• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hybrydowy PSV ochrzczony w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding

erka
31 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Statek o numerze B852/2, ochrzczony w czwartek w stoczni Remontowa Shipbuilding, otrzymał nazwę "Lewek Aquarius". Statek o numerze B852/2, ochrzczony w czwartek w stoczni Remontowa Shipbuilding, otrzymał nazwę "Lewek Aquarius".

W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding ochrzczono drugi z serii, wielozadaniowy statek PSV zbudowany dla klienta z Singapuru. Pierwsza jednostka została przekazana armatorowi dwa miesiące temu. Obecnie obsługuje Zachodnie wybrzeże Afryki.


Wielozadaniowy statek do obsługi przemysłu wydobywczego służyć będzie, m.in. do zapewnienia transportu i wsparcia logistycznego platform wydobywczych. Wielozadaniowy statek do obsługi przemysłu wydobywczego służyć będzie, m.in. do zapewnienia transportu i wsparcia logistycznego platform wydobywczych.

Statek o numerze B852/2 otrzymał nazwę "Lewek Aquarius". Obydwa statki z serii zostały zbudowane według projektu biura MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.

Wielozadaniowy statek do obsługi przemysłu wydobywczego służyć będzie, m.in. do zapewnienia transportu i wsparcia logistycznego platform wydobywczych. Statki przewozić będą ładunki sypkie oraz inne materiały eksploatacyjne wykorzystywane w przemyśle wydobywczym.

Zamontowane pod pokładem zbiorniki ze stali nierdzewnej wyposażone w pompy hydrauliczne oraz system pianowy na pokładzie zapewnić mają bezpieczny transport metanolu. Zewnętrzny system gaszenia wraz z dodatkowym wyposażeniem ratunkowym ma służyć do podejmowania ofiar wypadków na morzu, czy też zbierania rozlewów olejowych.

"Lewek Aquarius" został też wyposażony w nowatorskie rozwiązanie napędu hybrydowego. Umożliwi to ekonomiczną eksploatację pozwalającą na zmniejszenie zużycia paliwa, co w rezultacie powoduje zminimalizowanie niekorzystnego wpływu na środowisko. Napęd składa się z klasycznej linii wałów z przekładnią redukcyjną i wyjściem PTH (Power Take Home) oraz systemu napędu elektrycznego Siemens - Blue Drive.

Tak zaprojektowana całość pozwala jednostce pracować w trzech trybach: diesel-elektrycznym (statek napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 2 tys. kW każdy), bezpośrednim (moc dostarczają dwa silniki główne o mocy 1,9 tys. kW przez linię klasyczną), hybrydowym (każdy pędnik jest napędzany przez dwa źródła mocy, silniki elektryczne praz główne silniki spalinowe pracują jednocześnie).
erka

Miejsca

Opinie (23) 8 zablokowanych

  • (1)

    No ładne cacko....

    • 15 0

    • trutu tutu ...

      A te silniki elektryczne to skąd prąd biorą? Z wody?

      • 0 0

  • z tym dwa tysiące tysiecy (4)

    watów silnika elektrycznego to gość przesadziłeś.

    • 2 7

    • (3)

      2000 kW. Tyle ma jeden silnik. Niestety.

      • 5 0

      • ok sprawdziłem na stronie SR (2)

        tyle deklarują

        • 2 0

        • u mnie na statku naped glowny ma 2x5,5MW kolego (1)

          duze sa te silniki, pracuja na 3kV
          do tego 2 stery strumieniowe po 2MW i 4 pedniki azymutalne po 2,2MW
          calkowita moc elektrowni to ponad 32MW, male miasteczko :)

          • 7 0

          • Troche chłopaki poszli na całość jak projektowali bo na oko 18 MW wyastarczy do napędu głównego i jeszcze troche na pozostałe odbiorniki chyba ze cos tam produkujecie na boku :)

            • 0 0

  • Dlaczego? (3)

    dlaczego nie następuje "macdonaldyzacja" przemysłu stoczniowego. tzn. dlaczego nie ma tylko typowych jednostek, tak jak to czyni przemyśł produkcji samochodów i samolotów? byłoby chyba prościej wszystkim, a jeśli ktoś by chciał udziwnione jednostki to czort z nim i niech się dostosuje :) Przecież nie robi się nietypowych ciężarówek, autobusów i samolotów pasażerskich?

    • 2 13

    • nie robi się? (2)

      To wejdź na strony producentów (ale nie tych znanych z gazet typu Auto Świat) i sprawdź, czy się nie robi specjalnych ciężarówek do np. przemysłu wydobywczego. Paleta samolotów transportowych też by Cię zaskoczyła. To jest rynek. Jak w McDonaldzie znajdą się chętni na WieśMaca, to jest w menu. Jak jest armator, który zapłaci za nietypową jednostkę, to znajdzie stocznię, która mu to zbuduje.

      • 3 0

      • Już w czasie ww2 budowano statki metodą potokową (1)

        i robi się to dziś, a jednostki nietypowe robią stocznie które nie są w stanie robić produkcji typowej ze względu na wysokie koszty, które są właśnie akceptowalne tylko w wypadku nietypowych konstrukcji i roboty ręcznej. Taka prawda. Co by nie mówić o róznych to dobrze że jednak coś się u nas kręci, cokolwiek.

        • 0 2

        • A gdzie w Europie robi się typową produkcję stoczniową? Takie czasy i taka prawda :)

          • 2 0

  • Pogłoski o śmierci polskich stoczni są cokolwiek przesadzone... (1)

    • 7 3

    • Padają tylko te, gdzie związkowcy mają mocną pozycję. Taka prawda.

      Padają tylko te, gdzie związkowcy mają mocną pozycję. Taka prawda.

      • 2 0

  • Kom.Obr.St. (1)

    Szacunek dla Prezesów Grupy Remontowa, że jakoś sobie radzą mimo chorej działalności starca pseudomin Złodziej akcji. Ten typ jest pozbawiony całkowicie samokrytycyzmu i obiektywizmu.

    • 5 4

    • o co kaman?

      O co chodzi, bo opuściłem Remontową kilka lat temu?

      • 0 0

  • (1)

    jeśli PSV to tylko Eindhoven!

    • 3 1

    • Marynarz

      Albo Platform Supply Vessel

      • 1 1

  • ORDER ORŁA BIAŁEGO dla Sojki !!!!!

    Przemysł stoczniowy który solidaruchy tak skwapliwie zniszczyły w krótkim czasie Pan SOJKA pieczołowicie stara się ODBUDOWAC !! Przejdzie Pan do HISTORII
    okrętownictwa i jako prawdziwy wielki POLAK okrętowiec...

    • 1 3

  • Szkoda tylko, że sami Polacy ich nie kupują - TO by był powód do dumy.

    Polska żegluga jest ruiną, taka prawda. Jaranie się tym, że dla kogoś wybudowaliśmy to takie trochę średnie jest...

    • 0 0

  • Zal

    Jak widac na zalaczonych obrazkach zainteresowanie bylo WIELKIE!!!

    • 0 0

  • 35gr. Brutto (1)

    Tyle dostanie podwyżki pracownik stoczni Remontowa Shipbuilding za budowę takich pięknych statków.Za pracę w sobotę i niedziele by dotrzymać terminów.Za pracę pod presją i w ciężkich warunkach.

    • 1 0

    • Tyle dostanie stosunkowo słaby pracownik.
      Dobry pracownik dostanie 1,20 zł. do godziny.
      Jeżeli się komuś miernemu nie podoba to może iść pracować na działalności w tzw spółkach, w których warunki pracy nie nadają się do opisywania a wypłata jest lub nie.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane