• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hamburg Süd nowym klientem DCT Gdańsk

Wioletta Kakowska-Mehring
23 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
DCT jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. DCT jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.

Najpierw była umowa z G6, potem z linią żeglugową United Arab Shipping Company, a teraz z niemieckim armatorem kontenerowców Hamburg Süd. DCT Gdańsk zyskał kolejnego klienta. Na razie chodzi o kontenery, ale niewykluczone, że do Gdańska trafią też statki należące do Hamburg Süd.


Czy uważasz, że rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?


- Ostatnie tygodnie obfitują w informacje o powiększającym się wachlarzu klientów DCT Gdańsk. To z jednej strony naturalny wynik naszych długoletnich prac nad zbudowaniem solidnej marki, z drugiej zaś potwierdzenie, że unikatowa oferta DCT Gdańsk jest atrakcyjna dla globalnych przewoźników, będących światowymi liderami w branży przewozów kontenerowych - ocenił Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk.
Niemiecka linia kontenerowa posiada ponad 250 biur przedstawicielskich na całym świecie. W 2015 r. otrzymała nagrodę Asia Cargo News "Best Green Shipping Line" (najlepsza ekologiczna linia żeglugowa). Kontenery Hamburg Süd będą korzystały w DCT z cotygodniowego serwisu dowozowego Seago Line.

W połowie lipca w DCT zainaugurowano nowe połączenie linii United Arab Shipping Company (UASC). Teraz do Gdańska zawija regularny serwis dowozowy, wspierający połączenie UASC pomiędzy Europą Północną a Wschodnim Wybrzeżem Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. United Arab Shipping Company jest globalnym przewoźnikiem kontenerowym wywodzącym się z Bliskiego Wschodu. Firma powstała w 1976 roku, na całym świecie obsługuje 240 portów, ma ponad 185 biur przedstawicielskich.

Czytaj też: Kolejny serwis oceaniczny w Gdańsku. DCT podejmuje współpracę z G6

Z kolei 10 sierpnia wpłynie do Gdańska pierwszy statek w ramach serwisu aliansu G6 Azja-Europa na Morze Bałtyckie. Alliance tworzy sześć znaczących linii kontenerowych na świecie - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Porozumienie powołano do życia w grudniu 2011 roku. Teraz członkowie sojuszu podjęli decyzję o przedłużeniu jednego ze swoich serwisów, czyli serwisu Loop 7 Azja-Europa na Morze Bałtyckie. Przed przekroczeniem Oceanu Indyjskiego ten cotygodniowy serwis zawija do europejskich portów: Rotterdamu, Hamburga i Southampton, a teraz także do Gdańska. W Azji Loop 7 zatrzymuje się w Singapurze, Yantian, Qingdao, Szanghaju oraz Hongkongu. Gdańsk będzie trzecim portem europejskim według kolejności zawinięć.

DCT (Deep Water Container Terminal) jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Właścicielem DCT jest spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

Miejsca

Opinie (46) 5 zablokowanych

  • Kadry cargo lub CTO. (10)

    Zróbcie proszę por zadek z umowami śmieciowymi. Ludzie pracują za nędzne grosze na terminalach przez tę firmę.

    Tak nie może być!!

    Strajki na DCT są... Solidarność zapomniała jednak o chłopakach z CTO.

    • 51 11

    • Zgadzam się.

      Jakis zart zeby pracowac tyle miesięcy lub lat na umowie smieciowej bez jakichkolwiek swiadczen. Bez perspektyw.

      Kierownictwo terminali tylko po kątach sobie kieszenie napycha

      • 20 2

    • ta

      Racja sobie upychaja kieszenie prezesi kierownicy mając za nic szarych ludzi ważne że oni mają Nowe suvo autka

      • 9 4

    • ale włąśnie tak będzie bo to zaplanowane od lat

      zniszczono polski przemysł i przekształcono trójmiasto w port przerładunkowy i tanią obsługą

      • 5 7

    • Precz z ZZ! (4)

      Przeciez nikt wam nie karze pracować na takich umowach. Chcecie mieć prace na umowę o czas nieokreślony to sobie znajdźcie, jest swoboda zatrudnienia. Za taka prace jaka wy robicie jeszcze narzekacie? Powiedzcie ile srednio rzeczywiście stoicie pod statkiem podczas 12 godzin pracy, a ile w tej waszej budzie? We łbach sie poprzewracało socjalistycznym durniom.

      • 9 14

      • zessta

        Ciekawe kto uksztaltowal twoj punkt myslenia .jak bedziesz wiedzial to daj znac --- pomscimy cie

        • 5 3

      • Czyli protest ns dct tez jest bez sensu?

        Rowniez mozesz podjac inna prace kolego.

        • 4 2

      • A ty ile puszek na 12 godzin wydasz na rtg

        • 5 1

      • Nikt im nie karze pracować na takich umowach ?

        A niby na jakich umowach mają pracować ? To jest Polska kolego, tu się na śmieciówkach pracuje.

        • 5 1

    • strajk i po klijentach a wy do posredniaka

      • 2 10

    • Nie zapomniała...

      To jest kwestia, krótkiego czasu

      • 1 0

  • To co będzie w Gdyni? (2)

    Kolejne dwa, bardzo dobrze wyposażone depo na pustaki? Czasami jakiś samochodowiec i wiatraki.

    • 45 9

    • Za rok otwarcie DCT 2 i gdyńskie terminale kontenerowe przestaną być potrzebne (1)

      • 18 6

      • lol

        Pie......cię hipolicie

        • 3 11

  • Ja dziwię się tym idiotom-pracodawcom, którzy zatrudniają ludzi na śmieciowe umowy. (4)

    Lojalność takich ludzi jest zerowa, dają nogę przy pierwszej okazji gdyż czują się traktowani jak bydło robocze. Pazerne menedżery w modnych marynarkach są zbyt ograniczeni by to pojąć.

    • 61 6

    • jacy to managerowie... daj spokój. wielu zwykłych pracowników jest od nich lepiej wykształconych i ma większą wiedzę. a o organizacji i strukturach przedsiębiorstwa to już w ogóle w tym kraju mało kto słyszał... dla nich liczy się tylko efekt skali i to wszystko? a robotnik? z grzeczności nie napiszę gdzie go mają. szczególnie tu w tym kraju

      • 22 3

    • (2)

      Zgadza się. Taki pracownik nie jest efektywny. Zreszta co się dziwic. Jaka płaca taka praca.

      Emerytury po smieciowkach nie będzie. Gdzie rząd?

      Ludzie nie dajcie sie manipulowac !

      • 11 3

      • Emerytura (1)

        Emerytura? Ha ha, a ty wierzysz, ze jak bedziesz miał umowę o pracę i na czas nieokreślony to dostaniesz wtedy emeryturę? Naiwny jesteś.

        • 4 3

        • Dostaniemy zastrzyk miłosierdzia, zwany eutanazja.

          Nieproduktywnych do gn*ju zakopią.

          Niech nam żyje neo faszyzm !

          • 2 1

  • CTO

    Panowie, również musicie się zorganizować w związek i walczyć o swoje! Współpracujemy razem i wiem jaki wyzysk panuje w Waszych szeregach. Razem silniejsi!

    • 20 10

  • Cieszę się, że Gdańsk staje się coraz ważniejszy na arenie międzynarodowej. (6)

    Cieszę się również z tego, że w artykule w końcu pisze się o Gdańsku a nie o "trójmieście".

    • 36 15

    • wciszkasz kit, Gdąńsk to był ważny kiedy budował statki (5)

      dając zatrudnienie tysiącom a nie setkom a kooperację z kilkudziesiątkami czysto polskich firm a teraz "zero"?

      • 9 12

      • Gdańskie stocznie prywatne (4)

        mają się świetnie.
        Jeśli wspominasz czasy kiedy w państwowych stoczniach panoszyły się związki zawodowe (zwłaszcza solidarność) i My wszyscy musieliśmy dopłacać do tego "interesu" to nie zazdroszczę tobie twojej inteligencji.

        • 17 1

        • Zwłaszcza, że dopłacając 10, zyskiwało się 100. (3)

          Ale enteligentniej było zwolnić tysiące robotników i dawać im zasiłki, niżby mieli produkować i konkurować z uber stocznią z zachodu.

          Huty były także nierentowne ale gospodarka miała tania stal. Przejął huty hindus, podwyższył ceny o 100% i się opłaca. Teraz dopłacasz jeszcze więcej w cenie stali, bo jeszcze na nieroba właściciela trzeba zarobić.

          Połowa sektorów zachodu Europy opiera się na dopłatach, ulgach, zwolnieniach z opłat. A inteligentom z Polszy się wciska kity o jednakowych warunkach, podatkach, spójności i etc. Jakbyś popił to wszytko co TV uczy zimną wodą to byś biegunki dostał.

          Tak apropo enteligencji, opłacalności, itp.

          • 6 8

          • Raczej dopłacało się 100 a zyskiwało 10. (2)

            • 1 1

            • Tak ? jakoś polikwidowali co nie opłacalne a nędza, bezrobocie i zadłużenie coraz większe ? (1)

              Czyżby tajni agenci Gierka torpedowali nasz kapitalizm ?

              • 2 0

              • ???

                Kto polikwidował ?
                Same się te firmy polikwidowały a rynek je zweryfikował.

                • 0 0

  • Lol (2)

    Złodzieje, krętacze budują pałace, a nam zostają pudła na pace. Lol.

    • 18 11

    • lol

      Ważne by na pampersy dawali to wtedy bez przerw można je...ć

      • 13 4

    • p

      Dobre kolego to prawda

      • 3 0

  • Wyjedźcie z tego kraju gdziekolwiek, nie lękajcie się.

    • 23 7

  • (1)

    Związki to motłoch!

    • 21 17

    • Chyba ty

      • 8 5

  • DCT... BCT.

    Wiem, że to nie artykuł o BCT, ale mam w związku z tym terminalem pytanie. Na jakiej podstawie właściciele trzymają nieudaczny zarząd w postaci prezesa i dyrektora operacyjnego z informatyki, skoro nie widać tam żadnego postępu poza brandzlowaniem się nowymi suwnicami, niedługo maratonem pływackim i kiedyś tam w nieokreślonej przyszłości nową obrotnicą?

    • 26 3

  • Czy musimy robić interesy z Niemcami? (1)

    Na wschodzie czekają na nas olbrzymie rynki, zamieszkane przez takich samych Słowian jak my, pijących te same trunki i chodzacych w takich samych dresach. Wystarczy, ze oddamy się sercem i duszą Batiuszce naszemu kochanemu, Władimirowi Władimirowiczowi Putinowi, a wszystko będzie znów dobrze.

    • 11 22

    • Nikt ci nie broni robić interesów na wschodzie, nie zapomnij Janusz jednak obudzić sie ze snu i wstać o 6 rano do pracy.

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane