• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

3,2 mld zł na kolej w trójmiejskich portach

bra
24 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 115 km torów prowadzących do portu w Gdyni. W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 115 km torów prowadzących do portu w Gdyni.

Kolejarze właśnie podpisali umowy na modernizację infrastruktury, która poprawi dostępność portów w Trójmieście. W Gdyni obejmie ona 115 km torów, a w Gdańsku 70 km. Kontrakty są w sumie warte ponad 3,2 mld zł, a ich realizacja potrwa do końca 2021 roku.



- Nowa infrastruktura kolejowa w portach Trójmiasta uczyni z nich hub numer jeden na Bałtyku. W dwa i pół roku mamy mieć pełną gotowość nowej infrastruktury kolejowej, którą dzisiaj zobowiązujemy się wybudować - powiedział premier Mateusz Morawiecki, obecny na poniedziałkowym podpisaniu umów w porcie w Gdyni.
To właśnie w gdyńskim porcie realizowany będzie największy kontrakt opiewający na kwotę 1,83 mld zł. Wykonawcą prac została firma Budimex.

Na terenie portu zmodernizowanych będzie 115 km torów oraz pojawi się 356 nowych rozjazdów. Dojazdy do bram portu zostaną zelektryfikowane. Dodatkowo przebudowie ulegnie ok. 13 km dróg. Powstaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe i przebudowany będzie most.

Tory prowadzące do portu w Gdyni, które zostaną przebudowane. Tory prowadzące do portu w Gdyni, które zostaną przebudowane.
Dzięki temu do portu w Gdyni będą mogły dojechać dłuższe i cięższe pociągi - 740 m i 22,1 tony nacisku na oś.

Z kolei w Gdańsku kontrakty obejmą przebudowę 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymianę 221 rozjazdów. Na stacjach zwiększona zostanie liczba zelektryfikowanych torów. Przebudowane będą obiekty inżynieryjne, m.in. trzy mosty.

Rozbudowa dróg wokół portu w Gdańsku



W tym przypadku kontrakty są dwa:

  • Roboty budowlane na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Intercor i Torpol, a jego wartość to ponad 932 mln zł.
  • Roboty budowlane na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol oraz Intercor, a jego wartość to niemal 482 mln zł.

Tory prowadzące do portu w Gdańsku, które zostaną przebudowane. Tory prowadzące do portu w Gdańsku, które zostaną przebudowane.
- Będziemy jeździć szybciej, przewozić więcej towarów. O około 50 proc. poprawi się przepustowość torów dojazdowych do portów. Czyli 50 proc. pociągów więcej będzie mogło dojechać i wyjechać. Będą one miały jeszcze większą ładowność - tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Zakończenie prac w obu portach zaplanowane jest na koniec 2021 roku.

Tory obsługujące ruch kolejowy do portu w Gdyni. Film z marca 2019

bra

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • Bravo!!! (1)

    Niech Morawiecki coś zrobi w tej Gdyni, bo gryzoń nic nie robi, tylko własne biznesy z developerką go interesują...

    • 17 8

    • Pinokia też intersują tylko własne interesy.

      I to dużo grubsze, pod ochroną prokuratury.

      • 4 4

  • Przed wojną koszt budowy był by w milionach jednak wtedy ludzie dużo mniej zarabiali...

    • 5 0

  • No i dobrze

    Mam nadzieję, że po przebudowie pociągi towarowe nie będą się turlały nocą przez trójmiasto, hałasując i stwarzając niebezpieczeństwo na peronach jedynej linni pasażerskiej... Ruch towarowy i niebezpieczny należy wyprowadzić z miasta.

    • 10 0

  • To tylko puste słowa.

    Te kolejowe inwestycje w portach były zaplanowane na długo przed objęciem władzy przez pisowców i są one i tak mocno spóźnione. Ponadto, nie sądzę aby kolej za rządu pisowców nawet je rozpoczęła, a pieniądze teoretycznie na to przeznaczone zostaną wcześniej roztrwonione.

    • 12 12

  • Po co krzywousty pinokio w Gdyni? (1)

    Wybory tuż tuż, więc trzeba sukcesik pokazać... Tory dla węgla od którego świat odchodzi... Oj naród wywiezie na tych torach wizjonerów i myślicieli tak jak komunistów.

    • 12 17

    • Pinokio jest jeden ! I siedzi w Brukseli

      Macho Picu, Słońce Peru

      • 3 2

  • kolej jest ekologiczna

    a kazda zlotowka zainwestowana w port zwroci sie wielokrotnie

    • 16 2

  • jeden pociag to 600 tirow mniej na drogach (2)

    co za ulga !

    • 18 1

    • Kolejarz

      Nie 600 a 40

      • 5 1

    • Rozbudowa hubu to kolejne tereny zabrane miastu.Ruch kolejowy a zatem i tirow na pewno wzrosnie poniewaz pociag wszedzie. nie

      Poniewaz pociag wszedzie nie dojedzie a kontenerow bedzie wiecej. niz w Amstedrdamie.Z czego sie tu cieszyc?Z halasu,smrodu i tego ,ze Pinokio zgarnie cala kase na lincet plusy?

      • 3 5

  • Jak najczęściej jeździsz do portu?
    Pociągiem
    Samochodem
    Nie zastanawiam się nad tym

    • 6 0

  • Westerplatte

    Już widać do czego jest im potrzebne Westerplatte. Przebudowa linii kolejowej do Nowego portu, a następnie rozbudowa portu na cyplu Westerplatte i marginalizacja całego terenu byłej Składnicy.

    • 3 9

  • Dwa razy więcej.

    2 tysiące ton węgla czy zboża nie upchniesz na 40 tirach. Będziesz ich potrzebował prawie 80.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane