• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Młode firmy mają swój biurowiec w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
29 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Do inkubatora Starter lada dzień zaczną wprowadząć się najemcy. Najpierw ci, których inkubator będzie wspierać, po nich ci komercyjni. Do inkubatora Starter lada dzień zaczną wprowadząć się najemcy. Najpierw ci, których inkubator będzie wspierać, po nich ci komercyjni.

15 zł zamiast 50 zł za metr kwadratowy biura będą płacić młode firmy, które trafiły do Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter. Oficjalny start Startera w styczniu.



Ponieważ młode firmy to młodzi ludzie, w biurowcu powstanie także przedszkole, z którego korzystać będą dzieci pracowników. Ponieważ młode firmy to młodzi ludzie, w biurowcu powstanie także przedszkole, z którego korzystać będą dzieci pracowników.
Choć Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, który wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, działa już od 2006 roku, dopiero teraz naprawdę rozwinie skrzydła. Wszystko dzięki zbudowanej właśnie za ok. 36 mln zł (11 mln zł ze wsparcia unijnego) nowej siedzibie przy ul. Lęborskiej 3b zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, na granicy Oliwy i Przymorza.

Dzięki nowej siedzibie Inkubator będzie mógł zaoferować młodym i obiecującym firmom coś więcej niż opiekę prawną, mentorską i doradczą, którą świadczył dotąd. Firmy, której tutaj trafią (osoby fizyczne, które zamierzają rozpocząć własną działalność gospodarczą oraz przedsiębiorstwa działające na rynku nie dłużej niż 36 miesięcy) wynajmą biura na bardzo korzystnych warunkach.

- Dla początkujących w biznesie powierzchnia biurowa to poważny koszt - mówi Małgorzata Jasnoch, prezes Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości prowadzącej Starter. - U nas w pierwszym roku działalności firma zapłaci 15 zł za metr kwadratowy plus koszty eksploatacji i media. Potem stawka będzie rosła. W sytuacji gdy powierzchnia komercyjna kosztuje 50-60 zł to nasza oferta, a właściwie pomoc, jest bardzo cenna.

Jakiej pomocy potrzebują początkujący w biznesie?

Budynek architektonicznie nawiązuje do sąsiadujących z nim obiektów kompleksu Arkońska Business Park. Całkowita powierzchnia biurowca to prawie 10 tys. m kw. Oprócz przestrzeni dla firm początkujących, jest tam też powierzchnia dla klientów strategicznych, czyli komercyjnych.

- 60 procent to miejsca dla początkujących, a 40 procent przestrzeń komercyjna - wyjaśnia Małgorzata Jasnoch. - Dzięki środkom z wynajmu rynkowego będziemy mogli wspierać początkujących.

Większość przestrzeni już jest wynajęta, w przypadku przestrzeni komercyjnej - ponad połowa. Do dyspozycji jest jeszcze przestrzeń open space. Rekrutacją zajmowała się specjalna komisja. Kto w pierwszym rzędzie mógł liczyć na pomoc Inkubatora? Branże preferowane to ICT (technologie informacyjne i komunikacyjne/Information Communications Technology), architektura, design, inne branże kreatywne (w szczególności: reklama, film, muzyka, media, sztuka, rzemiosło artystyczne, wydawnictwo) oraz przemysł czasu wolnego (m.in. organizacja eventów, wydarzeń kulturalnych). Oczywiście te pomysły, które rokują na przyszłość.

- Zależało nam, aby w tej przestrzeni znalazły się firmy, które będą mogły czerpać ode siebie nawzajem, może nawet współpracować - wyjaśnia Małgorzata Jasnoch.

Siedziba Inkubatora Starter spełnia wymagania stawiane przed biurowcami klasy A. Do dyspozycji najemców jest sześć wspólnych pomieszczeń do spotkań biznesowych oraz sala konferencyjna na 100 osób. Pomyślano także o przedszkolu, które już od stycznia będzie mogło przyjąć 40 dzieci. Do dyspozycji są biura o powierzchni 20 i 50 m kw. Do tego jest jeszcze sala typu open space z 18 biurkami dla tzw. start-upów. Przewidziano także możliwość wynajęcia biur na godziny, czyli tzw. coworking.

Budowa nowej siedziby Gdańskiego Inkubatora Starter rozpoczęła się na początku 2010 roku. Głównym wykonawcą inwestycji była firma Skanska SA. Pomysłodawcą budowy Inkubatora i wnioskodawcą, odpowiedzialnym za przygotowanie projektu i pozyskanie dofinansowania był Wydział Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Partnerem projektu i administratorem Inkubatora jest Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości.

Miejsca

Opinie (81) 8 zablokowanych

  • Ten inkubator to tylko wylęgarnia następnych zastępów biurw. (5)

    Przedsiębiorcom potrzeba nie powierzchni biurowych,ale żeby Państwo im nie przeszkadzało.Przede wszystkim dobrowolny ZUS

    • 20 4

    • obserwator (3)

      Tylko kto to widzi ! Przecierz siłą naszej "gospodarki " sa biurowce(urzędasy)centra handlowe(ktore nie płacą podatków) bo mają straty etc. Ty ledwo zaczniesz działać na własny rachunek , płacisz wszystko, a gdzie czas na "rozkręcenie " interesu"

      • 5 1

      • Zakładając firmę popełniasz grzech pracowitości i odpowiedzialności i jako odszczepieniec z dumnego narodu polskiego musisz zostać przykładnie ukarany i zniechęcony do odnoszenia sukcesu.

        • 7 1

      • heh a pan dalej w komuniźmie (1)

        Gdybyś popracował trochę po za Polską zrozumiałbyś, że nie samą produkcją świat żyje, a wręcz przeciwnie obecnie najważniejsze są usługi, bo produkcje w dużej mierze załatwiają maszyny na halach produkcyjnych i tam mało pracowników tak naprawdę pracuje. A praca u nas jest w miarę tania więc możemy spokojnie usługi świadczyć firmą zachodnim.

        • 2 4

        • biurwo uslugi ?????

          uslugi to bardzo szerokie pojecie i nierzadko kończy sie to wytworzeniem konkretnego produktu , a nie przepięciem z jednego skoroszytu do drugiego

          • 5 1

    • ten inkubator to odpowiedź na takich leni jak ty - co nie potrafią nic w życiu osiągnąć

      • 2 5

  • A parkingi darmowe dostaną? (1)

    Czy będą na sępa blokować okoliczne ulice jak ich koledzy z Arkońska Business park?! Skandal.

    • 16 1

    • Właśnie!

      Potwierdzam, sytuacja w okolicznych ulicach jest skandaliczna. Aż dziwne że SM za to się jeszcze nie zabrała tak jak powinna.

      • 3 1

  • świetne miejsce na biurowce,gratuluje pomysłu,

    • 0 4

  • Więcej POdatków wszelkiego typu a polska gospodarka będzie wspomnieniem

    Socjalizm ma się dobrze

    • 8 1

  • to dobre miejsce dla młodych przedsiębiorców, aby sprawdzili swoje możliwości w biznesie (2)

    Dywersyfikacja ryzyka prowadzenia działalności w pierwszym roku istnienia firmy jest bardzo istotna. Większość młodych firm nie daje rady właśnie w pierwszych 12 miesiącach - a w Inkubatorze mają szansę, pomoc, wsparcie, pierwsze kontakty biznesowe, prestiżowe biura klasy A. ŻYCZĘ IM POWODZENIA W BIZNESIE!!! Z CAŁEGO SERCA!!! Bierzcie się z życiem za rogi, a malkontentom i frustratom etatowym pokażcie wała! :)

    • 4 15

    • Nie pier..ol Jaką szanse?? Jakie wsparcie?? Czyje?? GFP nie ma zadnych specjalistow (1)

      a jeśli chodzi o powierzchnie biurową to wcale nie jest tanio a poza tym wiele osób potrzebuje tylko komputera do prowadzenia działalności i świadczenia usług i może to robić w domu. Ten inkubator zapowiada się prawdziwą wylęgarnią urzedasów, których praca polega na produkcji kolejnych bezsensownych dokumentów.

      • 6 2

      • urzędasów? rozwiń myśl

        • 1 1

  • :)

    Pracowałem przy budowie Inkubatora.

    • 3 0

  • och

    zbyt piekne aby było prawdziwe, ale pomysł z załozenia rewelacyjny

    • 1 1

  • Zlikwidowac urzednikow (2)

    Wprowadzic niskie stawki podatkowe i odrazu nie bedzie bezrobocia.

    Myslalem, zeby zalozyc firme w Polsce - jednoosobowa spolke z o. o., ale jak przeliczylem ile bedzie mnie kosztowac comiesieczna rachunkowosc, VAT, ZUS, CIT + koszty biura rachunkowego i do tego pewnie walka z urzednikami to zdecydowalem sie to zrobic w UK - proste przepisy, mniej formalnosci, szybciej, zwolnienia z vatu w zaleznosci od obrotow itd. nizsze oplaty, a ksiegowosc tansza niz w Polsce.

    • 15 0

    • nooo

      niestety przykre ale prawdziwe

      • 0 0

    • A co Brytyjczycy niby wiedzą o prowadzeniu biznesu? Marne kilka wieków dominacji na świecie pokazuje że oni nie mają pojęcia jak działa państwo. Kopiować dobre rozwiązania to wstyd bo Polacy nie gęsi i swój socjalizm mają.

      • 2 0

  • 15zlm2

    15zl to ogromna przesada kogo na to stac a pozatym to standart przy wynajmowaniu biur na terenie gdanska 5 zl na poczatek to dobra cena

    • 9 0

  • nie mogę uwierzyć (1)

    Coś im się udało?

    • 0 4

    • człowieczku oni to zrobili dla siebie a teraz to chwilowa pokazówka!!!!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane