• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inkubator Starter ma jeszcze wolne miejsca

Wioletta Kakowska-Mehring
24 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Biurowiec o powierzchni prawie 10 tys. m kw zbudowany został za 35,8 mln zł. Biurowiec o powierzchni prawie 10 tys. m kw zbudowany został za 35,8 mln zł.

Nie potrzebujesz całego biura? W domu się rozpraszasz? Wynajmij u nas biurko dla start-upa! - zachęca Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości. Biurko w open space można wynająć już od 300 zł netto miesięcznie bez dodatkowych kosztów. To nie koniec. Na małe firmy czeka jeszcze 300 m kw. powierzchni biurowej po preferencyjnych cenach i pakiet Wirtualne Biuro. Rekrutacja potrwa do końca lutego.



Takie możliwości dała fundacji nowa siedziba, czyli Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, który wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Biurowiec o powierzchni prawie 10 tys. m kw, zbudowany za 35,8 mln zł (11,3 mln zł ze wsparcia unijnego) powstał przy ul. Lęborskiej 3b zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, na granicy Oliwy i Przymorza. Uroczyste otwarcie i poświęcenie odbyło się w poniedziałek. Jednak najemcy już od ponad miesiąca działają w nowej siedzibie.

- Mam nadzieję, że dzięki takim miejscom będzie jeszcze więcej chętnych do podjęcia ryzyka jakim jest własna działalność gospodarcza. Oby też przedsiębiorca stał się obiektem szacunku, a nie osobą do której podchodzi się z podejrzliwością i brakiem szacunku - stwierdził Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. Miasto przekazało na budowę biurowca 24,5 mln.

- 60 procent to miejsca dla początkujących, a 40 procent przestrzeń komercyjna - wyjaśnia Małgorzata Jasnoch, prezes Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości. - Dzięki środkom z wynajmu rynkowego będziemy mogli wspierać tych początkujących.

W inkubatorze swoje siedziby mają głównie firmy z branż ICT i kreatywnych oraz przemysłu czasu wolnego. Firma tzw. inkubowana będzie mogła korzystać z pomocy przez trzy lata. Większość powierzchni jest już wynajęta. Do dyspozycji jest jeszcze 300 m kw.

- Dla początkujących w biznesie powierzchnia biurowa to poważny koszt - mówi Małgorzata Jasnoch. - U nas w pierwszym roku działalności firma zapłaci 15 zł za metr kwadratowy plus koszty eksploatacji i media. Potem stawka będzie rosła. W sytuacji gdy powierzchnia komercyjna kosztuje 50-60 zł to nasza oferta, a właściwie pomoc, jest bardzo cenna.

Na wynajęcie czekają jeszcze biurka w tzw. strefie open space. To miejsce dla ludzi wolnych zawodów, freelancerów oraz osób potrzebujących biurka do pracy w określonych przez siebie dniach i godzinach. Poza biurkiem fundacja zapewnia komputer z dostępem do Internetu i miejscem na przechowywanie dokumentów, miejsce na spotkania biznesowe, networking, dostęp do biblioteki dla przedsiębiorców, wsparcie doradcy przedsiębiorcy oraz szkolenia.

Do dyspozycji jest jeszcze tzw. pakiet Wirtualnego Biura. W zależności od wybranego zakresu, przedsiębiorcy wybierający taki rodzaj współpracy otrzymują możliwość rejestracji firmy pod adresem Inkubatora, zamieszczenia wizytówki firmy w budynku i na stronie internetowej Inkubatora, możliwość korzystania z Internetowego Panelu Klienta oraz maila z rozszerzeniem @inkubatorstarter.pl.

W bardziej rozbudowanych pakietach przedsiębiorcy mogą korzystać z salek wielofunkcyjnych, otrzymują dostęp do narzędzi biznesu oraz biblioteki dla przedsiębiorców, a także usługi odbierania telefonów i udzielania niezbędnych informacji przez asystentkę. Najtańszy pakiet Wirtualnego Biura to koszt 60 zł netto miesięcznie, natomiast za najdroższy należy zapłacić 240 zł netto miesięcznie.

Miejsca

Opinie (28) 1 zablokowana

  • no i super (1)

    inkubatory, stresy ekonomiczne, fora bcc, działania unijne i wiele innych dobrych wynalazków stymulujących przedsiębiorczość i reaktywność a i tak dziesiątki osób jak wszystko znowu będzie to krytykować ( począwszy od rządu, po własną sytuacje ekonomiczną ) szkoda ze te osoby zwykle nic nie robią poza narzekaniem aby poprawić swój byt. Jestem realnym przykładem osiągnięcia sukcesu mojego małego biznesu nocuje.net który powstał przy dużej pomocy podobnych inicjatyw.

    • 20 10

    • stary nigdy mnie do ciebie google nie przekierowało

      • 7 3

  • A po co mi biurko za 300 (2)

    przy biurku za 300 kasy nie zarobię ale co moze o tym wiedzieć jakiś leguminiarz na etacie

    • 22 10

    • bo trzeba się brać do roboty... (1)

      ... a za siedzenie, to nawet przy biurku za 10000 nikt Ci nie zapłaci :)

      • 1 1

      • właśnie, do roboty!

        a siedzieć tam nie będę

        • 0 0

  • Żadna Fundacja nie będzie na mnie zarabiała! (4)

    Ja prowadzę sama działalność, biuro mam w domu, mam tam też kompa z net-em. Nie potrzebuje jakiegoś doradcy, który będzie mi ględził o d.pie marynie albo szkoleń (sztuka dla sztuki), które tak naprawdę są po to by zarobiła osoba je prowadząca. Sama wiem co mam robić i idzie mi świetnie.

    P.S. Mail-a też sama sobie założyłam za free.

    • 28 15

    • (1)

      niektore szkolenia sa wbrew pozorom bardzo przydatne, tylko nie wszyscy potrafia je zrozumiec i potem wykorzystac. A juz na pewno nie egocentryczny ludzik ktoremu sie wydaje, ze jest najmadrzejszy na swiecie ; )

      • 8 9

      • pracujesz tam?

        • 6 3

    • zależy na czym Ci zależy (1)

      jeżeli chcesz prowadzić "firmę" we własnym domu, na darmowym adresie www, @, to twój wybór. Ale przy takich założeniach nie stworzysz czegoś większego. Jeżeli chcesz się rozwijać, zatrudniać pracowników, itp - szkolenia i inne "bzdety" są konieczne. Mamy takie prawo a nie inne. Pomoc takich instytucji jak ta opisywana w temacie, pomaga zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi i pomóc w pierwszym okresie działalności. Unikniesz wielu problemów i kosztów.
      Pozdrawiam,
      uczestnik Bns6 :)

      • 3 2

      • jak narazie unikam takich kosztów nie płacąc za taką "pomoc" i robiąc wszystko sama i radze sobie dobrze!

        ale skoroś uczestnik to chwal, chwal i utwierdzaj się w swoim wyborze, to twój wybór, na mnie nikt nie będzie zarabiał, sama na siebie zarabiam ;-P

        • 2 2

  • Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter (GIPS) (1)

    obserwuję od początku budowę całego kompleksu przy Lęborskiej, tylko żal mi (a może i nie) tych przedsiębiorców harujących cały dzień, a potem ryzykujących przejazd samochodem po kocich łbach ulicy Arkońskiej.

    • 9 5

    • o jejku ich biedne samochodziki

      • 1 2

  • Fundatorem GFP jest miasto Gdańsk więc możemy się spodziewać , że polowa powierzchni zostanie wynajęta przez referaty magistratu (1)

    panie popijające kawki i jedzące ciasteczka będą się inkubować.

    • 13 10

    • i tu sie mylisz!!!

      • 3 3

  • Przemysł czasu wolnego

    To chyba coś dla mnie. I to tylko za 300 zł miesięcznie. Palce lizać.

    • 9 2

  • 16 zł za m2.... ??? (1)

    W spółdzielniach mieszkaniowych można wynająć taniej. Pewnie, szału nie ma, ale taniej. I nikt nie pieprzy o misji wspierania biznesu.

    A czym różni się start'up firmy nowej od start'upu firmy która działa np. pd pięciu lat.
    Przecież start'up to nie firma tylko konkretny projekt biznesowy, których firma może prowadzić kilka.

    To tak jak z dotacjami...

    • 12 7

    • W artykule jest 15, nie 16 zł/m2

      A gdzie Ty za tyle wynajmiesz? Ogłoszenia o wynajmie mieszkań zaczynają się od 30 zł/m2. It to na takich prestiżowych osiedlach jak Zaspa.

      • 4 3

  • Ile czasu oni będą otwierać ten inkubator jeszcze? Za pól roku kolejne otwarcie i reklama? (1)

    A prawda jest taka, że ten inkubator to totalna porażka więcej tam urzędasów urzęduje niż przedsiębiorców. Ceny z tyłka... zbyt wysokie, już były conajmniej 3 nabory do tego inkubatora a chętnych jak na lekarstwo.

    • 14 7

    • chętnych jak na lekarstwo?

      skąd takie informacje, z tego co wiem chętnych jest mnóstwo a miejsc już prawie brak - na biuro

      • 0 1

  • 300 zeta za powierzchnię w open space??? (2)

    Osobny pokój na wolnym rynku kosztuje bardzo podobnie - 300 zł w open space z tłumem innych 'przedsiębiorców' za plecami? Wolne żarty

    • 21 5

    • (1)

      ale oprócz tego dostajesz gratis komputer i dostęp do sal spotkań

      • 0 0

      • a po co mi komputer w dobie wszechobecnych laptopów?

        jaki przedsiębiorca może sobie pozwolić na zostawienie wszystkich danych po 8 godzinach pracy i pójście spokojnie do domku, by wrócić do tego jutro rano?

        • 1 0

  • W USA małe firmy takie jak kiedyś Google mogą łatwo

    dostać kredyt z rynku Venture Capital ; w Bolandii mogą dostać biuro
    za 300 PLN od Budynia albo innego urzędasa, który wcześniej
    wziął z banku kredyt na biurowiec...

    • 5 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane