- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (41 opinii)
- 2 Złoty polski ma już 100 lat (124 opinie)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (156 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (99 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
3,2 mld zł na kolej w trójmiejskich portach
Kolejarze właśnie podpisali umowy na modernizację infrastruktury, która poprawi dostępność portów w Trójmieście. W Gdyni obejmie ona 115 km torów, a w Gdańsku 70 km. Kontrakty są w sumie warte ponad 3,2 mld zł, a ich realizacja potrwa do końca 2021 roku.
To właśnie w gdyńskim porcie realizowany będzie największy kontrakt opiewający na kwotę 1,83 mld zł. Wykonawcą prac została firma Budimex.
Na terenie portu zmodernizowanych będzie 115 km torów oraz pojawi się 356 nowych rozjazdów. Dojazdy do bram portu zostaną zelektryfikowane. Dodatkowo przebudowie ulegnie ok. 13 km dróg. Powstaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe i przebudowany będzie most.
Dzięki temu do portu w Gdyni będą mogły dojechać dłuższe i cięższe pociągi - 740 m i 22,1 tony nacisku na oś.
Z kolei w Gdańsku kontrakty obejmą przebudowę 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymianę 221 rozjazdów. Na stacjach zwiększona zostanie liczba zelektryfikowanych torów. Przebudowane będą obiekty inżynieryjne, m.in. trzy mosty.
Rozbudowa dróg wokół portu w Gdańsku
W tym przypadku kontrakty są dwa:
- Roboty budowlane na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Intercor i Torpol, a jego wartość to ponad 932 mln zł.
- Roboty budowlane na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol oraz Intercor, a jego wartość to niemal 482 mln zł.
- Będziemy jeździć szybciej, przewozić więcej towarów. O około 50 proc. poprawi się przepustowość torów dojazdowych do portów. Czyli 50 proc. pociągów więcej będzie mogło dojechać i wyjechać. Będą one miały jeszcze większą ładowność - tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Zakończenie prac w obu portach zaplanowane jest na koniec 2021 roku.
Tory obsługujące ruch kolejowy do portu w Gdyni. Film z marca 2019
Opinie (233) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-24 21:52
I 28% ankietowanych jest na NIE (2)
bo to inwesrycja pisu a nie platformy. Chore.
- 55 10
-
2019-06-25 08:25
Jak doszedłeś to takich wniosków Sherlocku?
- 0 6
-
2019-06-24 21:53
Bo wolą lotnisko w Gdyni i szmabo w zatoce
Ale swoje! A nie pisowskie! Zrozum to!
- 15 1
-
2019-06-25 08:24
Budujcie drogi a nie tory co z opat droga czerwona
- 5 6
-
2019-06-25 06:50
jeden pociag to 600 tirow mniej na drogach (2)
co za ulga !
- 18 1
-
2019-06-25 08:19
Rozbudowa hubu to kolejne tereny zabrane miastu.Ruch kolejowy a zatem i tirow na pewno wzrosnie poniewaz pociag wszedzie. nie
Poniewaz pociag wszedzie nie dojedzie a kontenerow bedzie wiecej. niz w Amstedrdamie.Z czego sie tu cieszyc?Z halasu,smrodu i tego ,ze Pinokio zgarnie cala kase na lincet plusy?
- 3 5
-
2019-06-25 07:17
Kolejarz
Nie 600 a 40
- 5 1
-
2019-06-25 08:06
Powinnismy sie cieszyc-rzad daje..powinnismy?
Co realnie dostajemy?Wzrost przeladunkow; czyli wiekszy halas ,nowe miejsca pracy?Moze kilka na nowych rampach konterowych,Wzrost doćhodow do lokalnego. Budzetu?Nie sadze-wszystko pojdzie do panstwa nic do lokalsow.Lotos tez nam zabrali a w zasadzie zyski wypracowane lrzez firme i decydowanie o kierunkach rozwoju.Czyli kukulcze jajo zostawili i badzmy dumni ze najwiekszy hub kontenerowy nam tu stawiaja?Gdzie dofinansowanie panstwa do drog wyjazdowych ,czy drugiej obwodnicy.
- 6 8
-
2019-06-25 07:56
50procent?
Tylko to nie dojedzie do Gdanska bo skm i kolej juz wysycaja przepustowosc torow.
- 2 4
-
2019-06-25 00:01
(2)
3.2 mld? Czy to będzie najdroższa linia kolejowa na swiecie? Jaka prędkość maksymalna?
- 7 14
-
2019-06-25 07:55
Tu nie chodzi o linię, a o potężne stacje rozrządowe i bocznice.
Ale żeby to zrozumieć, trzeba mieć trochę pojęcia o świecie.
- 7 0
-
2019-06-25 06:12
1200
- 2 0
-
2019-06-25 07:52
Dwa razy więcej.
2 tysiące ton węgla czy zboża nie upchniesz na 40 tirach. Będziesz ich potrzebował prawie 80.
- 9 0
-
2019-06-25 07:38
Westerplatte
Już widać do czego jest im potrzebne Westerplatte. Przebudowa linii kolejowej do Nowego portu, a następnie rozbudowa portu na cyplu Westerplatte i marginalizacja całego terenu byłej Składnicy.
- 3 9
-
2019-06-25 07:08
Jak najczęściej jeździsz do portu?
Pociągiem
Samochodem
Nie zastanawiam się nad tym- 6 0
-
2019-06-25 06:49
kolej jest ekologiczna
a kazda zlotowka zainwestowana w port zwroci sie wielokrotnie
- 16 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.