- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Hybrydowy PSV ochrzczony w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding
W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding ochrzczono drugi z serii, wielozadaniowy statek PSV zbudowany dla klienta z Singapuru. Pierwsza jednostka została przekazana armatorowi dwa miesiące temu. Obecnie obsługuje Zachodnie wybrzeże Afryki.
Statek o numerze B852/2 otrzymał nazwę "Lewek Aquarius". Obydwa statki z serii zostały zbudowane według projektu biura MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.
Wielozadaniowy statek do obsługi przemysłu wydobywczego służyć będzie, m.in. do zapewnienia transportu i wsparcia logistycznego platform wydobywczych. Statki przewozić będą ładunki sypkie oraz inne materiały eksploatacyjne wykorzystywane w przemyśle wydobywczym.
Zamontowane pod pokładem zbiorniki ze stali nierdzewnej wyposażone w pompy hydrauliczne oraz system pianowy na pokładzie zapewnić mają bezpieczny transport metanolu. Zewnętrzny system gaszenia wraz z dodatkowym wyposażeniem ratunkowym ma służyć do podejmowania ofiar wypadków na morzu, czy też zbierania rozlewów olejowych.
"Lewek Aquarius" został też wyposażony w nowatorskie rozwiązanie napędu hybrydowego. Umożliwi to ekonomiczną eksploatację pozwalającą na zmniejszenie zużycia paliwa, co w rezultacie powoduje zminimalizowanie niekorzystnego wpływu na środowisko. Napęd składa się z klasycznej linii wałów z przekładnią redukcyjną i wyjściem PTH (Power Take Home) oraz systemu napędu elektrycznego Siemens - Blue Drive.
Tak zaprojektowana całość pozwala jednostce pracować w trzech trybach: diesel-elektrycznym (statek napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 2 tys. kW każdy), bezpośrednim (moc dostarczają dwa silniki główne o mocy 1,9 tys. kW przez linię klasyczną), hybrydowym (każdy pędnik jest napędzany przez dwa źródła mocy, silniki elektryczne praz główne silniki spalinowe pracują jednocześnie).
Miejsca
Opinie (23) 8 zablokowanych
-
2012-05-31 12:29
(1)
No ładne cacko....
- 15 0
-
2012-06-01 09:53
trutu tutu ...
A te silniki elektryczne to skąd prąd biorą? Z wody?
- 0 0
-
2012-05-31 14:02
z tym dwa tysiące tysiecy (4)
watów silnika elektrycznego to gość przesadziłeś.
- 2 7
-
2012-05-31 14:13
(3)
2000 kW. Tyle ma jeden silnik. Niestety.
- 5 0
-
2012-05-31 14:22
ok sprawdziłem na stronie SR (2)
tyle deklarują
- 2 0
-
2012-05-31 16:11
u mnie na statku naped glowny ma 2x5,5MW kolego (1)
duze sa te silniki, pracuja na 3kV
do tego 2 stery strumieniowe po 2MW i 4 pedniki azymutalne po 2,2MW
calkowita moc elektrowni to ponad 32MW, male miasteczko :)- 7 0
-
2012-06-01 09:23
Troche chłopaki poszli na całość jak projektowali bo na oko 18 MW wyastarczy do napędu głównego i jeszcze troche na pozostałe odbiorniki chyba ze cos tam produkujecie na boku :)
- 0 0
-
2012-05-31 19:24
Dlaczego? (3)
dlaczego nie następuje "macdonaldyzacja" przemysłu stoczniowego. tzn. dlaczego nie ma tylko typowych jednostek, tak jak to czyni przemyśł produkcji samochodów i samolotów? byłoby chyba prościej wszystkim, a jeśli ktoś by chciał udziwnione jednostki to czort z nim i niech się dostosuje :) Przecież nie robi się nietypowych ciężarówek, autobusów i samolotów pasażerskich?
- 2 13
-
2012-06-01 01:47
nie robi się? (2)
To wejdź na strony producentów (ale nie tych znanych z gazet typu Auto Świat) i sprawdź, czy się nie robi specjalnych ciężarówek do np. przemysłu wydobywczego. Paleta samolotów transportowych też by Cię zaskoczyła. To jest rynek. Jak w McDonaldzie znajdą się chętni na WieśMaca, to jest w menu. Jak jest armator, który zapłaci za nietypową jednostkę, to znajdzie stocznię, która mu to zbuduje.
- 3 0
-
2012-06-01 10:13
Już w czasie ww2 budowano statki metodą potokową (1)
i robi się to dziś, a jednostki nietypowe robią stocznie które nie są w stanie robić produkcji typowej ze względu na wysokie koszty, które są właśnie akceptowalne tylko w wypadku nietypowych konstrukcji i roboty ręcznej. Taka prawda. Co by nie mówić o róznych to dobrze że jednak coś się u nas kręci, cokolwiek.
- 0 2
-
2012-06-01 10:57
A gdzie w Europie robi się typową produkcję stoczniową? Takie czasy i taka prawda :)
- 2 0
-
2012-05-31 21:35
Pogłoski o śmierci polskich stoczni są cokolwiek przesadzone... (1)
- 7 3
-
2012-06-01 09:44
Padają tylko te, gdzie związkowcy mają mocną pozycję. Taka prawda.
Padają tylko te, gdzie związkowcy mają mocną pozycję. Taka prawda.
- 2 0
-
2012-05-31 21:50
Kom.Obr.St. (1)
Szacunek dla Prezesów Grupy Remontowa, że jakoś sobie radzą mimo chorej działalności starca pseudomin Złodziej akcji. Ten typ jest pozbawiony całkowicie samokrytycyzmu i obiektywizmu.
- 5 4
-
2012-06-01 01:48
o co kaman?
O co chodzi, bo opuściłem Remontową kilka lat temu?
- 0 0
-
2012-05-31 21:53
(1)
jeśli PSV to tylko Eindhoven!
- 3 1
-
2012-05-31 22:55
Marynarz
Albo Platform Supply Vessel
- 1 1
-
2012-06-01 09:40
ORDER ORŁA BIAŁEGO dla Sojki !!!!!
Przemysł stoczniowy który solidaruchy tak skwapliwie zniszczyły w krótkim czasie Pan SOJKA pieczołowicie stara się ODBUDOWAC !! Przejdzie Pan do HISTORII
okrętownictwa i jako prawdziwy wielki POLAK okrętowiec...- 1 3
-
2012-06-01 10:34
Szkoda tylko, że sami Polacy ich nie kupują - TO by był powód do dumy.
Polska żegluga jest ruiną, taka prawda. Jaranie się tym, że dla kogoś wybudowaliśmy to takie trochę średnie jest...
- 0 0
-
2012-06-03 13:35
Zal
Jak widac na zalaczonych obrazkach zainteresowanie bylo WIELKIE!!!
- 0 0
-
2012-06-04 18:00
35gr. Brutto (1)
Tyle dostanie podwyżki pracownik stoczni Remontowa Shipbuilding za budowę takich pięknych statków.Za pracę w sobotę i niedziele by dotrzymać terminów.Za pracę pod presją i w ciężkich warunkach.
- 1 0
-
2012-06-06 14:21
Tyle dostanie stosunkowo słaby pracownik.
Dobry pracownik dostanie 1,20 zł. do godziny.
Jeżeli się komuś miernemu nie podoba to może iść pracować na działalności w tzw spółkach, w których warunki pracy nie nadają się do opisywania a wypłata jest lub nie.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.