• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest stępka, będzie kontenerowiec. Chipolbrok zamówił statki w Chinach

VIK
2 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Statki powstają w stoczni w Jiangyin. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV. Statki powstają w stoczni w Jiangyin. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

W stoczni Chengxi Shipyard w Jiangyin w Chinach położono stępkę pod kolejny statek zamówiony przez państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcje kontenerowca.



Będzie to jednostka o nośności 62000 DWT mająca prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Armator zamówił łącznie cztery takie statki. Przekazanie ich przewidziane jest na koniec 2022 r. Dla stoczni Chengxi to pierwsze zamówienie na wielozadaniowe statki przeznaczone do przewozu specjalnych, ciężkich i wielkogabarytowych ładunków.

- Koszt jednego statku z nowej serii szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln USD - poinformował portalmorski.pl.
Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV. Nadzór ze strony PRS prowadzony jest  przez centralę w Gdańsku w zakresie rozpatrywania i zatwierdzania dokumentacji klasyfikacyjnej oraz przez zespół inspektorów z placówki PRS w Szanghaju w zakresie nadzoru nad budową jednostek oraz nadzoru nad produkcją wykonanych w Chinach materiałów i wyposażenia.

Czytaj też:

Słynny "prom widmo" ze Szczecina powstanie w Gdańsku?



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.

Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

W tym roku Chipolbrok obchodzi 70. lecie działalności. Uroczyste obchody odbyły się w połowie czerwca w Szanghaju. Podczas głównego wydarzenia odtworzono także przemówienie sekretarza stanu, pełnomocnika rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej Marka Gróbarczyka.
VIK

Miejsca

Opinie (105) 3 zablokowane

  • PiS nie zawalczył o budowę choć jednego statku w Polsce? Wstyd . Wszystko wina Kaczyńskiego (1)

    • 0 2

    • Bez przesady.... Prom będzie

      Pinokio

      • 0 1

  • wlasnie stocznie w gdansku likwiduja (1)

    • 1 0

    • NIe likwidują a przebranżowują. To różnica. Teraz zamiast budowy staków będzie tam:

      1. Srzedaż piwa i drinków
      2. Fastfood
      3. DJs
      4. Potajemna sprzedaż dragów
      5. Występy różnych śpiewaków
      6. Inne atrakcje rozrywkowo-wypoczynkowe

      A na koniec wejdzie deweloperka. I to będzie kolejny sukces w wielkim planie niejakiego tow. Balcerowicza.

      • 0 0

  • Dlaczego Chiny?! Przecież mamy 100cznię!

    Tam jest całą noc huk i hałas więc na pewno statki budują

    • 0 0

  • Może Chińczycy poczytają jakie są w Polsce tradycje w budowaniu statków. (10)

    Wtedy stępka zostanie jako pomnik, a kontenerowca nie zobaczymy przez długie lata.

    • 64 16

    • Zatęsknią za szejkiem z Kataru i rdzewiejącymi stoczniami (3)

      • 4 5

      • Szejk zwiał, jak zobaczył jaką kumunę w Stoczni Gdynia miał ratować. (1)

        Na każdego pracownika fizycznego przypadało dwóch kierowników i ich sekretarki. Dyrektor budowy, prezes i czterech wice-prezesów.
        Oczywiście i ich sekretarki.

        Rozumiesz już pisowski Pawełku?

        A jeśli jeszcze nie, to zastanów się, dlaczego te kontenerowce będą robione w Chinach.
        I gdzie ten pisowski ratunek Polskich stoczni??? Gdzie???
        Po 7 latach u władzy NIC nie zrobili.

        • 6 2

        • Czy ty masz choć minimalne pojęcie jak budowało się statki w Gdyni? Ja przepracowałem 19 lat i wiem co i jak budowali. I mogę porównać statki budowane w Gdyni z chińskimi i innymi!

          • 0 0

      • Koniec świata - państwowa firma która jest zarządzana z nadania PiS zamawia statek nie w Polsce tylko w Chinach :)

        A gdzie te wszystkie obietnice uratowania Polskich Stoczni ? :)

        • 15 3

    • Może jakby Tusk na polecenie Niemiec nie zlikwidował stoczni to by było inaczej! Ale przynajmniej Niemcy nie maja konkurencji!

      • 0 0

    • A PRS juz ma licencje z powrotem?

      Czy dalej pod stolem ....pracuja rekami

      • 0 0

    • oni znają te tradycje, bo one budują im statki w ich (!!!) stoczniach

      Znają też obecne, lokalne możliwości, dlatego wolą nie ryzykować.

      • 0 0

    • Może Chińczycy poczytają (2)

      Może Chińczycy poczytają, że polski stoczniowiec nie buduje statków za 1 kilogram ryżu dziennie.

      • 1 0

      • I doczytają że... (1)

        w Polsce za 1 kg ryżu, to może nie buduje i nie remontuje się statków, ale za 1literka 40 % roztworu C2H5OH, to owszem, można już zacząć wiele prac negocjować. :-)

        • 0 0

        • Co kraj to inna waluta :-).

          • 0 0

  • Jak chce się mieć statek wybudowany na czas - wybieramy Azję. (9)

    Jeżeli trzeba utopić parę miliardów złotych i mieć 15 lat opóźnienia - Polska stocznia będzie do tego idealna.

    • 124 39

    • (7)

      Co ty gadasz za głupoty. Są w Polsce stocznie które bez problemu wybudowały by takie statki. Przestań powielać mity, które nie mają odwzorowania w rzeczywistości. Jest jedna czy dwie stocznie które mają problem z realizacją kontraktów lecz nie oznacza, to, że wszystkie sprawują się tak słabo.

      • 30 5

      • Daniuś

        To ty?

        • 0 0

      • Tak są, (2)

        tylko nie państwowe :P

        • 1 2

        • składaczy sekcji w krzakach na Stogach (1)

          nazywasz stocznią?

          • 2 0

          • Sekcje

            Crist nawet tego ostatnio nie robi. Największy dok w Europie.

            • 2 0

      • (1)

        Nie ma

        • 3 1

        • Masz rację

          No nie ma bo niby jakie? Kontenerowce to duże statki, a takie można budować tylko w suchych dokach jak kiedyś w stoczni Gdynia. 8 tys. kontenerów dzisiaj to mało, ale statek musi być duży więc gdzie na Stogach, na nab. Albańskim w Gdyni czy może w Criście?

          • 1 2

      • Jest jedna czy dwie stocznie które mają problem z realizacją kontraktów...

        Czy nalezy do niej ta w ktørej Pinokio zrobil PR show dla suwerena... pomachal lapami i na tym sie skonczylo?
        Czy po prostu partia zbyt wolno ja rozkrada?

        • 11 11

    • Tam odrazu utopic.... cos tam zawsze... ten tego... WARTO... tyle powiem

      Morałwięcki

      • 8 8

  • Ostatni stoczniowiec - elektryk TW Bolek (1)

    Zamknął polski przemysł stoczniowy , przy oklaskach TuSSka , Lewandowskiego , Balcerowicza. A teraz macie pretensje , że budowane są statki w Chinach . Brawo CP , że choć połowa statków należy do Polski. A o banderze to też Tusk się wypowiadał , że nie musi być Polska .

    • 11 6

    • No ale masz już swój upragniony Rząd od 6-ciu lat. Gdzie rezultaty ??

      • 1 0

  • I slusznie. W dobie zidiocenia elit USA, należy zacieśniać współpracę

    z innymi graczami.

    • 1 3

  • Obaj udziałowcy mają dokładnie po 50% to kto tam rządzi? (1)

    • 2 0

    • na tym polega sztuka perswazji i negocjacji

      a nie walenie po mordzie większościowym "kołkiem".

      • 2 0

  • (15)

    Pływałem na statkach wybudowanych w Chinach. Statki były nowe ale poziom wykonania to jedna wielka tragedia! Ale armatorzy nie pływają tylko kupują je bardzo tanio! Niech marynarze się martwią i zasuwają taka maja dewizę!

    • 41 9

    • Zgłaszałeś do Polskiego Rejestru Statków ? (6)

      lub innego Tow. klasyfikacyjno -Ubezpieczeniowego ?

      • 6 8

      • (4)

        Przecież towarzystwo klasyfikacyjne było przy odbiorach. I wszystko, z jakiegoś powodu, odbierało poszczególne etapy budowy! Po za tym przedstawiciele armatora tez są na budowie. Tak to się odbywa we wszystkich stoczniach budujących statki. Tak, ze kablować można listem na Berdyczów!

        • 9 3

        • Człowieku jeśli jest projekt już zatwierdzony przez armatora i kladyfikators (3)

          To już nie ma możliwości zmiany w trakcie budowy. To nie projekt pralki że możesz sobie zmieniac co trochę.

          • 5 2

          • (1)

            Projekt może i jest ok. Ale materiały, sposób wykonania i ich niechlujstwo przeważają! I nic nie można od nich wymagać w trakcie prac. Ale jak chce się tanio to nie można od nich za dużo wymagać! Taka maja dewizę! Po za tym, żeby dyskutować na jakiś temat to trzeba ten temat poznać od podszewki! Ja tam byłem, potem pływałem to mogę cos powiedzi.

            • 4 1

            • czyli robili cię w konia jak chcieli, inspektorze.

              To taka odwieczna stoczniowa zabawa.
              Czasem faktycznie zabawna, jak ludzie są na zbliżonych poziomach kompetencji.
              Jednak z fioletowy od alkoholu NJ podpisujący każdą uwagę i wymysł armatora zabawny nie jest. W drugą stronę również.

              • 0 1

          • Stoczniowiec

            Karty zmian są i były na statkach od zawsze. Na samochodowcach robionych w PRL także.

            • 2 0

      • Sam pracujesz w prs czy jako tajniak kapuś w mendach robisz,że takie błyskotliwe pomysły masz. Ma zgłosić donos na swojego pracodawcę ? Chyba potrafisz przewidzieć jakie byłyby konsekwencje dla takiego matrosa?Wywalenie na zbity pysk pod pośredniak,bo dostałby taki list na odchodne,że żaden inny armator by go nie zatrudnił....

        • 9 4

    • Tu sami specjaliści jak ci z PiSS co nawet stajnią nie potrafią zarządzać ! (2)

      Prawda Nr1 jest taka, że jakość towaru, czy usługi jest adekwatna do ceny ! Prawda Nr 2 jest taka, że wszystko co państwowe, gdzie rządzą kolesie partyjni czy rodzinka to kuleje , pada i kosztuje !

      • 1 1

      • żadna z tych "prawd" nie jest prawdziwa

        O "słuszności" pierwszej przekonasz się, idąc do przybytku typu "Cocomo".
        Wręcz podstawą kapitalizmu i hasłem na sztandarach jest wyciągnąć najwięcej, jak najmniej dając.
        A druga wynika z faktu, że do zarządu i nadzoru państwowego majątku są dopuszczani ludzie, którzy do "Cocomo" chodzą.

        Rodzina nie ma tu nic do rzeczy, bo z nią zwykle najlepiej wychodzi na fotografii. O czym przekonał się potentat z Bytowa. Prywatny.

        • 1 0

      • Zgadza się ale...

        Janusze też nic takiego nie pokazały. Taka sama żenada. A może nawet gorsza. To zależy od mentalności ludzi a nie rodzaju własności.

        • 1 0

    • bredzisz jak połamany

      jak lepiej zapłacisz to zrobią wg specyfikacji, takie fakty. Tak się składa, że oni tłuką statki prawie dla wszystkich armatorów na świecie

      • 0 0

    • Wiecej

      Kar za emisje i niszczenia przemysłu. Wtedy napewno będzie się opłacało budować dobre starki w Europie

      • 2 0

    • CP

      Bo statki te maja wozić ładunek a nie ludzi ,brak wiedzy

      • 3 0

    • Tak

      Oglądałem dźwigi xcmg ,czy coś takiego.to samo.my ucząc się w szkole ładniejsze sprawy kladlismy

      • 3 1

    • Spoko, niedlugo bedzie okazja pracowac na Polskim narodowym promie

      M/S Pinokio

      • 12 8

  • Chipolbrok

    Tylu mądrali ,czy któryś widział statek? Trąbią i piszą...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane