• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: mniej TIR-ów na drogach dzięki inwestycji za 1,5 mld zł

Michał Sielski
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni. Ciężarówki nie tylko powiększają korki, ale też przyczyniają się do szybszego niszczenia nawierzchni.

Udało się rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz stacji Gdynia Port. Na zlecenie PKP PLK, Budimex wykona te prace za 1,5 mld zł. Ma to sprawić, że mniej ciężarówek wjedzie na przeciążoną Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, bo kontenery będą wyruszać w Polskę pociągami.



O remontach starszej części Trasy Kwiatkowskiego piszemy regularnie. Zazwyczaj skutkuje to utrudnieniami dla kierowców w wielu częściach miasta, bo korki rozlewają się także na alternatywne trasy.

Remontowane są kolejne przeguby, a w kolejce czeka ich jeszcze kilka. Drogowcy nie ukrywają, że przyczyną szybkiego zużycia jest ruch ciężarówek, niekiedy także przeładowanych.

Poprawiają przeguby estakady



Receptą na dewastację drogi może być często powtarzane hasło: "Tiry na tory". Tylko, że przez lata niewiele się w tym temacie działo, oprócz składania kolejnych deklaracji. Teraz mamy konkret. Budimex wygrał przetarg za 1,5 mld zł, choć w poprzednim - którego nie udało się rozstrzygnąć - startował z ceną 1,9 mld zł.

Na zmiany poczekamy, bo wykonawca ma 30 miesięcy na prace, więc skończy w 2022 roku.

Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane. Te linie kolejowe do Portu Gdynia zostaną przebudowane.
Co się zmieni? Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych zobacz na mapie Gdańska. Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie chodzi o około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowana.

Niezbędna jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.

- Poprawi się transport kolejowy. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego - podkreśla spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w komunikacie.

Opinie (180) 10 zablokowanych

  • I tak ciężarówki będą jeździły to nic nie da

    • 0 0

  • Naiwne pytanie..

    a tak konkretnie..
    Co w tej czterolatce zbudowano i oddano do użytku w gospodarce morskiej..???
    Trzy lata zajęło komunistom uruchomienie seryjnej budowy trp..Sołdek.
    Cztery lata zajęło Gierkowi..Budowa Portu Północnego..
    Modernizacja Stoczni.. Rafineria..Lotnisko..Obwodnica.
    A teraz CO..???

    • 0 0

  • Tirowcy się popłaczą (16)

    Koniec z butelkosikami i kuwetami w kabinie ;O xDDD

    • 66 38

    • Cham jesteś i tyle (6)

      Pogarda wobec innych ludzi z twojej strony jest przerażająca. Ci ludzie wykonują ciężką prace... dla ciebie matole przede wszystkim. Dzięki tym osobom masz co żreć. Zniżyłam sie do twojego poziomu, ale trudno, muszę z tym jakoś żyć .

      • 18 6

      • I wożą bułki do sklepów osiedlowych na dwunasto metrowych naczepach. (5)

        Kierowca ciężarowych to nie zawód, to tylko praca. Dzisiaj jeżdzisz, a jutro prawko zabiorą bo ja zwykle byłeś w domu i jesteś wczorajszy. Transportem w mieście zajmują się dostawczaki, a TIR.y na tory!

        • 7 3

        • To zobacz co przyjeżdża pod biedre czy lidelka. (4)

          • 1 5

          • Tylko w Polsce. (3)

            Praktycznie w całej UE żaden TIR nie wjedzie do centrum. Ale znów, my lubimy takie egzotyczne praktyki - z krajów UE tylko w Polsce można parkować na chodnikach. Nawet na "dzikiej" Ukrainie juz nie...

            • 3 1

            • powiedział co mu do głowy przyszło...

              w d... byłeś i g... widziałeś. Jak nie wiesz to po co piszesz takie bzdury?? 95% dostaw do sklepów dużych sieci robią Tiry, nie ważne czy to miasto czy wiocha. tak jest w całej Europie (a trochę po niej jeżdzę więc widzę, poza tym nie dla jednej sieci robiłem już dostawy, nie tylko w Polsce)

              • 0 0

            • Jaka egzotyka ?

              Parkowanie na chodnikach tylko w Polsce? Chyba autor tego komentarza TYLKO w Polsce bywa, a o innych krajach wie to, co mu ktoś powie.
              Jeśli chodzi samochody na chodnikach w UE to zapraszam choćby do jednej ze stolic unijnych: Strasburga. Ale to nic wyjątkowego. Najczęściej wszędzie są wyznaczane parkingi na jezdniach w centrach miast, ale płatne. Jak tylko gdzieś znajdzie się kawałek miejsca, gdzie się nie płaci, a jest szeroko i nikomu to nie przeszkadza, na pewno tam będzie stał samochód. Barcelona, to jedna wielka strefa płatnego parkowania. I każdy metr miejsca nieobjętego opłatą: chodnik, placyk nieutwardzony, czy utwardzony, gdzie nie ma zakazu, bo teren nie należy do miasta, jest zajęty przez samochody. Natomiast w Polsce mamy o wiele więcej samochodów niż średnia unijna i komunikację publiczną drogą i na bardzo niskim poziomie, co sprawia, że aut ciągle przybywa i już nie ma ich gdzie stawiać

              • 0 2

            • tak? wszedzie dojezdzaja ciezarowkami.
              Sztokholm, Hamburg itp

              • 0 2

    • w sumie jakby mandaty i podatki drogowe naprawdę szły na remonty dróg (4)

      to już jeździlibyśmy po złotych asfaltach, a chodniki były by w Polsce weneckimi granitami wybrukowane

      • 24 4

      • (2)

        Zważywszy, że łączny strumień podatków kierowców (w tym akcyza i VAT od zakupu itd) nie pokrywają nawet bezpośrednich kosztów budowy i utrzymania obecnej infrastruktury, to prędzej po ubitej glinie ;)

        • 8 4

        • i po co klamiesz? (1)

          wplywy do budzetu od kierowcow sa o 10% wyzsze niz wydatki na drogi
          a wydatkach na drogi jeszcze sa wliczone nowe chodniki i sciezki rowerowe

          wiec przestan gadac glupoty

          • 4 4

          • Tak tak

            To słyszymy od lat, tak samo jak to, że niby kierowców jest większość w ruchu miejskim. A twarde dane ciągle i uparcie pokazują 42% udziału ruchu. Jak nie umiesz liczyć, to poczytaj chociaż gotowe raporty, gdzie to już policzono. Inwestycje na DDR też są klasyfikowne oddzielnie.

            • 2 0

      • brak logiki

        a za to szkoły byłyby w szałasach a szpitale polowe. co to za logika ??

        • 7 8

    • nie poplacza sie, nie poplaczą, bo pan redaktor Osielski srednio zorientowany w prawie UE (3)

      Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że Polska łamie tzw. dyrektywę naciskową wymagając od ciężarówek o nacisku 11,5 tony na oś specjalnych zezwoleń na wjazd na drogi o niższej nośności. Teraz najcięższe pojazdy będą wjeżdżać bez zezwoleń.

      A to oznacza, że Gdynia "se może"

      • 7 9

      • postawi się znak - zakaz wjazdu do 10t- i może nam cała ta UKE naskoczyć z dyrektywą :))) (1)

        • 8 3

        • Zakaz wjazdu "do 10 ton" ? To będziesz swojego ponimieckiego szrota nosić na plecach.

          • 4 1

      • Po prostu nie będą wjeżdżać wcale.

        • 5 0

  • Rozwiązanie problemu

    Generalnie to problem komunikacji w Trójmieście można rozwiązać na dwa sposoby:
    - normalnie
    - od d*py strony
    Który wybrano?

    • 0 0

  • mniej magneto ciężarówek (1)

    pozdro dla nietoperzy

    • 35 6

    • taka mala uwaga

      To Pucka będzie stała cały czas na szlabanach?

      • 1 0

  • Słuszne... Tyle, że nie działa.

    Transport kontenerów samochodami jest szybszy, tańszy i łatwiejszy.... Ekonomia zawsze wygra z ekologią.

    • 1 0

  • (5)

    1.5mld za tą cenę to musi być super extra stacja ;)

    • 33 9

    • miał być kosmodrom, nie ma ale ceny za to kosmiczne (1)

      • 2 3

      • Robią, źle, nie robią źle. Źle źle źle. Źle. Źle.

        • 0 0

    • pewnie to miała być kpina (2)

      ale mówimy o stacji do przeładunku między koleją a statkami, a nie o peronie PKM

      A więc potrzebne różne rampy, ochrona przed skutkami rozszczelnienia ładunków, pewnie jakieś dźwigi, wszystko liczone na ciężkie ładunki. To będzie (mam nadzieję) spora inwestycja.

      • 6 2

      • ale akurat PKM też by sie tam zmieścił (1)

        bo to najkrótsza droga na Północ...
        Więc "nice to have" za jedna rozpieruchą...

        • 6 1

        • w sumie racja

          fajnie by było gdyby to załatwili za 1 zamachem

          • 7 0

  • Zamknąć estakadę i postawić na środku przenośny pomnik Jankowskiego

    Będzie ciszej i zdrowiej dla mieszkańców.

    • 0 1

  • mieszkaniec

    Na Obłużu przy Kauflandzie jest stacja paliw i sporo tirów z bazy kontenerowej - a przy bazie kontenerowej jest też stacja paliw powinien być bezwzględny zakaz jazdy tirów po osiedlach....niszczą drogi i oznakowania !!!!!!

    • 0 1

  • Tory na tory (6)

    Tiry na tory = podwyżka cen wszystkiego
    Tiry na tory tak ale ktos musi dowiesc te tiry na tory, i ktos musi te tiry na tory odebrac i zawieść do bazy / magazynu
    Ale grazynka z januszem wiecznie niezadowolona wiec i tak nie zrozunie

    • 20 20

    • Ciekawe w takim razie, jakim cudem już coś takiego u nas funkcjonuje? (5)

      To powiedz mi, jakim cudem firmy takie jak: PKP Cargo Connect, PCC Intermodal, Loconi Intermodal, Polzug, Spedcont, Erontrans i szereg innych funkcjonuje w tej branży i mają się bardzo dobrze? A firmy te właśnie ładują kontenery morskie w portach na pociągi, jadą z nimi na własne terminale w Polsce i tam przeładowują je dopiero na ciężarówki na tzw. ostatnią milę. Odpowiedz brzmi: kolej jest bardzo tanim (masowym) środkiem transportu i jednostkowy koszt przewozu kontenera na pociągu jest bardzo mały. Gdyby usprawnić przewozy kolejowe poprzez rozwój infrastruktury i taboru, tych kontenerów może jeździć koleją jeszcze wielokrotnie więcej. Potencjał kolei jest bardzo duży.

      • 14 1

      • (4)

        Zawiode cie transport londowy czyli tiry jest najtańszym i najszybszym transportem londowy
        Tabor kolejowy owszem dobry ale nie najlepszy

        • 1 11

        • Widać, że nie masz pojęcia ani o transporcie ani o języku polskim. (1)

          • 3 0

          • To jest taka gwara przybyszy z innego wymiaru: londopolski.

            • 0 0

        • (1)

          Londo to znany od XVIII w. otwarty powóz czterokołowy, dwu- lub czterokonny, z czterema miejscami dla pasażerów i z podwyższonym siedzeniem z przodu dla powożącego.

          • 9 0

          • a nie lando?

            ...

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane