• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestycja za 80 mln zł w Porcie Gdańsk

VIK
3 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Rejon nabrzeża Przemysłowego w Porcie Wewnętrznym. Rejon nabrzeża Przemysłowego w Porcie Wewnętrznym.

Port Gdańsk rozpoczyna modernizację i przebudowę rejonu nabrzeża PrzemysłowegoMapka w Porcie Wewnętrznym. Wartość inwestycji to 80 mln zł. Całość ma być gotowa do końca kwietnia 2023 r.



- Po zakończeniu inwestycji drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym ruszamy z kolejnym projektem, tym razem zlokalizowanym w Porcie Wewnętrznym. Chcemy być portem numer jeden na Bałtyku, jeżeli chodzi o przeładunki ogółem. Kluczem do zwiększania przeładunków są inwestycje infrastrukturalne, które właśnie realizujemy. Inwestycja, którą dziś ogłaszamy, przyczyni się do zwiększenia potencjału i możliwości przeładunkowych naszego portu. Wszystkie operacje będą przebiegać sprawniej, zwiększy się też bezpieczeństwo - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
W zakres inwestycji wchodzi m.in. przebudowa układu kolejowego i drogowego pomiędzy nabrzeżem Przemysłowym a ulicą Ku UjściuMapka oraz pomiędzy ulicą ChemikówMapka a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski.

Zmodernizowane zostaną drogi o łącznej długości około 1,6 km. Zostanie na nich położona nawierzchnia z betonu cementowego.

Wyremontowane zostaną też dwa fragmenty nabrzeża. Zmodernizowana zostanie bocznica Chemiki wraz z budową lub przebudową układu torowego na odcinku ok. 6 km.

Przebudowane zostaną również sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne, teletechniczne. Wybudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne, powstanie nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze. Całkowita wartość inwestycji to 80 mln zł.

Prace potrwają do końca kwietnia 2023 r. Generalnym wykonawcą prac jest sopocka firma NDI. Projekt jest współfinansowany z unijnego programu CEF "Łącząc Europę".
VIK

Miejsca

Opinie (51) 1 zablokowana

  • Port gdansk (3)

    Jak na razie są rozwalanie spółki

    • 18 10

    • A są wstanie się utrzymać bez portu?

      To jest miernik opłacalności utrzymywania spółki.

      • 4 2

    • Ja do informacji o rozwalaniu spółek podchodzę z rezerwą.

      • 8 3

    • to jest cala prawda o porcie

      • 6 3

  • Port gdansk

    Takie stare strażacki A jednak wuz wziął STR.6

    • 5 2

  • Poprawią infrastrukturę portu i wynajmą lub sprzedadzą Chińczykom

    • 6 1

  • Harry Potter i swita w akcji...

    Nikomu nie potrzebna inwestycja. Port Gdańsk to wizja, która się nie opłaca.

    • 1 9

  • katastrofa, zamiast raz a dobrze zrobic beda jak zawsze piso ry tylko krasc pieniadze unijne, mial byc port centralny i ten caly syf i balagan mial byc tam przeniesiony i to byl dobry pomysl a tereny w miescie powinny byc oddawane i rewitalizowane ale jak zawsze jakis pustoglowy chce tzlko czerpac i ani grosza zainwestowac

    • 6 16

  • (2)

    Co to jest 80 mln .....
    Palmiarnia kosztowała 30 mln...

    • 36 2

    • To nic

      200mln za nic nie warte i bezużyteczne respiratory
      plus
      kilkadziesiąt na stare maseczki, kombinezony itd.
      Tak się robi Pieniądze!!!

      • 16 4

    • Wiadukt Biskupia Górka 150 mln.

      • 11 0

  • Och ten PiS - znowu inwestycje i to w Gdańsku...

    • 12 14

  • (1)

    ciekawe co z terminalem pasażerskim na Westerplatte, po przejściu Polferries do gdyni

    • 26 3

    • Miasto przejmie budynek...

      ...i zrobi tam ośrodek dla imigrantów.

      • 11 7

  • O nie. Znowu pewnie wytną jakieś krzaki

    Czy Zielona Fala i Kacper postarają się to jakoś zablokować?

    • 16 11

  • Troche ponad 1 sasin. Nie rzuca na kolana

    • 37 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane