• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holowniki dla MON. "Mieszko" trzeci z sześciu

VIK
8 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Holownik "Mieszko" trafi do 3. Flotylli Okrętów. Holownik "Mieszko" trafi do 3. Flotylli Okrętów.

W Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest trzeciego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej. Był już "Bolko", potem "Gniewko", teraz pora na "Mieszka". Przekazanie okrętów nastąpi w latach 2019-2020.



Holownik, który podczas uroczystości otrzymał imię "Mieszko" jest trzecią jednostką typu B 860 budowaną w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Marynarki Wojennej RP na mocy kontraktu podpisanego w czerwcu 2017 roku. Zgodnie z jego postanowieniami wykonawca dostarczy sześć holowników - po trzy okręty do 3. Flotylli Okrętów i 8. Flotylli Obrony Wybrzeża. Pierwszy z holowników "Bolko" został zwodowany w październiku ub. roku. Ma trafić do zamawiającego w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach do 2020 roku.

Pierwszy z holowników dla Marynarki Wojennej już na wodzie



Pięć holowników jest w trakcie budowy na różnych etapach zaawansowania prac. Dwie pierwsze jednostki, które otrzymały imiona "Bolko" i "Gniewko", są już wyposażane. Teraz rozpocznie się wyposażanie trzeciej, dwie kolejne są w budowie, prace przy szóstej jednostce rozpoczną się 9 lipca tego roku. Matką Chrzestną "Mieszka" została Magdalena Śniadecka, dyrektor Szkoły Podstawowej im. wiceadmirała Józefa Unruga w Laskach Wielkich. Kolejne jednostki będą nosić imiona: "Semko", "Leszko" i "Przemko".

Holowniki typu B 860 będą przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Chrzest i wodowanie holownika "Bolko".

VIK

Miejsca

Opinie (103) 2 zablokowane

  • Najważniejsze że Marynarka tzw wojenna ma w składzie dwie flotylle... Trzecią i Dziewiątą.
    Tak dla zmylenia wroga :D

    • 2 0

  • Tu jest głębszy zamysł, żeby kupić ze 2 Mistrale, trzeba do nich mieć holowniki

    Ponoć po dolarze te pierwsze okręty "chodzą", już tam nie wykorzystujmy niewiedzy sprzedającego, zapłaćmy po 10 USD za każdy.

    • 3 0

  • To nie lepiej zrobić ze 2-3 małe kutry patrolowe?

    Jak brytyjski HMC Searcher, 40 metrów długości, zanurzenie 2,5. Ale "popylać" to potrafi 26 węzłów. Mamy takie jednostki, pływają? One (te brytyjskie) nawet uzbrojenia nie mają, ale straszą działkiem ustawionym z przodu. Tylko że to działko wodne :-) No nasz już by jakiś km 12,7 mm mógł mieć, do umocowania na skrzydle mostka.

    • 3 0

  • Nie czepiajcie się MW, to co MON zamówi to mają, Oni służą.

    • 1 2

  • Flota

    Powinni mianować na admirała dowódcę floty holowników. To niespotykana siła na Bałtyku.

    • 3 1

  • w sumie są im potrzebne te holwniki bo cała marynarka to muzalene jednostki co ledwo się na wodzie unoszą

    a o pływaniu o własnych siłach ciężko mówić, wiec ten cały pływający złom trzeba jakoś czasem przemieszczać z miejsca na miejsce

    • 2 0

  • Pięknie, ale ....

    co będziemy holować?
    - lotniskowce
    - pancerniki
    - krążowniki
    - niszczyciele
    - fregaty
    Przecież po za motorówką inspektora MW nie ma czego holować.

    • 5 0

  • Żle to widzę.

    Pierwszy holownik wodowanie 8 pażdziernik 2018 r.
    Zwyczajowo wyposażenie nie powinno zajmować więcej niż 3 do 6 miesięcy.
    Mamy Lipiec .. a o zdaniu cisza.. jeżeli pojawiły się plotki o zmianach w Projekcie..
    To delikatnie powiem..mamy problem..NED Projekt wspólnie z RMDC..coś napsuli.
    Obym się mylił..bo ..

    • 10 0

  • Holowniki

    Kiedyś przygotowywała się stocznia Nauta do budowy holowników dla Marynarki Wojennej. Prace miały wykonywać spółki córki Nauty m.in. Konrem Nauta, Motor Nauta, Kormal Nauta, Hydronauta..
    Lecz ludzie z Marsa , który zaczął zajmować się stoczniami doprowadzili do wielomilionowych strat
    polskich stoczni i do upadku przemysłu stoczniowego. Niejaki Stach F. zwany nieukiem lub bucem doprowadził do upadłości spółki Konrem Nauta oraz do olbrzymich strat samej stocznię gdzie np. Skarb Państwa musiał dołożyc do budowy sejnera B 690 ok. 30 mln zł a sam Stach F. wyprowadził ze spółki Konrem duże kwoty pieniężne, dziś straty Nauty są bardzo duże a odpowiedzialni za to do dziś nie zostali ukarani.

    • 9 1

  • Opinia wyróżniona

    Zastanawiające hymmm ..???!!! (4)

    Zastanawiającym jest fakt reanimacji trupów stoczniowych Gdańsk / Szczecin i ilości transferowanych tam środków , gdy każdy średnio zorientowany wie , że te podmioty żadnej jednostki nie zbudują. Za taki stan rzeczy odpowiadają związkowcy z Solidarności - zwodowi naprawiacze przemysłu stoczniowego ( a może jednak sabotażyści ?) . A może to o chodzi, aby przy wrzasku i nerwach ratować to czego już nie można uratować a tu z boku , gdy nikt nie patrzy i nie wnika przy orkiestrze i oklaskach buduje i fakturuje prywatny podmiot ?

    • 51 31

    • ...

      Remontowa to nie żaden trup stoczniowy, to raczej doskonały przykład jak sobie radzi firma prywatna w porównaniu z rządzoną przez państwo/związki zawodowe

      • 11 5

    • Geniuszu

      Remontowa to prywatne przedsiębiorstwo, które swoją drogą działa bardzo prężnie

      • 10 4

    • Jak jesteś taki "wnikliwy" to może sprawdź czym się różni RSB od Stoczni Gdańskiej i tej w Szczecinie zanim coś napiszesz.

      • 18 0

    • Stoczniowej Solidarności

      marzy się władza na poziomie związków górniczych, takie same przywileje, a także prawo decydowanie o zakładzie, o którym decydować powinien rynek. Chcieliby dostawać też pensje na górniczym poziomie za nierobienie niczego. Poza tym są nieskłonne do zmian. Byłem członkiem. Zrezygnowałem. Oni bronią samych siebie. nikogo więcej.

      • 24 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane