• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak pracują trójmiejskie porty morskie?

Wioletta Kakowska-Mehring
17 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ruch w portach trójmiasta odbywa się normalnie. Wprowadzono jednak wzmożone procedury kontrolne. Ruch w portach trójmiasta odbywa się normalnie. Wprowadzono jednak wzmożone procedury kontrolne.

W związku z obostrzeniami wynikającymi z pandemii również trójmiejskie porty morskie musiały przygotować się do tej nowej sytuacji. Od kilkunastu dni odbywały się konsultacje ze służbami, a także z firmami operującymi na terenach portów.

 

W związku z pandemią ruch pasażerski odbywa się z ograniczeniami, jednak towarowy toczy się swoim torem. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przygotowało informację na temat procedur dotyczących wejścia statków do portów. Według niej agent awizuje statek na wejście do portu i musi podać stan załogi oraz informacje, kiedy i w jakich portach jej członkowie byli wcześniej. Po zacumowaniu jednostki na burtę wchodzą funkcjonariusze Morskiej Straży Granicznej i Straży Pożarnej w celu sprawdzenia stanu zdrowia załogi m.in. wykonania pomiaru temperatury.

Posterunki kontrolne i mierzenie temperatury



- W związku z ogłoszoną przez WHO pandemią koronawirusa w Porcie Gdynia na bieżąco prowadzony jest monitoring osób schodzących na ląd w terminalu promowym, przypływających ze Szwecji. Terminal OT Port Gdynia od 13 marca wdrożył procedurę pomiaru temperatury w sposób bezdotykowy u wszystkich osób przekraczających posterunki kontrolne nadzorowane przez OTPG - informuje Anna Pogorzelska, kierownik projektu Działu Marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Koronawirus



Na HES Gdynia Bulk Terminal (dawny Morski terminal masowy Gdynia) w celu ochrony przed rozprzestrzenianiem się zakażeń wprowadzono restrykcje. Wszystkie osoby wchodzące lub wjeżdżające na teren tego terminalu są zobowiązane do poddania się badaniu temperatury ciała. Pomiar temperatury dotyczy też osób wchodzących lub wjeżdżających na teren parkingu administrowanego przez HES Gdynia Bulk Terminal przy ul. Chrzanowskiego. W przypadku stwierdzenia podwyższonej temperatury osoby takie nie będą wpuszczane na teren terminalu i parkingu. W takim przypadku zostanie również przekazana informacja lokalnym służbom sanitarnym.

Trzeba zachować ciągłość zarządzania



Zarząd Morskiego Portu Gdynia przesłał do oficerów bezpieczeństwa terminali, przewoźników promowych i służb armatorskich w celu przekazania do kapitanów promów operujących do/z Gdyni polecenie dotyczące zachowań w sytuacji dotyczącej COVID-19. ZMPG przygotował i wdraża też wewnętrzne procedury.

- Chodzi o przygotowanie pracowników, kluczowych dla zachowania ciągłości pracy spółki, do pracy zdalnej oraz wyznaczenie zastępców dla osób będących na zwolnieniu chorobowym. Przygotowano algorytm działania na wypadek pojawienia się w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia osób z objawami charakterystycznymi dla koronowirusa SARS-Cov-2. Pozyskano środki ochrony osobistej: kombinezony, maseczki ochronne, worki ochronne na buty i rękawiczki. Zamontowano dozowniki z płynem antybakteryjnym w miejscach ogólnodostępnych, odłączono suszarki do rąk oraz umieszczono instrukcję mycia rąk w łazienkach. Ograniczono do niezbędnego minimum wizyty osób z zewnątrz w budynku spółki oraz delegacje służbowe pracowników - mówi Anna Pogorzelska.

Przedsiębiorcy apelują. Podziel się zasobami



Procedury wdrożono też w Porcie Gdańsk.

- Obecnie w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk praca przebiega bez zakłóceń i zachowana jest pełna zdolność operacyjna. Część pracowników została oddelegowana do pracy zdalnej, część pracuje na miejscu. Są oczywiście też rodzice korzystający z prawa do zasiłku opiekuńczego. Z informacji, które posiadamy od naszych kontrahentów, wynika, że praca terminali przebiega na ten moment bez zakłóceń - informuje Sylwia Futrzyńska, specjalista ds. marketingu internetowego ZMPG.

Kontakt z terminalem najlepiej zdalny



Swoje wewnętrzne działania podejmują też poszczególni operatorzy portowi. Przeładunki na terminalu DCT Gdańsk odbywają się bez zmian, ale z zachowaniem ostrożności i dbałości o bezpieczeństwo i zdrowie pracowników.

- Wszelkie wizyty gości w DCT Gdańsk zostały wstrzymane do odwołania. Wszystkie osoby wchodzące do budynku głównego podlegają obowiązkowej kontroli temperatury ciała. Biuro obsługi klienta przeszło w tryb pracy zdalnej - czytamy w komunikacie DCT.

Gospodarka morska w Trójmieście



Władze terminalu proszą też, aby wszelkie bezpośrednie kontakty kierowców z obsługą PreGate zostały zastąpione kontaktem telefonicznym lub e-mailowym, a kwestie związane z awizacją kierowców prowadzone bezpośrednio w systemie e.BRAMA. Rejestracja nowych kierowców w systemie e.BRAMA będzie odbywała się do odwołania zdalnie.

- Przypominamy również, że marzec to tradycyjnie okres wzmożonego ruchu pustych kontenerów, w związku z tym prosimy o ograniczenie złożeń tych kontenerów. Złożenia kontenerów pełnych w terminalu nie powinny odbywać się wcześniej niż osiem dni przed planowanym zawinięciem statku (zgodnie z Warunkami Współpracy DCT Gdańsk). Bardzo prosimy też, aby kontenery importowe były pobierane z terminalu niezwłocznie po rozładunku ze statku - czytamy w komunikacie DCT.

Promowy ruch towarowy



W świetle nowych zarządzeń dotyczących walki z pandemią koronawirusa dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, zgodnie z instrukcją, wprowadził kontrolę graniczną i sanitarną. Za proces kontroli w obu portach odpowiedzialne są Morska Straż Graniczna oraz Straż Pożarna. Pasażerowie, obywatele polscy, którzy wrócą do Polski, będą przechodzić obowiązkową 14-dniową domową kwarantannę. Przyjazd cudzoziemców do Polski podlega szczególnym ograniczeniom, taki stan obowiązuje od niedzieli, 15 marca 2020, przez kolejne 10 dni. Okres ten może zostać przedłużony.

Firmy z branży morskiej w Trójmieście



Swoje procedury wprowadzili też przewoźnicy promowi. W celu zwiększenia bezpieczeństwa na promach wprowadzono procedury polegające między innymi na mierzeniu temperatury wszystkich wchodzących osób na pokład promu. Pasażerowie z objawami gorączki oraz podejrzeniem choroby nie będą wpuszczani na prom i każdorazowo taki przypadek będzie zgłaszany do odpowiednich służb. Przypominamy, że promy z Gdyni i z Gdańska do Szwecji obsługują także ruch towarowy.

Kontrola pasażerów promu ze Szwecji w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (27)

  • pracuję w gdyńskim porcie

    i ani razu mi nie mierzono temperatury. Nawet nie wiem, gdzie to robią.
    Może w stoczni?

    • 0 0

  • (1)

    W Gdańsku biura pracują zdalnie, a robole działamy dalej

    • 2 0

    • Nie rozumiem Twojego utyskiwania

      Taką masz pracę, ciesz się, że nie da się Ciebie zastąpić maszyną. Jeżeli odpowiednio dbają o Wasze bezpieczeństwo to nic Wam nie grozi.

      • 2 1

  • Będzie wirus

    Do Gdyni przyjeżdża 1000 ciężarowych samochodach z całej Polski
    Na załadunek lub rozładunek ( czekają po 18 godzin w kolejce )
    Przemieszczania chodzenia do toalety do biura po dokumenty nikt nie pilnuje
    Kontrola wjazdu na teren portu z Odległości 1.5 metra ha ha ha

    Termometr najtańszy jaki był na rynku 00 0 ( odpowiedzialności )
    Liczy się kasa nie człowiek robić robić robić tylko

    • 0 0

  • Czepiają się pojedynczych biegaczy na bulwarze, a w porcie i stoczni tysiące ludzi w pracy. Plus setki tirów z Ukrainy...

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane