• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński port kupił działkę od Stoczni Nauta

VIK
24 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Radni Gdyni przeciw poszerzeniu granic portu
ZMPG miał prawo pierwokupu działki od Stoczni Nauta. ZMPG miał prawo pierwokupu działki od Stoczni Nauta.

Gdyński port kupił część terenów od Stoczni Remontowej Nauta, położonych przy ulicy Waszyngtona 1 w Gdyni. Na działce o łącznej powierzchni ponad 2 ha zlokalizowanej przy Nabrzeżu Śląskim zobacz na mapie Gdynipowstanie m.in. magazyn paszowy.



W 2014 roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia kupił od Stoczni Marynarki Wojennej część Nabrzeża Gościnnego za blisko 13 mln. Teraz sfinalizował zakup działki za 17,7 mln zł, która zapewni dostęp kolejowy do Nabrzeża Śląskiego. Na działce tej znajduje się bowiem tor kolejowy nr 701, służący do obsługi tego nabrzeża. Zakupiony teren umożliwi też poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej. Planowana jest na nim budowa przez zarząd portu nowego magazynu, stanowiącego kolejny element bazy paszowo-zbożowej funkcjonującej na terenie Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. Obecnie teren ten zabudowany jest w znacznym stopniu zdekapitalizowanymi budynkami przemysłowymi.

Czytaj też: Nowy inwestor dla gdyńskich nabrzeży

Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni - rejon ul. Węglowej i Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni- przeznaczony jest pod funkcje przemysłowe, magazynowe oraz urządzenia portu morskiego i stanowi nową granicę pomiędzy obszarami przemysłowo-portowymi i strefą miejską. Cały teren należący do Stoczni Nauta przy ulicy Waszyngtona ma powierzchnię około 8,5 ha. Większa część gruntu przeznaczona jest pod komercyjny projekt Gdynia Waterfront. Zgodnie z planem miejscowym może tu powstać zabudowa o funkcji mieszkaniowej, biurowej i rekreacyjnej. Przedsięwzięcie będzie realizowane w formule joint venture przy dużym zaangażowaniu spółek z grupy MARS.
VIK

Miejsca

Opinie (41)

  • A co z innymi drogami. A gdzie drogi do coraz większych noclegowni poza centrum ???

    Buduje się drogi do maratonów wyścigów, gości w rajtuzach, Buspasy a co z dojazdem do domu dla szarego kowalskiego. d*pa .....

    • 0 0

  • (2)

    A wie ktoś co się stało z Gazganem? Chyba z 10 lat stał uwięziony

    • 1 1

    • gazgan

      Został pocięty na złom

      • 1 0

    • ja wiem.

      • 5 0

  • Nazwa (9)

    projekt Gdynia Waterfront. a do cholery jasnej czy w tym kraju nie ma już polskich nazw !!!!!!

    • 58 6

    • Waterfront to nie nazwa (3)

      tylko termin używany w urbanistyce, określający właśnie teren na styku tkanki miejskiej i portowej

      • 9 6

      • tkanka - brakuje Ci tego w muzgó (1)

        • 5 5

        • a ty masz jej nadmiar w d...e

          • 1 1

      • Aha a ja myślalem,ze to tylo w Gdyni

        To znaczy,ze monciak w Sopocie czy Glowne Miasto w Gdansku to tez waterfront.

        • 7 2

    • (1)

      Waterfront to pojęcie używane na całym świecie - bez względu na język ojczysty
      nie tłumaczmy tego lepiej

      • 1 1

      • to niech na całym świecie też jak coś wybudują to nazwą to np.

        Solidarność

        • 2 0

    • (1)

      Port kupił, port wybuduje nowe magazyny, port odda to w prywatne ręce, a prywaciarz zatrudni robotników za 10 zł brutto na godzinę i będzie się bogacił, ot już u nas taki klimat.

      • 9 5

      • to czemu nie kupiles tego nabrzeza

        Mogles kupic i zalozyc firme ktora bedzie placic jak trzeba, W sumie to mozesz wynajac jeszcze od portu pewnie. No czekam jak zaczniesz zatrudniac i placic 50 PLN netto za godzine swoim pracownikom...

        • 13 7

    • Gotenhafen Wasserfront

      • 13 2

  • To przemysł czy mieszkania (2)

    Tutaj napisaliście "Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni - rejon ul. Węglowej i Waszyngtona - przeznaczony jest pod funkcje przemysłowe, magazynowe oraz urządzenia portu morskiego i stanowi nową granicę pomiędzy obszarami przemysłowo-portowymi i strefą miejską."

    A w artykule obok "Od września ubiegłego roku gotowy jest plan miejscowy dla terenów Stoczni Nauta w rejonie ulic Waszyngtona i Węglowej . Obszar niemal 8,5 ha przeznaczony jest pod zabudowę mieszkaniową i komercyjną. Może tam powstać centrum handlowe, kino, biura oraz hotel usytuowany bezpośrednio na wybrzeżu."

    • 16 2

    • ale to nie jest ta sama działka :))

      • 3 0

    • Z tego widać ......

      że, tak naprawdę ten " przygotowany " przez urzędasów plan przestrzennego zagospodarowania dzielnicy Gdyni śródmieście to jakaś paranoja albo tak jak u ruskich - dzwigiem w ... okno sypialni. Chyba sami nie wiedzą co robią.

      • 3 1

  • A to dobrze ,czy żle (1)

    Jestem mało zorientowany

    • 8 0

    • dobrze :]

      • 1 0

  • Czy od tego znowu nie zacznie śmierdzieć w połowie Gdyni? (6)

    • 25 19

    • Przecież smród był z przeładunku biomasy, a nie ze zboża. (2)

      • 3 0

      • sruta tez smierdzi.... (1)

        port to smierdzacy problem

        • 1 4

        • od wczoraj (przymusowo) mieszkasz w mieście portowym?

          • 5 0

    • nie ma takiej opcji, cały smród do Gdańska wywieje

      • 2 0

    • Pecunia non olet

      • 7 3

    • nie w połowie

      tylko w całej;

      • 15 3

  • Pięknie!

    • 1 0

  • "sfinalizował zakup działki za 17,6 mln zł" (5)

    Sam budynek z końca lat 70. gdzie mieściła sie obróbka skrawaniem, ślusarnia wyposażenia, i inne obróbki metalu, biura,.. jest tyle wart.

    • 21 15

    • (1)

      Jak nie wiesz o co biega to nie pisz głupot.

      • 1 2

      • no to napisz trenerze LA "jak to i o co biega"

        - jesteś trenerem LA, czy biznesu, a może menadżerem większej strategii dla Portu Gdynia? A na dodatek masz przy sobie "właściwy"operat szacunkowy i się wymądrzasz ?

        • 1 1

    • Bezrobocie... (1)

      Lepiej magazyn niż miejsca pracy dla 1. Tys. Osób to jest Polska!!! Zresztą po miejsca pracy jak młodzi nie chcą pracować lecz tylko zarabiać!

      • 4 19

      • to pracuj za darmo

        • 5 1

    • To niech nauta je sobie weźmie

      Port mógłby i więcej dać za ten teren, ale przez to ze musi wyburzyć w/w budynki, poniesie dodatkowe koszty. Portowi te budynki do niczego nie potrzebne, a zależało mu jedynie na bocznicy kolejowej, której nowy właściciel mógłby już nie użyczać jak nauta, o ile prawdopodobnie by jej nie zlikwidował. Także nie ma co rozpaczać po starych niektórych jeszcze poniemieckich jak wydział elektryczny czy maszynowy budynkach, swoją role już spełniły i teraz muszą ustąpić nowym inwestycjom.

      • 12 6

  • Założe się, że parę lat może kilkanaście lat temu port sprzedał te tereny Naucie za 10 razy mniej (3)

    Polskie interesy to dramat. Jakby w Polsce rządzili Żydzi to byśmy byli jak Szwajcaria...
    Sam już nie wiem czy to taki urok Polski czy to, że od setek lat mordowano polską inteligencję.

    • 16 18

    • ja się z tobą z przyjemnoscią założę, nie ma to jak łatwe pieniadze od ignoranta

      • 2 0

    • to się załóż

      Zamiast snuć domysły i demagogię

      • 2 1

    • Lewe interesy w Gdyni

      I tak było... Właśnie to są te dziwne interesy na których bogaty jeszcze bardziej staje się bogaty właśnie tak samo jak ten żyd..

      • 3 3

  • a ja obawiam się że tak zaczyna się realizacja projektu wodza Gdyni... wille, sklepy, muzea...

    • 6 5

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane