• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Innowacyjny kablowiec i arktyczny kontenerowiec

VIK
26 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Siem Aimery posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli. Siem Aimery posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli.

Jeden już u armatora, drugi przechodzi próby morskie. W Remontowa Shipbuilding panuje wiosenne ożywienie. Jeszcze w tym roku stocznia zamierza przekazać 10 w pełni wyposażonych i gotowych do eksploatacji statków.


Czy statki dla offshore to szansa dla naszych stoczni?


Próby morskie przechodzi kablowiec Siem Aimery. Kontrakt na budowę dwóch jednostek tego typu o wartości ok. 100 mln euro stocznia podpisała w maju 2013 roku. Statki są budowane dla jednego z największych norweskich operatorów floty offshore, czyli Siem Offshore. Statki służyć będą do układania oraz serwisowania podmorskich instalacji elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu.

Koncepcja statków oraz część dokumentacji technicznej wykonana została przez norweskie biuro VARD Design. Jednak tak zwaną dokumentację roboczą wykonało należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Jednostki te w całości zostały wykonane w Gdańsku. Począwszy od wspomnianego opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych.

Statki o długości 95 metrów będą obsługiwane przez 60-osobowe załogi, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli. Statek posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególną uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. Siem Aimery posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli.

- Statek posiada nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu - podano w komunikacie
Nowoczesny statek pomyślnie przechodzi próby morskie. Harmonogram prób obejmuje kilkadziesiąt pozycji. Trzeba wykonać próby prędkości, próby steru azymutalnego, pędników rufowych, sterów strumieniowych, urządzeń radionawigacyjnych i radiolokacyjnych, próby urządzeń kotwicznych.
Ivalo Arctica wkrótce wyruszy w swój pierwszy rejs do duńskiego portu Aalborg, a następnie na Grenlandię. Ivalo Arctica wkrótce wyruszy w swój pierwszy rejs do duńskiego portu Aalborg, a następnie na Grenlandię.

Podczas gdy na morzu trwają intensywne próby kablowca, w stoczni przekazany został duńskiemu armatorowi Royal Arctic Line A/S pierwszy z pięciu zaopatrzeniowych statków arktycznych Ivalo Arctica. Statek zamówiony został w celu usprawnienia infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Specjalnie wzmocniona konstrukcja kadłuba oraz wysoka klasa lodowa gwarantuje całoroczną, sprawną obsługę portów w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej. Statek łączy cechy zaopatrzeniowców, samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy. Jednorazowo może przewozić 36 kontenerów.

Statek zbudowany został pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL, według projektu należącego do Remontowa Holding biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting. Ivalo Arctica wkrótce wyruszy w swój pierwszy rejs do duńskiego portu Aalborg, a następnie na Grenlandię, gdzie zastąpi miejsce jednej ze starszych, wycofywanych z eksploatacji jednostek należących do armatora.
VIK

Miejsca

Opinie (82)

  • (4)

    Mówisz stocznia północna myślisz mobbing.Pozdrawiam świątecznie wszystkich wyznawców i niewolników z tego raju na ziemi.

    • 35 17

    • Nieudacznik

      Widać jesteś jednym z tych którym z pracą nie po drodze.

      • 0 0

    • Wiem coś o tym, 10 lat wspominam jak zsyłkę,możesz się starać być sumiennym pracownikiem i może dostaniesz 60 gr podwyżki.Mobbing i zastraszanie i wzajemne donoszenie mile widziane.Awansują tylko znajomkowie.I co dziwne te komentarze czyta jakiś sługus stoczniowy bo odpowiedź na negatywne komentarze zawsze są na podobną nutkę.Na szczęście po 10 latach odważyłem się uwierzyłem w siebie i znalazłem pracę gdzie jestem doceniony a i na awans nie musiałem długo czekać.

      • 1 0

    • (1)

      Czego sie zoladkujesz. Na twoje miejsce setka ludzi czeka pod brama. ;) pod rura. Fachowcy najwyzszej klasy

      • 8 13

      • Źołądek,brama,rury.Fachowcy.

        • 7 0

  • Remontowa Wyzyskiwacze!!!!!!!!!! (9)

    Kontrakt wart prawie 100mln euro a pracownicy zarabiają jak w Chinach.Zarobki pracownika fizycznego zatrudnionego w stoczni Remontowa Shipbuilding zaczynają sie od 16zł Brutto.Za ciężką pracę!!!!

    • 13 7

    • (3)

      Wszystko sie zgadza. Dali ci 20. Dodali 15 za siema. Wyszlo 35. Oddales 19 do dziury po ralach. Zostalo 16. Matematyka

      • 4 1

      • (1)

        Matematyku wiesz co tojest stawka 16zł brutto czy to już za trudne dla ciebie?????

        • 0 0

        • Stoczniowy sługus usunął dalszą część mojego tekstu o mobbingu i wykorzystywaniu pracowników

          • 0 0

      • co to są te rale?.

        • 4 0

    • (4)

      A to nie jest 50% wiecej niz stawka minimalna? Od ilu sie maja zaczynac? Od 200?

      • 3 3

      • (3)

        Mądralo a wiesz ile stocznia płaci za jedną parę rąk?.

        • 1 1

        • (1)

          Prosze nie rzucac nazwiskami

          • 7 0

          • :)

            • 3 0

        • Tak. 40-60 zico za godzine

          • 0 1

  • (4)

    O ile kojarzę to kablowiec jest jeden, nie dwa...

    • 6 0

    • (3)

      W starym artykule o podpisaniu kontraktu na kablowiec było podane, że RSB zbuduje dwie jednostki. Obecny artykuł to (dość nieumiejętna) kompilacja tego pierwotnego z informacją prasową z RSB. Autor(ka) niezbyt się popisał(a), bo takich kwiatków jest w tekście więcej. Ale kto by się przejmował jakimkolwiek weryfikowaniem informacji. Artykuł odbębniony.

      • 7 0

      • (1)

        na stronie RSB w archiwum newsów można przeczytać artykuł z 2013, gdzie mowa jest o statKACH a nie statKU.

        • 2 1

        • Statek jest jeden i drugiego kablowca (przynajmniej na razie) nie będzie.

          Archiwum newsów jak sama nazwa wskazuje to archiwum informacji, które były aktualne w momencie, gdy były newsami. 3 lata w biznesie to wieczność i w sprawie takich kontraktów wypadało by jednak dowiedzieć się jak sprawa wygląda obecnie. Zwłaszcza, że w najnowszej i aktualnej informacji prasowej (czy newsie - jak zwał, tak zwał) nie ma ani słowa o więcej niż jednym kablowcu.

          Podpowiem - gigantyczny kryzys w branży offshore (wywołany rekordowo niskimi cenami ropy) objawia się m.in. anulowaniem wielu kontraktów na nowe budowy.

          Jeżeli artykuł powstał jedynie na podstawie komunikatu ze strony internetowej (po zestawieniu go z innym komunikatem sprzed 3 lat) to nadal pokazuje to jedynie płytkość "researchu" dokonanego przez autora.

          • 1 0

      • W remontowej zawsze historia najnowsza byla najwazniejsza i jedyna

        • 7 1

  • NO (22)

    Tu sie oplaca a gdynia S.A sie nie oplacalo?

    • 21 10

    • Remontowa - prywatny właściciel. I tyle. (3)

      Remontowa ma prywatnego właściciela. I to wystarczy. Przepaść w systemie zarządzania pomiędzy Remontową, a stoczniami, które są spółkami skarbu państwa jest galaktyczna.

      • 7 3

      • metodę kija i marchewy wymyślono kilka tysięcy lat temu

        • 1 0

      • (1)

        System zarzadzania w remontowej ? Chyba system zaszczuwania. Teleinformatyczna pustynia, zapupie i ciemnogrod. Macie szczescie, ze nigdy nic nie wymysliliscie i nikt nie mial interesu zeby wam to ukrasc.

        • 7 1

        • 100/100

          • 3 0

    • (14)

      Jak sie oplaca to zobaczysz jak opublikuja wyniki za 2015. W zeszlym roku tez planowali zdac 10 statkow. Zdali 2. Ten kontenerowiec ma rok opoznienia. Ale najwazniejsze ze sukcesem sie mozna pochwalic :)

      • 8 5

      • Już opublikowali (13)

        1,2 miliarda przychodu i kilkadziesiąt milionów zysku.

        • 8 3

        • (10)

          Zgadza sie branzysto. Remontowa Shitbuilding. Opublikowali? No pochwal sie

          • 3 1

          • wyniki RSB (9)

            Monitor B, 1,2 miliarda przychodu i kilkadziesiąt milionów zysku.

            • 1 4

            • (3)

              Przychodu z czego? Z dwoch sprzedanych statkow?

              • 3 0

              • Przychód stoczni (1)

                Ty "znawco" słyszałeś kiedyś o harmonogramie płatności? Myślisz, że armator płaci raz - 100% po odebraniu jednostki? Pisz lepiej o finansach warzywniaka, może o tym coś wiesz.

                • 0 1

              • Pewnie że słyszałem. Słyszałem też o finansowaniu projektów gdzie za urządzenia zapłacić trzeba, a od Klienta nie ma jak zafakturować.

                • 1 0

              • Przychód liczy się również od produkcji w toku to nie jest warzywniak.

                • 1 1

            • (3)

              Zysk w nawiasie oznacza wartosc ujemna

              • 2 1

              • (2)

                Prawdziwy zysk a nie strata, proponuje się zorientować w temacie.

                • 0 1

              • Jaworski w sg tez tak zyski liczyl

                • 1 1

              • Zorientuje sie jak opublikujecie info o wyplacie dywidendy. Na razie brak.

                • 3 1

            • Wez czytelnik ocknij sie bo sie mokry obudzisz

              • 2 0

        • (1)

          Piszesz o holdingu a nie o Samej Rsb.GB

          • 6 2

          • Właśnie, że sama RSB. Cały holding pewnie ze 3 miliardy przychodu.

            • 1 2

    • Bo statki, które buduje Remontowa to statki niszowe, (1)

      a Gdynia budowała statki standardowe i przez to konkurowała ze stoczniami niemieckimi. Wobec tego mimo wielu sukcesów (np. seria samochodowców dla armatora izraelskiego) musiała zniknąć.

      • 17 7

      • Chyba z niemieckimi stoczniami w szanghaju. A samochodowce wielki sukces ... Ramiego

        • 3 3

    • Bo Tutaj nie rządzą związki zawodowe.I jest to PRYWATNA stocznia.Dla tego się opłaca.

      • 6 3

  • (1)

    A na Siem piękny dźwig TTSu :)

    • 2 4

    • A w probach salatka z majonezem winiary

      • 3 3

  • nareszcie (7)

    Dziwne ze armator go wreszcie odebrał wyglądało to jakby mu nie zależało na tej jednostce jestem ciekawy kto będzie robił kolejne dwie jednostki mówię tu choćby o elektryce

    • 14 3

    • ach te RALE (3)

      203/2 maja tam niezly bajzel z elektryką z tego co wiem nie placą firmą kooperacyjnym i większosc juz zeszla a wydzial se dłubie

      • 5 5

      • Nie płacą FIRMOM (komu? czemu?), koleś, a nie "firmą"!

        • 2 0

      • Miałem to nieszczęscie pracować na 202/1to wiem jaki tam syf zwłaszcza pipe tunel i zbiorniki na siłowni

        • 5 0

      • BZURY opowiadasz że nie płacą.....

        I wcaale nie jestem z W9.Ale co do elektrtyki to masz racje,bajzel totalny,zresztą tak samo ja na 202

        • 5 0

    • To jeszcze ich nikt nie robi? One sa na maj ... 2015

      • 2 0

    • Juz sa robione.... (1)

      przez w9 i podwykonawców jak Prąd,HTC itp

      • 5 0

      • HTC?.Samsung i Sony też?.

        • 2 3

  • Kapitanem kablowca został Ruchard petru a pierwszym oficerem t lis (6)

    W pierwszy rejs udali się kablować do towarzyszki merkel , następnie płyną po uchodźców których bedą adoptować i lokować we własnych domach . Brawo towarzysze brawo

    • 25 50

    • ----------

      chopie pojdz na spacer..pooddychaj swiezym powietrzem

      • 1 1

    • Pisowscy bolszewicy nawet w święta nie odpuszczają (2)

      Widzisz pisowski trepie - mówicie, że kraj w takiej ruinie, a takie jednostki budują...
      Oby wszyscy takiej ruiny zaznali ;)

      • 10 5

      • "widzisz"-"mówicie"zamiast noży biblia gw powinna dodawać poradnik psychiatryczny.Trzymam za ciebie kciuki.

        • 4 2

      • Abyś durniu zaznał tego rozkwitu.

        • 6 3

    • (1)

      Czarna wolga juz oo ciebie jedzie. Na mace cie przerobia schizie

      • 7 7

      • A do ciebie już jedzie karetka z psychiatrą pomyleńcu

        • 5 4

  • (11)

    Dzizas. Pierwszy RAL odebrany? Tylko rok obsuwy? Brawo.

    • 23 11

    • Inni (6)

      Inni w Europie nie dali rady sprostać temu projektowi i padli.
      Remontowa przynajmniej jakoś to kończy.
      No i zawsze to mniej niż 15 lat Gawrona czy też Ślązaka w SMW.

      • 11 4

      • (4)

        Konczy? A po co zaczynala? Nie bylo wiadomo ze armator schizol i caly projekt to sponsoring dla dunskiego rzadu? Bylo! No ale wziac trzeba bylo. Bo ktos musial premie za sprzedaz chapnac.

        • 6 0

        • (2)

          Ażeby takim frajerów jak ty dać pracę.
          I faktycznie jak widać nie potrzebnie.

          • 0 6

          • Tak ta praca byla potrzebna, ze az frajerzy ze szczecina musieli pomagac budujac wiekszosc sekcji. Tyle jej bylo potrzebne, ze jeszcze dzisiaj, kilkanascie miesiecy po terminie, kupa jej zostala. Zastanow sie frajerze zanim kogos frajerem nazwiesz.

            • 6 0

          • Raczej sobie premie.

            • 3 0

        • No i jaka duma, bo royal w nazwie ;)

          • 3 0

      • no to super ze jakoś to kończy - sukces jak nic

        jeszcze kilka takich sukcesów i ta stocznia zbankrutuje

        • 13 2

    • nie do końca... (1)

      bo pierwszy Ral ciągle na północnej stoi bo jakiś czas temu holownik go z ciągał bo na próbach nawigacja siadła i jakaś tam elektryka :)P za tym będą one pływały gdzie dostana zlecenie a nie po Arktyce...Wszystkie zostały sprzedane bo poprzedni armator ni dostał dofinansowania od państwa.A nowy z ciąga z tych Rali kupę sprzetu by było jak najtaniej i który byłby przydadny w Arktyce

      • 3 2

      • Co ty gościu konfabulujesz ????

        • 2 3

    • nie do końca...

      • 2 0

    • Sukces roku

      • 8 2

  • a wszystko zdjelano ukrainskimi rukami ;-) (3)

    • 14 4

    • Ciekawe dlaczego? Bo im się chce pracować? (2)

      A może patrzą dalej niż sr*ją w odróżnieniu od polskich "geniuszy" z dwoma lewymi rękami....

      • 5 8

      • a po co kłamiesz rasisto?
        chęć do pracy nie ma tu nic do rzeczy tu chodzi o niesprawiedliwe "polskie" prawo które natworzyło różnych form zatrudnienia dzięki czemu "pracodawcy" mogą oferować wspaniałe umowy "o dzieło" bez kosztów własnych ze "świetnymi" stawkami pokroju 10 zł a "pracownika" mogą poganiać aż pot mu po jajkach cieknie
        swoją drogą ta polityka zatrudniania jest niewątpliwie przemyślana skoro 3 mln Polaków wygnano za chlebem a 2 mln dalej są bezrobotne w tym czasie związek wyzyskiwaczy sugeruje że należy sprowadzić 4 mln owych dalekowzrocznych pracowników...

        • 8 0

      • Ależ ty głupi jesteś.Masz pojęcie o pracy w stoczni?.

        • 9 1

  • Skąd ten podpis autora "VIK"

    Czyżby dawny pracownik Vik Sandvik? Ujawnij się!

    • 4 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane