• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Młode firmy mają swój biurowiec w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
29 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Do inkubatora Starter lada dzień zaczną wprowadząć się najemcy. Najpierw ci, których inkubator będzie wspierać, po nich ci komercyjni. Do inkubatora Starter lada dzień zaczną wprowadząć się najemcy. Najpierw ci, których inkubator będzie wspierać, po nich ci komercyjni.

15 zł zamiast 50 zł za metr kwadratowy biura będą płacić młode firmy, które trafiły do Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter. Oficjalny start Startera w styczniu.



Ponieważ młode firmy to młodzi ludzie, w biurowcu powstanie także przedszkole, z którego korzystać będą dzieci pracowników. Ponieważ młode firmy to młodzi ludzie, w biurowcu powstanie także przedszkole, z którego korzystać będą dzieci pracowników.
Choć Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, który wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, działa już od 2006 roku, dopiero teraz naprawdę rozwinie skrzydła. Wszystko dzięki zbudowanej właśnie za ok. 36 mln zł (11 mln zł ze wsparcia unijnego) nowej siedzibie przy ul. Lęborskiej 3b zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, na granicy Oliwy i Przymorza.

Dzięki nowej siedzibie Inkubator będzie mógł zaoferować młodym i obiecującym firmom coś więcej niż opiekę prawną, mentorską i doradczą, którą świadczył dotąd. Firmy, której tutaj trafią (osoby fizyczne, które zamierzają rozpocząć własną działalność gospodarczą oraz przedsiębiorstwa działające na rynku nie dłużej niż 36 miesięcy) wynajmą biura na bardzo korzystnych warunkach.

- Dla początkujących w biznesie powierzchnia biurowa to poważny koszt - mówi Małgorzata Jasnoch, prezes Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości prowadzącej Starter. - U nas w pierwszym roku działalności firma zapłaci 15 zł za metr kwadratowy plus koszty eksploatacji i media. Potem stawka będzie rosła. W sytuacji gdy powierzchnia komercyjna kosztuje 50-60 zł to nasza oferta, a właściwie pomoc, jest bardzo cenna.

Jakiej pomocy potrzebują początkujący w biznesie?

Budynek architektonicznie nawiązuje do sąsiadujących z nim obiektów kompleksu Arkońska Business Park. Całkowita powierzchnia biurowca to prawie 10 tys. m kw. Oprócz przestrzeni dla firm początkujących, jest tam też powierzchnia dla klientów strategicznych, czyli komercyjnych.

- 60 procent to miejsca dla początkujących, a 40 procent przestrzeń komercyjna - wyjaśnia Małgorzata Jasnoch. - Dzięki środkom z wynajmu rynkowego będziemy mogli wspierać początkujących.

Większość przestrzeni już jest wynajęta, w przypadku przestrzeni komercyjnej - ponad połowa. Do dyspozycji jest jeszcze przestrzeń open space. Rekrutacją zajmowała się specjalna komisja. Kto w pierwszym rzędzie mógł liczyć na pomoc Inkubatora? Branże preferowane to ICT (technologie informacyjne i komunikacyjne/Information Communications Technology), architektura, design, inne branże kreatywne (w szczególności: reklama, film, muzyka, media, sztuka, rzemiosło artystyczne, wydawnictwo) oraz przemysł czasu wolnego (m.in. organizacja eventów, wydarzeń kulturalnych). Oczywiście te pomysły, które rokują na przyszłość.

- Zależało nam, aby w tej przestrzeni znalazły się firmy, które będą mogły czerpać ode siebie nawzajem, może nawet współpracować - wyjaśnia Małgorzata Jasnoch.

Siedziba Inkubatora Starter spełnia wymagania stawiane przed biurowcami klasy A. Do dyspozycji najemców jest sześć wspólnych pomieszczeń do spotkań biznesowych oraz sala konferencyjna na 100 osób. Pomyślano także o przedszkolu, które już od stycznia będzie mogło przyjąć 40 dzieci. Do dyspozycji są biura o powierzchni 20 i 50 m kw. Do tego jest jeszcze sala typu open space z 18 biurkami dla tzw. start-upów. Przewidziano także możliwość wynajęcia biur na godziny, czyli tzw. coworking.

Budowa nowej siedziby Gdańskiego Inkubatora Starter rozpoczęła się na początku 2010 roku. Głównym wykonawcą inwestycji była firma Skanska SA. Pomysłodawcą budowy Inkubatora i wnioskodawcą, odpowiedzialnym za przygotowanie projektu i pozyskanie dofinansowania był Wydział Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Partnerem projektu i administratorem Inkubatora jest Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości.

Miejsca

Opinie (81) 8 zablokowanych

  • Kłamstwo (2)

    15zł netto + 15zł netto obowiązkowych kosztów administracyjnych = 37zł. Trochę gorzej wygląda, co?

    • 17 2

    • 15+15= chyba raczej 30 a nie 37

      • 0 0

    • to wielkie oszustko niech idzie tam 20 latek wynająć biuro ....

      i oświadczy że interesuje go nano technologi. Dostanie odpowiedż że nie ma miejsc. Spójrzcie jakie firmy zajmują tam miejsce - państwowe agencje

      • 9 2

  • moje trzy grosze (5)

    Oczywiście powierzchni starczy tylko dla wybrańców i tu pierwsze pole do manipulcji i kumoterstwa. A co po roku. Firmy będą dalej siedziały placąc stawki normalne i całe przedsięwzięcie straci sens / stanie sie budynek normalnym biurowcem/ czy będą musieli opuszczać budynek - to raczej niewlasciwy pomysl Co z przedszkolem - kto finansuje i ile to kosztuje. Coś mi ti wyglśąda na imopreze dla wybranych .

    • 58 12

    • Ciekawe komentarze.... (1)

      Przejrzałem jakie są zasady przyjmowania firm i wg mnie są fair. A do Panów malkontentów - zamiast snuć insynuacje - sprawdzilibyście chociaż co i jak... albo byście się po prostu zamknęli...

      • 5 12

      • A! Czyli urząd miejski też się wtrącił.

        Słusznie, kontroli publikacji nigdy nie za wiele! A nuż ktoś nasmaruje coś na władzę, że budka za miliony dla znajomych królika i po co to ludzie mają o tym wiedzieć?

        • 1 1

    • zakłądając

      że maczał w tym palce Wydział Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku
      to moze i masz racje

      • 4 1

    • Prosta sprawa: Miasto zakłada sobie fundacje, która tak naprawdę nie ma nic wspólnego z prawdziwą organizacją pozarządową

      Mają wygodne i zapewnione funkcjonowanie, dzięki szerokiemu strumieniowi kasy z Urzędu Miasta - to raz. Co oni w tej GFP mogą wiedzieć o funkcjonowaniu prawdziwych fundacji?? NIC! Tylko bufonade urzedniczą przenieśli do nowego tworu.
      A dwa: miasto pod przykrywką fundacji może startować w konkursach o środki europejskie, ba nawet granty dla organizacji pozarządowych z Urzędu Miasta, gdzie normalnie nie miałoby takich możliwości!
      W efekcie mamy powstaje np inkubatorek, gdzie połowę powierzchni mogą zająć np referaty Urzędu Miasta...
      enjoy

      • 11 4

    • racja , artykuł jest ogólnikowy, na jakiej zasadzie wybierano najemców?

      • 6 1

  • A parkingi darmowe dostaną? (1)

    Czy będą na sępa blokować okoliczne ulice jak ich koledzy z Arkońska Business park?! Skandal.

    • 16 1

    • Właśnie!

      Potwierdzam, sytuacja w okolicznych ulicach jest skandaliczna. Aż dziwne że SM za to się jeszcze nie zabrała tak jak powinna.

      • 3 1

  • business Park Marywilska

    Należał im się. Widzieliście jakie biurowce budowane są w innych miastach? Widzieliście choćby Business Park Marywilska w Warszawie. To są dopiero nowoczesne biurowce - u nas wciąż ciężko i takie!

    • 2 1

  • kolejna fikcja

    miasto wywaliło 36 mln na co ??
    Myślę, że kogoś kto rozpoczyna działalność nie stać nawet na 15 PLN za m2. Tym bardziej że najpierw trzeba zapłacić ZUS. Wszystkich których znam prowadzą działalność w domu.
    Ale co tam powstały nowe stanowiska, pani prezes, wiceprezes, a za 2 lata okaże się, że sie nie opłaca i sprzeda za bezcen komuś znajomemu komu się opłaci.
    Może zamiast inkubatorów jakieś parkingi to miasto zbuduje

    • 5 2

  • nie mogę uwierzyć (1)

    Coś im się udało?

    • 0 4

    • człowieczku oni to zrobili dla siebie a teraz to chwilowa pokazówka!!!!

      • 0 1

  • ZUS -nie

    ZUS'owi oraz Skarbówce mówimy stanowcze NIE!

    • 7 0

  • mam propozycje: 0 inkubatorów, zero pomocy (3)

    znieś CIT i ZUS. Szybko zniknie bezrobocie

    • 104 4

    • i proponuję znieść rząd i resztę ... ;) (1)

      • 4 0

      • trocki?

        nie ma zasad

        • 0 0

    • ...i jeszcze PIT

      Podatek, który ma znikome znaczenie dla budżetu - a jest skomplikowany i kosztowny w poborze.

      • 16 3

  • Bravko (1)

    Można powiedzieć, że to Cud.

    • 24 12

    • CZY TO OZNACZA NOWE MIEJSCA PRACY ???

      • 2 0

  • skomentuje tylko jednym dozwolonym przeklnstwem

    Miech Was dunder swiśnie z tymi cenami. ps. czy dunder to imie własne pisane z duzej litery?

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA jako dyrektor handlowy. Aktualnie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług oraz poszerzanie oferty usługowej jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.Doktor Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Magister Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.Od 2000 roku związany z branżą usługową, głównie z usługami technicznymi, inżynierskimi oraz Facility Management. Od 2004 roku...

Najczęściej czytane