • Pracowniku DCT ...

      ... wracaj lepiej z tym kiepskim PR'em na stronę DCT. Tam to bardziej pasuje i prezio będzie zadowolony ...

      • 5 3

  • I bardzo dobrze. Wszystko się rozwija, to kolejny powód do radości mieszkańców. Gratulacje.

    • 6 4

  • (1)

    Jeszcze kilka lat temu ilosci kontenerów w Porcie Gdańsk były śladowe,najpierw kilkanaście,pózniej kilkadziesiąt tysięcy TEU rocznie,dzisiaj to najwiekszy port kontenerowy w Polsce z milionowymi przeładunkami

    • 5 4

    • tak bo DCT liczą podwójnie przeładunki. Czysty PR. Maersk nie miał co robić ze statkami to z łaski przypływają do gdańska. Jako ze jest to jedyny operator w Gdańsku jest to bardzo ryzykowne. Zresztą podobnie juz z jednym było.

      • 4 3

  • Gratulacje (4)

    Kolejne gratulacje dla Pana Wenzla, to dobry szef, który ma wizje i wie jak ją wprowadzić w życie. Nie boi się odważnych decyzji i dba o każdy aspekt sprawnego funkcjonowania terminalu

    • 7 8

    • gratuluję wazelinki ekspercie ...

      Borjat będzie wniebowzięty i może Cię kiedyś na lunch w kantynie zaprosi !?

      • 5 1

    • (1)

      ekspert wiedziałby jak jest !

      • 3 1

      • no własnie a to mógłbyć pseudoekspert

        • 2 0

    • Kolejne gratulacje należące się ale innym

      • 4 1

  • (1)

    Ja się nie znam na tych suwnicach dziwnych i kontenerach wszystkich, ale podoba mi się, że tam ciągle się coś dzieje, widać że zależy DCT, żeby coś zrobić i się wybić z korzyścią dla Wszystkich!!

    • 5 3

    • widać bo DCT bije piane, liczy podwójnie przeładunki i chwali się jednym operatorem.

      • 5 2

  • :) (1)

    Jest dobrze, niedługo DCT będzie najlepsze na Bałtyku!!!

    • 7 4

    • Tylko ze statki ktore przypływają są niedociążone bo przez cisnine nie przejdą, pozatym te największe są łdowane tylko z jednej strony bo za krótkie mają suwnice w dct. Jaki HUB? to tak jakby ktos stocznie wybudował w kałuzy.

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane