• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Młode firmy mają swój biurowiec w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
29 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Do inkubatora Starter lada dzień zaczną wprowadząć się najemcy. Najpierw ci, których inkubator będzie wspierać, po nich ci komercyjni. Do inkubatora Starter lada dzień zaczną wprowadząć się najemcy. Najpierw ci, których inkubator będzie wspierać, po nich ci komercyjni.

15 zł zamiast 50 zł za metr kwadratowy biura będą płacić młode firmy, które trafiły do Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter. Oficjalny start Startera w styczniu.



Ponieważ młode firmy to młodzi ludzie, w biurowcu powstanie także przedszkole, z którego korzystać będą dzieci pracowników. Ponieważ młode firmy to młodzi ludzie, w biurowcu powstanie także przedszkole, z którego korzystać będą dzieci pracowników.
Choć Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, który wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, działa już od 2006 roku, dopiero teraz naprawdę rozwinie skrzydła. Wszystko dzięki zbudowanej właśnie za ok. 36 mln zł (11 mln zł ze wsparcia unijnego) nowej siedzibie przy ul. Lęborskiej 3b zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, na granicy Oliwy i Przymorza.

Dzięki nowej siedzibie Inkubator będzie mógł zaoferować młodym i obiecującym firmom coś więcej niż opiekę prawną, mentorską i doradczą, którą świadczył dotąd. Firmy, której tutaj trafią (osoby fizyczne, które zamierzają rozpocząć własną działalność gospodarczą oraz przedsiębiorstwa działające na rynku nie dłużej niż 36 miesięcy) wynajmą biura na bardzo korzystnych warunkach.

- Dla początkujących w biznesie powierzchnia biurowa to poważny koszt - mówi Małgorzata Jasnoch, prezes Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości prowadzącej Starter. - U nas w pierwszym roku działalności firma zapłaci 15 zł za metr kwadratowy plus koszty eksploatacji i media. Potem stawka będzie rosła. W sytuacji gdy powierzchnia komercyjna kosztuje 50-60 zł to nasza oferta, a właściwie pomoc, jest bardzo cenna.

Jakiej pomocy potrzebują początkujący w biznesie?

Budynek architektonicznie nawiązuje do sąsiadujących z nim obiektów kompleksu Arkońska Business Park. Całkowita powierzchnia biurowca to prawie 10 tys. m kw. Oprócz przestrzeni dla firm początkujących, jest tam też powierzchnia dla klientów strategicznych, czyli komercyjnych.

- 60 procent to miejsca dla początkujących, a 40 procent przestrzeń komercyjna - wyjaśnia Małgorzata Jasnoch. - Dzięki środkom z wynajmu rynkowego będziemy mogli wspierać początkujących.

Większość przestrzeni już jest wynajęta, w przypadku przestrzeni komercyjnej - ponad połowa. Do dyspozycji jest jeszcze przestrzeń open space. Rekrutacją zajmowała się specjalna komisja. Kto w pierwszym rzędzie mógł liczyć na pomoc Inkubatora? Branże preferowane to ICT (technologie informacyjne i komunikacyjne/Information Communications Technology), architektura, design, inne branże kreatywne (w szczególności: reklama, film, muzyka, media, sztuka, rzemiosło artystyczne, wydawnictwo) oraz przemysł czasu wolnego (m.in. organizacja eventów, wydarzeń kulturalnych). Oczywiście te pomysły, które rokują na przyszłość.

- Zależało nam, aby w tej przestrzeni znalazły się firmy, które będą mogły czerpać ode siebie nawzajem, może nawet współpracować - wyjaśnia Małgorzata Jasnoch.

Siedziba Inkubatora Starter spełnia wymagania stawiane przed biurowcami klasy A. Do dyspozycji najemców jest sześć wspólnych pomieszczeń do spotkań biznesowych oraz sala konferencyjna na 100 osób. Pomyślano także o przedszkolu, które już od stycznia będzie mogło przyjąć 40 dzieci. Do dyspozycji są biura o powierzchni 20 i 50 m kw. Do tego jest jeszcze sala typu open space z 18 biurkami dla tzw. start-upów. Przewidziano także możliwość wynajęcia biur na godziny, czyli tzw. coworking.

Budowa nowej siedziby Gdańskiego Inkubatora Starter rozpoczęła się na początku 2010 roku. Głównym wykonawcą inwestycji była firma Skanska SA. Pomysłodawcą budowy Inkubatora i wnioskodawcą, odpowiedzialnym za przygotowanie projektu i pozyskanie dofinansowania był Wydział Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Partnerem projektu i administratorem Inkubatora jest Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości.

Miejsca

Opinie (81) 8 zablokowanych

  • Niedługo w każdym mieście będzie inkubator (1)

    A składki chociażby na ZUS cały czas są podnoszone.
    Zamiast tysięcy inkubatorów, niech lepiej rząd obniży składki ZUS, zwolni pracodawców z opłacania składek ZUS za absolwentów uczelni wyższych i przede wszystkim uprości przepisy dot. podatku dochodowego i VAT.

    • 23 1

    • By to zrobić to trzeba wiedzieć co się zamierza

      "nasz" rząd rządzi na wariackich papierach -" jakoś to będzie"

      • 6 0

  • Kłamstwo (2)

    15zł netto + 15zł netto obowiązkowych kosztów administracyjnych = 37zł. Trochę gorzej wygląda, co?

    • 17 2

    • to wielkie oszustko niech idzie tam 20 latek wynająć biuro ....

      i oświadczy że interesuje go nano technologi. Dostanie odpowiedż że nie ma miejsc. Spójrzcie jakie firmy zajmują tam miejsce - państwowe agencje

      • 9 2

    • 15+15= chyba raczej 30 a nie 37

      • 0 0

  • Socjal dla przedsiebiorców.... (1)

    nic dziwnego że wsółczesny świat się rozlatuje...

    • 19 4

    • Zazdrościsz?

      Widać że tak.

      • 3 5

  • Obniżyć podatki, uprościć procedury i będzie jak ta lala (1)

    oczywiście równolegle zlikwidować socjal. I wreszcie wróci normalność!

    • 29 0

    • Tak powinno być, ale...

      ...obecni politycy sejmowi tego nie zrobią. Wiąże się to z redukcją ogromnej ilości etatów w urzędach, a za tym idzie spadek poparcia. Poza tym wiadomo, że oni sami instalują rodziny i znajomych w mało wydajnych miejscach.

      • 4 1

  • I co z tych inkubatorów skoro i tak nie ma pracy dla wykształconych,kupe ludzi wyjeżdża zagranice a polskie PKB jest jednym z

    najniższych w Europie

    • 17 2

  • "Jakiej pomocy potrzebują początkujący w biznesie?"

    nie przeszkadzać i nie zarzynać podatkami

    • 25 0

  • Nie pytaj co państwo robi dla Ciebie. Zapytaj czy nie mogłoby przestać.

    • 13 0

  • Teraz czas na podniesienie VAT do 25%, PIT do 25% i jakieś tam niby składki - żeby państwo mogło jeszcze skuteczniej pomagać w przedsiębiorczości. A to że od lat wiadomo czemu w rankingach wolności jesteśmy za Afryką to nie ma znaczenia, rankingi się nie znają a nasi politycy tak. Utrzymywanie rolników i innych górników to jest to co napędza przedsiębiorczość.

    • 12 1

  • A jak młoda firma ma większe ambicje

    niż tylko produkować papiery lub jakieś usługi informatyczne tylko chce robić coś konkretnego i pożytecznego? Gdzie inkubator dla kogoś kto np potrzebuje warsztatu?

    • 13 2

  • BZDURA FIKCJA !!!!!!

    Chciałem wynając biuro w centrum nowych technologi w Gdańsku lub Gdyni i powiedziano mi że firma musi zajmować się nowymi technologiami a projektowanie maszyn nie jest tym rodzajem działalności . Potem jade i patrze przez szyby, siedzą jakieś stare babcie księgowę przy bukowych biurkach na dwóch pietrach. Zajechałem żeby zapytać co to za firma. Okazało się że to wydział ochrony środowiska Urzędu Miejskiego. A wieć to tylko przykrywka aby prać budzetową kase , budować za 50% z unijnych dotacji budynki potem powoływać państwowe spółki zatrudniać kolesi jako urzedników aby tym zarządzali a na końcu wychodzi na to że to biura dla biurokracji która z 300000 w 2001 r wzrosła do 430000 w 2010 . Kto ma pracować na urzędnicze emerytury ahhhh mam dosyć chyba stąd wyjadę.

    • 35 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów (Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiki Produkcji ) pracował jako robotnik, następnie w działach finansowo-księgowych kilku trójmiejskich firm. W 1989 roku związał się z jedną z najbardziej cenionych polskich firm konsultingowych - Doradca. Przeszedł w niej od pozycji młodszego konsultanta do partnera, członka zarządu i współwłaściciela. Był odpowiedzialny za duże projekty doradcze, wymagające tworzenia...

Najczęściej czytane