• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Młode firmy mają swój biurowiec w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
29 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Do inkubatora Starter lada dzień zaczną wprowadząć się najemcy. Najpierw ci, których inkubator będzie wspierać, po nich ci komercyjni. Do inkubatora Starter lada dzień zaczną wprowadząć się najemcy. Najpierw ci, których inkubator będzie wspierać, po nich ci komercyjni.

15 zł zamiast 50 zł za metr kwadratowy biura będą płacić młode firmy, które trafiły do Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter. Oficjalny start Startera w styczniu.



Ponieważ młode firmy to młodzi ludzie, w biurowcu powstanie także przedszkole, z którego korzystać będą dzieci pracowników. Ponieważ młode firmy to młodzi ludzie, w biurowcu powstanie także przedszkole, z którego korzystać będą dzieci pracowników.
Choć Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, który wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, działa już od 2006 roku, dopiero teraz naprawdę rozwinie skrzydła. Wszystko dzięki zbudowanej właśnie za ok. 36 mln zł (11 mln zł ze wsparcia unijnego) nowej siedzibie przy ul. Lęborskiej 3b zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, na granicy Oliwy i Przymorza.

Dzięki nowej siedzibie Inkubator będzie mógł zaoferować młodym i obiecującym firmom coś więcej niż opiekę prawną, mentorską i doradczą, którą świadczył dotąd. Firmy, której tutaj trafią (osoby fizyczne, które zamierzają rozpocząć własną działalność gospodarczą oraz przedsiębiorstwa działające na rynku nie dłużej niż 36 miesięcy) wynajmą biura na bardzo korzystnych warunkach.

- Dla początkujących w biznesie powierzchnia biurowa to poważny koszt - mówi Małgorzata Jasnoch, prezes Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości prowadzącej Starter. - U nas w pierwszym roku działalności firma zapłaci 15 zł za metr kwadratowy plus koszty eksploatacji i media. Potem stawka będzie rosła. W sytuacji gdy powierzchnia komercyjna kosztuje 50-60 zł to nasza oferta, a właściwie pomoc, jest bardzo cenna.

Jakiej pomocy potrzebują początkujący w biznesie?

Budynek architektonicznie nawiązuje do sąsiadujących z nim obiektów kompleksu Arkońska Business Park. Całkowita powierzchnia biurowca to prawie 10 tys. m kw. Oprócz przestrzeni dla firm początkujących, jest tam też powierzchnia dla klientów strategicznych, czyli komercyjnych.

- 60 procent to miejsca dla początkujących, a 40 procent przestrzeń komercyjna - wyjaśnia Małgorzata Jasnoch. - Dzięki środkom z wynajmu rynkowego będziemy mogli wspierać początkujących.

Większość przestrzeni już jest wynajęta, w przypadku przestrzeni komercyjnej - ponad połowa. Do dyspozycji jest jeszcze przestrzeń open space. Rekrutacją zajmowała się specjalna komisja. Kto w pierwszym rzędzie mógł liczyć na pomoc Inkubatora? Branże preferowane to ICT (technologie informacyjne i komunikacyjne/Information Communications Technology), architektura, design, inne branże kreatywne (w szczególności: reklama, film, muzyka, media, sztuka, rzemiosło artystyczne, wydawnictwo) oraz przemysł czasu wolnego (m.in. organizacja eventów, wydarzeń kulturalnych). Oczywiście te pomysły, które rokują na przyszłość.

- Zależało nam, aby w tej przestrzeni znalazły się firmy, które będą mogły czerpać ode siebie nawzajem, może nawet współpracować - wyjaśnia Małgorzata Jasnoch.

Siedziba Inkubatora Starter spełnia wymagania stawiane przed biurowcami klasy A. Do dyspozycji najemców jest sześć wspólnych pomieszczeń do spotkań biznesowych oraz sala konferencyjna na 100 osób. Pomyślano także o przedszkolu, które już od stycznia będzie mogło przyjąć 40 dzieci. Do dyspozycji są biura o powierzchni 20 i 50 m kw. Do tego jest jeszcze sala typu open space z 18 biurkami dla tzw. start-upów. Przewidziano także możliwość wynajęcia biur na godziny, czyli tzw. coworking.

Budowa nowej siedziby Gdańskiego Inkubatora Starter rozpoczęła się na początku 2010 roku. Głównym wykonawcą inwestycji była firma Skanska SA. Pomysłodawcą budowy Inkubatora i wnioskodawcą, odpowiedzialnym za przygotowanie projektu i pozyskanie dofinansowania był Wydział Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Partnerem projektu i administratorem Inkubatora jest Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości.

Miejsca

Opinie (81) 8 zablokowanych

  • bardzo dobry pomysł!!!! (5)

    • 74 17

    • niestety takie inicjatywy to podpucha (1)

      korzystają z tego firmy córki już istniejących firm a dla zwykłego nowego przedsiębiorcy tylko uproszczenie przepisów ratunkiem

      • 9 4

      • W Gdynii w ten sposób rozwinęło się dużo firm np. IVO, ale w Gdańsku jak będzie to każdy wie.

        • 1 13

    • (2)

      Co za bzdety piszecie - osoba fizyczna nie może nawet wypełnić formularza zgłoszeniowego bo wymagany jest nip i regon firmy. Jedyne na co może liczyć to płatne 1200 zł doradztwo przez 10 miesięcy! Zachęcam do rzetelności i weryfikacji informacji.

      BTW, wielu młodych których znam musiało po 2 latach zawiesić działalność by zatrudnić się jako podwykonawca grubszej płotki.... 900 wywalać co miesiąc w kosmos a zęba nie wyleczysz, usg nie zrobisz. Róbcie sobie dużo dzieci bo emerytury też będzie tylko na chlijeb :)

      CHLEBA NASZEGO POWSZEDNIEGO JE ZUS!!!!!!

      • 14 1

      • sponsoring (1)

        poza tym prawie wszystkie artykuły na tym portalu są sponsorowane.. ale portal widocznie nie wie, że to niezgodne z prawem.

        • 6 1

        • chyba ze jest informacja a tu nie widzę

          • 2 1

  • Tak jest (3)

    Bez maruderi dobry pomysł. Good Work!!!

    • 45 12

    • (1)

      Tylko ceny drogie, za 15 zł da się bez problemu coś wynająć. Pewnie tam warunki będą trochę lepsze niż gdzie indziej ale mimo wszystko cena powinna być dużo niższa.

      • 3 10

      • napisz gdzie można coś wynająć poniżej 15zł to bardzo chętnie się tam zgłoszę,

        ktoś Cię chyba wprowadził w błąd...

        • 4 0

    • jeśli twierdzisz że dobry to najpierw sprawdź

      normalnie nie ma szans na dostanie się tam tylko znajomości

      • 3 5

  • Bravko (1)

    Można powiedzieć, że to Cud.

    • 24 12

    • CZY TO OZNACZA NOWE MIEJSCA PRACY ???

      • 2 0

  • Dobry pomysł ;)

    • 20 10

  • Zamiast fikcyjnych inkubatorów, uprościć trzeba procedury dla przediębiorców. I ograniczyć latanie po okienkach (7)

    -ale u nas jak to u nas. Zaczyna się od d_py strony. I nie mówcie że malkontent jestem - spójrzcie na fakty. pozdrawiam

    • 111 10

    • a rząd pali głupa bo nic nie musi. (1)

      a opozycja gada o krzyżu a z drugiej strony o wieszaniu ludzi

      • 25 4

      • nie lubie PiS, ale ludzi ona wieszac nie chce

        tylko sk... co napadli, pobili, zgwalcili i zamordowali. To juz nie czlowiek, tylko smiec o wygladzie czlowieka.

        • 7 8

    • (3)

      Tak, najważniejsze dla przedsiębiorcy jest to że jak zakłada firmę to żeby przeszedł się do 1 urzędu zamiast do 3. Naprawdę wyłącz TV bo zakłada się firmę najczęściej raz w życiu i czy spędzisz na to 3 dni zamiast 1 to nie ma kompletnie żadnego znaczenia i obchodzi to tylko osoby, które nie mają pojęcia o prawdziwych problemach.

      • 19 4

      • Zgadza się, mam działalność od dwóch lat i ani razu w tym czasie nie byłem w żadnym urzędzie (po za rejestracją). Dużo gorszę są obciążenia podatkowe, brak odliczeń np. na nowy samochód i benzynę. Ciągle zmiany w kodeksie pracy: obowiązkowe bhp dla pracowników co to żeby sobie klawiaturą krzywdy nie zrobił, kontrole z urzędu i czepianie się o drobiazgi. brak zaufania banków do firm, skomplikowany system podatkowy, upoważnienia dla firm kurierskich przy imporcie itd. Dużo by pisać, chciałbym prowadzić biznes tak żeby polskie prawo miało choć trochę zaufania do mnie.

        • 29 1

      • Prowadziłem firmę. 2/3 czasu które na nia poświecałem to obsługa podatków, paragony, zabawy z kasą itp. Nie wspomnę o wydatkach (1)

        • 16 2

        • no jak robisz w handlu to się nie dziwę że przy kasie stoisz 2/3 czasu

          • 1 8

    • dokładnie!

      najlepszym przykłademzłego działania takich instytucji jest ta umiejscowiona przy ul. Schuberta w Gdańsku! nikogo nie obchodzi klient przychodzący, nie ma parkingu, w sobotę i niedzielę nie ma nawet gdzie napisć się kawy chociażby z bylejakiego automatu, nie mówiąc o barze czy kawiarence! czy funkcjonowanie tego typu instytucji uzaleznione jest od zarabiania na siebie? czy chodzi tylko o prezesowanie a kasę dostaniemy z miasta czy innych funduszy unijnych dzieki układom i układzikom?

      • 2 0

  • moje trzy grosze (5)

    Oczywiście powierzchni starczy tylko dla wybrańców i tu pierwsze pole do manipulcji i kumoterstwa. A co po roku. Firmy będą dalej siedziały placąc stawki normalne i całe przedsięwzięcie straci sens / stanie sie budynek normalnym biurowcem/ czy będą musieli opuszczać budynek - to raczej niewlasciwy pomysl Co z przedszkolem - kto finansuje i ile to kosztuje. Coś mi ti wyglśąda na imopreze dla wybranych .

    • 58 12

    • racja , artykuł jest ogólnikowy, na jakiej zasadzie wybierano najemców?

      • 6 1

    • Prosta sprawa: Miasto zakłada sobie fundacje, która tak naprawdę nie ma nic wspólnego z prawdziwą organizacją pozarządową

      Mają wygodne i zapewnione funkcjonowanie, dzięki szerokiemu strumieniowi kasy z Urzędu Miasta - to raz. Co oni w tej GFP mogą wiedzieć o funkcjonowaniu prawdziwych fundacji?? NIC! Tylko bufonade urzedniczą przenieśli do nowego tworu.
      A dwa: miasto pod przykrywką fundacji może startować w konkursach o środki europejskie, ba nawet granty dla organizacji pozarządowych z Urzędu Miasta, gdzie normalnie nie miałoby takich możliwości!
      W efekcie mamy powstaje np inkubatorek, gdzie połowę powierzchni mogą zająć np referaty Urzędu Miasta...
      enjoy

      • 11 4

    • zakłądając

      że maczał w tym palce Wydział Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku
      to moze i masz racje

      • 4 1

    • Ciekawe komentarze.... (1)

      Przejrzałem jakie są zasady przyjmowania firm i wg mnie są fair. A do Panów malkontentów - zamiast snuć insynuacje - sprawdzilibyście chociaż co i jak... albo byście się po prostu zamknęli...

      • 5 12

      • A! Czyli urząd miejski też się wtrącił.

        Słusznie, kontroli publikacji nigdy nie za wiele! A nuż ktoś nasmaruje coś na władzę, że budka za miliony dla znajomych królika i po co to ludzie mają o tym wiedzieć?

        • 1 1

  • warunki pracy

    Praca w takich warunkach to sama przyjemność - ładnie, czysto, przyjemnie (płaca odpowiednia i wszystko fajnie). Tylko szkoda, że nie wszyscy możemy pracować w takich warunkach - połamane krzesła, brudno, kibelki się kleją ..., cóż codzienność - a ja siedzę w syfie i się cieszę, że mam pracę:-)

    • 18 3

  • do ankiety... firmy potrzebnują aby to państwo i UE się od nich w końcu odpie**ło (3)

    amen!!

    • 61 3

    • prawda! niech nie rąbią ich na 30 podatków - firmy sobie poradzą. (1)

      • 12 0

      • podatków oraz: zezowlen, pozwolen, koncesji oraz spełniania warunków enijnych.... konsument wie lepiej...

        • 11 1

    • .. a dziś każdy przy korycie dyktuje swoje własne prawa

      .. a interpretacja w Sądzie IV POmrocznej trwa minimum 5-lat!!!

      • 3 0

  • No tak.. byle do zusu walić składki..

    • 18 1

  • mam propozycje: 0 inkubatorów, zero pomocy (3)

    znieś CIT i ZUS. Szybko zniknie bezrobocie

    • 104 4

    • ...i jeszcze PIT

      Podatek, który ma znikome znaczenie dla budżetu - a jest skomplikowany i kosztowny w poborze.

      • 16 3

    • i proponuję znieść rząd i resztę ... ;) (1)

      • 4 0

      • trocki?

        nie ma zasad

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane