• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Gdynia" płynie do Gdańska

Wioletta Kakowska-Mehring
18 października 2023, godz. 10:30 
Opinie (32)

Ma prawie 400 m długości, 61,30 m szerokości, jego ładowność to 24 188 TEU i zaledwie kilka dni temu wyszedł ze stoczni, a do tego nazywa się... "Gdynia". Nowiutki kontenerowiec armatora z Hongkongu OOCL ma rozpocząć pierwszą podróż 22 października w Szanghaju i dotrzeć do Portu Gdańsk już 28 listopada.



Jest to szósty z zamówionych dwunastu ekologicznych statków klasy 24 000 TEU zamówionych przez chińską firmę w 2020 roku. Uroczystość nadania imienia OOCL Gdynia statkowi o numerze budowy DE094 odbyła się w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co. Ltd., która w części należy do japońskiego koncernu Kawasaki Heavy Industries.

Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni

- OOCL miał zaszczyt gościć pana Takashi Yanai, dyrektora ds. korporacyjnych, oraz dyrektora generalnego Działu Infrastruktury logistycznej Sumitomo Corporation, jako gościa honorowego ceremonii oraz panią Yoshiko Yanai, matkę pana Takashi Yanai, jako matkę chrzestną statku, która nadała imię nowemu statkowi - poinformowano w komunikacie.

Oprócz nazwy nie było żadnych innych polskich akcentów podczas tej uroczystości. Skąd w takim razie wybór imienia? Armator OOCL ma w zwyczaju nazywać swoje statki nazwami państw lub właśnie miast. Jest więc statek Australia czy Korea, ale jest też Berlin i Londyn. We flocie tego armatora jest już statek o nazwie "Poland", teraz będzie Gdynia.


Co ciekawe, statek OOCL Gdynia już pod koniec listopada tego roku pojawi się w Trójmieście, ale nie w Porcie Gdynia. Będzie zatrudniony w kontenerowym serwisie liniowym OOCL Azja-Europa o nazwie LL1 z rotacją: Szanghaj - Ningbo - Xiamen - Yantian - Singapur - Felixstowe - Zeebrugge - Gdańsk - Wilhelmshaven - Singapur - Yantian - Szanghaj. Według harmonogramu w Porcie Gdańsk ma być 28 listopada.

Przypomnijmy, że nazwy trójmiejskich miast nie po raz pierwszy nadawano statkom. We flocie PŻM są masowce "Gdynia" oraz "Sopot". Jest też statek HMM Gdańsk, należący do południowokoreańskiego armatora.

Opinie (32) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • a co się stało -może to wyiaśnić i poinformować ... było PLO !... (3)

    z czterema nowymi statkami typu ro-ro m/s Gdańsk , Katowice , Wrocław i Poznań zbudowanymi do obsługi linii australijskiej będącymi w posiadaniu i włączonymi do eksploatacji w ostatnim czasie istnienia firmy PLO ? - przecież nie utopiły się !!! - to był szaber majątku upadającej firmy czy co ???

    • 15 2

    • Odpowiedziałeś sobie sam na pytanie

      • 4 1

    • Królowa Puchu oddała je na żyletki

      • 0 0

    • Widziałem je kiedyś

      Miały na burcie "Messina Lines"

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Ale bydle, ciekawe co naprawdę przyczyniło się do wyboru tego miasta, a nie innego?

    • 10 5

    • Nazwa na dobrą wróżbę

      Szczury uciekają z tonącego statku. A Gdynia, to miasto, gdzie Szczur(ek) ma się dobrze od wielu lat i nie ucieka :)

      • 6 4

    • Rządy Szczurka

      Promieniują na cały świat.

      • 0 0

  • Pozdrawiam OOCL i cosco poland

    Spedytor

    • 3 0

  • Tylko Donek sepniak (5)

    Dobrze ze my juz niedlugo bedziemy produkowac niedodmuchane,rozklapcione pontony model Donek1

    • 7 15

    • W Stoczni Gdańskiej, którą (u)ratował Jaworski

      • 2 0

    • Jarek 1 już tonie

      • 6 1

    • Mamy demokrację. Mówi Ci to coś? Większość wybrała i czeka na szybkie spełnienie obietnic. (2)

      • 3 0

      • Te obietnice to była tylko taka przenośnia. (1)

        Jeszcze nie rządzą i już wycofują się z niektórych obietnic...a o niektórych mówią, że trzeba je wydłużyć w czasie. Na co wy liczyliście :) PS wiekszość by wybrała gdyby mieli jedną liste, a tak głosy są podzielone na partie. Najwiecej głosów dostało PiS.

        • 2 1

        • Prom pis błyskawicznie zrealizował

          Tylko co teraz zrobię z talonem na elektryka pinokio?

          • 2 1

  • Baltic Hub padaka (2)

    I po co , i tak będzie stał tydzień lub dłużej na redzie bo nie będzie mocy aby go rozładować w Baltic Hub

    • 19 14

    • skarpetki z Chin Ci przywiezie na Mikołaja :)

      • 4 3

    • kto wie ten wie

      Ostatnimi czy DCT to dramat dla każdej z zainteresowanych stron. Komedia a nie terminal

      • 6 3

  • Balcerowicz zorał nasz przemysł w tym flotę no to teraz nazwy polskich miast widnieją na statkach obcych bander. (6)

    • 23 42

    • PiS stocznie o kopalnie likwidował (3)

      Szok co wyprawiali

      • 12 7

      • Stocznie zlikwidowała platforma. (1)

        A wszystko zaczęła lewica w dniu podpisywania traktatów przystąpienia do unii. W Polsce nie będzie przemysłu.

        • 3 3

        • Przecież...

          PiS miał stocznie odbudować. Pamiętam jak Duda w 2015 wrzeszczał "Odbudujemy stocznie!" Osiem lat minęło i co? wielkie nic!!!!! Dobrze im kłamcom.

          • 0 0

      • Stocznie w kopalniach likwidował.

        • 1 0

    • Flota uległa samozaoraniu. (1)

      Niestety państwowe przedsiębiorstwa działały tylko, jak Państwo (czyli my wszyscy) do tego dopłacało. Ale przyszedł czas, że trzeba było przynosić zyski aby nie upaść.

      • 6 1

      • samozaoraniu powiadasz

        kiedy flota była niszczona nikt nie strajkował a górnicy - jak zamykają kopalnie mimo, że nie rentowne to oni są w W-awie i co, kto do tego dopłaca ?? Wygląda na to że żaden rząd nie był i nie jest zainteresowany polskim morzem, no chyba że chcą kupić sobie nad tym morzem działki

        • 5 1

  • Dlaczego nie -Radom-?

    • 0 1

  • Zarząd Baltic Hub

    Zarząd robi co może ale sytuacji nie poprawi. Dwa dni temu podniósł wynagrodzenie operacyjnym o 23% brutto ale to i tak końcowo niewiele wychodzi na rękę starszym operatorom suwnic 5681 zł netto. Związki zawodowe solidarność to klepnęły i są zadowolone. A ja jako pracownik operator suwnicy NIE, jak większość pracowników. Za kilka dni 8 listopada kierowcy zewnętrzni będą robić protest bo też nie są zadowoleni z obecnego tępa pracy. Szybciej się nie da bo jest za mało ludzi do pracy a to jest spowodowane ciężką pracą i niskimi zarobkami. Dodatkowo nowy udziałowca PSA spowolnił wydajność suwnic dla bezpieczeństwa. Statki dalej będą stać na redzie a kierowcy zewnętrzni będą walczyć o wolne okienka aby pobrać kontenery. Dodatkowo coraz więcej ciężarówek pod osłoną nocy przywozi i pobiera 2 kontenery po 25 ton każdy. To daje 50 ton samego ładunku a łącznie zestaw waży grubo ponad 65 ton który porusza się po naszych drogach. W Polsce pojazd może ważyć maksymalnie 40 ton. Numery pojazdów które nagminnie wożą 2x25 ton to między innymi GA929KG i GTC17554

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    jak to się zmieniło

    Na taki statek ustawia sie 25 kontenerów "od buty do burty". W latach 90-tych duże kontenerowce brały po 13 w rzędzie - to było podyktowane największa szerokościa statku możliwego do przepłynięcia przez Kanał Panamski. Również długość takiego statku była ograniczona do ok 265 metrów . Poza tym w portach suwnice wyładowywujace też miały mniejszy wysięg ....

    • 10 0

  • A ja chcę kontenerowca "Przysucha" (1)

    albo "Włoszczowa"
    płynie taki sobie i na całym świecie popłoch w portach jak to wymówić :))))

    • 1 3

    • To kup i tak go nazwij

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane