• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inkubator Starter ma jeszcze wolne miejsca

Wioletta Kakowska-Mehring
24 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Biurowiec o powierzchni prawie 10 tys. m kw zbudowany został za 35,8 mln zł. Biurowiec o powierzchni prawie 10 tys. m kw zbudowany został za 35,8 mln zł.

Nie potrzebujesz całego biura? W domu się rozpraszasz? Wynajmij u nas biurko dla start-upa! - zachęca Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości. Biurko w open space można wynająć już od 300 zł netto miesięcznie bez dodatkowych kosztów. To nie koniec. Na małe firmy czeka jeszcze 300 m kw. powierzchni biurowej po preferencyjnych cenach i pakiet Wirtualne Biuro. Rekrutacja potrwa do końca lutego.



Takie możliwości dała fundacji nowa siedziba, czyli Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, który wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Biurowiec o powierzchni prawie 10 tys. m kw, zbudowany za 35,8 mln zł (11,3 mln zł ze wsparcia unijnego) powstał przy ul. Lęborskiej 3b zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, na granicy Oliwy i Przymorza. Uroczyste otwarcie i poświęcenie odbyło się w poniedziałek. Jednak najemcy już od ponad miesiąca działają w nowej siedzibie.

- Mam nadzieję, że dzięki takim miejscom będzie jeszcze więcej chętnych do podjęcia ryzyka jakim jest własna działalność gospodarcza. Oby też przedsiębiorca stał się obiektem szacunku, a nie osobą do której podchodzi się z podejrzliwością i brakiem szacunku - stwierdził Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. Miasto przekazało na budowę biurowca 24,5 mln.

- 60 procent to miejsca dla początkujących, a 40 procent przestrzeń komercyjna - wyjaśnia Małgorzata Jasnoch, prezes Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości. - Dzięki środkom z wynajmu rynkowego będziemy mogli wspierać tych początkujących.

W inkubatorze swoje siedziby mają głównie firmy z branż ICT i kreatywnych oraz przemysłu czasu wolnego. Firma tzw. inkubowana będzie mogła korzystać z pomocy przez trzy lata. Większość powierzchni jest już wynajęta. Do dyspozycji jest jeszcze 300 m kw.

- Dla początkujących w biznesie powierzchnia biurowa to poważny koszt - mówi Małgorzata Jasnoch. - U nas w pierwszym roku działalności firma zapłaci 15 zł za metr kwadratowy plus koszty eksploatacji i media. Potem stawka będzie rosła. W sytuacji gdy powierzchnia komercyjna kosztuje 50-60 zł to nasza oferta, a właściwie pomoc, jest bardzo cenna.

Na wynajęcie czekają jeszcze biurka w tzw. strefie open space. To miejsce dla ludzi wolnych zawodów, freelancerów oraz osób potrzebujących biurka do pracy w określonych przez siebie dniach i godzinach. Poza biurkiem fundacja zapewnia komputer z dostępem do Internetu i miejscem na przechowywanie dokumentów, miejsce na spotkania biznesowe, networking, dostęp do biblioteki dla przedsiębiorców, wsparcie doradcy przedsiębiorcy oraz szkolenia.

Do dyspozycji jest jeszcze tzw. pakiet Wirtualnego Biura. W zależności od wybranego zakresu, przedsiębiorcy wybierający taki rodzaj współpracy otrzymują możliwość rejestracji firmy pod adresem Inkubatora, zamieszczenia wizytówki firmy w budynku i na stronie internetowej Inkubatora, możliwość korzystania z Internetowego Panelu Klienta oraz maila z rozszerzeniem @inkubatorstarter.pl.

W bardziej rozbudowanych pakietach przedsiębiorcy mogą korzystać z salek wielofunkcyjnych, otrzymują dostęp do narzędzi biznesu oraz biblioteki dla przedsiębiorców, a także usługi odbierania telefonów i udzielania niezbędnych informacji przez asystentkę. Najtańszy pakiet Wirtualnego Biura to koszt 60 zł netto miesięcznie, natomiast za najdroższy należy zapłacić 240 zł netto miesięcznie.

Miejsca

Opinie (28) 1 zablokowana

  • moje trzy grosze (1)

    300 zł za biurko - kto tu szuka głupiego. Za 600 zl netto miesiecznie mogę dostać 20 m kw w Gdyni w samym centrum w biurowcu. - Ile biurek wstawie na tę pwierzchnię?. No ale przedstAwiciele tej demokracji postsolidarnosciowej slyną ze zdzierstwa pod kazda postacią- oczywiscie z pominieciem samego siebi.

    • 5 1

    • w gdyni 600zł za 20m

      gdzie???? podaj adres, bo odpalam turbodoładowanie i od razu tam lecę

      • 0 1

  • Biurko za 300 zeta

    otworze "biurko z marycha" klienci beda na miejscu.....

    • 3 0

  • Biznes za pieniądze podatników

    Powinnością a już na pewno rolą władzy lokalnej jest stwarzanie warunków do prowadzenia działalności gospodarczej poprzez obniżanie lub liwidację opłat i podatków lokalnych , prowadzenie czytelnych przetargów czy licytacji , prowadzenie sprawnej prywatyzacji .Nie jest nią na pewno budowanie biurowców dla przedsiębiorców za pieniądze podatników .Tak samo jak nie do przyjęcia jest fakt pokrywania kosztów dla wybranych przedsiębiorców przez podatników gminy.Zadaniem gminy nie jest prowadznie działalności komercyjnej a ceny najmu winny być wynikiem gry rynkowej.Pomijam koszty utrzymania biurowca i funkcjonowania wyminionej fundacji.Kłania sie p.Hayek i p.Freedmannj.

    • 4 1

  • Biurko to pół biedy..

    .. ale warto podkreślić, że aby postawić tam samochód trzeba wyłożyć dwukrotność stawki jaką pobiera Arkońska Business Park, czyli 185zł netto.. Podsumowując trzeba na starcie wydać ok 600zł za dostęp do biureczka, a za te pieniądze można już dostać biuro, gdzie człowiek może w spokoju myśli zebrać..

    • 4 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane